A legtöbb képen pl 5A-t írnak. De leveszed a burkolatot és megnézed a relé hány A-t tud kapcsolni. De pl 5A névlegesen, az valóságban is elbír 3A-t (számoljunk arra, hogy kínai..) Ez is több mint 600 W-ot tud kapcsolni... Ha csak nem valami ultra nagy keltetőt akarsz építeni, akkor sztem nem lesz gond. (Ha meg ultra nagy keltetőt akarsz, akkor nem ilyen gagyiságot választanál)
VALAKI megtudja mondani, hogy a Willhi 7016 e tip.hőfokszabályzó hány W-ot bír kapcsolni? Mennyitől kell kapcsoló relét beiktatni?A neten a leírásban nem találom, csak a fogyasztását.Használ vki. ilyet?Ha minden igaz, a jövő héten megkapom, de nem akarom egyből szétégetni.
A pdf-et NEM én csináltam, régen egy weboldalon fent volt. Talán valamelyik suli, vagy kutató intézet honlapján volt. Sajna nincs meg az eredeti link. A lényeg, hogy ez nem az enyém, hiteles, helyes adatok vannak!
Köszi a gyors választ. A folyamatos permetezést kacsánál azt a "Misimadarai" oldalon olvastam. A keltetés címszó alatt. De akkor valószínű hogy a túlsok pára miatt lehet a baj. (volt már ilyen baj párévvel ezelőtt) akkoris sok vizet kaptak a tojások. A fertőtlenítésre mindíg odafigyelek nagyon!
Köszi a választ! Próbaképp megnyomogattam mind a 3 gombot, de mindegyiknél a celsius fokot átváltotta farenheitre. Közben érdeklődtem a forgalmazónál is, meglepetésemre azt a választ adták, hogy ezek a gombok ki vannak iktatva. Tehát semmit nem tesznek a fent leírton kívül. Annyi tanácsot kaptam, ha estére sem áll be a hőfok, szereljük szét a tetején az elektronikát, és ott lesz egy csavar, amit lehet állítani.
Most veszem észre: "Permetezni bújtatáskor, vagy hosszabb időre kinyitott ajtó bezárása után kell...."
Természetesen az ajtó becsukása előtt! :-) Bocsi! Kifelejtettem: víziszárnyasok esetében, hűtés után a keltetés első szakaszában csak a nehezen visszaálló páraszint esetén ajánlott permetezni, a keltetés legutolsó szakaszában, és bújtatáskor viszont szinte kötelező. De egyébként máskor nem kell nyakra-főre permetezni, mert a sok pára legalább annyira káros, mint a kevés!
A román gépekről az én személyes véleményem elég lesújtó. De ez csak egy vélemény. Tanácsként viszont általánosságban azt tudom tanácsolni, ne legyél türelmetlen! A tojásoknak idő kell, amíg átveszik a környezetük hőmérsékletét. A román nyelvű kezelésiben 38, +- 1 C fokot adnak meg keltetési hőmérsékletként. Meglehetősen komolytalan ez a tág intervallum, de ez alapján a 38 C fokos hőmérséklet rendben lévőnek tűnik. Más kérdés, hogy ez mennyire hiteles! A hitelesítéssel kapcsolatban sokszor írtuk már, lázmérővel akár higanyos, akár digitális, közvetlen módon, - még ha az a világ legpontosabb lázmérője is lenne -, a keltetőgépben nem tudsz hitelesen hőmérsékletet mérni! Trükközni kell, de a módját sokadjára már nem írom le! Esetleg egy utólag beszerzett, a keltetőgépekbe rendszeresített (könyök)hőmérővel össze tudod vetni a géped hőfokkijelzését. A 3 napig, amíg megérkezik a kezelési útmutató szerintem hagyhatod 38 fokon a géped.
Vagy a tojások, vagy a gép, (vagy mindkettő) elégtelen fertőtlenítése miatt baktériumos fertőzés következtében bezápultak a tojások. Mihamarabb dobd ki a gépből ezeket, mert felrobbanva tiszta trutyi lesz minden. A következő turnus előtt javaslok egy alapos fertőtlenítést a gépben. Nem kell állandóan öntözni őket! Nem cserepes virágok! Elég ha csak az előírt páraszintet tartod.
Permetezni bújtatáskor, vagy hosszabb időre kinyitott ajtó bezárása után kell. Ez utóbbit is csak akkor, ha nehezen áll vissza a kellő páraszint.
