Van aki fikázza és van aki azt írja, hogy olyan tesztet kéne írni, ahol a költségek vannak összehasonlítva és a megbízhatóság meg a gazdaságosság derül ki.
Tipikus német tesztelési eredmény. Minden autó szar, kivéve ha német. Persze volt aki a Merci, BMW "erényeit" hasonlóan ítélte meg.
Az egész "autós újságírásról" megvan a magam véleménye.
Ez a cikk viszont amolyan "meg kell magyarázni Európának, hogy miért nem kár a Chevy márkáért" indíttatású.
Volt C Opel Vectrám... Rémálom volt, a hátam közepére kívánok még egyszer Opelt. Kezdetben csak nem szerettem, a végén már utáltam (ami autóval kapcsolatban még nem esett meg velem.) Új szomszédaink vannak (amúgy jó fejek). Pont ugyanolyan Vectrával állnak be mindennap mellém, mint nekünk volt. Még a tekintetemet is elfordítom róla :-P
Sajnos - hiába töltöttem ki a kérdőívet - annyira betáblázódtak utólag (és időközben) a hétvégéink, hogy úgysem lett volna jó semelyik időpont sem. Közben összeszedtem egy bal arcfél bénulást (kollégá(i)mnak mondom, a Bell féle paresist), ami kicsit korlátozta (-zza) a társasági életemet.
Viszont majd elmesélem, hogyan befolyásolja ez a betegség az átmeneti állapot az Orlando fogyasztását. Mindenesetre a 8.8-9.3-as főleg autópályás fogyasztás (benzinből /a az újaknak mondom, akiket ezúton is szeretettel üdvözlök !), szóval az elmúlt hónapra vetítve 8.3 lett ;-J És most a ,(vesszőcske) nem kacsintás akar lenni, a ) pedig inkább J ...
Most vettem meg az AUTO BILD-et (nem szoktam), de 100.000 km-es dízel Orlando teszt van benne. Mondhatom, eléggé lehúzza a fritz... Meglehetősen bicskanyitogató. "Még jó, hogy nem romlott el az automata (váltó), de majdnem el is romolhatott volna... " Kb. ebben a stílusban: a xar is keserű neki. Még a dízelesek és az automatások nevében is megsértődtem picit, pedig ugyebár én egyiket sem választottam. Vagy: "meggyűlt a homok a csomagtérajtó résében és lehorzsolta a festéket"... Hát b+... Ha meg belehajtok vele a tóba. akkor víz kerül a porlasztóba.
(Aki esetleg elolvassa majd, szeretném, ha reagálna rá (házi feladat :-))
Viszont hamarosan 100.000 km-es manuális benzines tesztet tudok (és szándékozom is majd) írni. Mivel most 99.192-n áll a mutató (de estére már 99.300... és a jövő héten kikerekítem 100k-ra ;-J
Szóval jelen pillanatban is folyamatosan képződnek a (nagy)családi programok, ha pedig az nincs, akkor a gyerekek jelentenek be valamilyen iskolai, vagy non-fészbukk összeröffenést. Csoda, hogy a 4napos hétvégén meg tudtuk járni Sopront és Bécs(e)t...
Gondolom mindenki hasonlóan van a program-besűrűsödésekkel.
