Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SigorTD Creative Commons License 2007.12.16 0 0 779
normális az hogy ha nem nyomom neki akkor a kék zónábol nem mozdul ki a mutató? valamint ha igen akkor is csak az első vonalig kúszik el. és ott beáll.
laci318tds Creative Commons License 2007.12.16 0 0 778
Előzmény: laci318tds (777)
laci318tds Creative Commons License 2007.12.16 0 0 777
Sziasztok!

Eladó Félbőr Sportbelső E36 Touringba.
Hátúl integrált gyerekülléssel.
Nagy ritkaság.


diessel Creative Commons License 2007.12.16 0 0 776

e36 318 tds 97

 

Előzmény: BMWKRAFT (775)
BMWKRAFT Creative Commons License 2007.12.15 0 0 775

Milyen géped van?

Nekem 2,4td-m van, azt a termosztát házon lévő légtelenítő csavarral kell.
Előzmény: diessel (773)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 774

Ide is berakom, diffit csináltunk:

 

Ilye volt:

 

 

 

Ilyen lett:

 

diessel Creative Commons License 2007.12.15 0 0 773

hali

nekem két éve nyáron csinálta ezt amit neked,melegen  nehezen indult tekertette sokáig mire beindult utána meg nagy füstöt lökött,hidegen indult  jol.

 márrégóta  jo  pedig nem csináltam vele semmit.

 

 

esetleg valaki nem tudna megmondani hogy hogyan lehet a hütövizet le légteleniteni???????????????????

Előzmény: laci318tds (771)
e34tds Creative Commons License 2007.12.14 0 0 772
Van TD - TDS BMW-hez 12db vadiuj Febi márkáju hidrotőkém ha érdekel valakit 2500Ft/db áron odaadom, bolti ár 6000Ft fölött!!
laci318tds Creative Commons License 2007.12.13 0 0 771
Vojnó !

Köszönöm a mailt és az infót.
Ma reggel találtam ezt a forumot, csak most olvastam vissza.
Úgy gondolom te laszel az én emberem.
Az általad ajánlott ár közelebb ál már az elképzelésemhez.
Fel tudnék menni jövő héten pestre.
Most dolgozok, de a nap folyamán felhvlak, és megbeszéljök a részleteket.

köszönöm

Laci
Előzmény: Vojnó (768)
Rumcice Creative Commons License 2007.12.13 0 0 770
No igen. M5-nél a 6 darab hajtókar csak együtt kapható, 500e forint zusammen, és nem is lehet hozzá külön dugattyúcsapszeg perselyt kapni hozzá.
Előzmény: BMW Power (769)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.13 0 0 769

"Mért nem volt elég 4 darab dugattyúcsapszeg persely a hajtókar kisszemébe? ETK hozza külön is"

 

Igen, ráadásul addigra megvettem már egyet külön a görbe helyett, de egy vasárnap délután összeszereléskor derült igazán ki hogy a többi is halál, rögtön megnéztem etk-ban, valóban hozta mindössze párszáz froncsiért, de azt is megtudtam hogy az országban nincsen, mire megjön, meg mire találok szakit a roncsolás nélkül bepréseli.......szóval egy hetet csúsztam volna, ennyi idő alatt meg bőven megkeresi ez a kocsi nekem a 4 vadiuj hajtókar árát, szóval vasárnap este már kezembe is nyomta egy bmw szaki a négy hajtókart, reggel már dolgozott is. Ők is aztmondták nem szabad spórolni rajta, nem véletlen hogy van is nekik mindig a polcon egy-egy készlet.

Előzmény: Rumcice (765)
Vojnó Creative Commons License 2007.12.13 0 0 768
Mit gondolsz soknak?
Egy adagolós, minimum 10-kért szedi le az adagolót (és jobb esetben ezért vissza is rakja.
25k körül szedik szét és ekkor még padon nem is volt.
A tömítés garnitúra szimeringgel kb 8k körül lehet eredeti Bosch-hoz hozzájutni.
Ha gondolod én szívesen cserélek neked tömitést és ellenörzöm is a beállításokat is.
Toltam egy mailt.
Előzmény: laci318tds (761)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.13 0 0 767
Asszem el volt görbülve neki.
Előzmény: Rumcice (765)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.13 0 0 766

Laci

 

Sztem Vojnó lesz a te embered. Valószínúleg a tömítéscsere segíteni fog, de azért ez nem kis meló és érteni is kell hozzá, ezért is kérik meg az árát. Ha kicsit visszatekersz, láthatod mikor az enyémen csináltuk.

Előzmény: laci318tds (761)
Rumcice Creative Commons License 2007.12.13 0 0 765

BMW Power

 

Pontosan ezt akartam írni, a motorod nem attól ment szét, hogy Te nem megfelelő olajat öntöttél bele, hanem az előző sokszor százezer kilométer és elhanyagoltság eredménye. Amiért hozzászóltam, az konkrétan a Mobil olaj szóba hozatala volt, mint a meghibásodás oka.

