Megnézed milyen volt benne, és ha kell akkor egy lyukassal többet. ennyi. a gépműhelyes megmondja ugyis mennyit vett le a blokkból, meg hf-ből. legalábbis a normálisabb fajta. Sokan ezt elrontják, nem veszik figyelembe, és csak nézik hogy melegedik, hamar tönkremegy stb stb.
Értem és köszi az infót. Csak ezek után ki tudja milyet rakja bele ha a blokkot is kell síkolni.... Ki tudja a HF hányszor volt síkolva. Van rajta valami jelölés?
A hengerfejtömítés vastagságát jelöli. Mivel sok hf síkolás következtében ügye alacsonyabb lesz a hf ami ugyanolyan vastag hf tömités beszerelésével növelné a kompressziót, ezért több hf síkolás után szoktak vastagabb tömítést berakni.
A tömítésen meg szokták jelölni hogy milyen vastag, ezek lehetnek a megfelelő helyen lyukak, vagy ékek vagy egyéb jelölés. például két kis lyukacskára azt mondják hogy 2 lyukas hf tömités, ez meg van határozva hogy x,x mm vastag, a katalógusok is így hozzák.
tiedbe pl az 1 lyukas: 1,55 ; a 2 lyukas: 1,68 ; a 3 lyukas: 1,87mm vastag.
Sosem síkoltattam blokkot, ebben én már nem hiszek,de ez olyan dolog hogy főtengelyt sem köszörűltetek sosem, de ez már csak az én rigolyám. Visszamehetnek persze a mostani dolgok, csak majd azt kell megnézni mennyivel lóg jobban ki a dugó a blokkból, esetleg vastagabb hf tömítés kell, 2-3 ékes.
Meg lehet úgy csinálni a blokk síkolást hogy a régi dugó gyűrű menjen vissza?
Amikor hengerfejeztük raktunk rá egy gyűrűsort is és azt sajnálnám.
Jajj de most ha arra gondolok hogy később megy rá valami nagyobb turbó akkor meg most kéne megfúrni, mert a nagyobb turbónyomás úgy is kikezdi a régi dugót gyűrűt nem?
Jövő év max.áprilisig adtam magamnak haladékot,bmw vásárlásra! Amúgy sok elektromos hiba van velük vagy inkább csak a "kopó" alkatrészeket kell cserélni?
"valakit meghívok oldalról a hátuljába az autónak."
Ha valaki elhív autót nézni, akkor szoktunk az eladótól elsétálni az autó hátuljához eszme cserére. Esetleg valakit megakarsz autókáztatni a hátsó ülésen?
Nem azt mondtam, hogy ne csináld, hanem, hogy ne írd! :))
Amúgy foggalmam sincs, mire céloztál azzal, hogy "meghívsz valakit oldalról a hátuljába az autónak"... megkérdeztem a barátaimat és ők sem tudták, mire célzol, ők pedíg az összes ismerősüket, de senki sem hallott még ilyen "javítási módszerről" :))))
Dehát én szart vettem és próbáltam helyrehozni. HF szar volt meghegesztették nyomáspróbázták, és most mintha nem költöttem volna 150e forintot a motorra. Ugyan ott tartok, ugyan úgy kezdenek keményedni a vízcsövek. Ti mitcsinálnátok a helyemben?
Jóhogy, gondolj bele, a legfiatalabb ilyen motor jó 16 éve gurult ki a gyárbol. Hányszor bemelegedett, kihült, bemelegedett, kihült..... Sajt már mind kivétel nélkül. Ezerszer már méret alá síkolt elöregedett anyag. Hosszú és vékony hfej, könnyen vetemedik. Lehet faszán hegeszteni ha gátrepedt, de sosem lesz már új. Csodálom hogy egyáltalán van még működö példány.
Egy ilyen gépnél ha az ember meg akarja tartani akkor el kéne gondolkodni egy vadiuj hfejen. tudom vagy 300e, ha egyáltalán még rendelhető.
Na igen, a tdi, jól húzható meglepően sokatbíró motorok, alkatrész bagóért minden sarkon, nagyszerű szinte ingyenes diag progik és kábelek, én simán megértem.
Elfogyott a türelmed,pedig nem volt új a darab és előfordulnak a hibák.Én az Audi Vw csoportból ültem át ide nem véletlenül.Nincs jó és tökéletes autó,de lehet jobb.
Köszönöm a hasznos infókat mindenkinek! Azért remélem hogy nem nagyon fogok melléfogni... De legalább tudom,hogy ha valamilyen kérdésem támadna akkor itt választ kapok!
Első körben be se nézz a motortérbe, hanem próbáld ki. Ha lehet kicsit nyomd is meg neki, és nemárt ha este nézed meg mert akkor a mögötted jövö autó lámpafényében remekül meg lehet figyelni mennyire füstöl. Nyomj neki kövéreket, jól melegedjen be. Megállás után ne állítsd le, kezd a kartergázzal, DE NE az olajnívó pálca kihuzásával mert az szart sem ér, ott soha sem jön semmi (jó kis neppertrükk) hanem az olajbeöntö sapka lecsavarásával, fröcskölni fog, vigyázva, valamennyi gáz tuti lesz, de azért ne pöfögjön nagyon.
Aztán fogd meg a vízcsöveket, mennyire kemények, esetleg tekerd le a kiegyenlítő tartály kupakját ha kibugyog, megforr, akkor ott már hőháztartási gondok vannak, reped hengerfej és társai.
Figyeld az alapjáratot, ha nem egyenletes, tarakírozik, akkor adagoló probléma, ez általában a régebbi ellenálásos adagolófejes modelleknél kivétel nélkül előjön.
Ezekután állítsd le, és várj 20 percet. És inditózz, figyeld mennyit teker beröffenésig. Ha érezhetően sokat teker akkor adagoló nincs a legjobb állapotban. (lehet még ennek oka a rossz jeladós csúcs, rossz alap elöbef szög stb, de többnyire ugyis az adagoló nagynyomásu elem kopott)
Aztán mi van még........ja, nézegesd az olajfolyásokat, turbó környékén stb.
Ha engedik nem árt a müanyag fedél alá belesni, szerelésnyomok stb.
Hidegen mindig indul (majdnem) evvel nem kell foglalkozni, melegen vannak a gondok.
Nemtom manuál vagy automatában gondolkodol, automatánál a szokásos,váltogatásokat ide oda, stall test, lock-up bekapcsolását, stb ellenőrizni.
És nézz meg többet, nem lesz egyszerű menet, nagyon remekül megfogalmazta elöttem a kolega aki mostadta el, ennek mindig van valami nyűgje, valamit megcsinálsz utána jön a másik gond. de megnyugtatlak az ujabbak, a "d"-k, dettó ugyanez csak fényévekkel drágább problémákkal :-)
Igazából E34tds kolléga elmondta a lényeget. Az a fontos, hogy ha tds-t akarsz venni, légy tisztában vele, hogy ezekben az autókban jellemzően igen sok km van, ezért is nehéz belőle jót kifogni. Hogy úgy mondjam, igen-igen sok szerencse kell hozzá. Ha érdekel épp tudok egy eladó 325tdsA limot. Sötétkék metál, körbe van spoilerezve és egy bmw-s barátom feleségéé. Az autót nagytétényben tudod megnézni, ha kell a srác száma, privátban elküldöm.