Vitaindítónak vázolom Pál apostol lényegesebb eltéréseit Jézus tanításaihoz viszonyítva.
1. Hit általi önigazulás az igazság megismerése helyett
2. Test és lélek ellenségeskedése a sötétség leleplezése helyett
3. Krisztus váltsághalála vagy Isten megbocsátása
4. A törvény betöltése vagy Jézus tanítása
5. Egyházi elöljárók vezetése vagy Isten Lelkének vezetése
6. Kárhozattól való félelem vagy az Isten szeretete
Részletesebb magyarázatot találtok az alábbi linken:
http://jezusvagypal.andreanum.hu/
"5. A szabad akarat teljes felelősséget jelent és viszont stb stb. tehát ugrik a csúnya sátán bácsi."
Nem ugrik. Sajna. A szabad akarat nem tart az örökkévalóságig, hanem csak a döntés pillanatáig. Abban a pillanatban, amikor valaki állástfoglalt, akár a jó, akár a rossz oldalon, már elkötelezetté, elfogulttá vált és máris számolhat a következményekkel. A "csúnya sátán bácsi" sokszor nem is abban viszi el a balhét, hogy ő maga a gonosz, csak úgy, hanem abban, hogy elősegíti megtévesztéssel a hibás döntést. Azt nem szabad elfelejteni, hogy akár Jézus, akár Sátán, egy helyről jöttek, nem hozzánk mérhetők. Kettejük párharcában erőnyerők mi nem lehetünk. A saját sorsunkat tudjuk legfeljebb pozitív irányba mozdítani, ha a szabad akaratból fakadó döntésünk Jézus tanítását alapul véve töténik.
Az attól függ! Önállóan cselekedett-e a szolga, (kerülhet olyan helyzetbe is), vagy mint szolga utasítást, parancsot kapott és azt nem, vagy rosszul hajtotta végre. Ha a szolga súlyos kényszer, alávetettség hatása alatt cselekszik, akkor az ura és feljebbvalója a felelős azokért a cselekedetekért, melyeket végrehajtatott. Más helyzetben van az a szolga, aki önként veti alá magát urának, és más helyzetben van az a szolga, akit erőszakkal kényszerítettek alávetett helyzetbe. Ha az önkéntes szolga nem látja gonosznak urát, s ez mégis bekövetkezik otthagyja, "nem erről volt szó" alapon, bűnrészességet nem köteles vállalni. Ha erőszakkal kényszerítve került adott helyzetébe, és főleg még zsarolják is valamivel, ura gonoszsága láttán nem sokat tehet. Kénytelen végrehajtani a kapott parancsot, mégha szíve mélyén ellene van is. A parancsra végrehajtott gonosz cselekedet, amely kényszer alatt történik, nem egyenlő elbírálás alá esik azzal, ha valaki szabad akaratból teszi. Egy példa, bár nem tökéletes, Nürnbergben sem a német hadsereget ítélték halálra emberiség elleni bűntett miatt, hanem annak vezetőit. Például Keitel tábornokot, az OKW főnökét felakasztották, míg azok a katonák, akik a parancsot teljesítették felmentést kaptak.
Ezt írod: "Tévedsz. A döntés sohasem úgy vetődik fel, hogy vagy az Istent, vagy a Sátánt fogod vele szolgálni. Az ember döntései minden esetben függetlenek Istentől is és Sátánttól is, kivéve, ha alárendeli magát valakinek a szolgálatára. Az pedig csak vállalással mehet, Sátán is ígért Jézusnak komoly fizetséget, ha valóban szolgálni fogja őt. Ami az ő hatalmából és dicsőségéből való részesedést jelenti.
Ha áll előtted két úr, aki megkéri hogy szolgálj neki, még választhatsz, hogy melyiket szolgálod, de választhatsz úgy is, hogy egyiknek sem. A szolgálat vállalása pedig nem elméleti okoskodást jelent, hanem feladatok elvégzését. A bűncselekedetek elvégzésére kapott megbízás pedig nem egyenlő annak eldöntésével, hogy jobbra vagy balra menj egy úton."