 

De tegyük még hozzá, hogy nem a nyolcvanas években vagyunk, amikor a Mercedes "zöldséges" dízelmotorjait sacc egymillió kilométerre tervezték, hanem a fogyasztói világban, ahol minden rövidebb élettartamra van tervezve, és tönkremegy normál használatban is, vegyél helyette egy újat.

 

Majd ha kinyiffan az M5-öd és indolkolatlan kopásokat látsz benne, akkor biztos a te agyadban is bevillan a nem megfelelő olaj.

 

Bevillanna, de rengeteg más tényezővel együtt. Mivel gyárilag ajánlott olajat használok original BMW forrásból, az olaj lenne az utolsó, amire gyanakodnék. Előző tulajokra gondolnék, az általuk beleöntött nem megfelelő olajra és karbantartásra.

 

dugócsapszeg lötyögött a szarrákopott bronzperselyben

 

Az egy kopásnak nem túl erősen igénybevett hely. Régen Ladákban meg volt fúrva a hajtókar hosszában, és a hajtókarcsapágytól jutott el az olaj a dugattyúcsapszeghez és a perselyhez, hibátlan kenés volt. Ma más kb. az igénytelenség netovábbja, hogy a dugattyúfenékről visszaverődő olaj jut be egy furaton a csapszeghez a hajtókar tetejénél, és végzi a kenést. De mégis elegendő a gyár által tervezett futásteljesítmény hibamentes eléréséhez, például az M5-nél is ez a megoldás van. De annyit nem fog elmenni, mint a régiek.

 

szétbontáskor elkeserített hogy pl vehettem 4 uj hajtókart is

 

Mért nem volt elég 4 darab dugattyúcsapszeg persely a hajtókar kisszemébe? ETK hozza külön is.

 

 

Előzmény: BMW Power (760)
DonIsu Creative Commons License 2007.12.13 0 0 764

Értem köszi!

Végre tudományosan is beigazolódott az empírikus olajhasználati tevékenységem!

:-))

Előzmény: Rumcice (763)
Rumcice Creative Commons License 2007.12.13 0 0 763

DonIsu

 

Igen, hidegen a 10W jobban ken és többet is fogyaszt belőle a motor, mint a 15W-ből. De ennek az összehasonlításnak sok értelme nincsen, hiszen ha megnézed az adatokat, amiket tegnap bemásoltam, láthatod, hogy melegen kb. tizede az olaj viszkozitása a hideghez képest, tehát melegen sokkal rosszabbul ken minden olaj a hideghez képest. És az is bőven megfelelő.

Előzmény: DonIsu (762)
DonIsu Creative Commons License 2007.12.13 0 0 762

Tehát akkor azt mondod, hogy bár kajálgat hidegen a 10W-ből, mégis az jobban ken addig, míg bemelegszik a motor?

Kössz!

Előzmény: Rumcice (755)
laci318tds Creative Commons License 2007.12.13 0 0 761
Sziasztok.

Egy kis segtségre lenne szükségem.
Nemrég vettem egy 97-es 318tds-t.
egy hónapja jött elő a problémám, mégpedig, ha kb 10 órán keresztül ál az autó, akkor vagy 1-2 percet kell tekertetni hogy elindúljon, sürrü fehér füst keretében. de ha már elindult utána már csont nélkül indtható mg nem áll az autó 10 órát.
Az adagolónál folyik valahol a gázolaj.
ez látható a bal oldali injektor alatt lévő fém bemélyedésben a karter és a blokk találkozásában. na itt áll keményen az üzemanyag.
Résolajcső most lett cserélve, igazából nem is volt rossz. valamint izztógyertyát is cseréltem, de azok is hibátlanok voltak.
Fogyasztásom most 7,5 vegyesen, De volt 10 is.
Most esős időben látom, hogy szines tócsákat hagyok magam után, tehát folyamatosan folyat.
Megnézte egy szaki, ő azt mondta, hogy le kell venni az adagolót, kicserélni az összes tömtést, valamint padra rakni, és beszabályozni, utána semmi gond nem lesz.
Mondom okés.....csak a mütét árával nem vagyok kibékülve.

Valakinek volt már ehez hasonló hibálya, könnyen orvosolható.
Megérzésem alapján valami egyszerü olcsó tömtés lenne a megoldás.
Mivel üzem közben tökéletesen produkál a motor, rendesen üzemel.

Valamint Honnan tudnék adagoló-tömtésgarnitúrát rendelni?

