Ja, most nézegetem ezt a motor. Twin Phase? Mindkét oldalon változó vezérlés? És valóban, épp a héten néztem bele az említett Zafira motorterébe, ugyanúgy néz ki!
Külön szimpatikus benne, hogy alapkivitelü Impression az autó. Minden benne van, ami nekem kell (klíma, tempomat, 4 elektromos ablak), de hiányoznak belöle a drágán javítható/pótolható extrák, pl. a xenon fényszóró. A jobban felszerelt/erösebb változatokkal ellentétben épeszü áron fel lehet gumizni (205/55R16 vs. 225/50R17), illetve külön pluszpont nálam, hogy putri acélfelnis :)
2 tulaj volt eddig összesen, ez is biztató, egy problémás kocsit inkább adnak kézröl-kézre, minthogy elkezdjék bele önteni a pénzt. Az utolsó 3 év vizsgapapírja üres, hibapontok nélkül vizsgázott le. Mindezektöl függetlenül persze lehet egy lelakott, széthullott fos (illetve a helyi piacot ismerve ez a legvalószínübb), de nem kezdödik rosszul a történet.
Belgiumban parádésan megy a külföldi kocsik forgalomba helyezése, pont akkora adminisztrációval és költséggel jár, mint a helyieké :) Imponál persze az is, hogy hollandiai üzemeltetésre egy ilyen autót az 1000+ eurós éves adótétele miatt sosem választottam volna magamnak, a belgáknál ez csak 360 euro egy évre (+ egyszeri 250 euro a névre írás).
Az 1.8-as motort egyébként az Alfa minden változtatás nélkül vette át a GM-töl, a Holden-eredetü JTS-ekre került csak saját tervezésü hengerfej. Eredetileg Z18XER-nek hívták és csavarra ugyanebben a formában került a faceliftes C Vectrába, meg a Saab 9-3-ba és a Fiat Cromába is, úgyhogy tapasztalat is van vele böven, meg az alkatrészelhetösége is igen jó.
Futóművel nem szokott gond lenni,magyar köz?út?hálózat kompatibilis gyártmány😆
Rozsda szempontjából a 2007es, és _nem_ olaszországi darabok viszont rejthetnek el magukban kihívásokat...persze olaszhonból származó darab is lehet rozsdás.... de pl. ma láttam egy friss-ropogós darabot germániából..... hátsó ajtó rügyezik az embléma körúl.....géptető éle/alja is barát lett a rozsdával....motortérben konzolok stb....
Az 1.8as a leggyengébb és talán, a legkevésbé problémás erőforrás benne. Nincs közv. bef, nincs 2s tömegű stb. Sima vektra motor, olasz hengerfejjel. Viszont a serie1 bódé nehezebb jóval, mint a gyártàs végi testvérei. Viszont írtad, hogy nincsenek elvárások a menetteljesítmények terén...... így lehet reàlis (realista) választási lehetőség Fiat159 birtoklásara...
Az elmúlt 3 órát intenzív ismeretanyag-bövítéssel töltöttem :)
Szóval, az van, hogy:
- dízel nem jöhet számításba
- a JTS-ekkel nem merném megvenni (befecskendezés, lánc stb.), ez viszont egy elég jól bevált motornak számít, nincsenek benne nagy idözített bombák
- elolvastam egy csomó user review-t, a népítéleten 2-3 példány van ezzel a motorral, a holland megfelelöjén kb. 10, akiknek másmilyen motorral van és/vagy ezt nem vezették, azok szerint szar, akiknek van, azok szerint meg teljesen jó :) - 8 literrel el lehet járni vele, az erösebbekkel 10 alatt sehogy - száznál gyorsabban nem járok az autóval :) addig meg ez is elrángatja
Nem rohanok, nyugodtan vezetek, a szokásos útvonalaimon a Picanto tempója is böven elég. Viszont legutóbb tegnapelött hajtott rá egy kamion az egyik keresztezödésben egy Grande Puntót a soförjére, pár hete ugyanabben a keresztezödésben egy másik kamion egy kis Peugeot-ot egy másikra, azzal a soförrel már nem is kellett foglalkozni utána. Remek a közlekedési morál, nagyjából minden nap látok baleseti helyszínelést.
A 159 meg barom módon túl van tervezve, egy karosszériástól hallottam, hogy az oszlopoknál 3x3 mm-es lemezek találkoznak, ha csak egy kicsit megrogy, nem is lehet már javítani... a faceliftnél bö mázsányi anyagot szedtek ki az autóból.
Bár jut eszembe, a melóhelyi szomszéd épp most vett egy évjárat azonos Zafirát ugyanilyen erejű 1.8-as motorral, dícsérte hogy jól megy, dehát mihez képest?
Ja, amúgy képzeljétek el, elkezdték szétszedni a GT motorját, aztán feltételezhetően a hibamegállapítás utáni nem gyenge svájci szervízdíjjal kalkulált árajánat miatt nem kérte a tulaj a javítást. Aztán egyszerűen úgyhagyták az egészet...
A vételár 1,2 m volt, teljes papírozással, ezzel a kerékkel, amin 90%-os a téligumi. A gyári alut nyárigumival otthagytuk. Azért kért volna még 100 ezret, és a gumik nem voltak olyan jó állapotban.
Gratulálok tehát. Mivel napi szinten ellenörzöm a kínálatot az adott árkategóriában (magam is ennyiért vennék, ha találnék nekem tetszöt), nem tudok elítélö lenni a választás miatt - ha ezt adtak jó állapotban a rendelkezésre álló összegért, el kellett hozni. Pláne, ha még tetszett is. A fiaddal egyidös autórajongó szomszéd srác egy piros GTC-t vett tavaly. Így színesítjük együtt az utcaképet (rajtunk kívül kb. mindenki fekete és szürke autóval jár), szmájli.
Azokból nem volt elfogadható bizonyos távolságon belül. Ez meg helyben volt. Amúgy nekem bejön a szögletes formájával, nem olyan buta mint az 5 ajtós H. A Stiloból is sokkal jobban néz ki a 3 ajtós változat, mint az 5. A megnézett 147 ehhez képest a "lelakott ócskavas". Ezért írtam, hogy racionális döntés. Na meg a fiúnak ez tetszik. :)
Novemberben levámolták itthon. Azóta sajnos a megbízott megbízottja linkeskedi a témát, lehetne vinni műszakira, forgalomba helyezni, de ő még elérhető sem volt. Réges-rég el lehetett volna már intézni, de szerencsétlen módon nem a megfelelő embert sikerült megtalálni. Sikerült vele beszéni a napokban végre, hátha elindul már a dolog, kiszolgáltatott helyzet...
Durva eset. De sokan elbagatelizálják ezt a kérdést. Szerintem átbillent a benizminőség ezzel a változtatással a használhatatlan kategóriába, bár eddig se volt csúcs.