Igen, érdemes a beállítást megnézni. Réginél kifordított röpsúlyokkal!
Aztán csalóka ám, hogy melegen jár, ugyanis hideg motorhoz nagyobb energiájú szikra kell, és van, hogy pont ennyi hiányzik, mert áthúz a kábel, sokszor nem is látszik. Talán matt sötétben :-)
De ez csak egy tipp.
AA gyújtásalaplap is új. Régen a régivel is csinálta ugyannezt, de lehet, hogy most van sz** beállítva.
A gyújtáskábel már elég öreg, az egyik burkolata sérült, de a vezeték nem látszik ki. Viszont, ha beindul, akkor megy rendesen, ha bemelegszik, akkor nem áll le, nem hagy ki stb-vagyis olyat nem csinál, amiből kh-ra gyanakodtam volna... /de lehet, hogy megtévesztő, mert nekem -számítógépésznek- az erősáram addig tart, míg a 230 belemegy a trafóba, és onnan PL. 5v..:-) /
Gyújtáskábel? Ha előregszik, nagyon meg tud szivatni. Engem is szivatott. Még az is lehet, hogy látszólag van valami szikrácska. Vettem vadi újat, azóta nincs vele gond.
Ezzel együtt a gyújtásbeállítás? Régiben az a kalapácsos is tud jó lenni, hát még a kisipari utángyártott, amelyben textilbakelitből van a kali =:-O
Van egy disznó, roncs trabim.
a baja, hogy nem szeret beindulni.
6V-os. 1980-as kiadás
Jelenség: szivató kihúz, indító pörög, motor nem indul. Illetve, néha előfordul, hogy indul.
Az előző tulaj is szívhatott ezzel, mert:
cserélte a trafókat, kipucolta az indítómotort, kicserélte a fesszabályzót, a dinamót (a töltése már jó, sz** volt az is, amikor vettem, 1 csavar tartotta a dinamót)
főtengelycsere is volt (a hangja alapján)
benzincső (tank->karburátor)
Az aksi kb 1,5 éves.
Már én cserélte(tte)m:
benzincsapot (folyt mint állat), a dugattyúk ki lettek cserélve, a gyertyák is (többször), az ékszíj. A karburátor ki lett pucolva...
most "bejáratós", kb 1:30-as keverék van benne, ezért, amíg hajlandó volt beindulni eléggé köpte a gyertyát. De tegnap este végépp nem akart menni- (indító pörög, gyertya nincs beköpve, motor nem indul) még dombnak begurítva se, pedig úgy be szokott indulni. van benne kb 6 l benzin, próbáltam az új benzincsappal tartalékon és normál állásban is.
Ja amíg működött: fogyasztás, javítás után, 40-nél felkapcsolva 4-be (kímélés -eccer túlmelegedett), városközi forgalommal, 60-al: 10 l/100km. De most 0. Mert végképp nem indul. Nagyon kiakasztott, s kiakaszt már hosszú ideje, mert nem találom a hibáját, állandóan problémám van a beindulással.
Hmmm. Akkor most le kell szednem az elejet es sajat szememmel is latnom, hogy mit keressek a boltban. Ugy tunik megvan a hetvegi programom. Megegyszer koszi a valaszt.
A szervizkönyv ("Hogyan tovább") szerint egy közlekedőcsövet kell barkácsolni egy fúvóka és egy átlátszó cső sgítségével. A fúvókát kifúrod úgy, hogy a cső belemegy. Ekkor lehet látni a naftaszintet.
Sziasztok.
Tudja valaki, hogyan kell a benzinszintet beallitani?
1985-os kiadasrol van szo, az uszohazban van egy jel is, ha minden igaz, de ha rarakom a fedelet, akkor ugye nem latom mennyi benzin van benne. Van valami trukk esetleg, vagy olyasmi adat, hogy hany millimeterre kell lennie az uszo tengelyenek a szeleptol, vagy valami ilyesmi?
Udv.
sziasztok!
