Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117869

Ja, most nézegetem ezt a motor. Twin Phase? Mindkét oldalon változó vezérlés? 
És valóban, épp a héten néztem bele az említett Zafira motorterébe, ugyanúgy néz ki!

Előzmény: R. Scherbotsky (117867)
downer Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117868

Na végre, mintha valami átbillenést érzékelnék az autóvásárlás irányába. :)

Előzmény: R. Scherbotsky (117867)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117867

Külön szimpatikus benne, hogy alapkivitelü Impression az autó. Minden benne van, ami nekem kell (klíma, tempomat, 4 elektromos ablak), de hiányoznak belöle a drágán javítható/pótolható extrák, pl. a xenon fényszóró. A jobban felszerelt/erösebb változatokkal ellentétben épeszü áron fel lehet gumizni (205/55R16 vs. 225/50R17), illetve külön pluszpont nálam, hogy putri acélfelnis :)

2 tulaj volt eddig összesen, ez is biztató, egy problémás kocsit inkább adnak kézröl-kézre, minthogy elkezdjék bele önteni a pénzt. Az utolsó 3 év vizsgapapírja üres, hibapontok nélkül vizsgázott le. Mindezektöl függetlenül persze lehet egy lelakott, széthullott fos (illetve a helyi piacot ismerve ez a legvalószínübb), de nem kezdödik rosszul a történet.

Belgiumban parádésan megy a külföldi kocsik forgalomba helyezése, pont akkora adminisztrációval és költséggel jár, mint a helyieké :) Imponál persze az is, hogy hollandiai üzemeltetésre egy ilyen autót az 1000+ eurós éves adótétele miatt sosem választottam volna magamnak, a belgáknál ez csak 360 euro egy évre (+ egyszeri 250 euro a névre írás).

Az 1.8-as motort egyébként az Alfa minden változtatás nélkül vette át a GM-töl, a Holden-eredetü JTS-ekre került csak saját tervezésü hengerfej. Eredetileg Z18XER-nek hívták és csavarra ugyanebben a formában került a faceliftes C Vectrába, meg a Saab 9-3-ba és a Fiat Cromába is, úgyhogy tapasztalat is van vele böven, meg az alkatrészelhetösége is igen jó.

Előzmény: downer (117865)
TudatLan Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117866

Futóművel nem szokott gond lenni,magyar köz?út?hálózat kompatibilis gyártmány😆

Rozsda szempontjából a 2007es, és _nem_ olaszországi darabok viszont rejthetnek el magukban kihívásokat...persze olaszhonból származó darab is lehet rozsdás.... de pl. ma láttam egy friss-ropogós darabot germániából..... hátsó ajtó rügyezik az embléma körúl.....géptető éle/alja is barát lett a rozsdával....motortérben konzolok stb....

 

Az 1.8as a leggyengébb és talán, a legkevésbé problémás erőforrás benne. Nincs közv. bef, nincs 2s tömegű stb. Sima vektra motor, olasz hengerfejjel. Viszont a serie1 bódé nehezebb jóval, mint a gyártàs végi testvérei. Viszont írtad, hogy nincsenek elvárások a menetteljesítmények terén...... így lehet reàlis (realista) választási lehetőség Fiat159 birtoklásara...

😎🤣😁

Előzmény: downer (117865)
downer Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117865

Hmm, értem. Nos hát, akkor itt minden megnevezett szempont szerint megfelelő a választásod! Mit számít a futóműve? :D

Legfeljebb egyszer rendbe kell rakni aztán kész.

És milyenek a lehetőségek a holland autó Belgiumban való honosításához?

Előzmény: R. Scherbotsky (117864)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117864

Az elmúlt 3 órát intenzív ismeretanyag-bövítéssel töltöttem :)

Szóval, az van, hogy: 

- dízel nem jöhet számításba

- a JTS-ekkel nem merném megvenni (befecskendezés, lánc stb.), ez viszont egy elég jól bevált motornak számít, nincsenek benne nagy idözített bombák

- elolvastam egy csomó user review-t, a népítéleten 2-3 példány van ezzel a motorral, a holland megfelelöjén kb. 10, akiknek másmilyen motorral van és/vagy ezt nem vezették, azok szerint szar, akiknek van, azok szerint meg teljesen jó :)
- 8 literrel el lehet járni vele, az erösebbekkel 10 alatt sehogy
- száznál gyorsabban nem járok az autóval :) addig meg ez is elrángatja

 

Nem rohanok, nyugodtan vezetek, a szokásos útvonalaimon a Picanto tempója is böven elég. Viszont legutóbb tegnapelött hajtott rá egy kamion az egyik keresztezödésben egy Grande Puntót a soförjére, pár hete ugyanabben a keresztezödésben egy másik kamion egy kis Peugeot-ot egy másikra, azzal a soförrel már nem is kellett foglalkozni utána. Remek a közlekedési morál, nagyjából minden nap látok baleseti helyszínelést.

A 159 meg barom módon túl van tervezve, egy karosszériástól hallottam, hogy az oszlopoknál 3x3 mm-es lemezek találkoznak, ha csak egy kicsit megrogy, nem is lehet már javítani... a faceliftnél bö mázsányi anyagot szedtek ki az autóból.

Előzmény: downer (117862)
downer Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117863

Bár jut eszembe, a melóhelyi szomszéd épp most vett egy évjárat azonos Zafirát ugyanilyen erejű 1.8-as motorral, dícsérte hogy jól megy, dehát mihez képest?

