Keresés

Részletes keresés

retepigab Creative Commons License 2011.06.19 0 0 4417

Sziasztok!

 

Mivel mostanában itt volt szó a felsővezetékről, így olyat kérdeznék, hogy túlemeléses ívben miként kell felsővezetéket 'telepíteni'? Az oszlopokat is ferdén kell rakni? Meg ha a kígyózás vízszintesen van és a mozdony bedől a kanyarban akkor a kígyózás miatt nem fog az áramszedő fel-le mozogni? Mert szerintem igen és ha igen akkor az befolyásol valamit?

Válaszotokat köszönöm..

 

Üdvözlettel : Retepigab

rizibácsi Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4416

Szia RhB!

Na, azt még le is lehet makettezni. Vagy dobot forgatni, vagy rejtett menetesorsón anyát mozgatni. Hoppá, ha bedeszkázza a sínekközét, előre-hátra tudja mozgatni a vagonokat.

Itt a megoldás. Na megyek reszelni, megszáradt a Neoflex javítótapasz a fölösleges vagon ablakokban. Üdv, Rizmajer.

Előzmény: RhB (4412)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4415

Oké!

Én meg a fő kérdésedre nem válaszoltam. Tehát a surrantó, de inkább hívjuk lejtőnek. A vasútikocsi tengelyének merőlegesen, facölöpökre, fatörzsekből csináltak egy lejtőt, ami az űrszelvénybe nem ért bele és alacsonyabb volt a kocsi platósíkjánál. Hosszát úgy választották meg, hogy elég lejtése legyen, hogy a farönkök beguruljanak a kerítésig. Volt egy ácsolt betétdarabjuk, a vagon és a lejtő magasság külömbségégek kiigazítására. Nagyon élveztük, akkor mászhattunk fel először a 326-osra, biztos azért, hogy ne legyünk útba. Szia Rizmajer.

Előzmény: dude78 (4414)
dude78 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4414

Ja nem, félreértés, nem magát a fafeldolgozás-kirakodás folyamatát akarom valósághűen modellezni (ennyire még nem fanatikus :), hanem csak a körülményeket! Tehát van az épület, amelyből lóg ki egy daru. Emellett betolják a vagonokat alá, oszt ennyi. Ha ennél valósághűbb akarok lenni, akkor megfogom a vagont és kiveszem belőle kézzel a rakományt. :) A valósághűség arra vonatkozik, hogy ne egy, a fantáziámból elővarázsolt megoldást építsek meg, amelynek semmi köze a nagyvasúti működési körülményekhez.

Előzmény: rizibácsi (4413)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4413

Szia!

A pajszeres és a targoncás, traktoros mozgatást nagyon nehéz modellezni, a H0-ás emberke vagy a targonca nem fogja modellszerűen odébb vagy a daru alá tólni a vagonokat. Tényleg megrakott kocsikat akarsz valóságszerűen üríteni? Mert az nagyon bonyolult, de lehet. Viszont ha megelégszel a jelképes ürítéssel, akkor a következőt ajánlom. Ha a pőrekocsinak egyszerre kihúzzák a két utolsó rakoncáját a rönkfa nagyrésze legördöl. Már csak azt a pillanatot mutasd amikor a két rakonca egy daru horgára akasztott kétkampós szerkezeten himbálódzik, a farönkök nagyrésze legördült a vagonról és a töltésről.Kezdődhet a farakás készítés. Szia Rizmajer.   

Előzmény: dude78 (4411)
RhB Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4412

Használhattak motoros csörlőt is, ilyenkor egy drótkötélet akasztottak a kocsira.

Előzmény: dude78 (4410)
dude78 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4411

Rizibácsi, neked is köszönöm a részletes beszámolót!

Nagyobbrészt értem - vagy azt hiszem, hogy értem :) -, amit írtál, de nem teljesen.

"a lejtőn történő surrantás" - ez mit jelent? Olyasmit, amit én is írtam, hogy el tudnám képzelni a vagonok, enyhe lejtővel való mozgatását, merthogy ilyen létezik a nagyvasútnál is?

 

 

Előzmény: rizibácsi (4409)
dude78 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4410

Köszönöm a gyors és tartalmas választ!

Tehát, ha jól értem, a lényeg az, hogy a vagonokat akár kézi erővel is lehet egy kicsit odébb taszigálni (pláne üres állapotban) - nem kell hozzá mozdony feltétlenül.

