Szasztok!
Ha esetleg érdekel valakit:
van négy db jó állapotban lévő Irmscher alufelni, kopott, de használható gumival, kerékőrrel. Irányára 45.000,- Ft.
Off:
Szerintetek levehető előlapos rádiót vagy teljesen kivehetőt érdemes venni?
Panasonic vagy Roadstar? Melyik jobb/rosszabb, miért?
Bocsi az off-ért, de az autóhifi topicban nem tudtak érdemleges választ adni a tipus kérdésben csak, hogy "miért ezek? mindekttő sz@r". Nekem meg nem volt kedvem vitázni, arról, hogy volt Panasonicom, és egyáltalán nem sz@r...(arról nem beszélve, ha megemlitettem volna, hogy Trabiba bőven megteszi a <25000 Ft-s kategória, akkor kaptam volna a Trabi miatt :( )
"A mama egy gondolatolvasó...!" Természetesen benne vagyok (leszek)! Kár, hogy a többiek eléggé csöndben vannak az utóbbi időben...! Vasárnap mész szlalomversenyre??????
Tök jó ötlet jutott eszembe, még pedig az hogy kéne csinálni egy netes Trabi klubbot mint ahogy a ladások tették, gyorsan le is foglaltam a www.extra.hu/trabiklub cimet. Sz'al szóljon aki jelentkezni akar meg ilyesmi(gondolom Norbee te akarsz :)). Még semmi nincs kint az oldalon majd hétvégén összedobok valamit és kiteszem. Ja és örülnék neki ha valaki irogatna cikkeket, és akkor azokat kiraknánk.
Sajna csak egy órácskát tudtam kinnt tölteni, ezért a lényegről (szerintem) lemaradtam. Amíg ott voltam, a leglátványosabb számomra (a Trabikon kívül) egy "Szöcske" száguldása volt (NŐI SOFŐRREL!!!)
Szia Norbee!
Háát igen, mondjuk sztm a legkirájabb trabi az a kék-sárga 1.1es volt, ráadásul jól is ment(50 másodpercen belül). Ladák össze-vissza csúszkáltak, de a Trabik meg gurulrak rendesen és mindenki a volánt tekerte. Ha jól emléxem a legjobb időt egy VW Polo érte el ... de azért a Polo nincs messze a Trabitól :))
Jártam ma a BME-nél, a szlalomversenyen (nézőként)! Az alatt az egy óra alatt, amit ott töltöttem, nem igazán volt jobb köreredmény a Trabiktól! A nem széria gépek között sem !!! Tudom, hogy ez vezetéstechnika kérdése is, de azért szívet melengető érzés volt!
Bocs, nem vagyok Trabis, de fennakadtam itt a kompresszió értékeken:
Két fogalom keveredik:
- Sűrítési arány: Ez azt mutatja meg, hányad részére sűríti össze a benzin levegő keveréket a dugattyú. Tehát ez két térfogat hányadosa. Ez Trabinál valóban 7.5:1
- Sűrítési végnyomás: ez a hengerben uralkodó nyomás a sűrítés végén. Ez valóban 10 bar körül van!!!! Nekem a Simsonnál felfúrás után 10.5 -11 bar volt!
Ugyanis ha még emlékeztek fizikából a gáztörvényekre:
- Ha állandó hőmérsékleten sűríted össze a 9edére, akkor a nyomás a 9szeresére nő.
- Ha elszigeteled a környezettől, és hirtelen összesűríted, akkor ugyebár felmelegszik, (ezt mindenki tapasztalhatja pumpáláskor), melegebb gáznak nagyobb a nyomása, emiatt elméletileg, tökletes szigetelést feltételezve: 16 bar nyomást kellene mérni!!!! Ez a gáztörvényekből következik! Ezt hívják adiabatikus állapotváltozásnak!
- Ha azonban egyik feltétel sem teljesül, tehát melegszik a gáz, de azért a hengerfalat is melegíti, meg azért tömítetlenség is van, így a tényleges mért érték valahol 7.5 bar és 16 bar közé esik. Gyakorlati tapasztalatok szerint 9-10 bar.
Pl. Ladánál a sűrítési arány 1:8, de a javítási útmutató szerint nem lehet a kompresszió végnyomás 10.5 bar alatt. Ha ez alá esik, kopott a motor!
Tehát, ne keverjük a sűrítési végnyomás, és a sűrítési arány fogalmát!
Így tehát Norbee-nak igaza volt a megadott adatokkal!
A Ninausz dob tenyleg jo, a Ninausz szeint kb. 35LE-t hoz ki 3600-os fordulaton a Trabibol.
A haverom is most rakatott fol egyet es azt mondja valoban jobban megy. De azota mar 11000 Ft. osszekotocso cserevel egyutt.
Van fogyasztás növekedés nélküli tuning is,
hengerfej égéstér szűkítése, meg a kipufogo rendszeré. Nianusz nevű úr-nak van egy kúp alakú első dobja. Sasadi úton van a szervize, és kábé 9 ezer forint lehet.