Köszönöm a segtséget

üdv
BMW Power Creative Commons License 2007.12.13 0 0 760
Ha úgy jobban tetszik akkor úgy irom hogy az M47 motoroknál a hajtókarpersely-dugócsapszeg kenés gyenge pont, amin egy csodaolaj sem segít. Nem véletlen hogy az M47N jelü motorban épp ott(is) változtattak.
De tök felesleges a marketingduma, a tapasztalat azt mutatja hogy nem az a baj hogy milyen olaj van benne hanem az hogy figyelmetlen embereknek már rég nem ér bele a nivópálca az olajba :-) vagy 2 tulajjal ezelött volt cserélve stb.
Ezerszer hamarabb ezer ok miatt tönkremegy a motor mielött még bármi eltérés, hiba kimutatható lenne más más olaj használatából kifolyólag.
Hány 30d-t látunk amiben átereszt a nagynyomásu pumpa a blokk felé, tudod mikor veszik észre? mikor páff a dugó nem tud lemenni mert a blokkban félig áll a gázolaj :-)) tudod milyen viszkozitása van akkor? :-)) de még megy.....
Előzmény: BMW Power (759)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.13 0 0 759

:-DDD

Hol irtam hogy attól ment tönkre???

Majd ha kinyiffan az M5-öd és indolkolatlan kopásokat látsz benne, akkor biztos a te agyadban is bevillan a nem megfelelő olaj. De mint odairtam ezer oka lehetett, ÉS NEM AZT IRTAM HOGY MOBIL-t NEM TESZEK BELE, hanem hogy nem 0w-40-et. De ha ismered Bömbölöt akkor tudhatod hogy most is Mobil van benne, és az is lesz. Szóval megnyugtathatod a Mobil céget :-))))

 

 

Előzmény: Rumcice (754)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 758

Megvan a kuplung. Köszönöm!

Így ránézésre ha nem lenne ráírva hogy Sachs, nem hinném el hogy ez kibír akár 230NM-t is :)

Kicsit olyan vékonynak tűnik kicsit olyan érdekesnek mert recseg a tárcsa ahogy a kezemben van meg nem tudom.

A mostani is valahogy így néz ki ami bent van? :)

Szerkezet strapabírónak tűnik, de a tárcsa fogja bírni a terhelést? Vagy minden tárcsa ilyen "gyengének" néz ki?

 

Olajra majd valami árat írj már. 5+1 liter kell majd nem tudom megoldható-e.

 

szomszed

Előzmény: m.racer (757)
m.racer Creative Commons License 2007.12.12 0 0 757

Ezt az olaj témát a végtelenségig lehetne fokozni,ami szvsz fontos tényező a motor illesztése és kopottsága.Ugyanis ezt tudjuk a hézagoknál olaj eltűnika kipu felé.

Én magam Castrol és Fina olajakat forgalmazok,mindkettő szerepelt gyári Bmw olajként.

A másik gondolatmenet egy kisöreg szerint,aki 1000km periódusra vetítve vizsgálta a fogyasztás kontra milyen olajat használ.10w40  5w40 0w40 olajak egyre kevesebb üzemanyag fogyasztást produkáltak,nem kis mennyiséggel.

Ez csak mint érdekesség.

Előzmény: Rumcice (755)
gergelytds Creative Commons License 2007.12.12 0 0 756
Én 10W-40-et használok, mióta megvan az autóm (50.000 km), volt benne Mobil SuperSD, Castrol MagnatecD most pedíg épp gyári BMW olaj van benne. Mindegyikkel meg vagyok elégedve, a teljes periódus alatt (10-12.000 Km) soha sem kellett még rátöltenem, a nívópálcán nézve kb. 1 ujjnyi a fogyás. (kopp-kopp-kopp)
Rumcice Creative Commons License 2007.12.12 0 0 755

DonIsu

 

Nekem a 10/40-est is tüntette el szép lassan, úgyhogy második olajcsere óta 15/40-est rakok bele. Olajcserétől-olajcseréig nem kell semmit utántölteni.

 

Ennek magyarázata abban rejlik, hogy dugattyús motoroknál hideg üzem során fokozottabb az olajfogyasztás, amit mérsékelni lehet a nagyobb hidegoldali viszkozitású motorolaj használata által (10W-s helyett 15W-s). Lehet szemmel is látni, hogy hideg motornál enyhén kékesen füstölő autók kipufogó gáza meleg motornál kitisztul. Ha viszont mindkét olaj melegoldali viszkozitását nézzük, cSt-re megegyezik laboratóriumban mérve, tehát a Te autód a hidegen járás és bemelegedés időszakában tüntette el a 10W-s olajat, és melegen semmivel sem volt rosszabb egyik olaj kenési képessége a másiknál, hiszen megegyezik a melegoldali viszkozitás. Hidegen meg pont hogy a kisebb viszkozitású olaj ken jobban, mert könnyebben tudja szállítani az olajszivattyú, nagyobb a szállított olaj térfogatárama.

