Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BMW Power Creative Commons License 2007.12.10 0 0 734
Megnézed milyen volt benne, és ha kell akkor egy lyukassal többet. ennyi. a gépműhelyes megmondja ugyis mennyit vett le a blokkból, meg hf-ből. legalábbis a normálisabb fajta. Sokan ezt elrontják, nem veszik figyelembe, és csak nézik hogy melegedik, hamar tönkremegy stb stb.
Előzmény: szomszed007 (732)
DonIsu Creative Commons License 2007.12.10 0 0 733

Ilyeneket tényleg ne írj!!!!  :-D

egyenlőre: pl. a tortát 8 EGYENLŐ részre felosztani

egyelőre: még nem, v. még igen

Előzmény: szomszed007 (723)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 732

Értem és köszi az infót. Csak ezek után ki tudja milyet rakja bele ha a blokkot is kell síkolni.... Ki tudja a HF hányszor volt síkolva. Van rajta valami jelölés?

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (731)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.10 0 0 731

A hengerfejtömítés vastagságát jelöli. Mivel sok hf síkolás következtében ügye alacsonyabb lesz a hf ami ugyanolyan vastag hf tömités beszerelésével növelné a kompressziót, ezért több hf síkolás után szoktak vastagabb tömítést berakni.

A tömítésen meg szokták jelölni hogy milyen vastag, ezek lehetnek a megfelelő helyen lyukak, vagy ékek vagy egyéb jelölés. például két kis lyukacskára azt mondják hogy 2 lyukas hf tömités, ez meg van határozva hogy x,x mm vastag, a katalógusok is így hozzák.

tiedbe pl az 1 lyukas: 1,55 ; a 2 lyukas: 1,68 ; a 3 lyukas: 1,87mm vastag.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=11_1899&hg=11&fg=15

 

 

Előzmény: szomszed007 (730)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 730

Hagy tanuljak egy kicsit. Mit jelent a 2ékes meg 3 ékes?

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (729)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.09 0 0 729

Sosem síkoltattam blokkot, ebben én már nem hiszek,de ez olyan dolog hogy főtengelyt sem köszörűltetek sosem, de ez már csak az én rigolyám. Visszamehetnek persze a mostani dolgok, csak majd azt kell megnézni mennyivel lóg jobban ki a dugó a blokkból, esetleg vastagabb hf tömítés kell, 2-3 ékes.

 

 

Előzmény: szomszed007 (728)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 728

Meg lehet úgy csinálni a blokk síkolást hogy a régi dugó gyűrű menjen vissza?

Amikor hengerfejeztük raktunk rá egy gyűrűsort is és azt sajnálnám.

 

Jajj de most ha arra gondolok hogy később megy rá valami nagyobb turbó akkor meg most kéne megfúrni, mert a nagyobb turbónyomás úgy is kikezdi a régi dugót gyűrűt nem?


Mi a véleményetek erről? 

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (720)
gabor1983 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 727

Jövő év max.áprilisig adtam magamnak haladékot,bmw vásárlásra! Amúgy sok elektromos hiba van velük vagy inkább csak a "kopó" alkatrészeket kell cserélni?

Előzmény: Vojnó (713)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 726

Neked is ilyen hülye haverjaid vannak :)

 

szomszed

Előzmény: gergelytds (724)
BMWKRAFT Creative Commons License 2007.12.09 0 0 725

"valakit meghívok oldalról a hátuljába az autónak."

Ha valaki elhív autót nézni, akkor szoktunk az eladótól elsétálni az autó hátuljához eszme cserére.
Esetleg valakit megakarsz autókáztatni a hátsó ülésen?

gergelytds Creative Commons License 2007.12.08 0 0 724

Nem azt mondtam, hogy ne csináld, hanem, hogy ne írd! :))

Amúgy foggalmam sincs, mire céloztál azzal, hogy "meghívsz valakit oldalról a hátuljába az autónak"... megkérdeztem a barátaimat és ők sem tudták, mire célzol, ők pedíg az összes ismerősüket, de senki sem hallott még ilyen "javítási módszerről" :))))

Előzmény: szomszed007 (723)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.08 0 0 723

Amikor el van keseredve az ember, de nagyon, akkor szinte bármire képes.

