Keresés

Részletes keresés

gorazs Creative Commons License 2017.07.11 0 0 17041

Első dolog az lesz hogy kiszedem belőle 

Előzmény: Quattroman (17040)
Quattroman Creative Commons License 2017.07.11 0 0 17040

nem tudom mennyire használható így

Előzmény: gorazs (17039)
gorazs Creative Commons License 2017.07.11 0 0 17039

Köszi,  akkor nyugodt szívvel megvehetem,  valószínű megkímélt állapotban van és még az atirás is olcsóbb így 

Előzmény: Quattroman (17038)
Quattroman Creative Commons License 2017.07.11 0 0 17038
Előzmény: gorazs (17037)
gorazs Creative Commons License 2017.07.11 0 0 17037

Hallottatok már olyanról hogy 48Le re van le van folytva Rp13 as? 

dzsabbi Creative Commons License 2017.07.10 0 0 17036

oké köszi.

Előzmény: Quattroman (17035)
Quattroman Creative Commons License 2017.07.09 0 0 17035

ott vannak az állítócsavarok a műszercsoport alatt a villaszárak előtt

Előzmény: dzsabbi (17034)
dzsabbi Creative Commons License 2017.07.09 0 0 17034

sziasztok. ismét egy kérdésem lenne... a fényszórók magasságát hogyan tudom állítani magasabbra? (fjr 2001 évj.) üdv mindenkinek!

Quattroman Creative Commons License 2017.07.07 0 0 17033

vagy egyszerű méréshiba...

Előzmény: V63 018 (17032)
V63 018 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 17032

Köszönöm mindenkinek. Szóval akkor ne idegeljem magam rajta...  Ha másnak 5-6 centi, nekem meg 7, akkor azt akár a hátsó szöghajtás kis hézaga is okozhatja, azt majd a télen kihézagolom.

Előzmény: Törölt nick (17030)
Quattroman Creative Commons License 2017.07.07 0 0 17031

körmös kapcsolású váltóknál az ablakok kb 25%al nagyobbak mint a kapcsolókörmök. ezek mindig adnak holtjátékot

Előzmény: V63 018 (17029)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.07 0 0 17030

Heló!

 

Ha üresben gyorsan mozgatom a kereket oda-vissza akkor kb. 1mm holtjátékot érzékelek. Ha 1-esbe rakom 5cm a holtjáték, ha 5-be akkor 6cm a gumi közepén mérve a futófelületen. Hang nekem is jön ki a váltóból oda-vissza mozgatáskor, de nem kattogás, hanem a holtjátékok hangja. Ez természetes hang, nem hiba.

Előzmény: V63 018 (17029)
V63 018 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 17029

Hát magát a gurigát nem kaptuk szét, az igaz (csak ki volt véve és félretéve); de mint írtam, egyébként mindent végignéztünk a hajtáslánc mentén és a váltó belépő oldalán még megvan ez a nagy ide-oda mozgási lehetőség. A hátsó szöghajtásnak van kis "kottya", a többi rész elég feszes, egyedül a klasszikus homlokfogaskerekes hajtásoknál (főtengely - kuplung kapcsolat ill. a váltó kihajtásánál) volt még némi játék. Az ide-oda mozgás zöme azonban a váltóban van. Ahhoz meg nem férek oda, csak ha kikapjuk a blokkot. De ha megnyugtat valaki, hogy a kerékkerületen mért kb. 7 centi még normális, akkor nem rugózok tovább az ügyön. Mindenesetre a hang (a kattanás) kicsit idegesít...

Előzmény: Quattroman (17028)
Quattroman Creative Commons License 2017.07.07 0 0 17028

biztos hogy a szöghajtásból? nem a kompenzátor a kerékagyban?

Előzmény: V63 018 (17027)
V63 018 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 17027

Őszintén szólva nem nagyon mertük feszegetni azt a gumiharangot, mert ha megsérül, kijön a zsírmány, a retek meg bemegy. Azzal meg több kárt csinálok, mint ami haszon van a zsírzással.

Mindenesetre tegnap össze lett rakva, de a következő télen kell egy szétszedés, mert a hátsó szöghajtásnak már észlelhető holtjátéka van. Így összerakás után a kerék "majdnem-kerületén" (a majrécsík magasságában) mérve kb. 7 centi az ide-oda mozdulás, ha gangban van a motor. Nem tudom, mennyi a normális, elfogadható érték...

Előzmény: Quattroman (17026)
Quattroman Creative Commons License 2017.07.06 0 0 17026

régi karos zsírzóba egy ellapított fémfékcső darab van nekem a hollandijával betekerve.

ezer éve azzal "etetem" az ilyen féltengely és stb csuklókat. csak egy kis segítség egy csavarhúzóval, vagy még az sem, és egy-két nyomás a pumpán...

