Értem. Ráírták. Tudtál mutatni a Mannol gyártói oldaláról egy data sheet pdf-et? Tudod, ami van a Totalnak, Mobilnak, rendes cégeknek, akik valóban olajipari cégek és nem Litvániába csomagolják az olajaikat.
Az, hogy mennyibe kerül szerintem csak megbontás után derül ki. Ha nem kopott hordósra lehet egy gyűrűzés és hajtókarcsapágy csere is elég. Ideig óráig. Lehet a maximumot mondta.
Véleményt, ill. ha van valakinek ebben a témában tapasztalata,akkor azt szeretnék kérni Tőletek!
2002-es Thalia 1.5Dci 65LE autóm van, 330ezer km-el.
Nagyon szeretjük az autót, viszont a motort, kormányszervót fel kéne újítani. Motor eszi már az olajat, valószinü kopott, a kormányszervó olaj szivárog. Ez utóbbi egyszerübb.
Szerelő azt mondja, nem érdemes felújítani a motorját, 300e Ft szerinte minimum, inkább vegyek másik autót.
Elnézegetve a használt és új autó árakat,főképpena használt autók műszaki állapotát, nekem viszont úgy tűnik megérné. Váltó jó, turbó jó,nagy bajok nincsenek, 4.7l/100km fogyasztás még most is, télen/nyáron.
Van valakinek tapasztalata,véleménye, infója, ezzel kapcsolatosan?
Soha nem az olaj márkáját néztem, hanem a minősítést, és a viszkozítást ami a flakonra van írva, így döntöttem a Mannol mellett. De ha rákeresel a neten, a Mannolról én még rosszat nem olvastam, nem Kínában készül, hanem Német országban. És ami a lényeg, nekem már bizonyított. A váltóba is ezt rakom,( 75W-80 ) és nem ment még tönkre egyik autóban sem...
Ugye ezt te se hiszed el!!! Gondold végig logikusan. Ugye nem hiszed el hogy rendelek egy olajat és azt nekem a vállalattól hozzák le. Ill. Szerinted ha ekkora a logisztikájuk, hogy lefedi az egesz Európa és ázsiát is, akkor 3 hölgy intézi a logisztikát. Plusz akkor miért vannak árrések?? Ez egy MARKETING fogás, persze nem reklámozzák magukat agyon és nem támogatnak csapatokat stb...... Persze ez hasonló mint a ruhazat, minőséget meg kell fizetni, de ezek néha el vannak szállva mert rá van írva a Markanév. Ezért mi denki maga döntse el mit vesz fel ill mit önt az autójába.
Ez igaz. De ez a fajta Manol nem 4 ezer ft 5 liter. Hanem kb 7 ezer.,ennyiért veszek Elfet. Ami nem kapta meg a renault minősítést az olcsóbb. Ha nem így van javitsatok ki. Lehet, hogy nem találtam meg a legolcsobbat. Én maradok az Elfnél, vagy a Shellnél. De ha valaki beleteszi nem megy tonkre az autója az biztos. Suzukit ilyenel hajtom mármint 10w40 el. Persze a Swift étolajjal is elmegy, 27 évesen :-)
nagya, legalább te ne. A Mannolnak pl. nincs érvényes Renault gyártói jóváhagyása.
Mindenki azt használ, amit akar, de ettől még én azonnal ott hagyok egy használt autót amikor kiderül, hogy ilyen volt/van benne, mert felmérni nem tudom, hogy min spórolt még a tulaj. Pont.
ui.: egyébként az olajgyártás is kérdéses mit értünk ezen, de tény, hogy csomagolnak.
Lényegében azt csinálja, hogy a hátsó ködzáró nem kapcsol be az első tekerésra, a másodikra amikor elöl és hátul is világítania kellene, akkor csak a hátsó világít. A relék jók, biztik jók. 5tlet? Előre is köszi.
Sziasztok, a 2002-es Thaliánkban /ködlámpás/ az indexkapcsoló nem tökéletes. A neten keresgélek bontottat és ha jól látom a Megane, meg egy rakás más Renault-nak ugyan olyan a kapcsolója. Jól látom? Vagy csak a sajátja a jó.
kb 5-6 éve csak mannolt használok.A családban 6 autó,és 5 munkagép van ,motorba váltóba hidraulikába is ezt rakom.A motorok belseje teljesen lerakódás mentes.Az olaj állaga leeresztéskor sem változik a frisshez képest,szemben sok más olajjal ami olyan mint a víz cserekor.Az olajfogyasztások minimálisra csökkentek,a gépeknél is ami pl egy MTZ motornál nem kis teljesítmény.Van két automata váltó is a családban amik például csere előtt rántva váltott a mannol után vajpuha lett.A powerrshift váltó az egyik gépünkben forralta az olajat,csere után teljesen megszünt.Szóval szerintem egyáltalán nem rossz olaj.Kicsit tul van lihegve ez az olajtéma ,a legfontosabb hogy el kell felejteni hogy egy olaj LONGLIFE,10-e. km-ként le kell cserélni és sokáig jól fog működni de csak belevaló olajra.persze a tescost én sem használnám de azért mert láttam már motort szétszedve akinek a gazdája azt tette bele.Addig nem kell véleményt mondani szerintem amig az ember nem használta.Azért mert az ára alacsony még nem szar.Azért olcsó mert nem reklámra költik a rengeteg pénzt.(mondom ezeket úgy hogy szerelek és nem egy nem saját motorfelújításon vagyok túl)Ajánlom ezt az írást ahol kiderül miért ennyi az ára:https://mannol.blog.hu/2016/08/01/miert_ilyen_olcso_a_mannol
Mindenki azt rak az autójába, amit akar. Mondjuk én Mannolt még kerékpárláncra se öntené. Miért nem teszel bele 5W40 tesco gazdaságost. Biztos az is jó bele.
Gondolom az adalékolás, minőség nem érdekes, csak olaj legyen.
Nem vettem észre, hogy az elf sokkal drágább lenne más olajoknál, hogy ne lenne érdemes beletenni.
Az Elf olajat a Renault motorokba, tisztán gazdasági "érdek" mivel az Elf olajvállalat Francia. A Clio-mba van 220 ezer km, soha sem Elf-et raktam, volt benne Q8-as, Total, és Castrol is, mind 5w-40-es volt, 10 ezr km-enként cserélve jelenleg immár 4 éve Mannol Extreme 5W-40 van, a Thalia-ba is és a fiam Clio2-esébe is , és egyikkel sincs gond.Azt ugye senki sem gondolja komolyan, ha nem Elf-et rakunk egy ugyan olyan elven működő benzinmotorba, akkor abból annak bármi baja lehet
Igen néztem.Viszont még mindíg nem sikerűlt vezérlőt venni.Nem is értem miért hirdetnek az emberek.Kérdezek valamit ,napokig nem válaszol pedig megnézte az üzenetet.Ha kérek egy fotót a számokról baromságot fényképez le mire kb egy hét mulva kiderűl hogy még a motor teljesítménye sem egyezik.Találtam egy pont ilyet,még a rendszám is majdnem egyezik az meg nem szereli ki mert nincs ideje.Akkor mi a k. annyjáért hirdeti?Akinek van az meg a fellegekbe beszél.Egy bontásra való autó árának a felét elkéri egy motorvezérlőért.Már elgondolkodtam hogy veszek egy bontani valót a maradékot pedig eladom belőle.Szóval ha valakinek van egy 2006-os első önindítós 50kw-os 1.5 dci morvezérlője immoval chippel ,az ne tartsa magába.