Részben eltaláltad. Ezek bizony buszmegállók Dubaiban. Légkondícionáltak, radaros automata tolóajtókkal. Egyetlen szépséghiba van benne: lépten nyomon találkozol ilyenekkel a főbb utakon, ámde Dubaiban a tömegközlekedést a taxi jelenti, egyáltalán nincs busz vagy villamosközlekedés. Így hát jobb híján ezeket a kabinokat a kevés túrista használja hűsölni, meg leülni ha elfáradt. A helyiek nem bolondok gyalogolni a 40 fokban, ők saját kocsival vagy taxival közlekednek.
Szóval itt kapcsolódik Érdhez. Lehet csili vili buszokat mutogatni, lehetne buszmegállókat építeni, attól még nem biztos, hogy menetrendszerű tömegközlekedés is lesz...
Mi nem állítottunk semmit! Korrupcióról, lenyúlásról, hazatolt pénzekről csak Te beszélsz. Mi csak a magyar valóságról elmélkedünk. Egyébként még nem tartunk a buszbeszerzésnél, mert egyenlőre se csatorna, se út, sem pedig megálló nincsen. Arról pedig hogy a FIDESZES városvezetés jó-e vagy sem, arról csak annyit, a várost nem a fidesz vezeti, hanem TMA. Hogy ez tényleg jó-e vagy sem arról itt most ne nyissunk vitát. Tudod, a kevesebb néha több.
Lassan újabb csúcsokra értek. Már esemény sem, kell, meg semmi, és már korrupcióról és lenyúlásról vizionáltok. A következő lépcsőfok az lesz, hogy ti találtok valami elkövetkezhető jövőt, és mindjárt le is játsszátok, természetesen azzal az eredménnyel, hogy a fideszes városvezetés nem jó semmire. Bravó, csak így tovább a hitelesség és igazmondás útján!
Figeylj! A közbeszerzésnél nem kevés pénzért a tanácsadó majd úgy írja ki mm pontosan a műszaki paramétereket, hogy abba csak az egy típus férjen bele. Nem gond! Megvan a titkos fegyverünk. Ha a gyorsan fejlődő Kínába vagy a nagy USA-ba ledobnák a mi közbeszerzési törvényünket, bizony fejre állna a világ, nem úgy nálunk abszurdisztánban.
Azért, mert a minta a romániai buszközlekedés volt. Ott a semmiből csináltak iránytaxival tömegközlekedést. Érd a fejletlen úthálózatával vaqlóban hasonlít a példához. De itt országosan már látták az emberek, milyen egy nagyvárosi buszközlekedés. Ebből nézve nem biztos, hogy jó a megcélzott irány. A tervezett vonalon az úthálózat alakítása lehet hogy hosszútávon gazdaságosabb megoldás lenne. Ehhez összehasonlító elemzés kellene.
Borsika a bemutató járat nem atervezett keresztirányú vonalon ment, hanem a meglévő jó úthálózaton bojongott körbe. EZ egy mézesnadzag volt, az igazi helyzetet nem igen modellezte.
Csak fizikai akadálya van. Az úthálózat és az állapota nem engedi meg nagyobb buszok forgalmát. Sok kicsi vagy kevesebb nagy, jobb utakon, az mibe kerülne? Nem tudni, a döntéselőkészítés során milyen tanulmány alapján döntöttek, és kik?
Az örök fikázókat az igazság nem érdekli :( Ezerszer le lett írva, hogy milyenek lesznek a buszok, sőt, volt bemutató járat is, de azért csak mondják, mondják...
Majd kiválasztunk valami nyugaton leselejtezett városi flottát, és pár év elteltével egyikből javítjuk a másikat. :( De legyünk optimisták, a mostani tömegközlekedésnél kevés dolog lehetne rosszabb...
Csak az a baj, hogy a hozzám eljutott tanulmány szerint 4 percenként járnának 90% feletti kihasználtsággal. Ez már nem az általad említett kategória, hanem inkább a pazarlás. Meg eleve sok helyen kevésnek érzem a 8 méteres konstrukciót. Amennyiben nincs fizikai akadálya, akkor 9-9,5 méteres buszokkal már sokkal normálisabban lehetne megoldani a rendszert és nem is szöknének az egekbe a beszerzési árak emiatt.
Egy jó márkaválasztással lehetne nagyon hasonló midit és szólót venni, ami miatt gyakorlatilag nem kell berendezkedni két típus szervizelésére, csak néhány alkatrészből kell némi többlet.
Önmagában a jármű befogadóképessége nem sokat jelent. Az időegység alatt szállított utasszám a lényeges. Jobb ha a 8 m-es buszok járnak 10 percenként, mintha a 12 m-es óránként...
Persze sokkal összetettebb a kérdés. Beszerzési ár, fenntartási költségek (fogyasztás, karbantartás igény), légszennyezés, fordulósugár, stb.
Csak azt nem értem, hogy mi a fenéért akar mindenáron csak 8 méteres midibuszokat venni Érd, amikor egyes helyeken legalább 12 méteres szólókért kiált a forgalmi igény...
Ha legközelebb arra jársz, fényképezd le azoknak az oszlopoknak a csonkjait a sétány két végén, amelyek pont az ilyen eseteket lennének hivatottak megakadályozni...
Ha valamelyikünk olyan tervet tett a tanárunk elé, ahol a teherforgalom nem volt elkülönítve a személyforgalomtól, csak ennyit mondott: Eddig Nullás . Dolgozzon még rajta.
Nos, a Stopnál is ez a helyzet, de a tervező még díjat ia kapott.
A személyforgalomnál van a szemétszállítás, az árufeltöltés. Kivéve a meki és a (mostmár) Spar.
És sokan még büszkén tekintenek erre a betonauruszra.
Ennyi pénzből jót is lehetett volna építeni..................