Csak az szab határt mennyire nőtt be a feje lágya.

 

szomszed

Előzmény: gergelytds (722)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.08 0 0 722
Ilyeneket ne írj...
Előzmény: szomszed007 (721)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.07 0 0 721

Srácok! Nem adom fel, mert nem akarok most hitelt felvenni.

Az lesz sztem hogy szedek valahonnan lóvét és szétborítjuk a motort.

Megnézzük a blokkot, meg nyomáspróbázzuk majd a HF-et.

Nem tudok jobbat. Hátsókeresek autó az életem, egyenlőre benzinest még nem akarok.

 

A másik lehetőség hogy valakit meghívok oldalról a hátuljába az autónak. Hátha sikerül egy totálkárt összehozni. Ha valakinek van ötlete szóljatok.

 

 

szomszed

 

 

Előzmény: BMW Power (720)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.07 0 0 720

Blokk is lehet görbe, és szép lassan kikezdi a tömítést. Nem elég csak síkolni a hfejet, ellenőrizni kell a blokkot is.
Előzmény: szomszed007 (719)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.07 0 0 719

Dehát én szart vettem és próbáltam helyrehozni. HF szar volt meghegesztették nyomáspróbázták, és most mintha nem költöttem volna 150e forintot a motorra. Ugyan ott tartok, ugyan úgy kezdenek keményedni a vízcsövek. Ti mitcsinálnátok a helyemben?

 

Nem hiszem hogy sok embernek van M21es motorja.

 

szomszed

Előzmény: gergelytds (716)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.07 0 0 718

Jóhogy, gondolj bele, a legfiatalabb ilyen motor jó 16 éve gurult ki a gyárbol. Hányszor bemelegedett, kihült, bemelegedett, kihült..... Sajt már mind kivétel nélkül. Ezerszer már méret alá síkolt elöregedett anyag. Hosszú és vékony hfej, könnyen vetemedik. Lehet faszán hegeszteni ha gátrepedt, de sosem lesz már új. Csodálom hogy egyáltalán van még működö példány.

Egy ilyen gépnél ha az ember meg akarja tartani akkor el kéne gondolkodni egy vadiuj hfejen. tudom vagy 300e, ha egyáltalán még rendelhető.

Na igen, a tdi, jól húzható meglepően sokatbíró motorok, alkatrész bagóért minden sarkon, nagyszerű szinte ingyenes diag progik és kábelek, én simán megértem.  

Előzmény: szomszed007 (715)
m.racer Creative Commons License 2007.12.07 0 0 717
Elfogyott a türelmed,pedig nem volt új a darab és előfordulnak a hibák.Én az Audi Vw csoportból ültem át ide nem véletlenül.Nincs jó és tökéletes autó,de lehet jobb.
Előzmény: szomszed007 (715)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.07 0 0 716
Így szokott ez lenni... te is beállsz majd a BMW-t fikázók sorába, mert kifogtál egy szar, kókányolt darabot :((
Előzmény: szomszed007 (715)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.07 0 0 715

Ki mondta hogy M21 motor jó?

Lehet keveset fogyaszt, de a HF gyenge.

Lehet csak nálam van a hiba, de 15e km-rel ezelőtt volt HFezve most eszi a vizet megint és a csövek is elég kemények szinte mindig.

Nem tudom hol lehet a hiba, vizet nem találok az autó alatt, fűtőradiátort most cseréltem úgyhogy bentre sem mehet el a víz.

 

Jelenleg azon gondolkodok hogy beszímíttatom egy A4 1.9TDI-be.

 

szomszed

gergelytds Creative Commons License 2007.12.07 0 0 714

Robi

 

MSN

Előzmény: Vojnó (713)
Vojnó Creative Commons License 2007.12.07 0 0 713
94/1 utániak már indukciós adagolófejű.
Lehetőleg ennél öregebbet nem.
e36-nál 96 valamikor volt széria az ASC, ez is lehet szempont, meg előny. ;o)

Ha kiszemelted az áldozatot és tudunk egyeztetni, segíthetek, ha rá tudsz venni.!