Erről írtam volna? Most nézd meg egyszer itt alul összevetve, vajon erről szól-e amit írtam:
2816-ban ezt írtam: "Van szabad akarat, van döntési lehetőség. nem kényszerít senki. Választhatod, hogy szolgálod Istent, és választhatod, hogy nem szolgálod. Egyet azonban ne felejts el! Bárhogy döntesz, annak következményei vannak. Ha pedig a döntésed következményét sérelmesnek találod, ne mást kárhoztass, te döntöttél így!"
A szabad akaratról, döntési lehetőségről, annak következményeiről írtam, valamint arról, hogyaki döntött a maga akaratából, azé a felelősség, mást érte ne okoljon.
Gondolj bele! Jézus szolgálhatott minket, de mi nem szolgálhatjuk Jézust. Ne a törvények kikényszerített szolgálatára gondolj, hanem arra, amivel Ő töltötte meg e szót. Persze, hogy idegenkedsz a szolgálni szótól, mikor az emberiség történelme során brutális tartalommal toltötte meg. Jézus hogy szolgált minket? Te is felsoroltad szépen, tanított, gyógyított, feltámasztott, csodákat tett, ha éhesek voltak enni adott, ha fáradtak együttérzett velük és megerősítette őket, olyanokat is emberszámba vett, akiket lenéztek mások. Nem mások füttyentésére csinálta ezt, hanem önként, példát mutatva szolgált bennünket. Megmutatta milyen az igazi szeretet, amikor hozzánk képest egy rendkívüli hatalommal rendelkező személyből ,kiüresítve, kifosztva magát, halandó emberként eljött közénk és szolgált bennünket. Bizony az a legnagyobb fokú szeretet, amikor valaki szeretve szolgál, szolgálva szeret, olyannyira, hogy még az életét is értünk adja. Nem kihasználja egyik a másikat, hanem viszont szolgálja. A tanítása is erről szól, "Ahogy én szerettelek titeket, ti is úgy szeressétek egymást."
Vajon tudnák-e az emberek úgy szolgálni egymást, hogy egyik az életét adná a másikért, ahogy Jézus tette? Hiszen még egy kis lábmosástól is visszariadnának, mondván "Én szabad vagyok, csak nem kényszerítesz egy ilyen megalázó cselekedetre, hogy megmossam a büdös lábodat?!" Jézus nem érezte ezt a procedúrát megalázónak, szolgainak, neki teljesen más volt az indítéka, és mutatta szépen a példát a tanítványoknak is. Tehát nem mindegy, ha egyik a másikat szolgálja, az a legmagasabb fokú szeretetből fakad, vagy utálatos, emberi gonoszságból.
Valóban. mindenszentek nyomán azt is megkülönböztetném, hogy ha te cselekszel bűnt, még nem egyenlő azzal a bűnös cselekedettel, amit valakinek a szolgálatában állva azok megbízásából, feladatként elvégzed. Lényegében ott adok neki igazat, hogy a cselekedetedért a felelősséget azzal nem hárithatod el, vagy át az ördögre, hogy azt a Sátán sugalmazásának gondolod.
Tévedsz. A döntés sohasem úgy vetődik fel, hogy vagy az Istent, vagy a Sátánt fogod vele szolgálni. Az ember döntései minden esetben függetlenek Istentől is és Sátánttól is, kivéve, ha alárendeli magát valakinek a szolgálatára. Az pedig csak vállalással mehet, Sátán is ígért Jézusnak komoly fizetséget, ha valóban szolgálni fogja őt. Ami az ő hatalmából és dicsőségéből való részesedést jelenti.