Előzmény: BR55szöröske (4408)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4409

Szia!

A vagonbérlés is nagyon drága, tehát a legolcsóbb az azonnali kipakolás, pl a lejtőn történő surrantás. Ezt alkalmazta az Írószergyár a fatelepén, Kőbányán. Az állomási tartalék 326-os a kocsikat a ceglédi fővonal melletti vontatóvágányon odahúzta, vagonok lenyit, fa legurul, szerelvény elmegy. Viszont, ha nincs hely a lejtőre a Te terepasztalodon, a mozdony a vagonokat  otthagyja, majd azokat egy telepi traktor, vagy a kipakolást elvégző diesel villástargonca mozgatja. Röviden így. Ja, raktározásról ne feledkezz el, mindíg több fának kell lenni a telepen mint azt a feldolgozási sebesség megkívánja. A fene a logisztikába. Rizmajer.

Előzmény: dude78 (4406)
BR55szöröske Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4408

Szia!

Azt nem tudom ,hogy az NDK-ban hogyan csinálták,de Pesten a Józsefvárosi pu.-n,és a szabadkikötőben a Mirelit hütőiparnál a következö két megoldást láttam /boldog ifjúkoromban/Képzelj el egy kb emberméretű pajszert aminek a kézbevaló vége gömbölyű a másik  szögltes kicsit hajlitott és ékes ,hogy a kerék alá csusztatható legyen és a szélessége majdnem sinkorona széles.Godolom a működtetés egy értelmű:betolom -feszitek-odébbgurul-etc... etc

A másik megoldás ennek továbbfejlesztett változata, egy sinkorona méretű kettős u profil ,melyből az alsó hosszabb és a sinkoronán csúszik ,a felső rövidebb és a fenti szerszám egy csappal van rögzitve benne .A szárarányok a csaptengelytől 1:10 ,1:12.Ennek a fajtának az volt az előnye a másikkal szemben,hogy nem kellet minden tolásnál a kerék irányába igazítani és bent lehetett hagyni a kerék alatt mert egyben sinfékként is müködött.

 

Nem tudom mennyire jelent meg képileg, de szerintem egy kis fantáziával elképzelhető.

                                                                                                                                                Üdv Zsolt 

Előzmény: dude78 (4406)
nobolond Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4407

Színes kiemelést csak egészen rendkívüli esetben használok, a vastag betűt esetenként.

 

Megtisztelő, hogy olvasod a hsz-aimat, de azt nem igérem, hogy egy-egy szót nem fogok vastag betűvel írni - így javaslom, nyugodtan ugord át  a mondandómat, ha zavar...

Nekem ez így természetes, így tudok nyomatékosítani egyes szavakat a szövegben. 

 

(Engem például az bosszant, ha valaki bekezdések nélkül, "egybefolyva" írja a szöveget - de ezt sosem teszem szóvá - más nagybetűt használ - pedig az ugye kiabálásnak számít...- Van aki ékezeteket nem alkalmaz, más aláhúzza a szöveg egy részét, ismét mások nem tudnak helyesen írni - szóval sokféle ember, sokféle stílus...)

 

Azt ígérem, ha kifejezetten Neked írok, válaszolok, sem kiemelni, sem színezni nem fogok - máskülönben legfeljebb törekszem rá...

 

Kérem a megértésedet ! :)

Előzmény: dude78 (4405)
dude78 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4406

Sziasztok!

Első kérdésem, elsősorban a nagyvasúti működést ismerők számára szól (azért írom ide, mert sokszor a nagyvasúti topikokban kevésbé értenek ehhez, mint a modellezők :).

Lesz egy fafeldolgozóm. A feldolgozó főépülete megvan, lásd a képet. A terveim szerint a ház egyik oldalához a faárut elvivő gépjárművek, a másik oldalára egy vágány futna, ahonnan a daru kiemelné a vagonokból a faanyagot (esetleg a feldolgozott fát vissza is rakhatja, de ez opcionális elképzelés).Terveim szerint 3 - nem több, nem kevesebb -, 2 tengelyes, rakoncás vagon fog odaférni, úgy, hogy mindegyik be tudjon állni a daru alá.

 

A kérdésem pedig az, hogy mindez a valóságban hogy működik, működhet-e úgy, ahogy én azt elképzelem? Azt gondolom, hogy az állomásról betolja egy mozdony (nem iparmozdony, hanem pl. állomási tartalék, vagy tolató) a 3 vagont a daru alá. Ez eddig OK.