Előzmény: V63 018 (17024)
Quattroman Creative Commons License 2017.07.06 0 0 17025

igen

Előzmény: V63 018 (17024)
V63 018 Creative Commons License 2017.07.06 0 0 17024

Ettől tartottam... Bár ha a gumiharang kellően jól zár, akkor a petróleumos mosás és a későbbi féktisztítós öblítés elvileg nem mosta ki a zsírt. Vagy inkább bontsuk mégis ki és ellenőrizzük a zsírozottságát?

 

---

 

Arra a kettővel lentebb írt (nekem óriásinak tűnő) holtjátékra van valami tipped? Normális, hogy ekkora "kotty" legyen a hajtásláncban?

Előzmény: Quattroman (17023)
Quattroman Creative Commons License 2017.07.06 0 0 17023

nem igényel túl nagy kenést. kb 2gr zsír van benne

Előzmény: V63 018 (17022)
V63 018 Creative Commons License 2017.07.06 0 0 17022

Még egy plusz kérdés a hajtással kapcsolatban: hiába bújom a rajzot, nem elég részletes és nem látom rajta, amit keresek... A hosszanti hajtótengely bordázattal kapcsolódik valami "csészébe", amit egy balos anya rögzít a hátsó kúpkerék tengelyére. Kívül az egészen van egy gumiharang-féleség, egy fémkorong és egy Seeger-gyűrű. Namármost a kérdésem az, hogy ez a bordázott kapcsolat hogyan kap kenést? Belül valami lyukakkal meg van oldva, hogy a hátsó hajtóműház olaja eljusson idáig is és nincs gondom a kenésre (és a gumiharang megakadályozza az olaj kijutását) vagy ott nincs olaj és nekem ki kellene bontanom ezt a kapcsolatot és valami jó minőségű zsírt tenni bele?

Quattroman Creative Commons License 2017.07.05 0 0 17021

Hali,

most egy eladott autómat kell befejeznem, (közben mindig beesik valami apróbb munka is) aztán elmegyek valami gyógypocsolyába a hátammal.

Úgy számolom hogy juli végén aug elején lesz időm. aug 09.től már be van tervezve egy meló

Előzmény: ZenÉsz01 (17019)
V63 018 Creative Commons License 2017.07.05 0 0 17020

Üdv újra...

 

Elég fura jelenségbe futottam bele és elfogadható mértékű szétszedéssel sem jutottam a probléma (ha van egyáltalán probléma) nyomára. (Az "elfogadható mértékű szétszedés" azt jelenti, hogy a blokkot azért nem vettük ki a vázból...  :D   )
Minden terhelésváltáskor érezhető kattanás jön valahonnan. Középállványon, sebességbe téve a kerék kézzel való fordítására is szépen jelentkezik a dolog: egy csomót lehet fordítani a keréken előre-hátra, míg meg nem akad.
Megindultunk hátulról: azaz guriga ki, majd a hajtás hátsó része lebont, majd a bal dekni levesz, majd jobb oldalon a kis kerek dekni (a vízpumpa mögött) leszed, a végén a kuplungdekni leszed.
A hatalmas holtjáték mindvégig megmarad úgy, hogy útközben a hajtáslánc egyes elemeinek nincs holtjátéka (vagy csak elfogadható mértékű van).
Megnéztük az egész végkihajtást: bordás agy a hátsó keréknél; tányér- és kúpkerék; a tengely bordázott vége; a kardánkereszt; a másik bordázat; az első szöghajtás; az a fura kihajtótengely (az valami rugós-racsnis nyomatékhatároló?); azt hiszem, azon bordázattal van a fogaskerék; a fogaskerékhajtás a váltóból.
A másik irányból is beláttunk annyira, hogy meg tudtuk nézni a blokkból a kuplungot hajtó fogaskerékpárt: ott sem tapasztaltunk rendellenes hézagot; a kuplung is tökéletesnek tűnik.
Azaz arra az eredményre jutottunk, hogy a hatalmas holtjáték a váltóban van valahol. Nem aggódnék emiatt, de a kardánkereszt előtti tengelycsonknál mérve kb. 15...25°-ot lehet ide-oda forgatni a tengelyen és én ezt sokallom!
A dolog csak sebességben jelentkezik és NEM függ attól, hogy hányadik fokozatban van a váltó. FJR váltót még nem láttam "széthúzva", de gondolom nem térhet el gyökeresen más motorokétól. (Utoljára másfél éve egy 850-es TDM szétszedett váltóját volt alkalmam csöszögtetni...)
A fenti összes adat végiggondolása után arra tippelünk, hogy a kapcsolókörmök és -fészkek között lehet ekkora holtjáték. Ha pl. a kuplung és a váltó között lenne a hiba, akkor (tippem szerint) függni kellene a holtjátéknak a sebességfokozattól, hiszen az I.-es és az V.-ös között elég komoly áttételbeli különbség van, nem?
Nagyon nagy hálám lenne, ha nyilatkoza egy, a dologban járatos szakember: mennyi az elfogadható holtjáték és ha az enyém ezt jóval meghaladja, akkor hol lehet a hiba?