Vitathatatlan a dolog, én sem vennék több 100ezerért beépített autós navit, de van, hogy az ember olyan autót vesz amiben benne van. Na én most így jártam, sokadszorra :) Viszont ha már ott van, akkor jó volna használni minden előnyével együtt. Kár lenne vitatni pl azt, hogy jó dolog, ha a navi lehalkítja az egyéb auditokat amikor ő beszél. És a sokkal érzékenyebb vételi képességei is jól jöhetnek, rossz vételi körülmények között, bár az is kétségtelen, hogy a mai nagy érzékenységű vevők már nagyon stabilak és megbízhatóak. Hol vannak már a svirf3 vagy mtk1 chipsetek :)
Egyébként több navigációs készülékem van, mostanában már csak IGO-t használok, mert az ugye mindig kéznél van a telefonon. Ha érdekelnek a gps-ek, itt egy igazi outdoor csemege, ami a gps mellett már a glonasst is tudja, 30 nál kevesebb műholdat sosem lát, hihetetlen jó és precíz készülék: http://gpsgames.hu/hirek/tech/170/garmin_monterra/
A gyári navinak én sem látom anyagi érdekeit. Egyetértek Tarwalával, 10ed áron veszel príma navikat. Én ezt megoldottam úgy hogy a tükörben van benne a navi, de még így is hamarabb előveszem a telómat, azon is a google maps -ot, közelebbi helyekhez, és anya kezébe nyomom, hogy figyelje hova is megyünk. Csak távolabbi helyekhez használom a tükröt.
A '80-as évek Chevyjében nem voltak olyan fények, mint amit Te hiányolsz az Orlandoból.
Az Orlando belterében -emlékeim szerint- van elöl 2 db. térképolvasó lámpa, a 2. sor felett mennyezet világítás, a 3.sornál (csomagtartó) oldal világítás. Ezek manuálisan kapcsolhatóak, az utóbbi kettő ajtónyitással is vezérelhető.
Az autógyárak a költséghatékonyság okán elég sok alkatrészt, részegységet közösen használnak. Pl. a mi benzines motorunk az megegyezik az Opel/Wauxhall/Holden egyes tipusainak motorjával. Ellenben a diesel meg a VM Motori terméke amely cég pl. a Hyundaiba, vagy a Lancia-ba, Alfa Rómeo-ba, Chryslerben is azonos motort ad, mint az Orlandoba. De, használnak keresztbe-kasul azonos a platformot, vagy az autók üvegeit, üléseit, klímaberendezéseket, kapcsolókat, világító testeket, ect. Vagyis nem egy nagy trouvaille, ha egy konszernen belül két gyártó is azonos alkatrészeket (hivatkozásod alapján térképolvasó lámpát) használnak. Lásd még pl. Skoda-VW-Seat-..... közösen használt kapcsolók és egyebek is.
Persze mondhatnánk márkafüggetlen gyártókat, amelyek minden nagy gyártónak szállít terméket (AC Delco, Bendix, Bosch, Boge, Delphi, Kayaba, Lucas, M.M. Stanadyne, Zexel, stb.
Természetesen léteznek egyedi igények, amiket a gyártók nem kevés pénzért teljesítenek, legyen az akár egy másik belső kialakítása, világítás átalakítása, stb. Ezt az Opel pl. a GM Suisse SA-nál készítteti el.
A navit pedig -legalább is én és tapasztalatom szerint számosan- használhatósága alapján szokás minősíteni, nem pedig a beépítése alapjám. Márpedig a negyedéventi frissítés (térkép, POI, stb) és a könnyű hozzáférhetőség az fontosabb, mint, hogy elmondhassam, beépített gyári navim van. Persze ez ízlés dolga, de nekem még soha nem volt gondom, hogy nincsen friss adataim. A vételi hatékonyság mint írtam, irreleváns, ellenben az aktualitás egy navinál elsődleges.
Részemről off a téma.....
Ha valamikor lesz MOT és ott összefutunk, akkor szívesen megvitatom az autógyártás "anomáliáit", a költséghatékonyság összetevőit, stb.
A megbántás dolgot nem értem miért merül fel? Miért lenne számomra az bántó, ha neked más a véleményed?
Én továbbra is ostoba és filléres spórolásnak tartom a fények hiányát, hiszen van raktáron a konszernnek, nem kell fejleszteni. A két első olvasólámpa sem Chevrolet Orlando lámpa, hanem a GM konszern alkatrésze és felhasználja bármibe amibe gondolja, ha jól tudom akkor ezt a lámpát speciel az Insigniában használták először.