Viszont! Hogyan történik a 3 vagon mozgatása? Hiszen miután az egyik vagonból kiszedte a daru a fát, a másik kettőnek kéne aláállnia. Ilyenkor mindig újra meg újra be kéne jönnie az állomási mozdonynak? Vagy megvárja, amíg mindhárom vagonból kipakolnak? Ez utóbbi nem tűnik túl reálisnak, hiszen az állomási mozdonynak más dolga is van. Mivel egy kis fafeldolgozóról beszélünk, 1 iparvágánnyal, így a saját iparmozdony sem reális.

 

Nekem az jutott az eszembe - mármint, hogy így akár működhetne a valóságban! - , hogy szét lehet kapcsolni az egyes vagonokat és enyhén lejtős pályát építeni, ami az ütközőbak felé lejt. A vagonok kereke ki van ékelve. Amikor a legelső vagonból kiszedik a fát, szépen kiveszik az ékeket és a vagon békésen elgurul az ütközőbakig. Majd később a másik kettő is így tesz. Ilyen létezik? Vagy hogy csinálják ezt a valóságban? (Pontosabban hogyan csinálták, hiszen a '80-as évek kelet-német viszonyait igyekszem modellezni.)

 

 

 

 

 

 

 

dude78 Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4405

Szia nobolond!

Nem kötekedésként, hanem kérésként - lehetne, hogy nem emeled ki a szövegeid egy részét vastagítással, színezéssel? Engem mindig kizökkent az olvasgatásból. :) Köszi!

Előzmény: nobolond (4404)
nobolond Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4404

Bocs - elnézést ! :))) -  most látom, hogy mit írtam... :))))    A "kabát" a következő sorba való ! :))))))

 

( Ez az átok tasztatúra időnként összekeveri a karaktereket - sőt a szavakat is ... :))))

 

Ezt akartam írni :

 

Szia és kösz- a válaszokat ! :)

 

 

Előzmény: nobolond (4403)
nobolond Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4403

Szia és kösz- a kabátot a váalszokat ! :)

 

 

Hogy miért erősködöm a felsővezetékes rendszerrel ?

 

 

Mert  : egyrészt "gombhoz a kabátot" - alapon a kezdet kezdetén (hat éve) vettem pár oszlopot , amiről hamar kiderült, hogy ez egy asztalhoz édeskevés, diorámához pont elég ;

másrészt : egy felsővezetékes asztal építésére nemcsak hogy nem vállalkoznék, de nem is szívesen üzemeltetném ( pl. az esetleges siklásoknál nehézséget okoz a visszaállítás )

 

Így aztán a "ha már lúd, legyen kövér" jelszóval úgy döntöttem, hogy ha már csak a dioráma rövid szakaszán lesz ilyen, az valóban "üzemeljen".

Megerősített ebben az elhatározásban néhány előzetes próba hangdekóderes mozdonnyal : "le a szedőt, fel a szedőt" - hang indul, hang megszűnik - sőt : néha-néha még egy - egy szikra is keletkezett. El voltam ragadtatva... :)))))

 

Azt is tudom - írják a könyvek - hogy "hosszabb távon" az esetleges érintkezési gondok igénybe veszik az erősítőt és a trafót.

Mivel ez dioráma, ez a veszély nem fenyeget : néha-néha, egy egy nyúlfarknyi szakaszon egy kis mozgás oda-vissza nem a világ...

 

Kilenc villanymozdonyom van : ezekből mindössze kettő hangos - ha átállítom a két hangos, meg még egy "némát" marad még kétsínes üzemre is... :))))

 

Arról nem is szólva, hogy - helyhiány miatt - a terepasztal még mindíg csak álom... :(((((

 

(Egyelőre...)

 

 

Hanem volna egy kiegészítő kérdésem : akkor tehát a leírt rétegekből nem fog lötyögni / kiszakadni a csavar hosszabb távon ? - különös tekintettel az esetenként előforduló tányleges igénybevételtől ?

Előzmény: baktairrrr (4402)
baktairrrr Creative Commons License 2011.06.18 0 0 4402

Szia!

