Egy kicsit sajnálom ,de valószínüleg külföldre kerül a hangszer, pedig nagyon örültem volna neki ha valaki "itthon tartja" ,de a legnagyobb sajnálatomra itthon eléggé kicsi a fizetőképes kereslete az ilyen szintű hangszereknek - azért a rend kedvéért itthon is meghirdettem hátha.....................
Először is üdv mindenkinek, számomra is elérkezett az elkerülhetetlen, kezd bevonzani a Hammond-univerzum. Már vagy egy éve rágódom magamban, hogy meg kellene keresni a gyerekkori kápolnámat, ahol egy Hammond C-3 zümmög, és nekiállni alkudozni a plébánossal. Asszem nem lesz egyszerű kör... tanácsot kérnék a publikumtól. Évekkel ezelőtt láttam utoljára a hangszert, és az utóbbi időben szerzett Hammond-ismeretek fényében utólag C-3-nak gondolom. A forma olyan volt, két kapcsolóval indult, volt három fehér billenőkapcsoló valahol fent, két oktávos pedálja volt, meg egy Leslie-je. A szokásos presetek jobbra. Pontosabban balra, a legalsó oktávban. Halfmoonra nem emlékszem. Annyi csak a bibi, hogy nincs homloklemeze, tehát a doboza és az alja között semmi nem akadályoz abban, hogy belássunk az orgonista lába közé. Ennyiben eltérni látszik a klasszikus C-3 formától.
Az volna a kérdésem, hogy ezen leírás alapján elképzelhető-e, hogy valamelyik másik típusról van szó, ami közel sem tud, nem utolsósorban pedig közel sem ér annyit? Ha a helyszínen látnám, hogy a platnyin KM-73 van, vagy akármi, mocskosul zavarba jönnék, és nem tudnám, hogy mit mondjak... nem akarok valami B-kategóriás :) Hammondot venni egy igazi hardcore típus áráért...
Ja és egyáltalán, mit érhet egy külsőleg nagyon megkímélt, de minden nap játszott C-3 Leslie-vel? A Leslie-modellekbe nem ártottam még bele magam, de emlékeim szerint a konkrét példány ugyanolyan magas, vagy csak icipicit magasabb, mint a játszóasztal.
Mindezek a dolgok ki fognak derülni a helyszínen, de az már túl késő...
Az orgonát , láttam eredeti állapotában is, a pad miatt nem látszik, de a bal oldala,és a lábak is össze voltak törve. Plusz a tasztatura fedél,és a kottatartó is ugyhogy tényleg nagy munka volt az asztalosnak is Ezt értékelni csak az tudja, aki csinált már hasonlót.
Tudásom szerint B. Fecó volt ráizgulva , de egy xk3 eltéritette az "igaz" utról, már hogy fitogtassam jólértesültségemet....
A bútor felujítást egy (szerintem) irtóra tehetséges asztalos Hódi Csaba csinálta.Dicséretére váljék, hogy életében ez volt az első Hammond orgona amit látott (reméljük nem az utolsó). A billentyű takarót és a kottatartót pedig egy másik asztalos (ő a Harangozó Misi kontaktja) készítette mindketten nagyszerű munkát végeztek...................ha valakinek szüksége van bármelyik asztalos telefonszámára jelezzen bátran nagyon szívesen megadom.
Nagyon jól informált vagy! Valóban az ESMA központban nyitjuk a próbatermeket bár a mi "vállalkozásunkank" mindössze annyi köze van az ESMA-hoz ,hogy tőlük béreljük a helyiséget. A bőrgyárhoz nekem is volt "szerencsém" és még sok hasonló másik teremhez is( lesújtó tapasztalatok) - innen is jött az elhatározás ,hogy kéne csinálni egy saját termet ahol minden olyan körülmény adott a zenéléshez amit egyébként én is elvárnék ha próbálni mennék egy fizetős helyre..........
