Az adagoló közepére raktatok fejszelepet,vagy igy nem kell? Milyen a porlasztó,rendes diesel porlasztó?
Ha tényleg áramot akarsz termelni,és nem csak pár wattot ,hanem jó pár KW-ot,akkor a turbónál is (mint ugye tudjuk),a méret a lényeg! Teszek fel(ha megtalálom) képeket egy fickóról,aki T3/T4-böl csinált turbinát,és arról vett le szabadturbinán keresztül 7 lovat,amivel kocsit hajtott.Ez az áramtermelés nem lesz egyszerü,mert a generátor fordszámát stabilan kell tartani,ehhez pedig a turbina üzemanyagrendszerét kell babrálni folyamatosan.Ez csak akkor igaz ha hálózatra kell kötni a generátort.Másik ut egy személy/teher kocsi generátor ami egyenáramot termel,akksi,és egy inverter.De itt is kell szabályozás,mert terhelés nélkül megszaladhat a rendszer.
Szia Krezidiesel És a kollégád, minden szűrés, előkészítés nélkül nyomatja a fáradt olajat a kazánba kazánba? Nem károsítja így az adagolót/porlasztót?
Jaj ilyet ne kérdezz, mert nem tudok, amit viszont igen, hogy pl. a Boeing 737-220 as típusnak 2 különálló hidraulika rendszere van, bennü tűzálló folyadék, és 20.7 MPa nyomáson dolgoznak.
olyan gázturbinát szeretnék csinálni, amit használni tudok majd egy graupner aerospatial ecureuil AS-350 helihez, de ha nincs időm repkedni, akkor a bicajon használnám. :-) Ha mihamarabb el tudnád küldeni a könyv fénymásolatát örök hálával venném+kifizetném. Amint lehet hiívj fe ha ráérsz, mert 0 az egyenlegem.
köszi,Laci.
0670/308-0267
ui: üzenem xantia99-nek hogy remélem jobban van. Nekem 25. én 22. szülinap+buli=pia dögivel:-)))))))))
Én elhinném ezt a 3000 bar-t,de mutass nekem egy szivattyút ami ennyit tud. Mutass egy munkahengert ami ettől a nyomástól nem durran el. Mutass olyan csővezetéket ami több méter hosszú,az elején 3000 bar a nyomás,és a végén szintén... Csövezetéken nem lehet ekkora nyomást közvetiteni.Lehetetlen.(egyenlöre)
A 3000-barról. és a mozgatando felület ellenhatásáról (Légellenállás): Valahol biztos megvan a középút, (lehetséges, hogy 3000bar nal), a szükséges nyomás, és a hidraulika munkahenger átmérője között, hogy a szükséges erőt kifejtse, de azért a mh. ámérő is elfogadható méretű maradjon még. Ez utóbbi főként a hátsó kormányfelületeknél azért elég problémás (kicsi ugyanis a hely).
Nem ragaszkodom hozzájuk,csak nincs jobb ötletem. Most krezidiesel tervét próbálom feldobni témának,mert az elv jó,csak azokkal a porlasztókkal nem lehet ezt megcsinálni(szerintem).
Nem tudom igazán, miért ragaszkodsz Xantia ezekhez a fúvókákhoz mert az bizti, hogy van egy égési sebességem, és van egy kiáramlási. Ha a lyukacsos tűztér egyik végébe szerelek pl. 3 db. ilyen fúvókát, és nagy nyomással (köv.képp. sebességel) porlaszt be, akkorával ami meghaladja az égési sebességet, akkor nem fog a fúvókánál égni, csak attól távolabb. (lángleszakadás). Ez esetleg (!) üzemmeleg állapotban elmúlhat, Egy Diesel motor zárt "káros" terét nem lehet összehasonlítani, egy gyűrűs tűztérrel. (a "mi" tűzterünk nem zárt).
A másik szükségszerűen nyomja a falra, ahol kormolva elég (ha már meleg).
Nyilván, a furatokat (égőtérperforációkat) is itt ott elkapja, ahol kívülre kerül, ami szintén kerülendő lenne
Errő nem nyilatkoztak a gyártók, de a 40-45 bar-al már láttam működni, ennél jóval többet nem engednék rá (pl 60-at) azért a nyomás az nyomás, és nem mindenhol elég vastag a fal, mellé réz. Nem tenném ki 45bar-nál nagyobbnak.