MItől lehet/normális jelenség a Trabinál az, hogy 4-esben 70-től 80km/h-ig nagyon csörög, odáig nem -nem is igazán lehet neki nyomni ilyenkor mert nagyon csúnyán csörög akkor, tudom, elszegényedik a keverék, ezt mondta a zöldkártyés is- de 80-nál abbahgyja, lehet megint padlógáz :), és nem is csinálja, csak amikor 80 alá megyek...
Szerintem is. Nekem is volt, kicseréltem a szervizkönyv szerint :-) Jó lett. Hallottam olyan olcsóbb megoldást, hogy egy szaki egyszerűen összehegesztette. De szerintem az elég szar lehet, jól rángathat 4-esben lassításkor...
Szevasztok !
Remtortenet kovetkezik, hatha van otletetek. Az utolso 2 ev kanosszaja:
80-as 6v-os 601-es ~68e km. Erdi emelkedon elkezdett piszkosul fustolni, mellette elvesztette az erejet, pruszkolni kezdett, visszalovoldozott, vegul mar sik terepen is kettesbe kellett visszakapcsolni. Nyaron volt. Alaplap csere, gyertyak, gyujtas beall. Allitolag a ropsulyokkal egyutt csereltek az alaplapot. Nem szunt meg. Hatha a kipufogodob fojtja. Dobok csereje. Helyzet ua. A karburatort ketszer allitotta be a "szakszerviz". Nem segitett. Gyujtas kabelek kicserelve. Kozben csapagyas lett a fotengely, teljes motor general DDR-es fodarabokkal. Most nem fustol. Hidegen alig indul, csak egy henger. Ha percekig szivatozgatok beindul a 2. is, de alig van ereje az autonak, egyesben majd leall a motor ha felengedem a kuplungot. Nehany szaz meter utan sikon es lejton lehet vele menni. Neha nagyobb (3-as 60-nal) fordulaton pruszkolget. 4-esben 60-nal a gyorsitas szinte remenytelen. Ha szivatoval + benzint adok semmi. A benzinszurot/csovet/csapot leellenoriztek. Ezt csinalja most 0 C fokon. Mi lesz, ha melegszik az ido ? Tippem sincs. Nektek ?
Úgy emlékszem, kapcsirajz van a felhasználói könyvben is (valamelyikben volt). Ebben olyasmi is van, hogy műveletenként a szükséges szerszámok, mire kell vigyázni, szét- és összeszerelési sorrend pontonként, stb. A végén a célszerszámok pontos műhelyrajzai is.
A március 19.-ei buli jól hangzik, én benne lennék!
A szervizkönyvet a héten hozom magammal, ha valaki tud segíteni (scanelés-ügyileg), szívesen a Netre bocsátom!
Hm.. azzal még nem találkoztam, igaz van itthon egy Ratgeber Trabant c. könyv
ami inkább mondható szervizkönyvnek valószinű ennek a magyar forditására gondolsz, van benne egy kapcsolási rajz a Trabi villanyhálózatáról.
Megnéztem. Szép a html file, csak ez nem a szervizkönyv, hanem a felhasználói kézikönyv. Ez megvan nekem magyarul (papírkönyvben), de van egy "Hogyan tovább" című, amely tényleg szervizkönyv, igaz régi. De mindent meg tudtam vele csinálni eddig újabb modellen is. De most elég távol vagyok otthonról, nem tudom beszkennelni. De később ha nem felejtem el, megteszem. Érdemes, hogy mindenkinek hozzáférhető legyen. Ha meglesz, elküldöm, tedd fel azt is a honlapodra.
Na feltettem a szervizkönyvet, egynelőre a http://members.xoom.com/morci76/trabi.html-re
de ott csak pár napig lesz utána felteszem valami magyar szerverre :))
Egyébként 87.06.30. kiadású
Van egy fénymásolt Trabi-szervizkönyvem, de még a dinamós fajtához. Azért így is sok okosságot lehet megtudni belőle!
Trabi találkozó szerintem Nadapon (Velencei-tó mellett) idén is lesz, valamikor nyár közepén!
Találtam egy pár vadiúj, részben NDK-s Isolator gyertyát itthon, és rajtuk a köv. jelölést:
2/8=
2/G=
2/1
van-e ezeknek valami jelentése, vagy csak gyártási jelek?
Sziasztok Trabisok!
Van valakinek ötlete arra, hogy lehet Trabiba hátsó biztonsági övet beszerelni? (legalább kétpontost). Kétütemű a jószág és kombi. Bocs, ha már netán volt róla szó, de nem tudtam az egész topicot végigolvasni.