Szeva Joe!
Vitzeskedünk,vitzeskedünk?
Jó az ellentét, de a párositás az övön aluli.Miért nem VW 12 hengeres tanulmány sportautóját állitottad össze a FIAT csinkvebizbaszával.:o)
Alkalomadtán szép tud lenni a fekete meg a kék meg az ezüst is, de a rosso az igazi. A sárga az nekem abszolút nem jön be, a 360-as szvsz ritka randa kikericssárgában. Persze nem rugdosnám ki a garázsomból, de tán átfestetném izibe'...
Lehet, hogy perverz vagyok, de annak ellenére, hogy Alfám van és megőrülök az olasz autókért, semmi pénzért nem vennék piros autót. Még Ferrarit sem. Az én verióim: sötétkék, fekete kivül-bézs bőr belül vagy olyan mint a képen, ha több is lenne egy sárgát biztos bevállalnék. Tudtátok, hogy az a második legkelendőbb Ferrari szín?
>Semmilyen más autó nem mutat jól pirosban. Viszont egy Ferrari sem mutat jól egyetlen más színben sem...
Na.... Azert ezek kemely szavak. A Ferrari pl. kekben is szep, es eleg nepszeru szin is. Nem mindenki akar hatalmas feltunest, megteszi egy eleg nagy feltunes is. :) Az is igaz, hogy lattam nemreg egy citromsarga 360-ast, nos, azt talan megsem kellett volna.
Nekem a Zagato-féle nem-tom-hogy-híják az jobban bejön. Ennek a lámpái valahogy olyan furcsák.
Tudjátok, mit szeretek a Ferrarikban meg az Alfákban? Azt a nagyon dögös vadító vörös színüket. Semmilyen más autó nem mutat jól pirosban. Viszont egy Ferrari sem mutat jól egyetlen más színben sem...
Pedig biztos vannak jó formatervezô irodák a németeknél is. Ez is csak egy szakma, még ha kicsit különösebb is, mint az átlagos szakmák. De ezt is el lehet sajátítani, magtanulhatók a trükkjei. Olyan ez, mint az építészet: ha azt mondják, hogy tervezz neogót vagy román vagy posztmodern templomot, akkor a megfelelô tudásanyag birtokában meg lehet oldani a feladatot. A tudásanyag meg ugye elérhetô mindenki számára...
Egyébként szerintem a világ "közepe" autó-design szempontból most valahol Floridában, vagy Kaliforniában van, ha jól tudom...
Nem az olasz autókról van szó, hanem az olasz formatervezőkről. Pl. a VW Golf I véletlenül nem olasz vol? És nem volt egyedül. Erre mondom, hogy Olaszhonba járnak terveztetni.
De arról se beszél senki, hogy csak olasz formatervezők lennének. Jópár éve volt asszem egy Autó Magazinban egy összeállítás egy tucatnyi formatervezővel. Most a Golf III és a kettővel régebbi S-Merci ugrik be, amit biztosan nem olasz tervezett. Német formatervező-irodáról, legalábbis olyanról ahová mondjuk egy francia autógyár menne tervekért, még nem hallottam.
Ez a formatervezôsdi dolog azért nem ilyen egyszerű, hogy "az olaszok nyomják egyedül jól, a többieknek meg nincs tervezôje sem".
Egyrészt a formatervezôi szakma eléggé nemzetközivé vált. Az, hogy egy kocsira rárakják a Pininfarina logót, nem jelenti azt, hogy az öreg fogta a ceruzát, mikor a kocsi készült. A nagynevű stúdiók ma már csak a hajdanvolt félisten designerek nevét viselik, jobb esetben némi szellemi örökségrôl is lehet beszélni. De a tervezôgárda elég összetett, egy kocsi formatervét gyakran akár féltucat emberbôl álló team is készítheti, akik között szinte mindig meg lehet találni 3-4 nemzet fiait-lányait. De pl. Pinin Farinát nem.
Az olaszok kocsijai tényleg nagyon szépek, de nézzük csak meg, hogy melyikeket lehet itt említeni: Alfa, Lambo, Ferrari. Ezek pedig erôsen rétegmodellek, azaz megtehetik, hogy extravagáns, az átlagosnál dögösebb formát kapjanak. Egy VW, egy Toyota, vagy bármelyik milliós példányszámban gyártó gyár nem engedheti ezt meg magának, mert nem vennék meg a kocsijaikat. Azoknak ugyanis a vásárlók sokkal szélesebb köreinek ízléséhez kell igazodnia, magyarul jobban kell közelítenie a kispolgári átlaghoz.
A Fiat / Lancia autói manapság nem annyira kirívóak, talán pont a fentiek miatt. Van ugyan egy kis latinos beütésük (közhellyel élve), de nagyjából az európai átlagot képviselik.
