Igen, hidegen a 10W jobban ken és többet is fogyaszt belőle a motor, mint a 15W-ből. De ennek az összehasonlításnak sok értelme nincsen, hiszen ha megnézed az adatokat, amiket tegnap bemásoltam, láthatod, hogy melegen kb. tizede az olaj viszkozitása a hideghez képest, tehát melegen sokkal rosszabbul ken minden olaj a hideghez képest. És az is bőven megfelelő.
Egy kis segtségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 97-es 318tds-t. egy hónapja jött elő a problémám, mégpedig, ha kb 10 órán keresztül ál az autó, akkor vagy 1-2 percet kell tekertetni hogy elindúljon, sürrü fehér füst keretében. de ha már elindult utána már csont nélkül indtható mg nem áll az autó 10 órát. Az adagolónál folyik valahol a gázolaj. ez látható a bal oldali injektor alatt lévő fém bemélyedésben a karter és a blokk találkozásában. na itt áll keményen az üzemanyag. Résolajcső most lett cserélve, igazából nem is volt rossz. valamint izztógyertyát is cseréltem, de azok is hibátlanok voltak. Fogyasztásom most 7,5 vegyesen, De volt 10 is. Most esős időben látom, hogy szines tócsákat hagyok magam után, tehát folyamatosan folyat. Megnézte egy szaki, ő azt mondta, hogy le kell venni az adagolót, kicserélni az összes tömtést, valamint padra rakni, és beszabályozni, utána semmi gond nem lesz. Mondom okés.....csak a mütét árával nem vagyok kibékülve.
Valakinek volt már ehez hasonló hibálya, könnyen orvosolható. Megérzésem alapján valami egyszerü olcsó tömtés lenne a megoldás. Mivel üzem közben tökéletesen produkál a motor, rendesen üzemel.
Valamint Honnan tudnék adagoló-tömtésgarnitúrát rendelni?
Ha úgy jobban tetszik akkor úgy irom hogy az M47 motoroknál a hajtókarpersely-dugócsapszeg kenés gyenge pont, amin egy csodaolaj sem segít. Nem véletlen hogy az M47N jelü motorban épp ott(is) változtattak. De tök felesleges a marketingduma, a tapasztalat azt mutatja hogy nem az a baj hogy milyen olaj van benne hanem az hogy figyelmetlen embereknek már rég nem ér bele a nivópálca az olajba :-) vagy 2 tulajjal ezelött volt cserélve stb. Ezerszer hamarabb ezer ok miatt tönkremegy a motor mielött még bármi eltérés, hiba kimutatható lenne más más olaj használatából kifolyólag. Hány 30d-t látunk amiben átereszt a nagynyomásu pumpa a blokk felé, tudod mikor veszik észre? mikor páff a dugó nem tud lemenni mert a blokkban félig áll a gázolaj :-)) tudod milyen viszkozitása van akkor? :-)) de még megy.....
Majd ha kinyiffan az M5-öd és indolkolatlan kopásokat látsz benne, akkor biztos a te agyadban is bevillan a nem megfelelő olaj. De mint odairtam ezer oka lehetett, ÉS NEM AZT IRTAM HOGY MOBIL-t NEM TESZEK BELE, hanem hogy nem 0w-40-et. De ha ismered Bömbölöt akkor tudhatod hogy most is Mobil van benne, és az is lesz. Szóval megnyugtathatod a Mobil céget :-))))
Ezt az olaj témát a végtelenségig lehetne fokozni,ami szvsz fontos tényező a motor illesztése és kopottsága.Ugyanis ezt tudjuk a hézagoknál olaj eltűnika kipu felé.
Én magam Castrol és Fina olajakat forgalmazok,mindkettő szerepelt gyári Bmw olajként.
A másik gondolatmenet egy kisöreg szerint,aki 1000km periódusra vetítve vizsgálta a fogyasztás kontra milyen olajat használ.10w40 5w40 0w40 olajak egyre kevesebb üzemanyag fogyasztást produkáltak,nem kis mennyiséggel.
Én 10W-40-et használok, mióta megvan az autóm (50.000 km), volt benne Mobil SuperSD, Castrol MagnatecD most pedíg épp gyári BMW olaj van benne. Mindegyikkel meg vagyok elégedve, a teljes periódus alatt (10-12.000 Km) soha sem kellett még rátöltenem, a nívópálcán nézve kb. 1 ujjnyi a fogyás. (kopp-kopp-kopp)
Nekem a 10/40-est is tüntette el szép lassan, úgyhogy második olajcsere óta 15/40-est rakok bele. Olajcserétől-olajcseréig nem kell semmit utántölteni.
Ennek magyarázata abban rejlik, hogy dugattyús motoroknál hideg üzem során fokozottabb az olajfogyasztás, amit mérsékelni lehet a nagyobb hidegoldali viszkozitású motorolaj használata által (10W-s helyett 15W-s). Lehet szemmel is látni, hogy hideg motornál enyhén kékesen füstölő autók kipufogó gáza meleg motornál kitisztul. Ha viszont mindkét olaj melegoldali viszkozitását nézzük, cSt-re megegyezik laboratóriumban mérve, tehát a Te autód a hidegen járás és bemelegedés időszakában tüntette el a 10W-s olajat, és melegen semmivel sem volt rosszabb egyik olaj kenési képessége a másiknál, hiszen megegyezik a melegoldali viszkozitás. Hidegen meg pont hogy a kisebb viszkozitású olaj ken jobban, mert könnyebben tudja szállítani az olajszivattyú, nagyobb a szállított olaj térfogatárama.
