Keresés

Részletes keresés

nobolond Creative Commons License 2011.06.26 0 0 4477

Nem, nem vicc, tudom, csakhogy a fiatal fáknak nincs ekkora - magasságukhoz képest tekintélyes lombja...

Ha suhángok lennének, akkor semmi gond.

 

(Mellesleg : a "végső", nagy diorámámhhoz vett - szintén H0-sként árult - nyárfák magassága 15,5 cm !!!

 

Tudom, a következő kérdésed : akkor minek vettem meg  ?

 

- mert : akkor még nem voltak meg a távíróoszlopok,

 

- nem volt nálam mérőeszköz

 

- alkalmi vétel volt...

 

 

Előzmény: alsó madárfogás (4476)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.26 0 0 4476

Ez valami vicc? Vagy ennyire városi vagy, hogy nem tudod, a fák egészen kicsi csemeteként kezdik a pályafutásukat, aztán terebélyesednek naggyá? :-)

Előzmény: nobolond (4475)
nobolond Creative Commons License 2011.06.26 0 0 4475

Jelentkezem Kedves Topictársak ! :)

 

 

Soha nem tapasztalt eredményességgel haladok a diorámákkal - szinte magam is csodálkozom... :))))

 

(Na, azért : kopp-kopp-kopp - aulról felfelé bal kézzel - a meghatározó felsővezeték-rendszer telepítése még csak körvonalazódik...)

 

 

HANEM : a próbadarabon "arányossági problémáim adódnak..."

 

 

A vonatkozójogszabály szerint  lakott területen kívül ( nyíltvonal mellé ugyebár ez való ) egy forgalmi sávnak legalább 3 m szélesnek kell lennie - ez H0-ban 7 cm szélességet jelent. ( Véletlenül pont ennyi hely maradt a deszkán az ágyazat  széle mellett), a távíróoszlopok  éppen 10 cm magasak, de a - kiárusításon vett - fácskák csak 9 cm-esek.

 

Kérdés : arányos-e, hogy a távíróoszlopk 1 cm-rel magasabbak, mint a lombos fák  ?

    

 

 

 

 

dude78 Creative Commons License 2011.06.26 0 0 4474

Szokás szerint ismét kérdésekkel bombáználak titeket. :)

Hogyan lehet normálisan menedzselni Wintrack-ben az emelkedőket. Azt várnám el, hogy kijelölök egy adott szakasz (x darab sínnel), megadom a kezdőpont magasságát, meg az emelkedés %-át és akkor az összeset eszerint beállítja. Vagy legalább sínenként adhassam meg!

Ehhez képest a Wintrack 8-ban az alábbi helyzetekkel szembesültem:

- nem lehet egy szakaszra kijelölni az emelkedést, csak egy fix magasságot

- ha viszont kijelölök egy sínt, a program automatikusan kijelöl egy nagyobb szakaszt, ami az előző pont miatt nem jó. Ezután viszont nem tudok egy-egy sínt kijelölni.

 

Most akkor én nem fedeztem fel még minden lehetőséget a Wintrack 8-ban, vagy a szoftver ennyire ostoba? Ha az utóbbi a válasz, akkor milyen megoldást tudok bevetni az emelkedők elkészítéséhez?

 

Köszi!

setle Creative Commons License 2011.06.25 0 0 4473

Jó estét mindenkinek.Az utóbbi időben kicsit elhanyagoltam a fórumot,ezt most szeretném pótolni.Ha nem haragszik meg senki érte,akkor tennék fel pár képet a készülőfélben lévő modellvasutamról.A képeken kicsit nagy a kamionforgalom,mert ezeket is gyűjtögetem+lakásfelújjítás folyt nálunk,ezért mindent fel kellett pakolnom a tetőtérbe a vitrinből,mert a festők képesek lettek volna a falon hagyni a vitrint,és körbekenték volna.

 

Továbbá gratulálnék mindenkinek az eddíg látottakkal kapcsolatban.

 

Üdv:Laci.

BR55szöröske Creative Commons License 2011.06.22 0 0 4472

Tiszteletem a Mesternek!

Mint azt a hozzászólásomban irtam is az ötlet valóban Martrain-től származik.Alsó madárfogás megjegyzése gondolom a szükségből az asztal feletti polcra került épületekre vonatkozik mint ötlet, mely nekem eszembe sem jutott.

Amúgy meg azt gondolom a jobbaktól tanulni még 65 évesen sem szégyen,mint ahogy a Te publikációidat, hozzászólásaidat is mindig nagy figyelemmel olvasom és állitom hogy sokat tanultam belölük,mint ahogy a mühelyben történt személyes beszélgetéseinkből is.

