Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Soha nem tapasztalt eredményességgel haladok a diorámákkal - szinte magam is csodálkozom... :))))
(Na, azért : kopp-kopp-kopp - aulról felfelé bal kézzel - a meghatározó felsővezeték-rendszer telepítése még csak körvonalazódik...)
HANEM : a próbadarabon "arányossági problémáim adódnak..."
A vonatkozójogszabály szerint lakott területen kívül ( nyíltvonal mellé ugyebár ez való ) egy forgalmi sávnak legalább 3 m szélesnek kell lennie - ez H0-ban 7 cm szélességet jelent. ( Véletlenül pont ennyi hely maradt a deszkán az ágyazat széle mellett), a távíróoszlopok éppen 10 cm magasak, de a - kiárusításon vett - fácskák csak 9 cm-esek.
Kérdés : arányos-e, hogy a távíróoszlopk 1 cm-rel magasabbak, mint a lombos fák ?
Szokás szerint ismét kérdésekkel bombáználak titeket. :)
Hogyan lehet normálisan menedzselni Wintrack-ben az emelkedőket. Azt várnám el, hogy kijelölök egy adott szakasz (x darab sínnel), megadom a kezdőpont magasságát, meg az emelkedés %-át és akkor az összeset eszerint beállítja. Vagy legalább sínenként adhassam meg!
Ehhez képest a Wintrack 8-ban az alábbi helyzetekkel szembesültem:
- nem lehet egy szakaszra kijelölni az emelkedést, csak egy fix magasságot
- ha viszont kijelölök egy sínt, a program automatikusan kijelöl egy nagyobb szakaszt, ami az előző pont miatt nem jó. Ezután viszont nem tudok egy-egy sínt kijelölni.
Most akkor én nem fedeztem fel még minden lehetőséget a Wintrack 8-ban, vagy a szoftver ennyire ostoba? Ha az utóbbi a válasz, akkor milyen megoldást tudok bevetni az emelkedők elkészítéséhez?
Jó estét mindenkinek.Az utóbbi időben kicsit elhanyagoltam a fórumot,ezt most szeretném pótolni.Ha nem haragszik meg senki érte,akkor tennék fel pár képet a készülőfélben lévő modellvasutamról.A képeken kicsit nagy a kamionforgalom,mert ezeket is gyűjtögetem+lakásfelújjítás folyt nálunk,ezért mindent fel kellett pakolnom a tetőtérbe a vitrinből,mert a festők képesek lettek volna a falon hagyni a vitrint,és körbekenték volna.
Továbbá gratulálnék mindenkinek az eddíg látottakkal kapcsolatban.
Mint azt a hozzászólásomban irtam is az ötlet valóban Martrain-től származik.Alsó madárfogás megjegyzése gondolom a szükségből az asztal feletti polcra került épületekre vonatkozik mint ötlet, mely nekem eszembe sem jutott.
Amúgy meg azt gondolom a jobbaktól tanulni még 65 évesen sem szégyen,mint ahogy a Te publikációidat, hozzászólásaidat is mindig nagy figyelemmel olvasom és állitom hogy sokat tanultam belölük,mint ahogy a mühelyben történt személyes beszélgetéseinkből is.
További jó egészséget Neked és a vasutfertözött lurkóknak.
Jó koncepció, még ha a helyszűke hozta. Igazad van, az alagútban tolatás fura, furább, mint a kocsikra bontott, egyesével-kettesével rakodott szerelvény.
mint a képeken is látható ,az épületek és fák után belevágtam az asztal és a háttér elkészitésébe.
Megfogadva MARTRAIN tanácsát :én is pénztárcakímélő megoldást választottam olyannyira hogy a költség cca 2L fehér mészfesték és1 azúr szinezőpaszta.A tecnika :szivacsos henger és 1/2 " -os ecset .A száradásokat nem számitva az elkészités ideje 3 óra.
Az asztal szekezete látható, borítása rétegelt lemez mérete 3800mmx1460mm.
Minden jó ötletet szívesen meghallgatok.Várom aTisztelt Urak véleményét és ötleteit.
Köszönöm a javaslatot! Nem tudom, hogy értem-e: de ha az alagútig vinném a 3-as elágazást, akkor az alagútba vontatná ki a mozdony a vagonokat, ha át akarná rakni egy másik vágányra? Nekem ez elég furcsa, nem túl életszerű megoldás lenne (persze lehet, hogy létezik ilyen, csak én nem tudok róla :).