Előzmény: downer (117862)
downer Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117862

Nekem sajnos 0 ismeretem van erről a típusról gyakorlati téren, de viszont fájdalmasan kevés lehet az a GM motor ebba a kasztniba, nem?

Előzmény: R. Scherbotsky (117861)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.01.16 0 0 117861
downer Creative Commons License 2020.01.15 0 0 117860

Most nyilvánvalóan az foglalkoztat hogy ne érje korrózió a nyitott vezérműtengelyeket.

 

downer Creative Commons License 2020.01.15 0 0 117859

Ja, amúgy képzeljétek el, elkezdték szétszedni a GT motorját, aztán feltételezhetően a hibamegállapítás utáni nem gyenge svájci szervízdíjjal kalkulált árajánat miatt nem kérte a tulaj a javítást. Aztán egyszerűen úgyhagyták az egészet...

downer Creative Commons License 2020.01.15 0 0 117858

Az nem az enyém, nem gerjedek rá annyira. 

Előzmény: R. Scherbotsky (117856)
bojo Creative Commons License 2020.01.15 0 0 117857

Végül a GT is Coupé. :))

Előzmény: R. Scherbotsky (117856)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.01.15 0 0 117856

Nem mondod, hogy vettél egy Coupét is!? 

Előzmény: downer (117855)
downer Creative Commons License 2020.01.15 0 0 117855

Várakozó állásponton...

 

downer Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117854

Használja egészséggel és megelégedettséggel! :)

Előzmény: bojo (117853)
bojo Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117853

 

A vételár 1,2 m volt, teljes papírozással, ezzel a kerékkel, amin 90%-os a téligumi. A gyári alut nyárigumival otthagytuk. Azért kért volna még 100 ezret, és a gumik nem voltak olyan jó állapotban.

Előzmény: R. Scherbotsky (117851)
bojo Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117852

Ezek után már le sem merem írni, hogy a szervízkönyv és számlák alapján mennyi km van benne. Csak zárójelben (76 ezer). :)

Előzmény: TudatLan (117850)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117851

Gratulálok tehát.
Mivel napi szinten ellenörzöm a kínálatot az adott árkategóriában (magam is ennyiért vennék, ha találnék nekem tetszöt), nem tudok elítélö lenni a választás miatt - ha ezt adtak jó állapotban a rendelkezésre álló összegért, el kellett hozni. Pláne, ha még tetszett is. A fiaddal egyidös autórajongó szomszéd srác egy piros GTC-t vett tavaly. Így színesítjük együtt az utcaképet (rajtunk kívül kb. mindenki fekete és szürke autóval jár), szmájli.

 

 

Előzmény: bojo (117848)
TudatLan Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117850

+1.....

nem tűnik túl olasznak így a neve alapján....

 

🤣

Előzmény: downer (117847)
bojo Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117849

Ahhoz képest, hogy egy Kia Ceed, Hundai i30-as párost mentünk megnézni. :)

Előzmény: bojo (117848)
bojo Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117848

Azokból nem volt elfogadható bizonyos távolságon belül. Ez meg helyben volt. Amúgy nekem bejön a szögletes formájával, nem olyan buta mint az 5 ajtós H. A Stiloból is sokkal jobban néz ki a 3 ajtós változat, mint az 5. A megnézett 147 ehhez képest a "lelakott ócskavas". Ezért írtam, hogy racionális döntés. Na meg a fiúnak ez tetszik. :)  

Előzmény: downer (117847)
downer Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117847

Elég messze van ez az eddig szóba jött olasz típusoktól! :D

Előzmény: bojo (117845)
downer Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117846

Novemberben levámolták itthon. Azóta sajnos a megbízott megbízottja linkeskedi a témát, lehetne vinni műszakira, forgalomba helyezni, de ő még elérhető sem volt. Réges-rég el lehetett volna már intézni, de szerencsétlen módon nem a megfelelő embert sikerült megtalálni. Sikerült vele beszéni a napokban végre, hátha elindul már a dolog, kiszolgáltatott helyzet...

Előzmény: R. Scherbotsky (117844)
bojo Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117845

Racionális döntés alapján egy Astra GTC lett az áldozat. :)

Előzmény: R. Scherbotsky (117823)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.01.14 0 0 117844

Tényleg, a 20V ezüst szedánnak mi lett a sorsa? Forgalomba került az öcsédnél? 

Előzmény: downer (117843)
downer Creative Commons License 2020.01.13 0 0 117843

Update, meg van véve a GT, a vámolása és szállítása azonban a hónap végére húzódik.

zoliee81 Creative Commons License 2020.01.12 0 0 117842

Az alapjárat még nem tökéletes, gondolom tanulnia kell a jobb üzemanyagot.

De a traktoros hang, forszírozott fordulatszámon eltűnt.

Remélem ennyivel megúsztam.

 

Előzmény: downer (117841)
downer Creative Commons License 2020.01.11 0 0 117841

Durva eset. De sokan elbagatelizálják ezt a kérdést. Szerintem átbillent a benizminőség ezzel a változtatással a használhatatlan kategóriába, bár eddig se volt csúcs. 

Na, holnap töltök egy kis ukránt a tankomba. :D

Előzmény: zoliee81 (117840)
zoliee81 Creative Commons License 2020.01.11 0 0 117840

Kijártam belőle az E10-et, tankoltam 98-at, 34 litert.

Kisimult a járása, remélem nem nyírtam ki semmit.

Előzmény: zoliee81 (117789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!