Szoftverorgonaként csak a mobilomra telepített VB3m van, konkrét mentőcsónak felhasználásra, alapvetően rokkra. Egyébként nem foglalkozom ezekkel, mert igyekszem nem bonyolítani az életet. A felvételről:
A BX3-ban a lezliszimuláció tetszik, szerintem messze a legjobban eltalált.
A VB3 inkább rockos számomra.
A B5 elég dinamikus, szintén valaki ízlését eltalálhatja.
Amikor fullban nyomja, ami a legnehezebb szimuláció, orgonahangban a Legend hangja a legteljesebb. A többiben (néha szinte fájóan) hiányzik a hangzás fele, orrhangú, vagy szúrós, sokkal távolabb áll az igazitól.
Engem érdekelne, hogy mint a "referencia orgona" tulajdonosa, mit gondolsz ezekről a szoftverekről? Én jelenleg a B3x-et tartottam a legjobbra (ugyan én nem jazz-es beállítottságú vagyok), régen a B4-et szerettem, meg az újabb (v2) VB3 is szerintem tök jó.
Most nekem ez a kettő van itthon, illetve az Arturia B-3V, ott a Leslie szimuláció említésre se méltó, de az IK Multimedia Leslie-jével jónak hallom szintén.
..igazad van, talán "ON" maradni biztonságosabb....és visszatarthatja az embert, hogy a zsebben (nem először) kinyílt bicskát odavágja....bár talán még megérjük azt is hogy valaki "ON" alapon lecikizi J. Smith-t is, hogy látványosan a lehevegőben rázva hűti átízott ujjait... -V.
Valaki a Lachy Doley online Hammond kurzusával találkozott, esetleg megvásárolta? Elég borsos ára van, de relatív sok anyagot tartalmaz. Ha igen, mik a vélemények, megéri?
4 perc környékén egyből a klasszikus vicc jutott eszembe a pozanos értelmetlen vonaglását elnézve, mikor falun a parasztbácsi először lát életében katonazenekart és kikapja a pozanos kezéből a hangszert, hogy "adja mán ide fiam, hát szét kell ennek a csőnek jönnie valahogy!" :D
Egy érdekesség. A túlreprezentált Hush a Deep Purplétől már a második korszakukban, de még a lezlis orgonás időszakban, 1969.10.04. (pár hónap és direkt Marshallon játszik)
Lord egyik legjobb szólója, ahol ő is fokozza a szóló hatását a mély drawbarok eltüntetésével. Meg az egész zenekar felszabadult, hogy túl vannak már a Concerto-n. Gillan az elején panaszkodik hogy ráz a mikrofon. Ez sajnos igen gyakori durva esemény.
A Concerto-s Hush változatnál az egyedi, hogy a lezli a kopoltyúkon át van kimikrofonozva, ezért elég élettelen, vékony az orgona hangja 1969.09.29-én.
Végül az egyik utoljára játszott Hush változat 1970.05.03-ból, ahol már lezli helyett a Marshallokon szól a Hammond C3. Rommá improvizálják a szólórészt. Mint általában egy jó progrock/jazzrock banda és nem hard rock. https://www.youtube.com/watch?v=3GU72pRHq98
Igen, bár alapesetben szerintem a drawbarok az élő játék valós befolyásolására nélkülönözhetetlenek, a nagy sztárok is azért nagyrészt fix beállításokat használnak. Arra meg pont jó a drawbar preset, akár a Hammond fekete oktávján is...
Volt már, de a "rajzolás" lényege, talán itt van legpéldaértékűbben bemutatva (sajnos röviden).
Jogos :) Hát igen, így nehéz ügy sajnos. Mondjuk az látszik, hogy az Electro nem csak orgonára van kihegyezve. Talán ez a legnagyobb előnye és hátránya is egyben. Mondjuk a legtöbb régebbi egymanuálosnál eleve az kompromisszum, hogy 1 drawbarkészlet van, és valamilyen gombbal váltható, hogy melyik manuált állítsa... Én VK7-nél pl. nem is használtam egy idő után az alsó manuál állítgatásához drawbarokat, túl körülményes volt így használni. Szerintem az a ritkább, ha egymanuálosnál több drawbarkészlet, vagy könnyen váltható drawbar preset tartozik.
Unison... szerintem max. Vox/Farfisa esetén lehet valami értelme, de valószínűleg nem terjedt el, így ki is került. A parametrikus közép nem hiányzik nekem, én kicsit úgy tekintek ezekre egy színpadi hangszernél mint potenciális veszélyforrás, pláne korlátozott hallási viszonyok közt (színpadon monitor) el lehet vele menni az erdőbe. Finom állítgatásokra haszons. Viszont lehet rosszul hallom, de mintha a C2 EQ-ja a torzító/leslie szimuláció előtt helyezkedne el a láncban, tehát lehet finomhangolni akár a torzítás karakterén is vele. Ezt persze nem 100% bizonyossággal mondom.
Electro-nál szerintem már egyszerűbb programot váltogatni mint ezekkel a programon belüli drawbar preseteket két kézzel legyűrni :) De sosem volt olyanom, nem tudom.
Az Electrohoz képest elhagyták a parametrikus közepet az EQ-nál, van viszont a C1-nél unison funkció - jelentsen is az bármit egy orgona esetében + dupla drawbar készlet 3-3 gyors drawbar preset gombal. Hmmm. Az Electron a drawbar gombok (2x9) mind lehet gyors preset drawbaroknak, de a szerencsétlenek egy shift gombhoz kötötték, hogy 2 kéz kelljen hozzá.
A gyors modellváltás után átrendezték a gombokat az eredetihez hasonló fekvésűekre. De a hangja is kissé vastagabb lett. Kihozhatták volna egyből. Dögösebb dizájn.