Hack: Ilyen lehet az, amikor valaki tájékozottnak hiszi magát...!
Sorry, ha vkit megtévesztettem!
Egyébként utánanéztem, a Trabi jav. könyv szerint 7,5+-0,2. Köszi a helyreigazítást!
Egy kérdés: Mitől remeg a kormányom gázadásnál (főleg kanyarodás közben), ha a féltengelyek kb. fél évesek és rendesen vannak zsírozva???
Háát ha 80-90Le-t nem is de olyan 45-50-et ki lehet hozni a szeriából, fel kell furni, más hengerfej, egy állat karbi ami bele okadja a naftát, és egy rezonátoros kipu rendszer kell hozzá. A jó gyorsuláshoz meg egy rövidebb váltót kell berakni. Csak egy a bökkenő, hogy kb 20litert fog fogyasztani. De sztm jó megoldás egy 4ütemű motor beépítése, persze nem egy 600köbcentis suzukié.
Norbee: 9-10-es kompresszió új motornál? Ezt a szamárságot nem tudom ki terjesztheti. A lökettérfogat és az égéstér térfogatából 7,8-as érték jön ki, de ugye kétütemű, ott az alsó holtpont _felett_ vannak még nyílások is; a kompresszió erősen fordulatfüggű, elméletileg a 7,8-at sem érheti el. Tuningolt gépekben van 9-től felfelé.
Szerintem jobb, ha 3-asban, feltéve, ha így nem csörög (nagyon)! De annak az emelkedőnek nagyon hosszúnak kell lennie, ha komolyabban befolyásolja a fogyasztásodat?
Állítólag a kompresszió új motornál 9-10 között van!
Sziasztok, lenne egy kérdésem. Van egy 601S Trabim, és valahol azt olvastam hogy 80-90 LE-re lehet tuningolni. Ez igaz? mert szívesen költenék rá, nincs is jobb buli, mint lealázni egy csillogó villogó BMW-t a piros lámpánál egy 80 ezer Ft-os géppel + még a kipufogógázomtól is rosszul lesz.
Egyébként ez már többször sikerült.
GO TRABI!!!
Én kb. 80-al szoktam menni (M7-es+Budapest), így télen is 7,5 l alatt maradt. Bár lehet, hogy nagyon kevés benyót kap, mert az Érdi emelkedőn jó esetben is csak 60-nal bírom felküzdeni a gépet és előfordul, hogy sík úton is csörög (de a kompresszió mért értéke is csak 5)!
Még két kérdés:
-Mi zöröghet a motortérben (a biztosítéktábla felől hallom, alapjárat kivételével mindig)?
-Vki jönne hétvégén Fórumos Trabi-találkára?
Az nem lehet, hogy nem kötötték be, mert akkor egyik oldalon sem fogna, nem feszülne meg a huzal (a karnál csak U-alakban át van dobva a huzal, hogy kb. egyformán fogjon).
2 dolog valószínű:
- folyik a fék, olajos, csúszik ( fékhenger és pofa csere)
- berozsdált, beállt a henger ( csak fékhenger csere)
Kézifékem csak az egyik oldalt fog :( mitől lehet ez ? Gondolom valami berohadt vagy ilyesmi, meg azt is hogy a hátsó dobot szét kell majd kapnom.
Asszem azóta nem fog amióta az egyik hátsó lengőkart kicseréltettem, lehet hogy be se kötötték :(. Tudnátok adni egy-két ötletet hogyan lehet gyorsan kézifékhuzalt cserélni illetve bekötni ?
Csak akkor csörög ha a holtponton túl nyomom a gázt.
Igen, a fúvokacserén én is gondokodtam már. valahol olvastam, hogy jó eredményt lehet elérni, ha a dúsitót ugyanakkorára csréljük mint a főfúvoka...:) Na majd egyszer ha már jobb idő és kedv is lesz :)
A csorgesnek ket oka lehet:
- tul nagy elogyujtas vagy
- az egester kokszos.
Ha az egester lerakodott, akkor minden fordulaton csorog gyorsitaskor, ez tehat nem lehet gond.
A hagyomanyos gyujtasnal van elogyujtasszabalyozas a fordulatszam fuggvenyeben, viszont az eletronikus gyujtasnal az elogyujtas allando 21 fok. Ez nalad lehet hogy egy picit tobb, vagy egyszeruen csak mar a 21 fokra is becsorog.
Ha 70 es 80 kozott allando temponal is csorog:
allitsd kevesebbre az elogyujtast(par fokkal), de csak akkor, ha az alapjaratod nem esik le tulsagosan ezutan.
Ha 70 es 80 kozott csak padlogazra csorog be, akkor inkabb azt csinald azt, hogy ha uj tipusu karbid van, akkor egy picit furd fol a dusitofuvokat 45-rol kb. 80-ra. Ettol jobban is fog menni az auto, a fogyasztas pedig nem fog nagyon noni, mert csak padlogaznal kap dusabb kevereket. Bocs, ha egy picit hosszu voltam.