Ez gondolom olyan dolog hogy gázolajjal meg repce olajjal is elmegy a dízel. De ha ténylegesen dízel olajat töltesz egy dízel autóba akkor lehet csak 400.000km-nél kell gyűrűsort cserélni normális felhasználások mellett (hidegen melegítés stb), de lehet ha olyan olajat használsz ami minden üzembe jó akkor már 300.000km-nél előjön a gyűrű gond.
Én ilyesmire alapozom azt hogy dízelbe "dízel" olaj, benzinesbe "benzines" olaj kell.
Rosszul gondolkodok? Vagy csak maradi vagyok?
Valószínű egyébként hogy most már jobban meg fogom nézni a hátoldalt is...
Valóban így volt korábban, hogy ugyanazok az előírások voltak a benzines és dízel olajokon.
Azonban mostanra az új csomagolású, dízelekhez jelzett Mobil olajokon (ezeket ismerem testközelből) a címkékről már le is hagyták a benzines minősítéseket (API S akármi és ACEA A akármi), ezek már nem is rendelkeznek benzines besorolással. Ennek oka, hogy a dízelek adalékoltsága valamivel alacsonyabb fokú a benzinesekénél, így benzinesbe nem javasolt felhasználásuk. A nem diesel jelzésű olaj viszont egyaránt használható benzinesbe és dízelbe is.
Példa:
Mobil 1 Protection Formula 0W-40 benzinesbe és dízelbe
Hát, lehet, hogy szakmailag ehhez én kevés leszek, de azokon az olajelőadásokon, amin eddíg részt vettem, ezt mindíg elmondták. Mindenesetre, ha megfordítod a dobozt és megnézed a hátúlján a szabványokat, akkor máris látod, hogy ugyanazok a gyártói előírások vonatkoznak mindkettőre.
Győzz meg engem is kérlek. Én sem hiszem el hogy 1 olajat lehet használni dízel benzin és gázos autóba. Dízel más hőfok más nyomatékok más fordulat mint egy benzines.
Kicsit hülye példa de zsírban is ki tudod sütni a krumplit meg olajban is.
Nem vagyok olajmérnök, ezért kérlek írd le érveidet.
A világon semmi. Sima marketing fogás, mert a legtöbb ember még mindíg nem hiszi el, hogy u.a kell a benzinesbe is, mint a simába. Ne feledjük el, 25 éve még külön téli-nyári olaj volt és a mai autósok közül sokan még akkor szocializálódtak.
Megnézed milyen volt benne, és ha kell akkor egy lyukassal többet. ennyi. a gépműhelyes megmondja ugyis mennyit vett le a blokkból, meg hf-ből. legalábbis a normálisabb fajta. Sokan ezt elrontják, nem veszik figyelembe, és csak nézik hogy melegedik, hamar tönkremegy stb stb.
Értem és köszi az infót. Csak ezek után ki tudja milyet rakja bele ha a blokkot is kell síkolni.... Ki tudja a HF hányszor volt síkolva. Van rajta valami jelölés?
A hengerfejtömítés vastagságát jelöli. Mivel sok hf síkolás következtében ügye alacsonyabb lesz a hf ami ugyanolyan vastag hf tömités beszerelésével növelné a kompressziót, ezért több hf síkolás után szoktak vastagabb tömítést berakni.
A tömítésen meg szokták jelölni hogy milyen vastag, ezek lehetnek a megfelelő helyen lyukak, vagy ékek vagy egyéb jelölés. például két kis lyukacskára azt mondják hogy 2 lyukas hf tömités, ez meg van határozva hogy x,x mm vastag, a katalógusok is így hozzák.
tiedbe pl az 1 lyukas: 1,55 ; a 2 lyukas: 1,68 ; a 3 lyukas: 1,87mm vastag.
Sosem síkoltattam blokkot, ebben én már nem hiszek,de ez olyan dolog hogy főtengelyt sem köszörűltetek sosem, de ez már csak az én rigolyám. Visszamehetnek persze a mostani dolgok, csak majd azt kell megnézni mennyivel lóg jobban ki a dugó a blokkból, esetleg vastagabb hf tömítés kell, 2-3 ékes.
Meg lehet úgy csinálni a blokk síkolást hogy a régi dugó gyűrű menjen vissza?
Amikor hengerfejeztük raktunk rá egy gyűrűsort is és azt sajnálnám.
Jajj de most ha arra gondolok hogy később megy rá valami nagyobb turbó akkor meg most kéne megfúrni, mert a nagyobb turbónyomás úgy is kikezdi a régi dugót gyűrűt nem?
Jövő év max.áprilisig adtam magamnak haladékot,bmw vásárlásra! Amúgy sok elektromos hiba van velük vagy inkább csak a "kopó" alkatrészeket kell cserélni?
"valakit meghívok oldalról a hátuljába az autónak."
Ha valaki elhív autót nézni, akkor szoktunk az eladótól elsétálni az autó hátuljához eszme cserére. Esetleg valakit megakarsz autókáztatni a hátsó ülésen?
Nem azt mondtam, hogy ne csináld, hanem, hogy ne írd! :))
Amúgy foggalmam sincs, mire céloztál azzal, hogy "meghívsz valakit oldalról a hátuljába az autónak"... megkérdeztem a barátaimat és ők sem tudták, mire célzol, ők pedíg az összes ismerősüket, de senki sem hallott még ilyen "javítási módszerről" :))))