Szerintem pl. a BMW-nek, a Rovernek, Jaguarnak, sôt még a Volvonak is (és még lehetne említeni jónéhány márkát) zseniális formatervezôi vannak, ha tehetik, el is dobják az agyukat, de a kocsijaik az adott márkától elvárható arculatot hozzák.
Az olaszok -- ellentétben a dögös karosszéria-designtól -- a kocsijaik belsô terében már kevésbé tudnak színvonalasat alkotni. Sokszor átgondolatlan, hebehurgya, rossz megoldásokat hoznak. Persze ez, ismerve az autók pozitívumait, szerintem általában megbocsátható.
Szóval nem kell annyira elájulni az olasz formatervezôktôl, ha a világ autóiparának élvonalában dolgozó BÁRMELYIK designer kapna olaszautós megbízást, valószínűleg ugyanolyan szép és jó kocsikat tudna kreálni...
Aztán mikor láttam hogy FORMATERVEZÉS címén NÉMET autókról beszél (holott ezt a művészetet a napfényes Itáliában űzik...
Azért elég nagy fokú pofátlanság kijelenteni, hogy ezt Itáliában végzik. Tény, hogy jó formatervezőik vannak, de nem csak nekik...! Azért kiváncsi volnék, tudnál-e mondani egyetlen olyan nyugat-európai autógyárat, ahol a fejlesztők között nincs a gyárnak saját formatervezője...
(Még akkor is, ha kölcsön vesznek más cégektől szakembereket egy-egy modell tervezésekor)
Ezt az egy reklámfotót tette fel az ürge. Asszem a "szimbolikus márka" kapcsán került szóba. Majd' levettem a hajamat, mikor előjött ezzel a "szimbolikus márkával", hogy ez milyen istentelenül jó dolog, hogy a BMW pl. egy autót gyárt, 1-es, 1,2-es és 1,5-ös méretszorzóval, merthogy egyből BMW-re gondol, aki meglátja. Én speciel a Hatost vagy a 1602-est meglátva is BMW-re gondolok, sőt még az Isetta is hasonló gondolatokat indít el bennem, de úgy látszik én aberráció vagyok. :)
Meg is kérdeztem, hogy szerinte ez nem óriási szegénységi bizonyítvány-e, mármint hogy a két autót nem lehet megkülönböztetni, de nem, ez a szakember szerint isteni dolog.
Aztán mikor láttam hogy FORMATERVEZÉS címén NÉMET autókról beszél (holott ezt a művészetet a napfényes Itáliában űzik, és a németek nagy része is is odajár terveztetni), akkor rájöttem hogy itt felesleges szélmalomharba bocsátkozni.
Na, BMW-sek, most végetek van! :)))
Ma formatervezésről hallottam egy előadást, és szóba került az M Coupé. Az előadó felidézte az amerikai BMW-team (hivatalos, a pozicionáláshoz felhasznált) véleményét:
"Ezt az autót főleg fiatalok veszik. Mivel drága autó, és a fiataloknak általában nincsen pénzük, ezért olyanok veszik, akik nem maguk dolgoztak meg a pénzükért, hanem másét költik. Tehát ezek nem kifejezett úriemberek, a hölgyek sem valami előkelőek, így született ez a reklám..."
Reklámfotó: ócska ribanc terpeszt az M-Coupéban...
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.
Tegnap, Csepel,Kossuth L ut(ca). A gépjárművek lassú ( kb. 4 km/h ), tömött sorban haladtak.
Épp egy zebránál történt az eset , amelytől én kb 20 méterre parkoltam. Egy Renault Scénic
a sebes 4 km/h-jával úgy gondolta, hogy a zebrán áthaladni kívánó nebuló őt oly mértékben akadályozza, hogy ezt fülsüketítő dudálással kell jeleznie. Ennek hatására az iskolásgyermek
visszarettent bünös cselekedetétől, a paraszt pedig kb 6 méterrel előbbre jutott.
Mennyi a fékút 4 km/h-nál??? :))
Az Urraco SZVSZ nem a legszebb (bár ilyen autóból az összes túlvilági gyönyört képvisel, mondjuk inkább úgy hogy ez kicsit kevésbé), de az oldalablak vonalvezetése nagyon GTV-s... ez is Giugiaro? Mert akkor több helyre adta el ugyanazt a kis ravasz! :)
Ne feledd, hogy itt is csak a pénz a német az autó ott készült, ahol ilyen jellegü autót egyedül képesek csinálni. Söt, ha akkor éppen nem történelme legtöketlenebb embereinek kezében van a Lamborghini, akkor ök gyártották volna le az egész szériát a BMW-nek. A formaterv pedig ugyanazé a Giugiaro-é mint a mi koncsink, de nézd meg a Lamborghini Urracco-t, annak is a Bob Wallace által kissé átépített változatát!!