Van nékem 1 jó kis trabbym!Elakarom adni!:-)
87',601's kombi,tunning blue,irmscher felnivel,4 téli gumival,tökéletes motorral,ültetett elöl,hátúl ami persze egyedi,van hozzá rengeteg alkatrészem is,kék szélvédőin is,?.:)
Nagyon megy,nagyon kanyarodik de azért van hibája is ami csakis esztétikai lehet!
Árat nem szeretnék mondani de megfizethető mindenki számára szerintem.
Ha érdekel mindenféleképpen írj és akkor elküldöm a képet róla!:-)
u.i.:a trabant clubosoknak minden jót kívánok és vigyázatok magatokra.
Sziasztok!
Kari elött vettem a boszinak (nejem) a strabancot, úgyhogy én is beiratkoznék ebbe a topicba is.
Ha nem vették volna szét az autós topicokat, akkor a mai napig nem tudnék erröl a helyről.
Na majd én is irogatok a frissen generálozott, walker dobos gépről.
Szasztok.
Hella és boldog 2000 mindenkinek, akink végre megegyezik az ütemszáma a milleniummal...
Szal nekem rég volt Trazsi 601 combi, de most mexorultam, és kéne olcsón 1. van cserébe szar ladám/vagy nem tul sok pénzem....amíg volt nekem, addig nem kellett semmi más, de hát ellopták azt is.
segíccsenek, kérem, uraim!!
Elvben igen, de ha belegondolok, hogy nekem most véletlenül 260-as Isolator van benne... Szóval lehet, hogy télen többet mész szívatóval, vagy nem tudom. :))
Kösz, Árpi, mad kicseréltetem a gyertyát.
De miért csak télen jön ez elő? Már tavaly is csinálta de ahogy melegebb lett elmúlt, pedig nem cseréltem gyertyát.
Azt hiszem késő már (mára), de a helyzet szerintem meglehetősen egyértelmű. Ilyen tüneteket a gyertyaslussz okozhat. Jó szutykossá válhatott valamelyik gyertyád, egy hengerrel pöfög a gép, a fele benzin csak átömlik a motoron. A javítás módja: gyertyacsere.
Figyelem!
Egyszer sikerült úgy járnom, hogy ilyenkor hiába tettem be új gyertyát is, mire megtettem 500 m-t, az is kiszenvedett. Az ok itt meglehetősen gonosz volt: a szívató bowdenjének külső köpenyének a rögzítése kicsúszott a szívatógomb felőli végén. Vagyis csak gondoltam, hogy betoltam a szívatót... Mire ezt sikerült felfedeznem, addigra már túl voltam csemetéim hisztijén (hogy miért maradtunk otthon), valamint egy másik Trabi gyújtásának pótalkatrész-előállítás céljából történt szertebombázásán is. Ha már írtam volna erről, akkor bocs, de ekkorát még nem szívtam Trabival.
Trabi szakértők, segítsetek!
Reggel a rohadt hidegben beindítottam a Trabit, szivató tökig ki, pöcc-röff. Ezután rögtön elindultam. Ilyenkor nekem elég nehéz jól megválasztani a szivatózást, ha kihúzom, azér nem megy, ha visszatolom, azér. Ma reggel valahogy nem sikerült, és a motor megszívta magát vagy mi a fene, alig ment (padlógázzal 40), iszonyúan bűzölgött meg minden. Biztos tudjátok, miről beszélek.
Mit kell ilyenkor csinálni? Délután megyek haza és szeretném ha a Trabi rendesen menne.
Előre is kösz a tippeket.
nandussimo
A Wesselényiben 2 Trabibolt is létezik, az egyik a köruttól pár lépésre, az Astoria fele, a másik pedig, ha a körút felöl mész akkor a Nemzeti színház után valahol, de már rég játam ott, igy nem emlékszem pontosan, hogy mennyire utána :)
Szia Ferenc!
Sajnos már nem tudom megnézni, hogy mi volt a bajam mert a régi zárat kidobtam. Ha beszorul a rugó akkor kijár (kiesik) a kerék? Mert nekem kiesett. Azért gondoltam, hogy valami eltört vagy elkopott.
Más.
