Árpi, kérdeznék vmit. Elég meredek emelkedőn a Bécsi útról fölfelé kb a BMW szerviz magasságában a Trabim csak egyesben birt folmenni. Nagyon elgyöngülhetett a motorja szerinted? 12 éves, asszem nem volt még generálozva. A hangja még nagyon jó.
MÁS: ki milyen üléseket használ? Én most vettem egy ppár 2105-ö fekete muborulést fejtámlával.
Probalom elkerulni a hegesztest - vaslemezek lesznek csavarozva, ezeken a 2105-ös luksiai furva. Csak azt kell megoldani, hogy a 2105-ös 2 talpa nem egyforma magas...
Nem nem! Tapasztalaton alapuló megfigyelések szerint Budapest városképét a közhiedelemmel ellentétben nem a Trabantok, hanem SecretSquirrel rontja! Nézzdmán... Van neked lelked ember?
Semmi baj, az én emlékeim is csalhatnak, az meg, hogy találtad ezt az oldalt, igazán jó volt. Legalább azok is tudhatnak róla akik akkor még nem érdeklődtek ilyen dolgok iránt.
Egy apró történet:
A 80-as évek végefelé kollégiumi szobatársam ( az OSC-nek szerelt a srác) hozta haza Bp-re az akkori egyik legjobb magyar ralli-Trabit. A magyar bajnok csak ennyi használati utasítást adott hozzá: "Csapágyas a főtengely, tartósan ne menj vele 140-től gyorsabban!" (Hoppá! Jó kis Trabi, mi? És ez 600-as volt még. Igaz, 160 km-en elfogyott belőle a nagy tank tartalma, ami 30 liter )
Valami nem tetszik nekem azon az autón, nem igazán így emlékszem. Én ugyanis láttam még valamikor 86(?) körül a német gyár versenyzőit a Salgó Kupán az igazi 800-asokkal. A 65 LE is kissé szerénynek tűnik, ugyanis azt a 600-asokból szedték ki a gyáriak, igaz, csak pályaautókban bírt ki egy versenyt az a motor (pár tucat km volt az élettartama). A gyári rally 800-asok viszont az Abarth motoros Polonézeket szorongatták, párszáz méteres szakaszon (amit beláttam onnan, ahonnan filmeztem) stopperrel alig kimutatható különbségek jöttek ki (igaz azok az autók szerintem feltöltve, de még tán a versenyzőkkel együtt sem voltak 620 kilósak. :o))) ). Iszonytató volt, ahogy mentek. Sajnos a fényképen nem látszik, de azokon pl. a benzintank beöntője a csomagtartó tetején(!) volt. Fényképem nincs róluk, csak egy mára valószínűleg meglehetősen kopottas super 8-as film (amit még meg is kellene találni), pedig szívesen tennék be arról a versenyről részletet..
A baj ott kezdődhet, hogy nincs rendesen lehúzva a hengerfej, vagy valami nagyon nagy gond van a hűtésével. Amíg ezt nem találod meg, addig inkább ne próbálkozz messzebb menni vele!
Már sokadszorra ég át a hengerfejem 40 km után. De cudar, mert megfolyik a fém ott, ahol előszőr átszakad a tömítés. Régebben, ha elkezdett jópofizni a henger, még haza szuszogtam, de most, kész ráfizetés. Mivan, csakénígy. Segítség!
Atyus
Emilt is szívesen láték.
Nem ér! :o))))
Másodikra már eltaláltam (mert ugye sem a kefe nem hízott meg, sem a tartója nem ment össze a mosásban). :o))
A töltés pedig nyugodtan lehet jobb attól, hogy a generátortól és az akkutól jövő kábeleket a találkozási ponton (indítómotor bemenete) letisztítottátok (esetleg szándékolatlanul, azzal, hogy a csavart újrahúztátok, és az ledörzsölte az oxidokat).
Tud valaki olyan helyet BP-en ahol _mutatós_ fordulatszámmérőt lehet kapni 2ü Trabiba?
Tudom, meg lehetne csinálni bármilyennnel, csak a számlapot kell átaalakitani, de én láttam egy Trabitalálkozó alkalmával olyan méretűt amit pl. a fogyasztásmérő helyére is be lehetne tenni.
Most jobb hijján egy eredeti NDK-s led-es van benne, olyan mint a fogysztásmérő, csak 3-4 led -el több van benne :))
Nos a megfejtés:
Szorult két kefe a kefetartóban és hol hozzáért hol nem! Nem tudom, hogy mitől lett jobb a töltés, de kétségtelen, hogy jobb!