 

A csavar az általad említett anyagokon úgy hatol át, mint kés a vajon, előfúrás nélkül. De! Lehet, hogy rövidek lesznek. A kavicságyazatot én akkor kezdeném el, amikor már rögzítve vannak az oszlopok alapzatai. Az oszlopok elhelyezését pedig érdemes a vaátókörzettől indítani, és az ottani elhelyezkedésük (ami sajnos kötött) alapján kitűzni a többi oszlop helyét. A működőképességgel kapcsolatban nincsenek kétségeim, biztosan üzemelni fog, ha a megfelelő oszlopokat használod és meg lesz a fémes kapcsolat a drótok között. Viszont a szükségességét nem feltétlenül értem... Ha Úgyis DCC lesz, akkor minek bajlódni a felsővezetékes táplálásról. Ha máshol akarod majd üzemeltetni a gépeket, vagy lesz asztalod, akkor megint szétszedheted a mozdonyokat, hogy átállítsz síntápra.

Előzmény: nobolond (4401)
nobolond Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4401

Köszönöm a tanácsokat !

 

Némi reflexió - ill. egy-két kérdés :

 

Az OK, hogy a helyes távolság 34 mm, a vezetékmagasság pedig szabványban előírt - csakhogy én már kényszerhelyzetben vagyok, mivel a sínek alatti parafaalátét már rögzített ( vastagsága 8 mm ), a vezetékhálózatnak pedig effektív működnie kell.

 

Ennélfogva :

- a - még el nem készített - kavicságyazatban ki kell hagynom az oszloptalpak helyét ;

- az oszlopok talpmagasságát meg kell emelnem ( ugyancsak 8 mm-es parafa darabkával ), hogy legalább a

vágánytalpfák síkjánál legyenek ;

- a munkavezeték oldaltávolságát, és tényleges magasságát a mozdonyok áramszedőpalettája (ill. azok középvonala)

fogja kijelölni, így muszáj az oszlopokat ennek megfelelően elhelyeznem - vagyis ennek megfelelően közelítenem

a vágányokhoz..

 

(Merőben más lenne a helyzet - könnyebb lenne - ha a vezeték csak "dísz" volna, és - amit minden könyv ajánl - a szedők kb. 1 mm-rel lejjebb lennének a vezetéktől - hiszen ezt a csalást "alig lehet észrevenni"...)

 

Megnyugtató, amit a csavarokról írtál. Nálam ezeknek három rétegen kell "áthatolniuk" : alul 6 mm réteges lemez, felette egy vékony kartonlemez, végül a már említett, 8 mm-es parafaréteg..

 

(Vajon megtartják-e a csavart… ?)

 

Ami az oszloptávot illeti : : mivel két 55 cm hosszú diorámám van lesz, de felsővezetékes betáplálás csak az egyiken van, így a két dioráma “összetolásánál” az utolsó oszlop egy kétkarú oszlop lesz, a “messzebb lévő” karra a saját, a közelebbire a túlsó, másik dioráma vezetékdarabja csatlakozik. (Tudom, hogy ez “nem szabályos”, mert az igaziban az ilyen oszlopot fázishatárnál alkalmazzák, úgyhogy itt “csalni fogok…” :))))

 

Oszloptáv ? Az egyik - csak egyenesszakaszú diorámán – egy 36 cm-es táv lesz, és a másik a “maradék távolság”.

A másikon ívek vannak, és egy kitérő. ( Amikor megterveztem, még nem tudtam, mire vállalkozom…:))))

Hogy ott hogy lesznek elrendezve az oszlopok még végig sem gondoltam…

 

Feszítenem muszáj, mert ugyan csak néha-néha – de lesznek kisebb mozgások a diorámán – természetesen csak a behatárolt méreteknek megfelelő mértékben és sebességgel. (Néhány mozdonyt – főleg hangdekódereseket - átállítok felsővezetékes üzemre).

 

Tehát a kérdések :

 

1. A leírt három réteg megtartja a gári csavarokat - vagy kellene még vmi kiegészítő réteg – netán inkább ellenanyás fémcsavar volna jó ?

2. A fentiek alapján adaz rá esélyt, hogy működő felsővezeték hálózatom lesz ?: ))))

 

Előzmény: baktairrrr (4400)
baktairrrr Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4400

Üdv!

 

Látom nagy a kétségbeesés :)

 

Pár kérdésedre válasz:

-Az oszlop talpát le kéne vágni, az csak a pozícionálás erejéig kell, egyébként felesleges és rusnya. Amúgy vágánytengelytől 34mm-re kell tenni.

-A diorámán az oszloptávolság minél nagyobb legyen, amennyiben szeretnéd az élethűséget megtartani.