Itt lentebb olvastam a szivatóval való leállítást. Ez nem semmi. Úgy indul a trabi mint egyik nyugati autó sem. Ilyet még nem láttam. Mindenkinek ajánlom. Persze vigyázni kell, mert ha úgy akarod ilyenkor beindítani, hogy még nem hült le, akkor a megszívott motor nehezebben indul, de hidegben nem lehet megverni... :-) Ha megnézem, hogy ezzel kímélem az aksit és az indítómotort, akkor ez nem egy rossz trükk.
Szintén lentebb olvastam az első dob szigeteléséről. Ezt valaki próbálta már? Mennyire javul a fűtés, hogy oldjátok meg az üveggyapot rögzítését? Hogy érdemes megoldani? Esetleg milyen ventillátort érdemes beépíteni a szellőzőrendszerbe?
Van egy S alakú laprugó a zárban, ami elmozdult a helyéről és beszorult a fogaskerék és a horgonymechanizmus közé. Mindössze ezt kell helyretenni. Most ontosan nem tudom elmagyarázni, de ha megnézed a különbséget a jó és a rossz zár között, egyből látni fogod.
Az egész zárjavitás 10 mp és nem kerül 800 Ftba
Köszi a tippeket.
Közben annyira nam bírtam már a nyitott ajtóval való trabizást, hogy bementem az első autósboltba, ami az utamba akadt, hogy segítsenek. A bolt előtt szétszedtem a fél ajtót, hogy én is jobban lássam miről van szó. mire kiszereltem, a boltban is mondták, hogy legkorábban hétfőn. Szerencsére el tudtak irányítani egy bontóhoz, amit még véletlen nyitva is találtam. Így a problémám megoldódott. A bontó az M3-as bevezető szakasza melletti szervízúton van. Ha Miskolc felé elindultok a vrosból, és az első felüljáró alatt visszafordultok (ott ahol a tilosból elszállított autókat tárolják), akkor már lehet látni az oszlop végén lévő autót. az alatt van a telep. Nagyon készségesek voltak annak ellenére, hogy kb 10 perccel zárás előtt értem oda. A komplett zár 800 forint volt. Nem tudom, hogy sok vagy kevés, de nekem mindenképpen nagyon megérte. Csak jó az, hogy be lehet zárni a verdát.
A Wesselényi utcában hol van a bolt/bontó?
Ejha, Árpi! Lehet, hogy eccerűbb lesz, ha egy Trabist beültetek, mit érez a saját kocsijához képest.. azért köszi!
BITANGnak: hol laksz?
Pl Dunakeszi elején (Kápmegyer felől jőve) van egy bontó, ott van ilyen cucc, de a sokat emlegetett Wesselényi utcában is kapsz vagy az újpesti bolhán is.
Ha elolvasod a topicot végig, van pár cím benne, azt hiszem. De nézd meg jól azt a zárat, mert ilyenkor, télen a hideg meg a víz érdekes dolgokra képes a Trabiban! :O))
Sziasztok guruk!
Már egy ideje olvasgatom a topicot, mivel trabi tulaj lettem :-).
Egy kis segítségre lenne eszükségem.
A minap egy jó kis jobbos kanyarban elűnt (kinyílt) mellőlem az ajtó. Miután megálltam (addig is kézzel szorongatva az ajtón lévő kapaszkodót) kiderítettem, hogy az ajtó élén (nem tudok jobb szót) a zárnál lévő kerek, leginkább fogaskerékre emlékeztető akármi ahelyett hogy egy pici elfordulás után megakadna, most körbe körbe forog.
