A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Légyszi előbb menj egy próbakört egy Trident-el, addig feleslegesen magyarázol elméleteket, olyan önmagáért való felesleges okoskodásnak tűnik.
Ha utána azt mondod, hogy neked tetszett, tök fürge és fordulékony, kényelmes meg ilyenek, eszembe sem fog jutni ezt megkérdőjelezni. Meg azt sem írom majd, hogy rosszul próbáltad, meg különben is milyen már a szalagkorlát arrafelé. Csak arra figyelj, hogy sapka legyen rajtad.
Nem tudom, felétek milyen a forgalom/utak szélessége, rég jártam arra, de gs mellé szerintem rendszámos motor hót felesleges másodiknak, mert kb semmi nem tud olyan kiemelkedőt adni, amit ez nem tudna elég jól.Hacsaknem fillérfucker az ember, és balami kis 1.5 litert fogyasutót tart boltba járni meg közelre.
Még valami. Ma úgy mentünk, hogy én az 1100R-rel, egy haverom meg jött az 1200R-emmel. A végén úgy ítélte meg, hogy valószínűleg kell neki egy olyan, ha lehet keményebb futóművet csinálni bele, meg vékonyabb ülést, mert így nem lehet eléggé érezni a motort. Viszont neki ez a sok marhaság, mint ABS meg ASC nem kell. Meg amúgy az sem fontos, hogy DOHC legyen, mert ha ennyit tud, az a kicsi már mindegy. És ő egy kb. 190 lóerős motorról ült át, ami szintén tele van ilyen marhaságokkal, meg még ilyenebbekkel. Nézhette volna úgy is, hogy harmatgyenge lesz, nehéz, meg nem fogja érezni az első kereket, de teljesen tisztában volt vele, hogy mire ül és mit vár tőle.
Semmi. Annyit írtam, hogy a Tridentet láthatóan nem neked találták ki, mert olyan dolgokat kifogásoltál, amik a műfaj sajátjai, és ezt véleményem szerint illett volna tudnod azelőtt, hogy ráültél (mondjuk ránézésre is utal erre pl. a pengevékony ülése, meg az előre tolt súly). Mintha lehúznám a DOHC-t, mert 5500 alatt nem csinál semmi különöset.
Ha azonban azt nem vetted észre, hogy ha Magyarországon lett volna ez a menet, akkor éppen az lett volna a reakciód, hogy lássátok feleim, megérdemlik, akkor nem figyelsz arra, amit mostanában művelsz. Én ezt figuráztam ki. (Amúgy meg éppen ma voltam egy legalább ilyen úton. Oké, azon semmilyen szalagkorlát nincs, de van rajta vadonatúj aszfalt és sok kellemes kanyar.)
Neked mi bajod? Bármit beírok, jössz magyarázni, hogy az nem úgy van és hogy te azt jobban tudod meg nem olyan a Trident, mert rosszul próbáltam, meg hogy megy a motoros, meg milyen a szalagkorlát. És segít a problémáidon, ha néha belém törlőd a lábad? Vagy miért csinálod? Szimpla gonoszság? Én soha nem bántottalak.
Új kedvenc útszakaszom van, Riedbergstraße, Obermaiselstein. Sajnos nem vittem kamerát, de találtam egy videót róla. Viszonylag rövid, kanyar kanyar hátán, semmi hajtű, csak jó ívű kanyarok.
Nyílván az ember hasonlítja valamihez és nyílván ahhoz, amiről éppen átült. Ez nem fair a Trident számára, mert GS-ről ültem át. A tesztelő gondolom egy Babettáról, azért van elájulva. :) De tök mindegy, nem kell egyetérteni velem, azt írtam le, amit éreztem, mi mást tehettem volna? Próbáld ki, ha érdekel, és írd meg milyen volt.
Azért furcsállom, hogy azt írod, hogy "a motor harmatgyenge nagyon kevés nyomatékkal, nyelezve sem igen történik semmi, amikor igen, az olyan magas fordulaton van, ahova úriember magától nem szívesen pörgeti."