Most indulok először neki a keltetésnek, IO-103 TH román keltetőgéppel 51 tojással. 3 órája indítottam a gépet, a kijelzőn 38,1 fokot mutat, 60 % páratartalommal. Sajnos a használati utasítás csak a jövő héten küldik, és nem tudom, hogy a kijelző alatti 3 gombbal hogyan lehet szabályozni. Próbálkoztam olyannal, hogy a tojások közé betettem először egy digitális lázmérőt, szorosan a 2 tojás közé, 36,6 fokot mért, egy higanyossal, annál 36,8 fokot mutatott. Tudna valaki segítségünkre lenni, aki használt már ilyen gépet? Előre is köszönök minden választ!
A gépben a tojásokon ilyen sárga buborékok vannak, és nagyon büdös. Mi lehet a baj??? Már 4 tojást dobtam ki. Ezek kacsatojások. Tavaj nem permeteztem a kacsatojásokat minden forgatásnál, és nem is volt ilyen probléma. De most permetezem naponta kétszer 40 fokos vízzel. Lehet hogy ez a baj?
Üdv a fórumozoknak ! A napokban sikerült beszerezni egy új keltetőgépet, csak sajnos nincs hozzá magyar használati útmutató ! Cleo - 5*2 es lenne a kicsike ! Segítséget szeretnék érni, aki rendelkezik ilyen készülékkel, nem e juttatná el egy másodpéldányát a magyar nyelvű használati útmutatónak hozzám ! Segítségüket előre is köszönöm !
- Az szerintem a kétirányú szupresszor dióda lesz, azért mindegy a bekötés iránya. Van egyirányú változata is. Ezeket direkt ilyen helyre, spéci, túlfeszültség levezetésre találták ki. Link
- Ennél a megoldásnál viszont erre nincs szükség. A visszafelé elindulást biztosító diódák "mintegy mellékesen" ezt a feladatot is ellátják.
Meg vagyok győzve, elő is keresem és bekötöm ^_^ De van olyan dióda is aminek mind1 a polaritása nem? Vagy Te, vagy tesóm ajánlotta, hogy a motorhoz kössem be párhuzamosan. Ott be is van téve egy. Típust és egyebet most fejből nem tudok. De ott úgy tudom mindegy volt a bekötése.
Juhost relét még nem vettem ha odáig érek beszerzek egyet amit ajánlottál,vagy valamiet amilyen kelleni fog nekem egyenlőre kell 2 végállás meg 2 dióda ez nem nagy cucc 5 dollárból megvan bekötöm ahogyan Chik Fan leirta nekem, ha ideáig megvagyok akkor áttérünk a relé bekötésre egyenlőre nem akarom bonyolitani egyszer ennyi sikerüljön. Ha tényleg nem válik be a motor akkor milyet lehet helyébe kötni ?
Valóban hátrány, hogy két diódával több alkatrész kell. Viszont van ennek több lényeges előnye is! Sokkal kíméletesebben bánik a végálláskapcsolók érintkezőivel és a relével!
Amikor a mechanika bontja a kapcsolót, a motorban felhalmozott mágneses energia a korábbi tápárammal ellentétes irányú áramot indukál. Ennél a megoldásnál a kapcsolóra szerelt dióda levezeti ezt az energiát, nem "rúg vissza" a motor, nem keletkezik az áramkörben magas feszültség, ami az érintkezőn ívet hozhatna létre. - Az irányváltás után sem a teljes árammal indul a motor, mert most csak a diódán tud áram folyni, mindaddig, amíg vissza nem zár a végálláskapcsoló érintkezője. Emiatt az érintkezőt most is kíméli, mert a már forgó motor lényegesen kisebb áramát kell kapcsolnia, ráadásul a dióda miatt csak 0,6 V körüli a végálláskapcsoló kapcsai között a feszültségkülönbség. A motor indulásakor szokásos áramlökést a diódának kell elviselnie, nem ezeknek az érintkezőknek!
A relénél értelem szerűen kell nézni. Nekem egy OMRON relé van aminek a típusát most éppen nem is tudom, de érdemes megnézni a reléd adatlapját és ha kell akkor a bekötést úgy alakítani! De 99% egyforma lábkiosztásúak ezek szerintem.
A relé dtdp reléd van? (az ami 2 külön pólust tud kapcsolni egymástól függetlenül).