Egyébként a behúzótekercs érintkezőit is megfordítottuk biztos ami biztos alapon :o)))))
Akkor a töltés és az indító közötti összefüggés közvetett:
A behúzómágnes (relé) érintkezői voltak elkorrodálva, a töltés pedig attól javult meg, hogy az összeszerelésnél lekopott az oxidréteg a főkábel és a töltőkábel között. :o))
Nem, nem olyan ripikus kontakthiba volt. Egyáltalán nem volt rozsdás, mert néhány hónapja már szétrobbantuttuk az egészet. Nos mi volt 3/4 óra? Ki és be kellett szerelni az önindítót :o)))))))
Naná, hogy jó lett a töltésed, ha eltávolítottátok a rozsdát! :o)) Gondolom kontakthiba lehetett, és ha a töltés is javult a javítástól, akkor csakis azon a ponton lehetett, ahol az önindító behúzótekercsének bemenetén találkozik a generátortól és az akkutól jövő két vezeték. (De mi volt háromnegyed óra? :o)) )
Dreamer,
nem hallottál még az NDK autók legendás öngyógyító képességéről?
Nekem volt 4 ütemű varnyúm is, pont ugyanezt csinálta (kis kattanás aztán néma csend). Ha jól emlékszem az önindító valami behúzó mágnesével volt a porbléma (nem vagyok szerelő).
Szóval időnként szívózott, aztán magától elmúlt.
Miért nem jó a benzinkútnál kapható keverék? Nekem nincs kedvem kotyvasztani a dzsuvás motortérben.
Iszuri: Két lehetőség is van. Az egyik, hogy leszeded a műszerfalat, de akkor nagy vajszínűséggel összekócolódnak a világításkapcsi madzagjai hátul. Tehát érdemes megnézni, melyik tyúkbél hová megy, mielőtt így döntesz.
A másik lehetőség, hogy nőgyógyász módjára felteszed a zégergyűrűt.
Én már jártam úgy, hogy szakadó esőben szállt szét az ablaktörlőm, és nem akartam kibontani a műszerfalat. Kénytelen voltam így tenni.
Ja, és mielőtt összerakod, nézd meg, hogy a kivezető persely (a szélvédő alatt) nem görbítette-e el a karosszériát, mert ha a lemez meg van nyekkenve, akkor máskor is le fogja dobni a zégert. Azt pedig keresgetheteted a padlón, mert boltban nem igaznán kapsz (hacsak bontóban nem). Érdemes egy kis zsírt is tenni a műanyag csapágyra, hogy ne feszítse még az is a zégert.
Mumus mumus: Nem a motorborító lemez, vagy a légszűrőház zörög? Engem egy évig szivatott!
Hycomat "usereknek" van néhány ötletem (nem tudom, írta-e már valaki):
1. Ha kifogyott a hycomat olaj, NE TÖLTS BELE HIDRAULIKA OLAJAT, mert gallyra vágja az összes gumialkatrészt
2. Érdemes a félámpát és a hyc. mágnesszelepet egy relével (kikapcsolhatóan) összekötni, így ha fékezel, automatikusan szétkapcsolja a motort és a sebváltót. Ha kézifék nélkül akarsz így elindulni, akkor egy kis kapcsolóval kiiktatod az áramkört, és bal lábbal nyomod a féket (lassan felengedve), a jobbal pedig a gázt. Ha megindult az autó, vissza lehet kapcsolni az áramkört.
Én már 6 éve úgy járok az autóval (szerencsére nem vagyok rászorulva a hycomatra), hogy nem működik rendesen a sebességváltóban lévő kapcsoló.
Ez a megoldás azért is jó, mert ha fékezni kell, nem kell a jobb kezeddel még a sebváltót is bazerálni. A féltengelyekben már közel 100.000 km van, és még mindig bírják
Egyébként a motorban még nem volt alkatrészcsere (100.000 km), az óttó 1990-es. Most is én keverem a benzint, 1:33-asra és szuperrel járok. Igaz, hogy így drágább az üzemanyag, de gyári főtengelyt már nem lehet kapni, és nincs kedvem 3 havonta felújított sz@rokat tenni bele.
Ja, és kb. 30.000 -nél kapott egy kis Slick 50-et, talán ezért is bírja..
Még viszi a 110-et, de inkább nem hajtom
Közben rájöttem, hogy van még egy tanulságos történetem.
Egyik este haza munkából, benyomul Trabi, fordít klucs........ semmi csak egy kattanás. Érdekes módon minden fogyasztó ment tovább, tehát az akksi kilőve! ...#&@&@!%!%!... Enyhén tömörített káromkodás. Felhúzta a fejem. Szerencsére jött egy munktárs és segített megtolni. Azután még ezen az estén kellett az ótó. De ekkor már nagyon lila volt a fejem. Elővettem a ruszki 19/22 csillagkulcsot és megpüföltem az önindítót. Először csak katt... aztán elkapta és beindult. Mondtam ennek a fele sem tréfa, keresek egy szerelőt. Másnap nem tudtam vele foglalkozni (de azé jó pár szerelőt felhívtam, és persze egyik sem tudta vállalni). Következő napon már nem bírtam tovább és kerítettem egy szerelőt aki megcsinálja. Adalékként két napon keresztül indított az indító. Elviszem a járgányt, mondom a hibát.....