Köszönöm szépen a szép szavakat a B3 nevében is.....valóban nagyon szép munkát végzett HARANGOZÓ MISI (mint ahogy azt már megszokhattuk) de köszönet jár érte SZABÓ ZSOLTINAK is. A végeredmény egyébként még inkább kiemelkedő ha a kiindulási pont szemszögéből vizsgáljuk. Sajnos Leslie-vel nem tudtam még kipróbálni mert a saját 122 -nek nincs saját tápja a chopped b3-ról kapja a hálózati feszültséget az új B3 -ba pedig csak kis trafót tettünk nem elég az orgonának meg a leslie-nek is,de roland billentyű kombón keresztül is lenyűgöző a hangja.Sokkal puhább sokkal melegebb mint a chopped b3. Sajnos ez az orgona nem fog bekerülni a próbaterembe de a jó hír az hogy már meg is vettem egy szintén chopped B3-at egy 147-es Leslie-vel ami idén Ősszel haza is érkezik és terveim szerint bérelhető lesz majd akár csak próbálni is. Addig is csatarendbe állítom a saját chopped b3-at a 122 es Leslievel.Egyébként csak hogy egy kicsit reklámozzam a próbatermeket akusztikus zongorát is lehet majd a próbákhoz igénybe venni.........
Azt nem értettem hogy a Kotta nélkülben amikor szolozott Pici akkor mi a fenéért nem vették a billentyüket ? A kamerás csak olyan totált csinált róla ha jól emlékszem...
Én nem idéztem Picibá-t, de szószerint ezt mondta :-)
Szóval, egy B3 (A100, C3, C2, B2, Rt3...) orgonának van 12db inverz színű billentyűje. Ebben az a muris, ha valamelyiket lenyomják ott is marad. Tényleg vicces, mert láttam hogy valaki sutyiban lenyomott egy ilyet, az "leragadt" és egész kétségbeesetten próbálta visszapiszkálni hogy ne lehessen észrevenni a "bűncselekményt" :-D
A képen látható arettáló előre programozott (PRE-SET) hangszínválasztó kapcsolók.
A Cé a cancel, vagyis kilöki bármelyiket. A legutolsó B és H meg a két drawbarcsoport egyenként. Szóval C#-től H-ig ha bármely be van nyomva (és természetesen a drawbarok közül is ki van húzva néhány) az orgona mexólal. De ha valaki véletlenül (vagy direkt) megnyomja a cancel-t=C, a billentyűk némák maradna. Olyan, mintha a kocsinak jár a motorja, de a sebességváltó üresben van.
Naszóval a koncert előtt páran sürögtek az orgona körül, benyomták a C-t. SOha ennél könnyeb "szervízt". Viszont megjegyzem, hogy egy rutinos Hammondos egyből kiszűri ezt.
Picibának van szép, jó A100-asa. Be fogom neki programozni a presetjeit és biztatom hogy foglalkozzon inkább ezzel a hangszerrel többet azok a fránya zongorák és szintetizátorok helyett :-) Persze biztosítottam hogy csőlátásom végett csakis Hammondot látok, hallok mindenütt. és mégvalami, ha egy zenében hallani a Hammondot, az garancia hogy az a zene jó!
A mai szintén nagyon szép teljesítmény vagy 3,5 órán keresztül! A 30 szám kemény. Lényeges pozitívum, hogy sok szóló egész márs volt a tegnapihoz képest. A tegnapi azonban frissebb, közvetlenebb koncert volt. Zeneileg Picibá, Karácsony és Solti vitte az egész koncertet. Somló meg nélkülözhetetlen egyéniség. A sessionzenészek szintén kitűnő kiegészítést adtak. Kissé néha túl sok szerintem a szerepük. A sok sóelem meg kellett a marathoni program fellazításához. A hétfő nagyon fárasztó volt, én sem hevertem ki tüdőileg azt a töméntelen port, ez biztos nemcsak rám hatott ki. A műsor közben sok gerjedést is lehetett hallani. Ha már nem éledhetett fel a Hohner D9, ma bekerült egy plusz digizongi, ami néha clavinet hanxínen szólalt meg.
Még két kép, már máról. A hangerőpedált egy vastag szivacskockával közelebb hozták Picibá lábához, mert a gurulószékkel a zongorához, clavinethez is el kellett érnie. Az orgona tetejét csúnyán összekarcolták a JD-800-assal :-(
Nagy kényelmet biztosítottak a szkrollozó súgógép monitorokkal. Picibának 3 kicsi állt a szintiken, Jamesnak, Somlónak két nagy TV feküdt a földön.
Ma átvettem Ferihegyen a 147-esemet !!! :) Nagyon szép, gyári állapotban van. Belül pedig, mintha sohasem használták volna. Osztozzatok örömömben.
Még egy Leslie Magyarországon.
Csak, hogy irígykedjetek, kaptam jónéhány Leslie kapcsolót (két és három állásút is) még az eredeti Leslie logósat ... Nameg egy-két Leslie kimenet box-ot, amit orgonákba lehet szerelni, továbbá start kapcsolót stb. :)
Pár kép a tegnapi LGT koncertről, mert kompletten az volt.