Előzmény: DonIsu (752)
Rumcice Creative Commons License 2007.12.12 0 0 754

BMW Power

 

A motorod a Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 alacsony viszkozitása által okozott elégtelen kenés miatt NEM mehetett és nem is attól ment tönkre. Ezt fontosnak tartom leírni konkrétan a Mobil olajcég becsülete védelmében, mivel ez egy nyilvános fórum, és személy szerint érintve az ügyben magam is rengeteg Mobil olajat értékesítek.

 

Ki is fejtem bővebben:

 

A meleg oldali viszkozitása az általad említett mindkét többfokozatú motorolajnak 40-es, szóval kb. ugyanaz. A 0w-40 a 10w-40-től abban különbözik, hogy előbbi hidegen kisebb viszkozitású, ez azonban nem jelent semmilyen kenési problémát, hiszen az olajok kenési képessége mindig melegen a legkisebb, legkritikusabb, így ez az egyik, hanem leglényegesebb adat.

 

Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, itt van több példa, konkrétan a Mobil 1 TurboDiesel 0W-40 is, forrással, adatlapokkal együtt. Látható, hogy a melegoldali viszkozitások azonos melegoldali jelzésű olajoknál gyakorlatilag megegyeznek (40-eseknél 14,0-14,4 cSt, 50-eseknél 19,1 cSt). Hidegoldali viszkozitásnál szoktak kisebb eltérések lenni a mért viszkozitásokban, a melegoldalinál - és ez a fontosabb - viszont lényegesen kisebb a szórás.

 

Mobil 1 TurboDiesel 0W-40

Viszkozitása 40 fokon 78,3 cSt

Viszkozitása 100 fokon 14,0 cSt

 

Adatlapja:

 

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_0W-40.asp

 

Ez a link különösen jó, ezt okvetlen nézzétek meg, tanulságos, mert több motorolaj is szerepel benne, de ki is másoltam:

 

http://www.mobil.com/Australia-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Super_XHP.asp

 

Mobil Super XHP 10W-40

Viszkozitása 40 fokon 98,0 cSt

Viszkozitása 100 fokon 14,4 cSt

 

Mobil Super XHP 15W-40

Viszkozitása 40 fokon 107,0 cSt

Viszkozitása 100 fokon 14,4 cSt

 

Mobil Super XHP 15W-50

Viszkozitása 40 fokon 145,0 cSt

Viszkozitása 100 fokon 19,1 cSt

 

Mobil Super XHP 20W-50

Viszkozitása 40 fokon 171,0 cSt

Viszkozitása 100 fokon 19,1 cSt

 

 

Ha bármi kérdés merül fel, természetesen állok mindenki rendelkezésére, akár privátban is.

Előzmény: BMW Power (750)
nanu27 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 753
Sziasztok. Van egy kis problémám, van egy 325td-m pár napja megnött az alapjárata kb 1100-ra eddig 700 körül volt. nemtudom mi lehet vele, van egy sejtésem( motorvezérlő jeladó) Szerintetek?? minden ötlet érdekel, előre is köszi.....
DonIsu Creative Commons License 2007.12.12 0 0 752

Egy E30 324d/td-be nem érdemes 0/40-es, v 5/40-es olajat önteni, mert túl híg neki.

Persze ha valakinek van egy alig pár kilométeres motorja, az más tészta..  :-D

 

Nekem a 10/40-est is tüntette el szép lassan, úgyhogy második olajcsere óta 15/40-est rakok bele. Olajcserétől-olajcseréig nem kell semmit utántölteni.

A motorban csak óra szerint is 300e fölött van a km, szóval reálisan kell látni a dolgokat.....

Amúgy a Castrol-t dícsérik nagyon...

Monnyuk nekem a BP is bevált!

Előzmény: szomszed007 (751)
szomszed007 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 751

Hát ez jó... Akkor elvetve.

Majd m.racer kolléga intéz valamit. Ő biztos tud valami frankót frankó áron frankó helyről frankón.

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (750)
BMW Power Creative Commons License 2007.12.12 0 0 750

Azt ne, az túl vékony, már ha a Mobil TurboDiesel-t nézed az 0w-40 -es kiszerelésben van csak, ha jóltudom. Kizárólag ezt használtam "d"-ben mióta megvan az autó, ez 70ekm-ert jelent, és sosem vártam meg a ledek kialvását, cseréltem időben, de nyáron szétbontáskor elkeserített hogy pl vehettem 4 uj hajtókart is mert a dugócsapszeg lötyögött a szarrákopott bronzperselyben, persze ennek ezer oka lehet, meg a 70e km használat megfelel 370e nagypapis használatnak, de valahogy akkorsem rakok többet pisi olajat bele, egyszerűen kiverődik, kifolyik az ilyen kenési helyekről.  

Előzmény: szomszed007 (747)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!