Had osszam meg tapasztalatomat Gránit ügyben, remélem sokaknak segítőleg hat. Vagy hét...:)
Én egy "nem könnyű eset" lennék. Azaz sokszor és több kérdést teszek fel, érdekességekre bukkanva válaszokra várok, úgymond keresve a kiskapukat illetve a problémás lehetőségeket (miket rendre meg is találok, s ezáltal hozva kényelmetlen helyzetbe az illetékeseket),kiforgatván amit csak lehet, volt szerencsémpróbára tenni szegény ügyfélkapcsolatos türelmét, felkészültségét!
Múlt hétvégén szombaton, türelmesen kivártam soromat (cca. 1/2 óra), két banki alkalmazott dolgozott, s előttem 3-an voltak ( minhárman számlát nyitottak(!!!)-ez értékelendő!), S ÉN JÓ EGY ÓRÁN ÁT FAGGATTAM, ÉRDEKLŐDTEM, KERESTEM A HIBÁKAT, KISKAPUKAT STB.a kollegina "állta a sarat", segítőkész volt, s mitöbb, felkészült is!
Nyitottam egy Alap szmla csomagot, melé egy Magas kamat szmla csomagot ("Ráfázó" bankot hagytam ott) ún. "alszámlaként", hogy ott kedvezően napi kamatozzon a nem lekötött pénz, természetesen 0 ft szmla vezetésért, s az esetleges díjakért. Hétfővel a szmla ill. NetBank aktivizálódott, már utaltam is rá (megérkezett), s utaltam onnnan is (teljesült).
Ami a NetBankot illeti viszonylag, jól működik.
Néhány észrevétel:
+:
- a sárga csekk opció hihetetlenül jó és hasznos, csak ajánlani tudom!!!!
- végtelenül precíz és aprólékos, ami a tranzakció adatait illeti
- sablonok készítése hasznos funkció
- SMS aláírás minden műveletre, a biztoságot növeli
- csoportos tranzakció engedélyezés-aláírás
- kérdés kérés NetBank levelezőben elküldve, válasz érkezik, csatolás kinyit, nyomtat, aláír, postán elküld, majd szolgáltatás aktivizálódik vagy éppen megszűnik
-:
- SMS aláíró kód még a számlák közti átvezetésre is (igaz, ez a biztonság ára)
- a számlákat egyedileg át és elnevezni nem lehetséges
- szmla történet csak 31 nap
- egy oldalon nem látszik a teljesült, s a még könyvelésre váró tételek sora (külön-külön kell megnézni).
Tehát ezidáig pozitív!Valószínüleg előbb-utóbb valamilyen módon a tranzakciós adó megfizettetésre kerül (ezt még végső esetben lenyelem, hisz a többiek is alkalmazzák), de, hogy még ezen felül pluszban fizessek mert utalok, pénzt veszek le, vásárolok kártyával, szmla vezetési díjat perkáljak..., már több a soknál.
Ami pedig a "fővezért" illeti, ki másban, ha nem benne kéne bízni? Mo. legpénzesebb embere, tutira nem engedheti meg magának a negatív ügyleteket.pár link róla ill. életéről ( amikhez hozzáfogott, abból aranyat csinált!!)
Az meg, hogy 100% magyar, és nem "multi-kulti" aki a profitot cak kiviszi felettébb örvendetes.Egy mai innovatív embernek, aki a netbenkot aktívan használja, a fiókba csak évente téved be, utal, átutal, e-számlázik, vesz stb. valóban nullázza a költzségeit, s mindezt jövedelemtől függetlenül!Tehát Hajrá!Aki tudja ajánlja ill. lépjen!
Én is hasonló dolgokkal kapcsolatban az alábbit írtam nekik:
"A Netbankkal kapcsolatban szeretnék érdeklődni, hogy várhatóak -e a rendszerben további, olyan hasznos fejlesztések, mint az alábbiak: - első, hogy a "Számlatörténetbe" pl. a bankkártya terhelések hamarabb megjelenítésre kerüljenek. Sajnos most egy bankkártyás fizetés után 1 hét múlva került csak be a tranzakció. Ugyanakkor az "áttekintőben" a "Zárolt egyenleg" alatt a rendszer ezt az összeget nyilván tartotta, csak akkor az lenne jó, ha az kibontható lenne, hogy meg lehessen nézni a zárolt tételeket cím szerint, ne csak egy összesített összegben. Vagy ha ott nem, esetleg a "könyvelésre váró tételek" menüpont alatt. - másik hasznos dolog lenne, hogy a "Számlatörténet" ne csak 31 napra legyen visszanézhető, hanem legalább 1 évre és ennek a listája exportálható legyen külső file-ba, legfőképp Excel-be. Ezekkel más bankok rendszereinél találkoztam és hasznosnak bizonyultak."
amire az alábbi válasz érkezett:
Tisztelt Ügyfelünk! Köszönjük, hogy ügyfélszolgálatunkhoz fordult levelével. Köszönjük javaslatait. A Bank folyamatosan fejleszti a Netbankját, az Ön által javasoltak is részei a tervezett szolgáltatás bővítésnek. Üdvözlettel: Gránit Bank
A felulettel kapcsolatban nekem hianyzik, hogy nem latom a sorban allo tranzakciokat, illetve kicsit tul van bonyolitva a tranzakcio leirasa.