Ha áll előtted két úr, aki megkéri hogy szolgálj neki, még választhatsz, hogy melyiket szolgálod, de választhatsz úgy is, hogy egyiknek sem. A szolgálat vállalása pedig nem elméleti okoskodást jelent, hanem feladatok elvégzését. A bűncselekedetek elvégzésére kapott megbízás pedig nem egyenlő annak eldöntésével, hogy jobbra vagy balra menj egy úton.
Nézd a világ teremtésénél nem tartunk, de ott igen, hogy szeretetben és megértésben megpróbáljunk együtt éni ebben a szép világban, vagy erőszak és félelmek között, az értelem megvetésével, társaink sértegetésével megpróbáljuk tönkretenni. Amíg emberként nem tudunk élni, addig felesleges bármi többről beszélgetni.
Ezt írod:"tehát pl a félelem nem kényszerítő erő? meg a féltékenység, meg az irigység meg a többi, és akkor még az ösztön lényeket nem említettem"
Attól függ, rajtunk kívül állnak, vagy bennünk lakoznak. Ha rajtunk kívüliek, akkor lehet "vis maior", ha bennünk működnek, az a mi belső, magánügyünk. Segítséget kérhetünk másoktól, de az a legszebb, legtisztább győzelme a szabad akaratnak, ha önállóan, mi magunk tudunk a fentiek ellenére, azoknak ellenállva dönteni. A kényszert is legyőzhetjük, ha van elég erős akaratunk. A következményekkel azonban így is, úgy is számolnunk kell. Ha az adódó helyzet a mi döntésünk eredője, nem volna helyes másokat hibáztatni érte. (Bár mi tagadás sokszor így teszünk, helytelenül). A felelősség a szabad akaratból fakad.
Ez van, amikor egyszerűen összehalmoznak igehelyeket, és azok megértése nélkül akarnak egy írástudó által szorgalmazott elméletet igazolni.
Most nem feltétlenül mennék végig minden soron amiket idéztél, inkább a lényegre próbálok rávilágítani.
Volt aktualitása Isten szolgálatának egész addig, míg az új szövetség meg nem jelenik a színen, Jézus tanításának a garantálásával. Amiről ő beszél az pedig mester-tanítvány vagy atya-fia kapcsolat, helye nincs benne az úr-szolga kaocsolatnak. Azt mondjuk nem értem, hogy az ezekre vonatkozó jóval számottevőbb igehelyeket miért helyezted figyelmen kívül az idézgetéseidben?
Lehet szolgálatban elképzelni a kapcsolat elején a viszonyt Istennel vagy Jézussal, de ő ebből ki akar rángatni. Ezért utal Jézus arra, hogy ha valaki őt szolgálni akarja, akkor őt kövesse, vagyis ne a szolgája, hanem a tanítványa legyen.
Célja az ember szabadsága és nem a saját szolgájává tétele. Vajon el tudsz képzelni munka vállalást anélkül, hogy a munka adójának a szolgájává lennél?
A Sátánnal való párbeszéd hasonlóképpen arról szól, hogy Jézus nem akar a Sátán hatalma alatt tevékenykedni. Az Istennek való szolgálat ideje azonban az ószövetség idejének megszűntével lejárt. Miután (a Sátán kísértései után) elkezdte az evangéliumot hirdetni már nem volt érvényes az ószövetség szolgálatának a szellemisége. Új idők következnek. A szolgaság elmélete mind máig csak azoknak az írástudóknak az eszköze, akik maguk is ebből a szolgálatból igyekeznek megélni. De ők nem az evangéliumot hirdetik, csak arról beszélnek, ők a szolgaságot hirdetik.
