Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szomszed007 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 749

Nyugi majd hívlak akkor.

Nem vagyok eleresztve be kell osztani a pénzt sajnos :)

 

Köszönöm!

 

szomszed

Előzmény: m.racer (748)
m.racer Creative Commons License 2007.12.11 0 0 748
Előbb szóltál volna intézem azt is.
Előzmény: szomszed007 (747)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 747

Én úgy veszem le "Ákos" írását hogy félig vagyok csak maradi :)

Most már tudom a frankót és az az igazság hogy Mobil Turbo Diesel olajat néztem ki magamnak.


AKkor azt nyugodt szívvel megveszem. Vagy valaki tud olcsón olajat?

2.4 TD-be kellene. Hátha tud valaki ár alatt.

 

szomszed

Előzmény: gergelytds (746)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.11 0 0 746
Ákos már meg is mondta a frankót... látod, én is le vagyok maradva :)))
Előzmény: szomszed007 (745)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 745

Ez gondolom olyan dolog hogy gázolajjal meg repce olajjal is elmegy a dízel. De ha ténylegesen dízel olajat töltesz egy dízel autóba akkor lehet csak 400.000km-nél kell gyűrűsort cserélni normális felhasználások mellett (hidegen melegítés stb), de lehet ha olyan olajat használsz ami minden üzembe jó akkor már 300.000km-nél előjön a gyűrű gond.

Én ilyesmire alapozom azt hogy dízelbe "dízel" olaj, benzinesbe "benzines" olaj kell.


Rosszul gondolkodok? Vagy csak maradi vagyok?

 

Valószínű egyébként hogy most már jobban meg fogom nézni a hátoldalt is...

 

szomszed 

Előzmény: gergelytds (743)
Rumcice Creative Commons License 2007.12.11 0 0 744

Valóban így volt korábban, hogy ugyanazok az előírások voltak a benzines és dízel olajokon.

 

Azonban mostanra az új csomagolású, dízelekhez jelzett Mobil olajokon (ezeket ismerem testközelből) a címkékről már le is hagyták a benzines minősítéseket (API S akármi és ACEA A akármi), ezek már nem is rendelkeznek benzines besorolással. Ennek oka, hogy a dízelek adalékoltsága valamivel alacsonyabb fokú a benzinesekénél, így benzinesbe nem javasolt felhasználásuk. A nem diesel jelzésű olaj viszont egyaránt használható benzinesbe és dízelbe is.

 

Példa:

Mobil 1 Protection Formula 0W-40 benzinesbe és dízelbe

Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 csak dízelbe

 

Mobil Super S 10W-40 benzinesbe és dízelbe

Mobil Super S Diesel 10W-40 csak dízelbe

 

Üdv:

Rumcice

Előzmény: gergelytds (743)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.11 0 0 743
Hát, lehet, hogy szakmailag ehhez én kevés leszek, de azokon az olajelőadásokon, amin eddíg részt vettem, ezt mindíg elmondták. Mindenesetre, ha megfordítod a dobozt és megnézed a hátúlján a szabványokat, akkor máris látod, hogy ugyanazok a gyártói előírások vonatkoznak mindkettőre.
Előzmény: szomszed007 (742)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 742

Győzz meg engem is kérlek. Én sem hiszem el hogy 1 olajat lehet használni dízel benzin és gázos autóba. Dízel más hőfok más nyomatékok más fordulat mint egy benzines.

Kicsit hülye példa de zsírban is ki tudod sütni a krumplit meg olajban is.

Nem vagyok olajmérnök, ezért kérlek írd le érveidet.

 

szomszed

Előzmény: gergelytds (741)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.10 0 0 741
A világon semmi. Sima marketing fogás, mert a legtöbb ember még mindíg nem hiszi el, hogy u.a kell a benzinesbe is, mint a simába. Ne feledjük el, 25 éve még külön téli-nyári olaj volt és a mai autósok közül sokan még akkor szocializálódtak.
Előzmény: 18tds (739)
m.racer Creative Commons License 2007.12.10 0 0 740
Szvsz bele lehet önteni,van rajta diesel jóváhagyás is.
Előzmény: 18tds (739)
18tds Creative Commons License 2007.12.10 0 0 739
Sziasztok



Tudja vki,hogy mi a különbség a castrol magnatec 10-40 és a magnatec diesel 10-40
között?Bele lehet önteni a D-be a simát?
Vojnó Creative Commons License 2007.12.10 0 0 738
De különböző mélységűek.
nekem a hf-s mondta, hogy ez még nem is volt síkolva (a gyárin kívül) mert ezek még...
és akkor rájuk mitatott. :o)
Előzmény: BMW Power (737)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.10 0 0 737

Ezeket én ledugózott megmunkálási furatoknak gondoltam :-) lehet az is(?)