A motorod a Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 alacsony viszkozitása által okozott elégtelen kenés miatt NEM mehetett és nem is attól ment tönkre. Ezt fontosnak tartom leírni konkrétan a Mobil olajcég becsülete védelmében, mivel ez egy nyilvános fórum, és személy szerint érintve az ügyben magam is rengeteg Mobil olajat értékesítek.
Ki is fejtem bővebben:
A meleg oldali viszkozitása az általad említett mindkét többfokozatú motorolajnak 40-es, szóval kb. ugyanaz. A 0w-40 a 10w-40-től abban különbözik, hogy előbbi hidegen kisebb viszkozitású, ez azonban nem jelent semmilyen kenési problémát, hiszen az olajok kenési képessége mindig melegen a legkisebb, legkritikusabb, így ez az egyik, hanem leglényegesebb adat.
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, itt van több példa, konkrétan a Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 is, forrással, adatlapokkal együtt. Látható, hogy a melegoldali viszkozitások azonos melegoldali jelzésű olajoknál gyakorlatilag megegyeznek (40-eseknél 14,0-14,4 cSt, 50-eseknél 19,1 cSt). Hidegoldali viszkozitásnál szoktak kisebb eltérések lenni a mért viszkozitásokban, a melegoldalinál - és ez a fontosabb - viszont lényegesen kisebb a szórás.
Sziasztok. Van egy kis problémám, van egy 325td-m pár napja megnött az alapjárata kb 1100-ra eddig 700 körül volt. nemtudom mi lehet vele, van egy sejtésem( motorvezérlő jeladó) Szerintetek?? minden ötlet érdekel, előre is köszi.....
Egy E30 324d/td-be nem érdemes 0/40-es, v 5/40-es olajat önteni, mert túl híg neki.
Persze ha valakinek van egy alig pár kilométeres motorja, az más tészta.. :-D
Nekem a 10/40-est is tüntette el szép lassan, úgyhogy második olajcsere óta 15/40-est rakok bele. Olajcserétől-olajcseréig nem kell semmit utántölteni.
A motorban csak óra szerint is 300e fölött van a km, szóval reálisan kell látni a dolgokat.....
Azt ne, az túl vékony, már ha a Mobil TurboDiesel-t nézed az 0w-40 -es kiszerelésben van csak, ha jóltudom. Kizárólag ezt használtam "d"-ben mióta megvan az autó, ez 70ekm-ert jelent, és sosem vártam meg a ledek kialvását, cseréltem időben, de nyáron szétbontáskor elkeserített hogy pl vehettem 4 uj hajtókart is mert a dugócsapszeg lötyögött a szarrákopott bronzperselyben, persze ennek ezer oka lehet, meg a 70e km használat megfelel 370e nagypapis használatnak, de valahogy akkorsem rakok többet pisi olajat bele, egyszerűen kiverődik, kifolyik az ilyen kenési helyekről.
Ez gondolom olyan dolog hogy gázolajjal meg repce olajjal is elmegy a dízel. De ha ténylegesen dízel olajat töltesz egy dízel autóba akkor lehet csak 400.000km-nél kell gyűrűsort cserélni normális felhasználások mellett (hidegen melegítés stb), de lehet ha olyan olajat használsz ami minden üzembe jó akkor már 300.000km-nél előjön a gyűrű gond.
Én ilyesmire alapozom azt hogy dízelbe "dízel" olaj, benzinesbe "benzines" olaj kell.
Rosszul gondolkodok? Vagy csak maradi vagyok?
Valószínű egyébként hogy most már jobban meg fogom nézni a hátoldalt is...
Valóban így volt korábban, hogy ugyanazok az előírások voltak a benzines és dízel olajokon.
Azonban mostanra az új csomagolású, dízelekhez jelzett Mobil olajokon (ezeket ismerem testközelből) a címkékről már le is hagyták a benzines minősítéseket (API S akármi és ACEA A akármi), ezek már nem is rendelkeznek benzines besorolással. Ennek oka, hogy a dízelek adalékoltsága valamivel alacsonyabb fokú a benzinesekénél, így benzinesbe nem javasolt felhasználásuk. A nem diesel jelzésű olaj viszont egyaránt használható benzinesbe és dízelbe is.
Példa:
Mobil 1 Protection Formula 0W-40 benzinesbe és dízelbe
Hát, lehet, hogy szakmailag ehhez én kevés leszek, de azokon az olajelőadásokon, amin eddíg részt vettem, ezt mindíg elmondták. Mindenesetre, ha megfordítod a dobozt és megnézed a hátúlján a szabványokat, akkor máris látod, hogy ugyanazok a gyártói előírások vonatkoznak mindkettőre.
Győzz meg engem is kérlek. Én sem hiszem el hogy 1 olajat lehet használni dízel benzin és gázos autóba. Dízel más hőfok más nyomatékok más fordulat mint egy benzines.
Kicsit hülye példa de zsírban is ki tudod sütni a krumplit meg olajban is.
Nem vagyok olajmérnök, ezért kérlek írd le érveidet.
A világon semmi. Sima marketing fogás, mert a legtöbb ember még mindíg nem hiszi el, hogy u.a kell a benzinesbe is, mint a simába. Ne feledjük el, 25 éve még külön téli-nyári olaj volt és a mai autósok közül sokan még akkor szocializálódtak.