Jézus bárkivel, aki a vele való kapcsolatot szolgai alávetésben kezdte, annak felemelésével azonnal változtatott rajta. Jézus mindenkivel emberként és nem szolgaként beszélt. Sőt ha megértetted volna, akkor egész tevékenysége az emberek szolgálatát jelentette, őket gyógyította meg, őket szabadította meg, őket világosította fel, minden lépése nem az Isten szolgálatát, hanem az emberek szolgálatát jelentette. Ezt jelenti az, amikor arról beszél, hogy nem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon. De nem az Istenről beszél itt, hanem az emberekről, erre nbizonyíték a szövegkörnyzete, amikor példáját magyarázva kijelenti, hogy ti is így szolgáljatok egymásnak nem az Istennek. Az pedig csak hab a tortán, hogy ez Isten akarata. Neki nincs szüksége szolgákra, hiszen ott vannak az angyalai, akik ezt elvégzik. De mi emberek vagyunk és nem angyalok a mi dolgunk az, hogy szabadságban és szeretetben, Istennel és emberekkel meg tudjunk élni. Ennek legnagyobb megrontói azok az írástudók, akik a Mózes által megalapozott szolgai életet megpróbálják átmenteni az újszövetségbe, hogy ez által leuralhassák vagy akár kihasználhassák felvilágosítatlan híveiket.
Az asszonyok ideiglenes szolgálatát pedig ne állítsd be a tanítványi viszony cáfolatának, vagy a tanítványi viszony asszonyos szolgálattá változtatásával.
A "meg van írva" idézgetés már régen elavult módszer, hiszen maga a Biblia is tartalmaz tévedéseket és pontatlanságokat. Pont ezekre akarsz hivatkozni, amikor az igazság ellen harcolsz? Ha nem tudnád az írásnál van fontosabb dolog, az pedig az igazság, azért a "meg van írva" hivatkozás csak olyan körülmények között volt helyes, amíg a döntés Mózes törvényei alapján született, annak alapján is kellett, hiszen szerződés volt rá. Akkor természetesen az volt a kérdés, hogy meg van-e írva. De mára már a világosságban járásé a döntő szó, a szellemi életé, a gondolkodásé, a megértésé, hogy az igazság és hamisság közötti különbséget az élet alapján lehessen határozottan megítélni. Most már nem törvényeket sértünk, hanem emberi életeket és lelkeket. Abban pedig felismerni az ártó és segítő szándékokat nem lehet annak megértése nélkül.
1. a kultúránk oda keni a rosszat a Satan pofájára. Azért vagyunk pl bűnösök mert a csúnya gonosz sátán mesterkedett. Ennél világosabban már nem lehet projektálni egy tőlünk elkülönültnek tekintett személyre/erőre kinek hogy tetszik jobban.
2. a kultúránk a jót szintén kivetíti a Satan nagy ellenlábasára a Jézus Krisztusra.
3. mindemelett váltig állítani szokás hogy van szabad akarat.
4. fenti ellenmondások elférnek a fejekben, amin nincs mit csodálkozni.
5. A szabad akarat teljes felelősséget jelent és viszont stb stb. tehát ugrik a csúnya sátán bácsi.
6. Azt nem lehet mert akkor a Jó oldali személy is és akkor mi lesz.
7. akkor az lesz, hogy végre felfogja az illető hogy ő kicsoda micsoda, a felelősségét szintén és elindulhat botorkálni 2 db mankó nélkül!!
8. kétségtelenül sokkal kényelmesebb mankóval járni, de akinek mankói vannak az NEM SZABAD
Természetesen nem tanácsnak, főleg nem kioktatásnak szántam. Ha így értetted volna, akkor elnézésed kérem. Az alábbi írásodra válaszoltam:
"de sokkal frankóbb kivetíteni az ember jó és rossz oldalát satanra és angyalra meg mindenre, mert akkor oda a felelősség, persze anélkül szabad akarat sincs, de nem baj csak felelősség ne legyen"
Rakjuk ide a válaszomat és úgy vessük össze. Még egyszer nem írom be, mert az már flood volna.