"Szépen, egyenletesen építi fel alapjárattól 3000-ig a kezdőnyomatékot, majd 3500-nál el is éri a rendelkezésre álló 64 Nm 90 százalékát, majd csak tol, tol és tol a 10.250-es piros vonalig. "
Előre bocsájtom, nem mentem ilyen motorral, de a paraméterei közel állnak egy SV 650-hez, amivel viszont sokat.
Nem tudom elhinni, hogy 64Nm/6.250 és 81LE/10.2500 harmatgyenge lenne. Ha 10.250rpm a piros, akkor azt még nem is mondanám túl soknak (SV: 64Nm/7.200; 72LE/9000; max 10.500rpm)
Az SV 3.500 alatt csapkodta a láncot, onnan már húzott rendesen, kicsit traktorosan, de 5.000-től kisimult és nagyon ment. Városban azért 3.000-el el lehetett vele finoman gurulni.
Mivel a Triumph 3 hengeres, így simább járást gondolnék, mint a V2-nél.
Nem a GS "helyett" próbáltam ki, csak a tesztekben annyira felmagasztalták, gondoltam megnézem, hátha jó lesz második motornak. De "csak városi használatra is sokkal inkább a GS" lett nekem a tanulság.
Hogyan kell használni? Mentem vele városban, országúton, jó és hullámos úton, kanyarban és egyenesben, parkolóban pár lassú kanyart, próbáltam végsebességet, sehol nem tetszett. Mit csináltam rosszúl?
Most azt magyarázod, hogy amiket éreztem, azok nem úgy vannak? :) Pár hónapja próbáltam egy új Kawa Z650-et, arról úgy szálltam le, hogy azóta is várom az alkalmat hogy újra mehessek vele. Az az erőforrás sokkal jobb volt, már az ERE6n/Versys-ben is.
Egyrészt ez egy olyan motor, amin minden kemény, mert akik ilyet vesznek, azok ezt várják tőle. Ezt az új fajtát nem vezettem, még nem is láttam közelről, de a régi blokkjuk is elég tisztességesen ment, ez meg erősebb. Ja, hát forgatni kell, de ha valami 10000 fölé tud forogni, ott a nyelezés 10000 fölött van, és még az úriemberek is elforgatják addig, mert hát úgy van kitalálva.:)
A másik kellemetlen dolog az ilyeneknél, hogy vezetni kell őket. Nyilván kevésbé tűnik stabilnak a kisebb kerékkel, ugyanez a helyzet az R és a GS viszonylatában is. Viszont sokkal fordulékonyabb, és ez a kevésbé stabil lehet eléggé látszólagos, mert meg kell szokni, hogy ha kanyarban kicsit is piszkálod a kormányt, arra a túramotorok jellemzően kb. sehogy sem reagálnak, az ilyenek meg elég határozottan.
Ma kipróbáltam egy Triumph Trident 660-ast és érdekes élményeim voltak. Nem akartam a GS-hez hasonlítani, mert tudom hogy két külön kategória, de vannak olyan dolgok amik nem tömeg is méret függőek és azokban is sokkal jobb a GS. Például a rezgések. Menet közben is kellemetlenek, pörgetéskor mintha az idom vagy valami zörögne rajta és nincs szép hangja a motornak sem. A nyereg keskeny, kemény, a futómű szintén elég pattogós, a kettő együtt azt eredményezte hogy ahol a GS-el 130-al veszem a kanyart és az ívre figyelek, ott ezzel a motorral 110 körül és nem volt kedvem gyorsabban menni, mert az életemért kapaszkodtam egy rakétán. A motor harmatgyenge nagyon kevés nyomatékkal, nyelezve sem igen történik semmi, amikor igen, az olyan magas fordulaton van, ahova úriember magától nem szívesen pörgeti. A legérdekesebb, hogy ívre tenni is sokkal könnyebb a GS-t és ugye arról nem beszélve, hogy sokkal jobban is tartja a GS az ívet. Hát kb. ennyi, örültem amikor visszaadtam. Ja, a váltója példás, egyetlen dolog, ami nagyon kellene.