A gps dologgal kapcsolatban könnyen tudsz csinálni egy kis tesztet: fogj annyi gps-t amennyihez csak hozzáférsz, kapcsold ki mindben az úton tartást, kapcsold be a track rögzítést, rakd őket egy kupacba és menj el, rossz vételi körülmények közé trekkelni. Aztán töltsd rá az összes trekket egy térképre. Csodát fogsz látni :) De a hidegindítási időt is érdemes lemérni, mert a normálisan beépítettnél gyakorlatilag nincs, hiszen folyamatosan áram alatt van. Persze itt is a nem ideális vételi környezet, domborítja ki sarkosabban a különbségeket.
1980-ban biztosan nem tudtak volna egy Schevit eladni belső fények nélkül, így a Schevikben biztosan volt minden :)
Bocsánat, nem megbántásból írom amit most írni fogok.
1. Amikor az ember autót vesz, akkor felméri az ár-érték arányt (az érték egyénenként változó), vagyis felméri, hogy mennyiben éri meg a kapott termék neki, tartalmazza-e az elvárásainak megfelelő kiegészítőket. (Vannak, akik megvesznek egy autót és utólag döbbennek rá. hogy pl. 3 gyermekülés nem fér el a 2. sorban. Utána természetesen a tervezőt-gyártót-kereskedőt okolják ezért, nem magukat, hogy rosszul mérték fel a lehetőségeket)
2. Valószínűleg az urban legend kapcsán gondolod a "18 euros bisz-basz"-t. Mert, ha tovább gondolod azért ott pl. csak a can-bus rendszert átalakítani, programozni nem 5 fillér lett volna. És akkor még nincsen beszámítva az általad hiányolt "hardverek" sora.
3. Nagy eséllyel másoknak más igényei lennének, én pl. nem bánnám, ha hosszirányban mozgatható lenne a második üléssor, viszont a 3. sorra semmi szükségem, ellenben a nagyobb csomagtartó jobb lenne (noha így is elég). Ez kb. anyagárban egálban is lenne, csak ugye a gyártási/szerelési technológia rögtön kétféle metodikát kívánna, ami a tömegtermelésben csak horror áron valósítható meg. Vagyis...?
4. A gyári navik 99%-a szintén az urban legend alapján jobb, mint a mobil navi (nem telefon!). Egyrészt azért, mert a gyári navi valamelyik navigyártó terméke (és soha nem a legújabb technika, hogy miért az ugye érthető?), a rajta futó térképszoftver pedig szintén nem a "legpontosabb" és legújabb (képileg és helyszínileg), mivel 1 éves intervallumot fog át, míg a mobil térképszoftverekhez negyedévenként adnak ki frissítést. Ami a vételi képességeket illeti: a beépített navinak sincsen jobb "erősített antennás vevő" képessége mint egy mobilnak azon egyszerű oknál fogva, hogy a vevőképesség egy adott határon túl nem lehet fokozni és ezt a szintet egy középkategóriás mobil navi is tudja. (halk megjegyzés: a beépített gyári navi árának töredékéért!) És lám, térképszoftver problémáid vannak, míg egy mobil navira a neten percek alatt lehet találni frissítést. Ami a mobil használati értékét illeti: szívesen összehasonlítom a Te beépített navidat az én szinte kommersz Wayteq x960 BT navimmal, mert van összevetési alapom.
Végezetül: melyik személyautó volt az, amelyikben a '80-as években soronként kapcsolható világítás, 3x2db irányítható fényű olvasólámpa, a lábtér derengés, a kilépőfény volt?