Választhatod, hogy szolgálod Istent, és választhatod, hogy nem szolgálod. Egyet azonban ne felejts el! Bárhogy döntesz, annak következményei vannak. Ha pedig a döntésed következményét sérelmesnek találod, ne mást kárhoztass, te döntöttél így!
ha ezt tanácsnak szántad bölcsebb lett volna megvárni amíg adok
Van szabad akarat, van döntési lehetőség. nem kényszerít senki. Választhatod, hogy szolgálod Istent, és választhatod, hogy nem szolgálod. Egyet azonban ne felejts el! Bárhogy döntesz, annak következményei vannak. Ha pedig a döntésed következményét sérelmesnek találod, ne mást kárhoztass, te döntöttél így!
az angyal szintén személyiségterület csak (+) nem (-)
de sokkal frankóbb kivetíteni az ember jó és rossz oldalát satanra és angyalra meg mindenre, mert akkor oda a felelősség, persze anélkül szabad akarat sincs, de nem baj csak felelősség ne legyen
Mt 4:10 - Ekkor így szólt hozzá Jézus: "Távozz tőlem, Sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!" Mt 4:11 - Ekkor elhagyta őt az ördög, és íme, angyalok mentek oda, és szolgáltak neki. Mt 6:24 - "Senki sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti: nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak." Mt 8:15 - Jézus megérintette a kezét, és elhagyta az asszonyt a láz, az pedig felkelt, és szolgált neki. Mt 20:28 - Mint ahogy az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért." Mt 25:44 - Akkor ezek is így válaszolnak neki: Uram, mikor láttunk téged éhezni vagy szomjazni, jövevénynek vagy mezítelennek, betegen vagy börtönben, amikor nem szolgáltunk neked? Mt 27:55 - Volt ott sok asszony is, akik távolról figyelték mindezt. Ezek Galileából követték Jézust, és szolgáltak neki.
Mk 1:13 - Negyven napig volt a pusztában, miközben kísértette a Sátán. Vadállatokkal volt együtt, és angyalok szolgáltak neki. Mk 1:31 - aki odamenve megfogta a kezét, és talpra állította, úgyhogy az asszonyt elhagyta a láz, és szolgált nekik. Mk 10:45- Mert az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért." Mk 15:41 - akik követték őt, és szolgáltak neki, amikor Galileában volt, és sok más asszony is, akik vele mentek fel Jeruzsálembe.
Jn 12:26 - Ha valaki nekem szolgál, engem kövessen; és ahol én vagyok, ott lesz az én szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt megbecsüli az Atya
Jel. 7:15- Ezért vannak az Isten trónusa előtt, és szolgálják őt éjjel és nappal az ő templomában, és a trónuson ülő velük lakik
Az, azért érdekes, ha valami feketén-fehéren le van írva a Bibliában, akkor a legtöbb önjelölt kinyikatkoztató rákezdi: "Azt nem is úgy kell érteni, ahogy le van írva!" "Az nem arra vonatkozik, amire mások gondolnak, csak ő látja helyesen, meg követőinek kisebb-nagyobb tábora." "A Bibliának ez a vitatott része nem is ihletett, ezért, meg ezért, meg ezért." "Aki a Bibliának azt a részét írta, amellyel ő nem ért egyet, akkor az író sem ihletett!"
Ui: Páltól szándékosan nem idéztem semmit, nehogy a fentiek közül bármi is életbe léphessen. Tehát igenis létezik szent szolgálat Istennek, Jézusnak. Nemhogy a halandó ember, hanem még az angyalok is ezt teszik. Hogy is kezdte Jézus? "Meg van írva..."
Az idézett Máté részlet nem a szolgaság esznényesítését hivatott érvényesíteni, hanem a szövegkörnyezet alapján a terhek alatt élő emberekkel állította szemben azt az életet, amire ő tanított.
És mi az ő igája szerinted? Hogy hit által viseljed ugyanazokat a terheket, amik már megtérés előtt is megvoltak?
Ésaiás üzenete Izraelhez szólt, akiknek szerződésben foglalt határozat szólt Isten szolgálatáról. Nem érvényes azonban azokra, akikhez Jézus szólt.