-A felsővezeték magasságára létezik szabvány, szerintem egyértelmű. http://booci.hu/index.php?c=NEM201_HUN

-Ívben szintén adott az ajánlott oszloptávolság: L=4*(R*S)^0,5. Ívben csak az ív külső felére érdemes oszlopot tenni, mivel a belső oldalon nagyobb belógása van a hosszú kocsiknak.

-A vezeték végét úgy lekk hajlítani, hogy az alsó karra felpattanjon, a felsőre pedig U alakban.

-Ha nem tudod otthon meghajlítani a drót végét, akkor két megoldás is van:Olyat vegyél, amit nem kell hajtogatni. ; Vegyél fogót drágán. ; Köszörülj magadnak megfelelő alakú fogót (én így csináltam).

-Viessmann katalógus úgy készült, hogy németül nem tudók is könnyen értsék a leírtakat => jól illusztrált.

-A gyári csavarok jól tartják az oszlopot, cserélni csak akkor érdemes, ha az oszlopokat ruhafogasnak is szeretnéd használni.. Vastag/kemény fába nem árt előfúrni. Ha beletörik a csavar az cumi, mert akkor vagy kigyilkolod a beletört csavarrészt, vagy odébbrakod az oszlopot... Ha nem tetszik a gyári csavar, kicseréled egyszerű facsavarra => csavarbót.

-Vezetéket feszíteni érdemes, de nem egy diorámán. Továbbá nem a valódinak megfelelő ~1 tonnával, mert kihajlanak az oszlopok. Terepasztalon, ahol száguldoznak a mozdonyok, a nagy oszloptáv (pl 40 cm-es) esetén a túl erős palettarugóval rendelkező mozdonyok hajlamosak a vezetéket oldalirányba elnyomni, emiatt ajánlatos feszíteni. Statikus bemutató esetében ilyen probléma nincs.

Mégvalami: fő a pontosság!

Előzmény: nobolond (4398)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4399

Akkor lehet hogy elírtam vagy rosszul emlékeztem a fogó árára, februárban ajánlották a boltban.

Egyébként igen. én is azér vagdostam le őket, mert nem ért volna be a vágánytengelyig.

Előzmény: nobolond (4398)
nobolond Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4398

Kösz, nagyon rendes vagy ! :)

 

 

- én megpróbáltam fordítva becsúsztni a talpba az oszlopokat - sokkal jobban passzoltak a vágányhoz, de a súly miatt 

 "hasraesnek"... Muszáj lesz kikísérletezni, mennyit kell lecsípni a talpból, mert az általam használt 2,5 mm-esnél semmit sem volna 

  szabad - úgy viszont  a munkavezeték nem ér oda a vágánytengely középvonaláig... :(

- az említett spéci fogó - ma már 10000 (!) felett van...

 

Előzmény: tomcat#01 (4397)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4397

Nah, azt hiszem ezek azok.

(Talán kalivas topiktárs képei, de nem biztos, utólagos engedelmével).

Előzmény: tomcat#01 (4396)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4396

Az enyémet szemre csináltam ill. csinálom. Az oszlop alját (ami a képen is látszik) egy csavarral fogattam le középen, viszont szinte teljesen levágtam azt a "kinyúlást", igaz fogalmam nincs mire való (csak most látom a képeden) de én úgy igazítottam, hogy ha rajt van az oszlop, akkor nagyjából a vágány közepére essen a tartó vége.

 

Minjárt megpróbálom előásni egy ismeretlen topiktárs mentett képét. ott láttam azt hiszem, hogy a felsővezetéket egy szűk 'U' formában kell meghajlítani úgy, hogy az 'U' alak belső mérete akkora legyen, hogy rá lehessen tenni a vezetéktartó oszlopra (a boltba ajánlottak kimondottan Viessmann fogót ami pont olyan alakra hajlítja meg, de 4 hajlítás végett nem adtam ki érte kb 2500 Ft-ot, majd megoldom valahogy ha odáig jutok).

 

Előzmény: nobolond (4390)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4395

Attól tartok, nagyon félreértesz: én nem sokalltam vagy kifogásoltam a kérdéseidet és kommentárjaidat, csak azt mondtam, jobban jársz, ha élőben megnézed egy olyan modellezőtársnál a kész rendszert, aki már túlvan az építés nyűgjén. Hatákonyabb, hogy nem elképzelni kell, amit szeretnél vagy ahogy meg lehet valósítani, hanem látod azt.