Itt egy maszek rajz:
Ez alapján be tudod kötni te is. Ha ilyen polaritás váltás van, akkor szvsz felesleges a dióda, mivel a relé már elvégzi a polaritás váltást. Szerintem ettől egyszerűbb polaritás váltós bekötés nincs is. (mivel én is be tudtam kötni ezért mondom h egyszerű)
Továbbá a relét fogja kapcsolni az időkapcsoló, ide egy egész gyenge dugasztáp is elég, ami a relét elbírja.
Viszont az ablaktörlő motorhoz egy izmosabb trafó javasolt, ami azért nagy terhelés mellett sem kapcsol le, vagy sül meg.
Nekem a mechanika egyelőre még nem 100%-os, de már 2 éve működik. Idén vagy jövőre picit javítok rajta.
Továbbá vidékipupák korábban leírt egy pár mondatot, hogy ezek az ablaktörlő motorok úgy lettek tervezve, hogy egy irányba forogjanak, különben valami belső alkatrész elkopik. Szóval ha szerzel motort, érdemes kapásból egy pót motort is elraktározni, ha netán gond lenne! ;)
NA igy már értem ! akkor meg veszem a 2 végállás kapcsolót meg kell még 2 dióda ahogy irtad ugy megcsinálom egyszer legyek meg ennyivel utána ha működik akkor megmutatod hogy kössem be a relével bocsánat hogy ilyen gyenge a felfogásom de hála Istennek csak megértettem :)
A diódák most jó helyen vannak, csak az irányuk kérdéses. A motor nem jó helyre van kötve. Bár ez így kínkeserves, de inkább leírom szavakban mert a kép továbbra sem szerkeszthető, annyira kicsi amikor letöltöm. Fogj egy vezetéket, kösd rá a végálláskapcsoló egyik lábára. Ez lesz a kezdő pont. A kapcsoló másik kivezetésére szintén egy vezetéket köss. Ennek a másik végét kösd a motor egyik pólusára. A motor másik kivezetésére kötött huzal másik végét a második végálláskapcsolóra. Végül a kapcsoló másik kivezetésére szintén egy vezeték kerüljön. Ez lesz a befejező vég. Se a diódákat, se a relét még ne iktasd be! A kezdő és a befejező végekre kapcsolj áramot az 50 wattos tápodról. Ha mindent jól csináltál a motor elindul valamelyik irányba, majd a végállás kapcsolót elérve kikapcsolja önmagát. Fontos! Ez után meg kell cserélnia tápodkimenetén a két vezetéket! A kezdő- és befejezővég helyet cserél.
A motor továbbra sem fog elindulni a végálláskapcsoló bontott érintkezője miatt . Ekkor a kikapcsolt végállás kapcsolóra próbaképpen tegyünk rá a kapcsoló két kapcsára párhuzamosan egy diódát. Két eset lehetséges. Az egyik, hogy most visszafelé elindul a forgatómotor. Akkor ebben a helyzetben akár véglegesen beforraszthatod a diódát a kapcsolóra. Ha nem indul el visszafelé a motor, megfordítva a diódát már el kell indulnia, és így bekötheted véglegesre a diódát. Ezután járassuk addig a motort, amíg a másik végállás kapcsolónál ismét ki nem kapcsolja önmagát. Ismét fordítsd meg a tápod kimenetén a kivezetéseket! A motor most sem fog működni. Próbáljuk rá a másik diódát.Ha elindul visszafelé a motor, ebben a helyzetben véglegesen ráforraszthatod a diódát. Ha nem indul el visszafelé a motor, fordítsd meg a diódát. Ekkor már el kell indulnia! Véglegesre bekötve a diódát egy lényeges résszel készen is vagy! Ha eddig eljutottál, rátérünk majd a többire.
...csak ez dióda zavart be hogy a végállás elibe vagy utána vagy hogy kössem.
Párhuzamosan a végálláskapcsoló két kivezetésére. De nagyon lényeges az irányuk, hogy melyik az anód és melyik a katód kivezetésük! Az áramkörbe beiktatva ezen múlik melyik irányban vezetik, vagy nem vezetik az áramot. Fontosaz is, hogy bontóérintkezős legyen a végálláskapcsoló!
Tudom oda is irtam a rajhoz, hogy 12V. Az időzitőbe természetesen lenne egy 12 V trafó a másik 12V trafó meg csak simán a hálózatra kötve én is igy gondoltam, csak ez dióda zavart be hogy a végállás elibe vagy utána vagy hogy kössem.