....ezek után kb. háromnegyed óra múlva vígan forgott a kütyü! Nem lövöm le a poént mi volt a baja, háta valakinek van kedve kitaláni...
Nem kellett benne alkatrészt cserélni (no ennyi segítséget adok).
És azóta képzeljétek el, jó a töltésem is :o))))))))))
Nos, lehet hogy elfelejtettem mondani, de még mindig 4ü kicsikéről van szó! Azóta persze meglett a kormánymű csere. 24400 Ft-ba került és mint kiderült, nem feltétlen volt rossz a szaki füle. Ugyanis amikor szétszedtük a régit akkor megláttuk, hogy kicsikét el van hajolva és egész szépen kikoptatta a persejezést. Az elhajlás viszont abból következett, hogy évekkel ezelőtt (kb. 4 éve) kezdő 4ü trabis koromban patkáztam egy jó nagyot olyan 40-50-nel.
A szaki nem akart átbaszni hiszen ÉN vásároltam meg az alkatrészeket. Rengeteg helyen körbekérdeztem és ez tünt a legolcsóbbnak. Viszont egy dolog! A 4ü trabi kormányművén semmi állítási lehetősség nincs. :o((( Aztán kiderült, hogy semmi értelme hiszen a kormánymű tényleg sux volt :o))))))! (Ja és egyébként köszi a boltokra vonatkozó jótanácsokat, csak sajnos nem tudom hasznosítani hiszen debreceni vagyok)
Aztán most vizsgáztatnám a kicsikét, de mivel LPG-s a drága nem olyan eccerű. Zöldkártya, Sárgakártya ilyesmi... és aztán a nagy műszaki vizsga... Ja és holnap lejár a műszakim :o(((
De nyugtasson a tudat, hogy a zöldkártya már megvan (az más kérdés, hogy nem tudom a gázbiztonsági kártyát honnan fogom megszerezni, hisz Debrecenben csak egy helyen csinálják, és a manus aki csinálja pont beteg). Kvajó mi? Arról ne is beszéljünk, hogy normális gumit sem kapok hozzá. Pedig nem nagyon az elvárásaim 155/70 R13 négy évszakos. Van Matador meg Debica BBBBRRRRRRRRR..... meg Stomil meg Barum. Ezek után egy nagy xakadék és olyan 15e Ft után következik a márkásabb társai. De ki ad egy gumiabroncsért 15 rugót? Hát én nem fogok a köztisztviselői fizumból az biztos :o((
Na jó nem kesergek, de ha valaki tud ajánlani egy jó gumimárkát a fenti jellemzőkkel azt szivesen fogadnám...
Legjó ótó!
Hogy lehet a legkönnyebben visszarakni azt a kis kütyüt ami a jobboldali ablaktörlő belső karját rögzíti. Asszem úgy mondják zéger-gyűrű. Borzasztó macerás hozzáférni.
Mennyi pénz az az üzemanyag adalék?
Gyerekek, ne hagyjátok magatokat megetetni. Nekem három ezererét komplett felújított kormányművet adtak. (2ü)
mumus-mumus!
az én trabimban is ugyanez a helyzet. ugyanez a nyikorgás, de részemről le van szarva, végül is ez egy trabant és az a lényeg hogy menjen.
Annyira örülök hogy van egy ilyen trabis topik is!
Az én trabim 89-es, tavaly novemberben vettem. Eddig egész jó, tök megbízhatóan működik.
Az a legfőbb probléma, hogy bántják. Egyszer kilopták a benzint, most meg az akkumulátort. Szóval én vettem egy új aksit, és BEHEGESZTETTEM. Szívesen megnézném annak a pofának a döbbent fejét aki legközelebb ki akarja lopni...
Egy új aksival 2-3 évig biztos nincs gond, akkor meg már úgyse lesz nálam a trabi.
Hidegben ugy allitsd le a kocsit, hogy alapjaraton kihuzod a szivatot es leall magatol, ha nem akkor hagyod egy par mp.-ig igy jarni es utana kulccsal allitod le. Beinditaskor mivel leallitasnal szivatoval allitottad le, egyszeruen csak gaz nelkul inditozol. Ha beindult, felig told vissza a szivatot, ha tudsz ugyeskedni a gazzal, hogy ne alljon le, akkor teljesen is vissza tolhatod.
Mas: ha azt akarjatok, hogy jo futes legyen a trabiban, akkor szigeteljetek le az elso dobot. En uveggyapottal tekertem be es baromi forro levegot nyom be. Ha pedig beraktok egy izmosabb futoventillatort a gyujtocsobe, akkor leallitas utan meg 15 perccel is meleg levegot lehet befujni az utasterbe.
kezdő tarbitulajként örülnék néhány tippnek-trükknek, pl:
-hogyan indítsuk be a trabit -20 fokban
-hogy állítsuk, le, hogy utána könnyen beinduljon...
-mire kell odafigyelni, hogy ne robbanjunk le
-hogyan vezessünk, hogy keveset fogyasszon?
stb..