További jó egészséget Neked és a vasutfertözött lurkóknak.

                                                                                                    Üdv Zsolt

Előzmény: Törölt nick (4471)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.22 0 0 4471

Nem biztos:-)))

Szerintem, itt van az ötletgazda:

http://www.martrain.hu/terepasztal8/terep8_2.html

-)))

 

Előzmény: alsó madárfogás (4470)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.22 0 0 4470

Izgalmas új elképzelés a felhők fölött a Vasutas Mennyországot MÁV-típusépületekkel illusztrálni. :-)

Előzmény: BR55szöröske (4465)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.22 0 0 4469

Jó koncepció, még ha a helyszűke hozta. Igazad van, az alagútban tolatás fura, furább, mint a kocsikra bontott, egyesével-kettesével rakodott szerelvény.

Előzmény: dude78 (4464)
BR55szöröske Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4468

Bocsánat műkködik=müködik

Előzmény: dude78 (4466)
BR55szöröske Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4467

Sőt ,a lábak alatt 8 görgő is műkködik igy könnyen mozgatható és körbejárható

Előzmény: dude78 (4466)
dude78 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4466

Látom, te is - nagyon helyesen! - lábakra szerelted. Ez a tippem kilőve. :)

Előzmény: BR55szöröske (4465)
BR55szöröske Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4465

mint a képeken is látható ,az épületek és fák után belevágtam az asztal és a háttér elkészitésébe.

Megfogadva MARTRAIN tanácsát :én is pénztárcakímélő megoldást választottam olyannyira hogy a költség cca 2L fehér mészfesték és1 azúr szinezőpaszta.A tecnika :szivacsos henger és 1/2 " -os ecset .A száradásokat nem számitva az elkészités ideje 3 óra.

Az asztal szekezete látható, borítása rétegelt lemez mérete 3800mmx1460mm.

Minden jó ötletet szívesen meghallgatok.Várom aTisztelt Urak véleményét és ötleteit.

                                                                                                                                              Üdv Zsolt

dude78 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4464

 

Köszönöm a javaslatot! Nem tudom, hogy értem-e: de ha az alagútig vinném a 3-as elágazást, akkor az alagútba vontatná ki a mozdony a vagonokat, ha át akarná rakni egy másik vágányra?  Nekem ez elég furcsa, nem túl életszerű megoldás lenne (persze lehet, hogy létezik ilyen, csak én nem tudok róla :).

 

Megpróbálom az ábra alapján elmondani a bánya vágányrendszerén folyó tili-toli koncepcióját.

-  A BR 110 (mint max. leghosszabb vontató mozdony, amelyik bejöhet ide - DR IV-es korszak, dízelüzem) behozza az 5 db kéttengelyes, nyitott vagont az alagúton át a 7-es vágányra a szerelvényt. A teljes hossz kb. 16 + 55-60 cm. A szerelvény részben rajta áll az egyik kitérőn - ez van.

- A felső ágból lejön egy pici BR 100-as dízel tolató (hossza kb. 8 cm) és 1-2 vagononként elviszi a szerelvényt a 3, 4, 5 vágányokra.

- A "kiszabadított BR 110 rámegy a 6-os vágányon álló teli szerelvényre (ugyanolyan kéttengelyes szerelvény) és elviszi azt.

- Innentől megnyílik az út a 8a és 9-es vágányokhoz is

 

- A szén felvétel vagy az 1a, de inkább az 1b vágányon történik.

- A 2-es vágány mozdony tárolásra szolgál

 

 

Előzmény: alsó madárfogás (4449)
róbertke Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4463

Nem bodza az, hanem vadmálna....:-))))

Előzmény: dude78 (4459)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4462

2011.06.19-én a ménfőcsanaki falunapon a hajó- és vasútmodellező szakkör nyílt (kedvcsináló) napot tartott, ahol önfeledt vonatozással töltöttük az időt, a gyerekek legnagyobb örömére. Néhány kép az épűlő félben lévő asztal forgalmáról.

 

róbertke Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4461

Miután lenyomtam az "Elküldöm" gombot, rájöttem, hogy bakiztam, igaz csak kettő vonal ugrott be, a Tatabánya-Oroszlány és a Vámosgyörk-Gyöngyös vonalak. Azért kösz a teljes listát :-)))))

Előzmény: Slijepac Most (4457)
maTTato Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4460

Pedig itt nem is volt bodza...