Kérdésem: Hol van Budapesten olyan bontó, ahol a probléma orvoslásához alkatrészt tudnék szerezni? Ha bontó nincs, akkor legalább valami jó alkatrészboltot javasoljon valaki. Sürgős lenne, mert nem nagyon tudom bezárni az ajtaját a gépnek, mert fogja magát és csak úgy kinyílik. :-)
Előre is köszi a segítséget
Bitang (ha tudjátok, akkor subject sorban a címet a bitang@westel900.net címre is küldjétek el; úgy gyorsabban megkapom)
Szerintem minden embernek át kellene esni a Trabant-korszakon. Tulajdonosi szempontból maga a gép egyszerűen fantasztikó! pl Lehajtható ülések ("hagynemongyam" mekkora érték ez, ha az "embör" még fiatal, "oszt" nincs hol :))) , baromi jó gyorsulások (jó-jó a "kilóhúsz" folyamatosan nem megy, de a lealázás addigra:))) , igénytelen üzemeltetés (nem kell szarakodni olajcserével, hűtővízzel, stbstbstb :))) , és még vmi: Trabisok vagytok biztos tudjátok: bal csukló kormányközépen megtámasztva, bal újjak kormányküllők között átnyúlkálva váltanak, a jobb kéz pedig folyamatosan szabadon simogathatja a leányzót. Naggggyyon kúúúl. Térkihasználás: Elsőrendű. Amilyen picinek tűnik... Stabilitás: Első osztály. Első kerék meghajtás, kanyarban nulla billegés, latyakban szinte terepjárós képességek.
De van más szempont is.
Autóstársi szempontból: Városban: Előzési kényszer, és veszélyes helyzetekbe való belemászás, mert qrva büdös a picike, ahogy elégeti az olajat. Autópályán: Életveszély, ha ütközés van, nincs energiaelnyelő zóna, a műanyag nem gyűrödik, csak hajlik, majd törik. Esélyed: "mint az árnyékod délben." Benzinkútnál: A lány szerint az ejtőtartályból beszűrődő hang olyan érzést kelt, mintha a lábára pisilnének, azonkívül elég veszélyes üzemmeleg motor körül hadonászni a töltőpisztollyal.
Nekem a Trabi fogalom, romantika, szerelem, kedves emlék. De eljárt felette az idő. Sokan vagyunk az utakon, nagyon sokan. Aki Trabiban ül, egyre védtelenebb, aki nem Trabiban, egyre idegesebb. És erre a hátul kipuffogó kis bűzkarikák csak rátesznek egy lapáttal.
Trabisok! Sok szerencsét, és vigyázzatok magatokra!
lemy!
Mivel nem ismerem azt az emelkedőt, semmit nem tudok mondani rá. Azaz mégis: Ha a motorod teljesítményére jellemző mérést szeretnél összehozni házilag, az 1 km-es (na,jó, Trabinál elég lehet esetleg 500 m is :o)) ) állórajtos mérést javaslok. Kell hozzá egy lehetőleg forgalom és emelkedőmentes út, ahol kiméred a távot, és oda-vissza (ez a szemmel nem észrevehető emelkedő, szél és egyéb átverések hatásának kiküszöbölése végett szükséges) elmész állórajttal indulva a táv végéig, milyen gyorsan csak tudsz. Nem árt, ha nem egyedül vagy, mert eközben egy stopperrel mérni kell az időt, ami alatt sikerül megtenni a távot. A mérés jellemző értéke az oda és a vissza irányok idejének az átlaga. Ez még mindig nem ad abszolút jellemző számot, de az azonos helyen történő mérés két autó (esetleg két állapot, ha netán tuningol valaki) közötti összehasonlításra tökéletes, ha nem túl sok idő telik el a két autó mérése között. (Ez utóbbi kitétel a hőmérsékletből és egyéb nagyon lényeges klimatikus, út és egyéb viszonyokból adódó természetes eltérések semlegesítéséhez szükséges.)
Szia Dreamer, nekem van egy tippem az öninditodra: velem is elofordult, hogy fogyasztok muxenek(pl lampa vilagit), halk kamatyolas onindito korul, nem indul. En is &@{{}@~ˇ'!!! Pedig akkor tekercseltek ujra az oninditom! Visszaviszem a szerelohoz, megutogeti, semmi. Trabim elott all, nyulkal-piszkal, Trabi beroffen es szabalyosan eluti a marhajat!
Vegulis: a sarukat kellett letisztogatni, mert a vilagitashoz eleg volt az atvitel, az inditashoz mar keves...
Neked mas megoldasod van?
bo-bo-bocsánat: elfelejtettem köszönni - merthogy elég régen nem jártam erre, úgyhogy ÜDV MINDEN TRABISNAK és Bádog Újévet! Van vmi nagyon megható abban, hogy 2000-ben is Trabin járunk..