Sok Jägerrel vesztegethető vagyok! ;o)
Előzmény: gabor1983 (712)
gabor1983 Creative Commons License 2007.12.06 0 0 712

Köszönöm a hasznos infókat mindenkinek! Azért remélem hogy nem nagyon fogok melléfogni... De legalább tudom,hogy ha valamilyen kérdésem támadna akkor itt választ kapok!

Mégegyszer thx!

Előzmény: BMW Power (711)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.06 0 0 711

Első körben be se nézz a motortérbe, hanem próbáld ki. Ha lehet kicsit nyomd is meg neki, és nemárt ha este nézed meg mert akkor a mögötted jövö autó lámpafényében remekül meg lehet figyelni mennyire füstöl. Nyomj neki kövéreket, jól melegedjen be. Megállás után ne állítsd le, kezd a kartergázzal, DE NE az olajnívó pálca kihuzásával mert az szart sem ér, ott soha sem jön semmi (jó kis neppertrükk) hanem az olajbeöntö sapka lecsavarásával, fröcskölni fog, vigyázva, valamennyi gáz tuti lesz, de azért ne pöfögjön nagyon.

Aztán fogd meg a vízcsöveket, mennyire kemények, esetleg tekerd le a kiegyenlítő tartály kupakját ha kibugyog, megforr, akkor ott már hőháztartási gondok vannak, reped hengerfej és társai.

Figyeld az alapjáratot, ha nem egyenletes, tarakírozik, akkor adagoló probléma, ez általában a régebbi ellenálásos adagolófejes modelleknél kivétel nélkül előjön.

Ezekután állítsd le, és várj 20 percet. És inditózz, figyeld mennyit teker beröffenésig. Ha érezhetően sokat teker akkor adagoló nincs a legjobb állapotban. (lehet még ennek oka a rossz jeladós csúcs, rossz alap elöbef szög stb, de többnyire ugyis az adagoló nagynyomásu elem kopott) 

Aztán mi van még........ja, nézegesd az olajfolyásokat, turbó környékén stb.

Ha engedik nem árt a müanyag fedél alá belesni, szerelésnyomok stb.

Hidegen mindig indul (majdnem) evvel nem kell foglalkozni, melegen vannak a gondok.

Nemtom manuál vagy automatában gondolkodol, automatánál a szokásos,váltogatásokat ide oda, stall test, lock-up bekapcsolását, stb ellenőrizni.

 

És nézz meg többet, nem lesz egyszerű menet, nagyon remekül megfogalmazta elöttem a kolega aki mostadta el, ennek mindig van valami nyűgje, valamit megcsinálsz utána jön a másik gond. de megnyugtatlak az ujabbak, a "d"-k, dettó ugyanez csak fényévekkel drágább problémákkal :-)

 

Előzmény: gabor1983 (701)
DonIsu Creative Commons License 2007.12.06 0 0 710
Nekem veztengely-cserekor kopottabb volt némelyik himba, mint a hozzá tartozó bütyök...
Előzmény: szomszed007 (703)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.06 0 0 709
Igazából E34tds kolléga elmondta a lényeget. Az a fontos, hogy ha tds-t akarsz venni, légy tisztában vele, hogy ezekben az autókban jellemzően igen sok km van, ezért is nehéz belőle jót kifogni. Hogy úgy mondjam, igen-igen sok szerencse kell hozzá. Ha érdekel épp tudok egy eladó 325tdsA limot. Sötétkék metál, körbe van spoilerezve és egy bmw-s barátom feleségéé. Az autót nagytétényben tudod megnézni, ha kell a srác száma, privátban elküldöm.
Előzmény: gabor1983 (708)
gabor1983 Creative Commons License 2007.12.06 0 0 708
Igen félreértettük egymást. Még csak tervezem a vásárlást és ezért szeretnék minnél többet megtudni. De max.márciusig szeretnék túllenni a vásárláson.
Előzmény: gergelytds (707)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.06 0 0 707
Várj... rosszul tettem fel a kérdést! :)))   Hol a verda?
Előzmény: gabor1983 (706)
gabor1983 Creative Commons License 2007.12.06 0 0 706
Pesttől 40km-re Őrbottyánban. De elég sokat vagyok pesten.
Előzmény: gergelytds (705)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.06 0 0 705
Merre lax? Lehet, hogy tudunk segíteni, nehogy bevásárolj valami szart...
Előzmény: gabor1983 (701)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!