Az elobbivel kapcsolatban arra gondolok, hogy jellemzoen eleg sok erteknapos atutalast adok. A megbizasok statuszaban ezt le lehet ezt kerdezni, datum szerint, de ott mar a teljesultek is ott vannak es klikkelgetni kell rajuk, hogy megtalaljam amit keresek.
1, nem lehet kérni sms megerősítés nélküli tranzakciót. Ez szubjektív, én utálom, de emost pl. az OTP is kötelezővé tette.
2, az éppen pár hozzászólással korábban írt rejtélyes tételek. Semmi svindli, csak ua. a megnevezés minden költség tételre. Ha korábban olvasom megválaszoltam volna neked az üfsz helyett, ue. kérdéseket már megérdeklődtem anno. Egy értesítő sms 18 ft, ha ezzel osztható az érték akkor az az sms díja.
3, bankártya használatnál ue. Ugyanaz a szöveg a kivonatban ha felveszek pénzt automatából, vagy ha használom, jelesül bankkártya terhelés.
4, Az érvényesítő sms kicsit lassan érkezik 5-10 s a normál 1-2 secundum helyett.
+1 volt ez az ominózus bankkártya csere, engem váratlanul és rossz időben kapott el, az kellemetlen dolog volt, de megértem, a takarékbankot hirtelen eladták aki kezelte a kártyákat.
Egyik sem vészes hiba. Hozzáállásuk, korrektségük kimagaslik tapasztalataim szerint, amíg nem terhelik át a tranzakciós illetéket nálam toronymagasan a leghasználhatóbb bank (az én szokásaimhoz viszonyítva).
és ha elveszted a kártyát akkor ki kell fizetni a 10 000 HUF-ot, vagy csökkentheted a limitet mondjuk 100 forintra egy átmeneti ideig hátha "megkerül" (én mindig csak elfötröm a cuccaimat, de sosem vesztem el, szóval ez nekem különösen fontos :D :D )
Negatív maximum az, hogy nincs igazán bankfiók, ami van Budapesten, az meg csak munkaidőben van nyitva. Mondjuk ez általában nem is hiányzik, de a múltkor egyéb bankhoz kellett hiteles számlakivonat és nem volt egyszerű megszerezni. (Több negatívumot nem tapasztaltam az elmúlt egy év alatt.)
Netbank elektra, egyszerű és átlátható felülettel, ingyenes SMS aláírásokkal működik. Itt van róla kép:
Új (lakossági) ügyfél lennék a GránitBanknál. Elolvastam felületesen a csomagokat, a még felületeseben az apróbetűket, 5-10 oldalt itt ezen a fórumon. Még mindig szimpatikus a cucc, de ha valaki esetleg össze tudná foglalni az itt a fórumon felmerült 5 legidegesitőbb / legkellemetlenebb dolgot velük kapcsolatban azt nagyon hálásan megköszönném :)
Netbankjuk általában közkedvelt? Egyszerű navigálni, érthető?
"Köszönjük, hogy Ügyfélszolgálatunkhoz fordult. Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy az Ön számláján terhelt 100 ft. a Gránit Megtakarítási számlájának havi díja, míg a 72 ft a számlán történt terhelésekről/jóváírásokról beállított , és kiküldött sms -ek díja. Bízunk benne, hogy segítségére voltunk. Üdvözlettel, Gránit Bank Zrt. "
Sajnos M.o.-n ritkán ajánlanak kedvezőbb csomagokat a bankok, főleg a nagyobbak. A KH zéró jó lett volna neked, még akkor is ha nem teljesíted a feltételt akkor is harmada lett volna a bankköltséged. Állandóan magadnak kell kitaposnod a megfelelő csomagot és bankot.
A kisebb bankok jobbak ilyen szempontból. Kevesebb csomag, kevesebb apróbetű, nehezebb eltévedni.
Igaz, gyakran nem utal ennyit az ember és csak akkor derül ki amikor először akarja megtenni. Persze, ha otthon vagyok, akkor nem lett volna gond, mert vagy bemegyek és elutaltatom, vagy kérek chip kártyát.
Csak SMS-es azonosításnál van limit. Chipkártyánál korlátlan. A chipkártya és a kártyaolvasó ingyen van, csak kérni kell. Amúgy is könnyebb/gyorsabb azt használni.
Decemberig volt náluk egy lakáshitelem, addig nem akartam megszüntetni. Külföldön dolgozom, nem sokat vagyok otthon, nem az volt az első, hogy pár ezer Ft miatt macerát vegyek a nyakamba.
A kaput az tette be, amikor ősszel vettünk egy autót és a 3.5 M önrészt 7 részletben tudtam elutalni, mert napi 500.000 a limit netbankon keresztül. (500 Ft utalásonként) Na akkor eldöntöttem, hogy ezeket ott hagyom. A zéró-t is néztem, de azt hiszem ott is volt valami utalási minimum havonta feltételnek aminek nem tettem volna eleget.
Szóval tudom, hogy az én saram, de a K&H köcsögsége, hogy nem ajánlanak föl egy kedvezőbb számlát. 10-en évig voltam náluk, pár 10 millióm átfutott rajtuk és erre nem képesek. Franciaországban felhív évente minimum egyszer a "bankosom" és bemegyek hozzá megbeszélni a számlám dolgait, nem azért van ott, hogy megszívasson, vagy a bankjának jobb legyen, hanem, hogy nekem legyen jobb és ott maradjak náluk. Itt nem is jut eszembe bankot váltani, érzem, hogy ők vannak értem nem én őértük.