normális az hogy ha nem nyomom neki akkor a kék zónábol nem mozdul ki a mutató? valamint ha igen akkor is csak az első vonalig kúszik el. és ott beáll.
Köszönöm a mailt és az infót. Ma reggel találtam ezt a forumot, csak most olvastam vissza. Úgy gondolom te laszel az én emberem. Az általad ajánlott ár közelebb ál már az elképzelésemhez. Fel tudnék menni jövő héten pestre. Most dolgozok, de a nap folyamán felhvlak, és megbeszéljök a részleteket.
"Mért nem volt elég 4 darab dugattyúcsapszeg persely a hajtókar kisszemébe? ETK hozza külön is"
Igen, ráadásul addigra megvettem már egyet külön a görbe helyett, de egy vasárnap délután összeszereléskor derült igazán ki hogy a többi is halál, rögtön megnéztem etk-ban, valóban hozta mindössze párszáz froncsiért, de azt is megtudtam hogy az országban nincsen, mire megjön, meg mire találok szakit a roncsolás nélkül bepréseli.......szóval egy hetet csúsztam volna, ennyi idő alatt meg bőven megkeresi ez a kocsi nekem a 4 vadiuj hajtókar árát, szóval vasárnap este már kezembe is nyomta egy bmw szaki a négy hajtókart, reggel már dolgozott is. Ők is aztmondták nem szabad spórolni rajta, nem véletlen hogy van is nekik mindig a polcon egy-egy készlet.
Mit gondolsz soknak? Egy adagolós, minimum 10-kért szedi le az adagolót (és jobb esetben ezért vissza is rakja. 25k körül szedik szét és ekkor még padon nem is volt. A tömítés garnitúra szimeringgel kb 8k körül lehet eredeti Bosch-hoz hozzájutni. Ha gondolod én szívesen cserélek neked tömitést és ellenörzöm is a beállításokat is. Toltam egy mailt.
Sztem Vojnó lesz a te embered. Valószínúleg a tömítéscsere segíteni fog, de azért ez nem kis meló és érteni is kell hozzá, ezért is kérik meg az árát. Ha kicsit visszatekersz, láthatod mikor az enyémen csináltuk.
Pontosan ezt akartam írni, a motorod nem attól ment szét, hogy Te nem megfelelő olajat öntöttél bele, hanem az előző sokszor százezer kilométer és elhanyagoltság eredménye. Amiért hozzászóltam, az konkrétan a Mobil olaj szóba hozatala volt, mint a meghibásodás oka.
De tegyük még hozzá, hogy nem a nyolcvanas években vagyunk, amikor a Mercedes "zöldséges" dízelmotorjait sacc egymillió kilométerre tervezték, hanem a fogyasztói világban, ahol minden rövidebb élettartamra van tervezve, és tönkremegy normál használatban is, vegyél helyette egy újat.
Majd ha kinyiffan az M5-öd és indolkolatlan kopásokat látsz benne, akkor biztos a te agyadban is bevillan a nem megfelelő olaj.
Bevillanna, de rengeteg más tényezővel együtt. Mivel gyárilag ajánlott olajat használok original BMW forrásból, az olaj lenne az utolsó, amire gyanakodnék. Előző tulajokra gondolnék, az általuk beleöntött nem megfelelő olajra és karbantartásra.
dugócsapszeg lötyögött a szarrákopott bronzperselyben
Az egy kopásnak nem túl erősen igénybevett hely. Régen Ladákban meg volt fúrva a hajtókar hosszában, és a hajtókarcsapágytól jutott el az olaj a dugattyúcsapszeghez és a perselyhez, hibátlan kenés volt. Ma más kb. az igénytelenség netovábbja, hogy a dugattyúfenékről visszaverődő olaj jut be egy furaton a csapszeghez a hajtókar tetejénél, és végzi a kenést. De mégis elegendő a gyár által tervezett futásteljesítmény hibamentes eléréséhez, például az M5-nél is ez a megoldás van. De annyit nem fog elmenni, mint a régiek.
szétbontáskor elkeserített hogy pl vehettem 4 uj hajtókart is
Mért nem volt elég 4 darab dugattyúcsapszeg persely a hajtókar kisszemébe? ETK hozza külön is.