ZenÉsz01 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 17019

Quattroman cartárs, vállalsz már szervizre gépet mostanában? 2004-es masinának kellene 90ekm-es szerviz+vizsgáztatás. Annyi baja is van, hogy intenzív kigyorsításkor ránt egy nagyot (mintha egy pillanatra megtorpanna)

 

Köszi

Előzmény: Quattroman (17015)
K.Lori Creative Commons License 2017.06.29 0 0 17018

Szia én ezt kaptam erre a hibakodra

 

42. A fordulatszám érzékelő nem kap rendes jelet vagy üresjárati kapcsoló áramkör nyitott vagy zárlatos

Előzmény: VZSOLT46 (17017)
VZSOLT46 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 17017

Sziasztok! Van egy probléma a mocimmal. Hibakódot ír ki. Sh_42 kódot. Még tudná nekem mondani valaki mi az a hiba?

K.Lori Creative Commons License 2017.06.29 0 0 17016

Sziasztok!

 

Na én le ellenőriztem minden fékek, kerékcsapágy, futomü ,kormánycsapágyat ujra zsiroztam még az eredeti van benne és jó és csak meg maradt a katogás és tegnap a szerelő barátommal ketten vettük szemügyre, és képzeljétek a buko gombát a motor tartó csavarhoz szereltem és az lazult meg és onnan vezetődöt fel a kormányhoz a katogás, ezért kell két ember a motorszereléshez több szem többet lát:))

 

A csavar lazulás oka lehetséges de nem biztos, szereltem sportdobot a mocira és kapot powercommandert is és amiota be szereltem meg változot a motor rezgése én ezt érzem mert azota ami csavar nem volt meghuzva elégge azok lazulnak meg, de ez csak egy elmélet nem bizonyitott.

 

Üdv Lori.

Quattroman Creative Commons License 2017.06.26 0 0 17015

pár év óta nem FJR van a seggem alatt (bár van most is kettő félkészen) egy Caponordot tartottam évekig amit tavalyelőtt elkuncsorgott egy barátom.

hirtelen felindulásból hoztam egy 1150GS-t. (így már nem érhet vád hogy úgy mondok véleményt a bajorról hogy nem is volt olyanom) 1 év után eladtam, kényelmetlen és gyenge vacak. tavaly tavasszal mégegyszer rápróbáltam, most egy 1150 RT-re. ez már komfortosabb de szintén gyengécske és hiába van jó futóműve sárnehéz és ahhoz kevés a 95 ló.

szóval újra FJR lesz a seggem alatt immár harmadjára ha lesz időm feléleszteni...

Előzmény: grafur (17014)
grafur Creative Commons License 2017.06.26 0 0 17014

Sziasztok!

 

NAGYON köszönöm a gyors reakciókat! A 200 ezer gondtalan kilométer 20 ezer problémás bajorkilométer után nagyon csábítóan hangzik! :)

Az FJR-be egyelőre még úgy szerettem bele, hogy élőben nem próbáltam, így egy picit aggódok, hogy milyen is lesz az első élmény.

János: Az R1200RT eléggé az én R1150RS-emhez közeli; összehasonlításba a két gépezetről (FJR és RT) mi a véleményed? 

(A szerelő kontakt miatt mindjárt írok is; mivel amíg nincs rendbe hozva a bömös, addig sajnos eladni sem tudom, pedig annyi borsot tört az orrom alá, hogy már szabadulnék tőle)

 

Quattroman: van valami különleges dolog, amire jó odafigyelnem vásárláskor? (Amibe jobb ha nem nyúlok bele?)

Bojls68: Köszönöm a felajánlást! :) Valüszínűleg élnék is majd vele, mert van Győrben egy FJR, a Reálmotornál. Azt tervezem, hogy amint megjavult a bömös, azzal megyek el megnézni, hogy megtudjam hogy-mint lehet beszámítani a jószágot a hasznaltauto.hu-n is hirdetett FJR-be. :) Az lesz az első találkozás, de nem akarom elsietni/elkapkodni, így nem is az utolsó, így ha nagyon megtetszik, akkor második megnézés előtt keresnélek :)

 

Köszönöm Nektek!

Előzmény: János516 (17013)
János516 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 17013

Szia grafur!

 

Két szezont motoroztam R1200RT- vel, most visszaültem FJR-e,  a szerelőmet bátran merem ajánlani nagyon meg vagyok vele elégedve, alapos korrekt a srác. AZ RT-ét is ő szervizelte, ha kell a száma írj és megadom. Amúgy Győrzámolyon található.

Üdv.

Előzmény: grafur (17009)
bojls68 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 17012

Szia, en is győri vagyok, fjr tulaj( bar meg csak 12ezret tettem bele), ha itt a kornyeken nezel motort, szivesen segitek, tobb szem tobbet lat....

Előzmény: grafur (17009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!