(Bánk 2009 augusztusa)

 

Előzmény: dude78 (4459)
dude78 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4459

Bár izgalmas jeleneteket lehetne építeni, ahogy a kisebbség - kéti bodzaszedés között - szedi ki a síncsavarokat...

Előzmény: maTTato (4458)
maTTato Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4458

Magyar jellegű lesz az asztal, a IV.korszak elejéről.

(Napjaink mellékvonalát azért nem választottam témául, mert nagyon lepukkantnak, átmenetileg szüneteltetnek, vagy sínhiányosnak kellene megépíteni!)

Előzmény: róbertke (4456)
Slijepac Most Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4457

Vámosgyörk-Gyöngyös, Aszód-Vác, Budapest-Veresegyház-Vác (régen még a Veresegyház-Gödöllő is), Tököl-Ráckeve, Cinkota-Csömör, Tatabánya-Oroszlány, Füzesabony-Eger-Felnémet, Nagyút-Visonta, Mezőkeresztes-Mezőnyárád - Bükkábrány, Balatonszentgyörgy-Keszthely, Fertőszentmiklós-Nezsider, Miskolc-Diósgyőr, csak, hogy a valóban mellékvonalakat említsem.

 

Hivatalosan fővonal, de mellékvonali az állomások, létesítmények, vonatok jellege: Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas, Sopron-Szombathely (2010 előtt), Hatvan-Újszász, némi jóindulattal a Pusztaszabolcs-Dunaújváros is.

 

És akkor ott vannak még az izgalmas, bevillamosított állomásközök a vicinálisokon: Balatonmáriafürdői elágazás - Balatonkeresztúr (a 37-esen), Hegyeshalom-Mosonszolnok (a 16-os vici részén)

Előzmény: róbertke (4456)
róbertke Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4456

Ha nem is nálunk Magyarországon, de léteznek a világon villamosított mellékvonalak. :-)))

Előzmény: maTTato (4455)
maTTato Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4455

Szia!

Ha készítenék felső vezetéket, a rezet és sem használnám. Szerintem is túl lágy ide.  A hozzászólásom csak a réz huzal egyengetésre egy tipp erejéig szólt.

(A majdan megépülő asztalom tipikus mellékvonalat modelez, így a felső vezeték kiépítése miatt nem kell hogy fájjon a fejem.)- 

 

Előzmény: baktairrrr (4447)
Cosinus66 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 4454

  Hasonlóan jó módszer, ha egyik végét befogod satuba, a másik végét pedig egy fúrógépbe, és megpörgeted. Gyönyörűen kiegyenesedik. 

Előzmény: maTTato (4445)
nobolond Creative Commons License 2011.06.20 0 0 4453

Kösz a vigasztalást és az ötletet - máris újra bizakodó és "tettrekész" lettem ! :)))))))))))))

Előzmény: szergely22 (4452)
szergely22 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 4452

Nekem is tört már le ilyen, én, miután összeragasztottam, még az aljához ragasztottam egy csik műanyagot, ami nagyobb felületen ragad a két darabhoz és így biztosabban tart. Csak arra kell figyelni, hogy úgy pozicionáld a műanyag darabot, hogy a mozgásban ne akadályozza.

Előzmény: nobolond (4437)
nobolond Creative Commons License 2011.06.20 0 0 4451

Köszönöm a bíztatást ! - Úgy legyen, ámen ! :))))))))))))))))

Előzmény: alsó madárfogás (4450)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.20 0 0 4450

A második biztos megoldja a kérdést.

Előzmény: nobolond (4446)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.20 0 0 4449

A szénrakodóhoz: kicsit rövidnek látom a szabad sínszakaszokat. Magam a hármas kitérőt egészen balra, az alagútbejáratig kivinném, és kevesebb elágazást létesítenék. Az elsővel a közvetlen (tolatás nélküli) kihúzás a megoldható lenne, a második javaslattal pedig komolyabb szerelvényeket lehetne összeállítani. Esetleg még egy angolváltóval is növelhető a vágányhossz.

 

Persze ha már megvan minden hozzá, kár lenne bolygatni. :-)

Előzmény: dude78 (4441)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.20 0 0 4448

Szia!

Hát még Magnezit Műveket vagy Vasöntödét is építhetsz. Szóval, ahol valamit kiégetnek, kemencét fűtenek oda sok barnaszén kell. A barnaszénből generátorgázt készítenek és mehet a kiégetés. Rengeteg salak és kátrány keletkezik, azt is vasúton éri meg elszállítani. Jók az öreg csupasztégla épületek koszolva.Rizmajer

Előzmény: dude78 (4441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!