Kérdezz bátran, ha neked így jobban megfelel. A témáid közhasznúak, a rá adott válaszok mások tudását is gyarapítják.

Előzmény: nobolond (4394)
nobolond Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4394

Így visszanézve ebben a topicban a hsz-aimat valóban : talán túl sok benne "az érzelem..."

 

A jövőben majd csak a legszükségesebb esetekben írok, szabatosabban, lényegretörőbben, szűkszavúbban fogalmazok, és igérem, hogy mellőzöm az esetleges "csevegő jellegű" részeket.

Majd inkább csak olvasom mások hsz-ait. 

Előzmény: alsó madárfogás (4391)
nobolond Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4393

Kösz ! Irtó rendesek vagytok ! :(

 

 

Nem vagyok kétségbe esve, és nem kérek "minden este" némi segítséget...

"Segélykiáltásokat" még sohasem hallattam itt - ilyeneket legfeljebb a tragikus "Öngyilkos leszek. Hogyan csináljam ?" - című - szintén Index Fórum topicban - olvastam...

Mivel ez egy közösségi fórum tapasztalatokat, infokat cserélünk  ( magam is osztottam meg már ilyeneket - még ha többnyire segítséget kértem, és többnyire kaptam is...).

 

Ha valaki tud segíteni - segít, ha nem tud hallgat. Ilyen egyszerű...

 

(Ha pedig valakit "idegesít" hogy másvalaki "minden este kétségbeesett segélykiáltásokat hallat itt" - javaslom a <Scroll> -t , de az egér is használható...)

kabrios Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4392

Pofon egyszerű! Meg kell tanulni németül!!! :)))

Előzmény: nobolond (4390)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4391

Én biztos kimozdulnék otthonról, és bekéredzkednék olyanhoz, akinél már működik. 50-100 km-t utazni egyszerűbb, mint minden este kétségbeesett segélykiáltásokat küldeni az interneten a modellezőtársaknak. :-)

Előzmény: nobolond (4389)
nobolond Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4390

Pl. ilyenek :

 

csakhát ne volna németül az összesen 144 oldal.... ! :(((((((((((

 

Előzmény: nobolond (4389)
nobolond Creative Commons License 2011.06.17 0 0 4389

Nem a vezeték nyomvonalával, a szabványos méretekkel, ill. a MÁV-nál alkalmazott "igazi" megoldásokkal van "bajom" - minden alkatrész megvan már (azaz : "a kocka el van vetve..."), a munkavezeték szintjének magasságát  pedig majd a villanygépek áramszedőpalettái kijelölik, hanem - a teljesség igénye nélkül - hogy pl. milyen alakú hurkot célszerű kialakítani a vezetékvégeken, hogy / ill. mennyire kell feszíteni, mekkora legyen a max. oszloptávolság , elég lesz-e oszloponként egy-egy talpcsavar... stb. tehát a szerelés - de nem "nagyban", hanem itt az asztalon - az én kis birodalmamban... :)))))))

Előzmény: ysenyerkesz (4387)
nobolond Creative Commons License 2011.06.16 0 0 4388

Igazán nagyon-nagyon köszönöm - de a könyvtárból szoktam időnként kivenni.

 

Valóban - a maga egyszerű rajzaival - jóval értékesebb, alaposabb azaz lényegretörőbb  munka az általam kritizáltnál  - még ha kissé el is járt felette az idő... :(((

( Ez NEM lesajnálás vagy fitymálás ! - nehogy félreértse valaki - de még a "digitális korszak" előtt íródott. Természetesen tudom : az "alapelvek" többsége nem változott, ma is érvényes...)

 

Mindazonáltal NEKEM, MOST a Viesmann leírása lenne a legcélravezetőbb - apró fogásokra, tapasztalatokra vágyom.

 

(Pl.: ha jól emlékszem valaki a modellező blogjában azt írta, hogy a Viessmann oszlopkhoz adott rögzítőcsavarok sorra eltörnek, ezért másfélszeres átmérőjű előfúrást, és némi beolajozást javasolt - ilyenekre gondolok...

Na persze pont ezt - pont ilyet - nem fogok találni a gyári leírásban - de mégiscsak a gyártó ismeri legjobban a portékáját - hátha írnak pár "fogást...")

 

Nem szeretném elrontani a felsővezeték szerelést (pláne, hogy működőt, üzemelőt akarok a diorámán) még kevésbé szeretném újra kezdeni az egész diorámát, ha elrontom... :((((

 

Előzmény: kabrios (4385)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!