Nagyon komolyan felkészültek rá, beleadtak amit csak tudtak, szép teljesítmény volt.
Nagyon hosszú és színvonalas műsor.
Szegény Picibácsi egyszer nagyon megijedt, mert nem szólalt meg az orgona. Valaki előtte véletlenül/tréfából? kinyomta a preset kapcsolóbillentyűt. És ha egy preset sincs lenyomva, akkor mi szóljon? :-) Hiányzik nála a B3 rutin, pedig van A100-asa.
A B3 a Motion Sound KBR-3D-vel szólt, igencsak megszerették a technikusok kompaktsága, kezelhetősége, a beépített mikrofonjai miatt. Legjobban így, PA-ra kivive szól.
Iszonyú por volt a lefektetett térburkolat ellenére, még ma is köhögök tőle. A hanxereken is vastagon áll-t.
A négy Roland Cube kombóból kettő csak a látványt volt hivatott emelni :-)
A technika gigantikus volt. Ehhez nincs mit hozzátenni. Legfeljebb ma még többen lesznek, ámbár szépen felhősödik.
Ez a próbaterem a az ESMA karosszéria háznál van? Hozzátok legközelebb, ujpesten a volt börgyár területén van próbaterem, igazi pártbizottsági retró kinézettel. Amikor érdeklödtem a rockszinházas tulajától az akusztika iránt, közölte hogy az éppen ebédel....
Más, volt szerencsém kipróbálni az "uj B3"-ad , igen jól sikerült, gratulálok, öt is betolod a próbahelyre?
Szia. Láttam. Nem hallottam. Alex konstruálta. Különböző nyákokat láttam benne. Az egyik léttrehozza az összes színuszhullámot. A többi midi, meg másegyéb.
Igencsak hasonlít egy DB5-re méretben, formában. Gondolom a Viscount az alapja mint a korábbi TW darabjainak is. csak betett neki még két húzóregiszterkészletet.
A Viscount DB sorozat szép, vastaghangú. Jazz, pop, rock-hoz nagyon jól használható. Egyedül a Hardban nem elég hard. Oda VK7 kell.
Mérete is DB5, szóval már nem egyemberes. DB5-öt lényegesen olcsóbban megkaphatsz és elég a 2×9 preset is, mert van neki a B3 mintájára presetváltója, legfeljebb nem ott, hanem baloldalt, felül két sorban, külön a manuálokhoz, ami egy nyomással gyorsprogramozható.
Augusztus végén megnyílnak a HANG-ÁR próbatermei a XIII. kerületben, a Fáy és a Röppentyű utca sarkán, a 102-es busz vonalán. 4 db egyenként kb. 20m2-es terem vár majd benneteket igényes kialakítással, teljes felszereléssel, és ingyenes, biztonságos parkolási lehetőséggel. A termekhez tartozik kultúrált mellékhelység, pihenőhelység, és szükség esetén internet használat. Rövidesen indul a HANG-ÁR honlapja is www.hang-ar.hu címen, amelyről bővebb információkat tudhatsz meg. Addig is a következő telefonszámokon tudsz érdeklődni, időpontot egyeztetni:
Hammond 25 pedálhoz kontaktsín még akadna.... kábelkorbáccsal 70e.
Az EMU sampleremhez vannak ilyen Mellotron hangminták, egy az egyben a 7 másodpercesek, azthiszem szalagonkénti/billentyűnkénti mintákkal. Szvsz kár csak a dizájn miatt vacakolni egy hardverrel, kivéve azt a nagyon kevés zenészt, aki az elmúlt évtizedek alatt annyira mexokta volna a "mosógép" felületet.
Egy sampler nagyon hasznos dolog, ha nem hangszínböngészésre használják hanem célszerszámként. Pl. Hammond orgona, vintage,- meg nem vintage zongorák, akár mellotron :-) Felteszek egy videórészletet, ott basszer hiányában betöltöttem a Hammond bank mellé egy Fender jazzbass pick presetet balkézhez, -> trio music.
Off: Hát igen. Ilyesmin én is gondolkodtam csak nem találtam elég olcsó hangfelvevő/lejátszó chipeket...
Bár a mai sampleres, digi korban erre a memotronra sincs igazából szükség, lásd 21st century schizoid band -> szintetizátoron is hozzák a mellotron hangot ennyire.