Megpróbálom az ábra alapján elmondani a bánya vágányrendszerén folyó tili-toli koncepcióját.
- A BR 110 (mint max. leghosszabb vontató mozdony, amelyik bejöhet ide - DR IV-es korszak, dízelüzem) behozza az 5 db kéttengelyes, nyitott vagont az alagúton át a 7-es vágányra a szerelvényt. A teljes hossz kb. 16 + 55-60 cm. A szerelvény részben rajta áll az egyik kitérőn - ez van.
- A felső ágból lejön egy pici BR 100-as dízel tolató (hossza kb. 8 cm) és 1-2 vagononként elviszi a szerelvényt a 3, 4, 5 vágányokra.
- A "kiszabadított BR 110 rámegy a 6-os vágányon álló teli szerelvényre (ugyanolyan kéttengelyes szerelvény) és elviszi azt.
- Innentől megnyílik az út a 8a és 9-es vágányokhoz is
- A szén felvétel vagy az 1a, de inkább az 1b vágányon történik.
2011.06.19-én a ménfőcsanaki falunapon a hajó- és vasútmodellező szakkör nyílt (kedvcsináló) napot tartott, ahol önfeledt vonatozással töltöttük az időt, a gyerekek legnagyobb örömére. Néhány kép az épűlő félben lévő asztal forgalmáról.
Miután lenyomtam az "Elküldöm" gombot, rájöttem, hogy bakiztam, igaz csak kettő vonal ugrott be, a Tatabánya-Oroszlány és a Vámosgyörk-Gyöngyös vonalak. Azért kösz a teljes listát :-)))))
Vámosgyörk-Gyöngyös, Aszód-Vác, Budapest-Veresegyház-Vác (régen még a Veresegyház-Gödöllő is), Tököl-Ráckeve, Cinkota-Csömör, Tatabánya-Oroszlány, Füzesabony-Eger-Felnémet, Nagyút-Visonta, Mezőkeresztes-Mezőnyárád - Bükkábrány, Balatonszentgyörgy-Keszthely, Fertőszentmiklós-Nezsider, Miskolc-Diósgyőr, csak, hogy a valóban mellékvonalakat említsem.
Hivatalosan fővonal, de mellékvonali az állomások, létesítmények, vonatok jellege: Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas, Sopron-Szombathely (2010 előtt), Hatvan-Újszász, némi jóindulattal a Pusztaszabolcs-Dunaújváros is.
És akkor ott vannak még az izgalmas, bevillamosított állomásközök a vicinálisokon: Balatonmáriafürdői elágazás - Balatonkeresztúr (a 37-esen), Hegyeshalom-Mosonszolnok (a 16-os vici részén)
Ha készítenék felső vezetéket, a rezet és sem használnám. Szerintem is túl lágy ide. A hozzászólásom csak a réz huzal egyengetésre egy tipp erejéig szólt.
(A majdan megépülő asztalom tipikus mellékvonalat modelez, így a felső vezeték kiépítése miatt nem kell hogy fájjon a fejem.)-
Nekem is tört már le ilyen, én, miután összeragasztottam, még az aljához ragasztottam egy csik műanyagot, ami nagyobb felületen ragad a két darabhoz és így biztosabban tart. Csak arra kell figyelni, hogy úgy pozicionáld a műanyag darabot, hogy a mozgásban ne akadályozza.
A szénrakodóhoz: kicsit rövidnek látom a szabad sínszakaszokat. Magam a hármas kitérőt egészen balra, az alagútbejáratig kivinném, és kevesebb elágazást létesítenék. Az elsővel a közvetlen (tolatás nélküli) kihúzás a megoldható lenne, a második javaslattal pedig komolyabb szerelvényeket lehetne összeállítani. Esetleg még egy angolváltóval is növelhető a vágányhossz.
Persze ha már megvan minden hozzá, kár lenne bolygatni. :-)
Hát még Magnezit Műveket vagy Vasöntödét is építhetsz. Szóval, ahol valamit kiégetnek, kemencét fűtenek oda sok barnaszén kell. A barnaszénből generátorgázt készítenek és mehet a kiégetés. Rengeteg salak és kátrány keletkezik, azt is vasúton éri meg elszállítani. Jók az öreg csupasztégla épületek koszolva.Rizmajer