Előzmény: Vojnó (736)
Vojnó Creative Commons License 2007.12.10 0 0 736
bejelöltem:
Előzmény: Vojnó (735)
Vojnó Creative Commons License 2007.12.10 0 0 735
Van!
De hogy mi mit jelent, csak a hf-s tudja!
Előzmény: szomszed007 (732)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.10 0 0 734
Megnézed milyen volt benne, és ha kell akkor egy lyukassal többet. ennyi. a gépműhelyes megmondja ugyis mennyit vett le a blokkból, meg hf-ből. legalábbis a normálisabb fajta. Sokan ezt elrontják, nem veszik figyelembe, és csak nézik hogy melegedik, hamar tönkremegy stb stb.
Előzmény: szomszed007 (732)
DonIsu Creative Commons License 2007.12.10 0 0 733

Ilyeneket tényleg ne írj!!!!  :-D

egyenlőre: pl. a tortát 8 EGYENLŐ részre felosztani

egyelőre: még nem, v. még igen

Előzmény: szomszed007 (723)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 732

Értem és köszi az infót. Csak ezek után ki tudja milyet rakja bele ha a blokkot is kell síkolni.... Ki tudja a HF hányszor volt síkolva. Van rajta valami jelölés?

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (731)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.10 0 0 731

A hengerfejtömítés vastagságát jelöli. Mivel sok hf síkolás következtében ügye alacsonyabb lesz a hf ami ugyanolyan vastag hf tömités beszerelésével növelné a kompressziót, ezért több hf síkolás után szoktak vastagabb tömítést berakni.

A tömítésen meg szokták jelölni hogy milyen vastag, ezek lehetnek a megfelelő helyen lyukak, vagy ékek vagy egyéb jelölés. például két kis lyukacskára azt mondják hogy 2 lyukas hf tömités, ez meg van határozva hogy x,x mm vastag, a katalógusok is így hozzák.

tiedbe pl az 1 lyukas: 1,55 ; a 2 lyukas: 1,68 ; a 3 lyukas: 1,87mm vastag.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=11_1899&hg=11&fg=15

 

 

Előzmény: szomszed007 (730)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 730

Hagy tanuljak egy kicsit. Mit jelent a 2ékes meg 3 ékes?

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (729)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.09 0 0 729

Sosem síkoltattam blokkot, ebben én már nem hiszek,de ez olyan dolog hogy főtengelyt sem köszörűltetek sosem, de ez már csak az én rigolyám. Visszamehetnek persze a mostani dolgok, csak majd azt kell megnézni mennyivel lóg jobban ki a dugó a blokkból, esetleg vastagabb hf tömítés kell, 2-3 ékes.

 

 

Előzmény: szomszed007 (728)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 728

Meg lehet úgy csinálni a blokk síkolást hogy a régi dugó gyűrű menjen vissza?

Amikor hengerfejeztük raktunk rá egy gyűrűsort is és azt sajnálnám.

 

Jajj de most ha arra gondolok hogy később megy rá valami nagyobb turbó akkor meg most kéne megfúrni, mert a nagyobb turbónyomás úgy is kikezdi a régi dugót gyűrűt nem?


Mi a véleményetek erről? 

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (720)
gabor1983 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 727

Jövő év max.áprilisig adtam magamnak haladékot,bmw vásárlásra! Amúgy sok elektromos hiba van velük vagy inkább csak a "kopó" alkatrészeket kell cserélni?

Előzmény: Vojnó (713)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 726

Neked is ilyen hülye haverjaid vannak :)

 

szomszed

Előzmény: gergelytds (724)
BMWKRAFT Creative Commons License 2007.12.09 0 0 725

"valakit meghívok oldalról a hátuljába az autónak."

Ha valaki elhív autót nézni, akkor szoktunk az eladótól elsétálni az autó hátuljához eszme cserére.
Esetleg valakit megakarsz autókáztatni a hátsó ülésen?

gergelytds Creative Commons License 2007.12.08 0 0 724

Nem azt mondtam, hogy ne csináld, hanem, hogy ne írd! :))

Amúgy foggalmam sincs, mire céloztál azzal, hogy "meghívsz valakit oldalról a hátuljába az autónak"... megkérdeztem a barátaimat és ők sem tudták, mire célzol, ők pedíg az összes ismerősüket, de senki sem hallott még ilyen "javítási módszerről" :))))

Előzmény: szomszed007 (723)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.08 0 0 723

Amikor el van keseredve az ember, de nagyon, akkor szinte bármire képes.

Csak az szab határt mennyire nőtt be a feje lágya.

 

szomszed

Előzmény: gergelytds (722)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.08 0 0 722
Ilyeneket ne írj...
Előzmény: szomszed007 (721)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.07 0 0 721

Srácok! Nem adom fel, mert nem akarok most hitelt felvenni.

Az lesz sztem hogy szedek valahonnan lóvét és szétborítjuk a motort.

Megnézzük a blokkot, meg nyomáspróbázzuk majd a HF-et.

Nem tudok jobbat. Hátsókeresek autó az életem, egyenlőre benzinest még nem akarok.

 

A másik lehetőség hogy valakit meghívok oldalról a hátuljába az autónak. Hátha sikerül egy totálkárt összehozni. Ha valakinek van ötlete szóljatok.

 

 

szomszed

 

 

Előzmény: BMW Power (720)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.07 0 0 720

Blokk is lehet görbe, és szép lassan kikezdi a tömítést. Nem elég csak síkolni a hfejet, ellenőrizni kell a blokkot is.
Előzmény: szomszed007 (719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!