Igen, hidegen a 10W jobban ken és többet is fogyaszt belőle a motor, mint a 15W-ből. De ennek az összehasonlításnak sok értelme nincsen, hiszen ha megnézed az adatokat, amiket tegnap bemásoltam, láthatod, hogy melegen kb. tizede az olaj viszkozitása a hideghez képest, tehát melegen sokkal rosszabbul ken minden olaj a hideghez képest. És az is bőven megfelelő.
Egy kis segtségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 97-es 318tds-t. egy hónapja jött elő a problémám, mégpedig, ha kb 10 órán keresztül ál az autó, akkor vagy 1-2 percet kell tekertetni hogy elindúljon, sürrü fehér füst keretében. de ha már elindult utána már csont nélkül indtható mg nem áll az autó 10 órát. Az adagolónál folyik valahol a gázolaj. ez látható a bal oldali injektor alatt lévő fém bemélyedésben a karter és a blokk találkozásában. na itt áll keményen az üzemanyag. Résolajcső most lett cserélve, igazából nem is volt rossz. valamint izztógyertyát is cseréltem, de azok is hibátlanok voltak. Fogyasztásom most 7,5 vegyesen, De volt 10 is. Most esős időben látom, hogy szines tócsákat hagyok magam után, tehát folyamatosan folyat. Megnézte egy szaki, ő azt mondta, hogy le kell venni az adagolót, kicserélni az összes tömtést, valamint padra rakni, és beszabályozni, utána semmi gond nem lesz. Mondom okés.....csak a mütét árával nem vagyok kibékülve.
Valakinek volt már ehez hasonló hibálya, könnyen orvosolható. Megérzésem alapján valami egyszerü olcsó tömtés lenne a megoldás. Mivel üzem közben tökéletesen produkál a motor, rendesen üzemel.
Valamint Honnan tudnék adagoló-tömtésgarnitúrát rendelni?
Ha úgy jobban tetszik akkor úgy irom hogy az M47 motoroknál a hajtókarpersely-dugócsapszeg kenés gyenge pont, amin egy csodaolaj sem segít. Nem véletlen hogy az M47N jelü motorban épp ott(is) változtattak. De tök felesleges a marketingduma, a tapasztalat azt mutatja hogy nem az a baj hogy milyen olaj van benne hanem az hogy figyelmetlen embereknek már rég nem ér bele a nivópálca az olajba :-) vagy 2 tulajjal ezelött volt cserélve stb. Ezerszer hamarabb ezer ok miatt tönkremegy a motor mielött még bármi eltérés, hiba kimutatható lenne más más olaj használatából kifolyólag. Hány 30d-t látunk amiben átereszt a nagynyomásu pumpa a blokk felé, tudod mikor veszik észre? mikor páff a dugó nem tud lemenni mert a blokkban félig áll a gázolaj :-)) tudod milyen viszkozitása van akkor? :-)) de még megy.....
Majd ha kinyiffan az M5-öd és indolkolatlan kopásokat látsz benne, akkor biztos a te agyadban is bevillan a nem megfelelő olaj. De mint odairtam ezer oka lehetett, ÉS NEM AZT IRTAM HOGY MOBIL-t NEM TESZEK BELE, hanem hogy nem 0w-40-et. De ha ismered Bömbölöt akkor tudhatod hogy most is Mobil van benne, és az is lesz. Szóval megnyugtathatod a Mobil céget :-))))
Ezt az olaj témát a végtelenségig lehetne fokozni,ami szvsz fontos tényező a motor illesztése és kopottsága.Ugyanis ezt tudjuk a hézagoknál olaj eltűnika kipu felé.
Én magam Castrol és Fina olajakat forgalmazok,mindkettő szerepelt gyári Bmw olajként.
A másik gondolatmenet egy kisöreg szerint,aki 1000km periódusra vetítve vizsgálta a fogyasztás kontra milyen olajat használ.10w40 5w40 0w40 olajak egyre kevesebb üzemanyag fogyasztást produkáltak,nem kis mennyiséggel.