Köszönöm a válaszokat. Engem rendkívül bosszant a fény hiánya, ezért mindenképpen foglalkozni fogok a kérdéssel, ha értelmes és hasznos lesz a próbálkozásom akkor megosztom itt. Az a legdühítőbb, hogy néhány eurós kínai bizbaszok hiánya miatt az utazós családi autó, nem tudja teljesíteni a küldetését. Mi rendszerint éjszaka utazunk, négy gyerekkel, amihez bizony igénybe szoktuk venni az 1980-as évek nagy vívmányait, úgy mint a soronként kapcsolható világítást, az 3x2db irányítható fényű olvasólámpát, a lábtér derengést, a kilépőfényt ... Értem én, hogy ez egy igénytelen, olcsó autó, nincs is ezzel baj én pl direkt ezért vettem meg, de tényleg ezt a 18 eurót kellett kispórolni a gyártási költségből... ???
A navit meg csak jó lenne használni, ha már be van építve az autóba. Az egy igen nagy tévedésen alapuló közhiedelem, hogy a beépített navi az gagyi dolog semmit sem ér. Egy mobil kütyü soha nem fogja megközelíteni azt a műszaki és használhatósági szintet, amivel egy beépített bír. Pl vételi érzékenység, láthatóság, kommunikáció. Elég csak arra gondolni, hogy a beépített, erősített antennás vevő akár egy kanyon mélyén is képes fogni a visszaverődő maradvány jeleket. A beépített gpst kizárólag azért utáljuk mert nem tudunk hozzá térképfrissítést letölteni, vagy reális áron venni. Szóval akinek van Navi600/900 Europe 13/14 sd-je az igazán felajánlhatna belőle egy másolatot, továbbfejlesztésre :)
Sokat gondolkodtam az automata ajtózárás megoldásán. Megfigyeltem, hogy bizonyos sebességnél, vagy megtett méterek után (?) az "övpittyegés" beindul. Amennyiben az öv be van csatolva, akkor is hallani egy bizonyos "kattanást" kb. annyi út vagy sebesség esetén, mint a pittyegésnél. Vagyis lehetséges, hogy a szoftverben a program benne van és valami relét még be is húz, csak a központi zárat nem vezérli. Vagyis egy ügyes autóvillanyász -aki a programozást is keni, vágja- feltehetőleg megtalálja a megoldást.
A MOT-ról annyit lehet tudni, hogy "győzött" É-K Magyarországi régió 8 szavazattal. Időpont lehetőség a szavazás eredménye szerint május 3 (ez már okafogyott) és május 10 (kissé szorosnak tűnik ma már), 5-5 szavazattal. Május 17 és 24 pedig 4-4 szavazatot kapott. Azt gondolom, hogy akik egy adott területre szavaztak, azok azért tették, mert ismerik és tudják hova érdemes ott menni. Eddig legalább is így történt.
A MOT alapkoncepciója anno az volt, hogy ne mindig egy adott szűk területen legyen megtartva. Jelesül Bp., vagy környékén már háromszor találkoztunk, ami nekem személy szerint baromi kényelmes.
Itt van a szavazás eredménye, a mai nappal lett lezárva.
Navi 900 SD kártyán vagy Lemezen vannak a térképek?(ha sd-n akkor talán lehet kezdeni valamit csak kellene a könyvtár szerkezete) Telefon tökélletes rátenni az Igo-t is minden utazással kapcsolatos infó fullos és egyszerű frissiteni.Ugyanez Gps-en is.
Szia, üdv. közöttünk! Kicsit lassan reagálok, mert mostanság sok a dolgom.
Ahogy trawala írta a belső világítással kapcsolatban, nem találtunk rá egyszerű megoldást. Igazából engem már nem zavar, mert este, ha kinyitom az ajtót, akkor pont annyi fény van, amennyi kell. Az első lámpát fel lehet gyújtani, ha szükséges és az a félelmem sem igazolódott be, hogy mi van, ha égve felejtem, mert egy idő után (15 perc?) magától elalszik.
A gyári navit tudtommal csak az választotta, akinek kikerülhetetlen opció volt az autóhoz, ezért nem nincs túl nagy kereslet ebben a témában. Ha már itt tartunk, én a waze mobilos alkalmazást használom, ami nagyon jópofa, mert adhatod-veheted a híreket az utakról.