Én 10W-40-et használok, mióta megvan az autóm (50.000 km), volt benne Mobil SuperSD, Castrol MagnatecD most pedíg épp gyári BMW olaj van benne. Mindegyikkel meg vagyok elégedve, a teljes periódus alatt (10-12.000 Km) soha sem kellett még rátöltenem, a nívópálcán nézve kb. 1 ujjnyi a fogyás. (kopp-kopp-kopp)
Nekem a 10/40-est is tüntette el szép lassan, úgyhogy második olajcsere óta 15/40-est rakok bele. Olajcserétől-olajcseréig nem kell semmit utántölteni.
Ennek magyarázata abban rejlik, hogy dugattyús motoroknál hideg üzem során fokozottabb az olajfogyasztás, amit mérsékelni lehet a nagyobb hidegoldali viszkozitású motorolaj használata által (10W-s helyett 15W-s). Lehet szemmel is látni, hogy hideg motornál enyhén kékesen füstölő autók kipufogó gáza meleg motornál kitisztul. Ha viszont mindkét olaj melegoldali viszkozitását nézzük, cSt-re megegyezik laboratóriumban mérve, tehát a Te autód a hidegen járás és bemelegedés időszakában tüntette el a 10W-s olajat, és melegen semmivel sem volt rosszabb egyik olaj kenési képessége a másiknál, hiszen megegyezik a melegoldali viszkozitás. Hidegen meg pont hogy a kisebb viszkozitású olaj ken jobban, mert könnyebben tudja szállítani az olajszivattyú, nagyobb a szállított olaj térfogatárama.
A motorod a Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 alacsony viszkozitása által okozott elégtelen kenés miatt NEM mehetett és nem is attól ment tönkre. Ezt fontosnak tartom leírni konkrétan a Mobil olajcég becsülete védelmében, mivel ez egy nyilvános fórum, és személy szerint érintve az ügyben magam is rengeteg Mobil olajat értékesítek.
Ki is fejtem bővebben:
A meleg oldali viszkozitása az általad említett mindkét többfokozatú motorolajnak 40-es, szóval kb. ugyanaz. A 0w-40 a 10w-40-től abban különbözik, hogy előbbi hidegen kisebb viszkozitású, ez azonban nem jelent semmilyen kenési problémát, hiszen az olajok kenési képessége mindig melegen a legkisebb, legkritikusabb, így ez az egyik, hanem leglényegesebb adat.
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, itt van több példa, konkrétan a Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 is, forrással, adatlapokkal együtt. Látható, hogy a melegoldali viszkozitások azonos melegoldali jelzésű olajoknál gyakorlatilag megegyeznek (40-eseknél 14,0-14,4 cSt, 50-eseknél 19,1 cSt). Hidegoldali viszkozitásnál szoktak kisebb eltérések lenni a mért viszkozitásokban, a melegoldalinál - és ez a fontosabb - viszont lényegesen kisebb a szórás.
Sziasztok. Van egy kis problémám, van egy 325td-m pár napja megnött az alapjárata kb 1100-ra eddig 700 körül volt. nemtudom mi lehet vele, van egy sejtésem( motorvezérlő jeladó) Szerintetek?? minden ötlet érdekel, előre is köszi.....
Egy E30 324d/td-be nem érdemes 0/40-es, v 5/40-es olajat önteni, mert túl híg neki.
Persze ha valakinek van egy alig pár kilométeres motorja, az más tészta.. :-D
Nekem a 10/40-est is tüntette el szép lassan, úgyhogy második olajcsere óta 15/40-est rakok bele. Olajcserétől-olajcseréig nem kell semmit utántölteni.
A motorban csak óra szerint is 300e fölött van a km, szóval reálisan kell látni a dolgokat.....
Azt ne, az túl vékony, már ha a Mobil TurboDiesel-t nézed az 0w-40 -es kiszerelésben van csak, ha jóltudom. Kizárólag ezt használtam "d"-ben mióta megvan az autó, ez 70ekm-ert jelent, és sosem vártam meg a ledek kialvását, cseréltem időben, de nyáron szétbontáskor elkeserített hogy pl vehettem 4 uj hajtókart is mert a dugócsapszeg lötyögött a szarrákopott bronzperselyben, persze ennek ezer oka lehet, meg a 70e km használat megfelel 370e nagypapis használatnak, de valahogy akkorsem rakok többet pisi olajat bele, egyszerűen kiverődik, kifolyik az ilyen kenési helyekről.