Keresés

Részletes keresés

monor-21 Creative Commons License 2007.01.16 0 0 18567

Ismereteim szerint a szentesi motorgarázs léte még sehol sem kérdőjeleződött meg.

 

Sokáig az marad még az alföldi dízel vonatok fő javító bázisa.

 

 

P_Oli Creative Commons License 2007.01.16 0 0 18566

Ebben a kib...tt országban mindent fel kell számolni, be kell zárni, le kell építeni.

OFF

Na azért nem.... a hányadék lakóparkok és plázák úgy nőnek, mint a gomba. Irány Amerika!

ON

Előzmény: gumpy (18565)
gumpy Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18565
"Elvileg az összes Szentes környéki vonal kiváltható busszal,"
Elvileg az összes Magyarországi vasútvonal kiváltható busszal, csak előtte jól el kell riasztani az utasokat. De az jól megy.
Ebben a kib...tt országban mindent fel kell számolni, be kell zárni, le kell építeni.
Uraim, nem saját impotensségünket bizonyítjuk ezzel?
Előzmény: M40 120 (18562)
gumpy Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18564
"Az, hogy mi a párhuzamos a KTI (KÖTUKI) most vizsgálja.
Nem tudok párhuzamos megszüntető kormányhatározatról."
Arról én se. Süket dumáról, meg beetetésről annál inkább.

"Ütemes menetrend tapasztalatairól az Ütemes menetrend topicban tudnak többet."
Itt meg ha tudnak is, inkább hallgatnak. Zavarja a képet...
Előzmény: monor-21 (18525)
gumpy Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18563
"Amennyit kér az Aranybánya Kft egy nosztalgiavonatért, abból elég sokat lehetnem krampácsolni a pályán."
Na ja, csak krampácsolni senki sem akar, de zsebre tenni a lét annál többet. Ez ennek az ország a k...a nagy baja!
Előzmény: v_peti (18516)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18562

A szakembereket nem szabad/kellene elküldeni ilyet nem írtam, Szolnokon szükség lehetne rájuk.

 

A nagy "bezárási" hullámban egyszer csak megszűnik Szentesre a vasúti közlekedés, ott marad a motorgarázs szigetként, vágánykapcsolat nélkül. :-) 

 

Elvileg az összes Szentes környéki vonal kiváltható busszal, -láthatod a "korábbi nyilatkozatokból", és előbb-utóbb meg is történik majd ez- felesleges lenne a "pusztába" fejleszteni, amely egy ~40 km-es iparvágányon kapcsolóni majd maradék a hálózathoz.

A sötét jövő.

Előzmény: kis59 (18559)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18561
Akkor jőjjön a 147b utasszáma egy évvel ezelőtt és most. :-) 
Előzmény: István Gyuri (18558)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18560
Valami benfettes infót tudtok arról, h Cegléden mit csinálnak az állomáson?

Esetleg arról, h mi a tökért késett a paprika IC 50 percet, mire Kecskemétre ért?
12:47-kor keleltt volna odaérnie.
kis59 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18559

Üdv!

Jártál már ott? Tudod, hogy milyen ékszerdoboz a MÁV-on belül? Az ott dolgozó szakembereket vétek lenne szélnek ereszteni.

Volt ott egy hegesztő tanműhely is, a legkorszerűbb berendezésekkel és ami fontos, kiváló oktatókkal. Eddig már olyan dolgozót is elbocsájtottak, mint a Valkai úr. Őt minden vasútbarátnak ismernie kell(ene). A motorkocsijavítás a szíve-lelke volt. Szabadidejében a kéttengelyes Ganz motokocsikat újította fel, jórészt egymaga, többek között a Füstiben lévőket is. Jelenleg maradt ott egy félkész motkocsi a távoztával.

Van egy érdekes kis múzeuma a motorgarázs területén.

Előzmény: M40 120 (18557)
István Gyuri Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18558

OFF

M40 120: A szeszától még egy régi PDF-et sem lehet kapni, nem, hogy utasszámot. :-)

Mivel azt nem a szeszától kell, hanem egy másik üzletágtól kellene megszereznem.

Ne add fel a reményt! :)

ON

Előzmény: M40 120 (18552)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18557

Ha már Szentes körül majd az összes vonal bezáródik a személyszállításilag -1 kivételével-, akkor felesleges ott fejleszteni, el kellene gondolkodni a "motorgarázs" bezárásán is.

Csak pénzkidobás lenne a további fejlesztés ott, inkább átteni a pusztametrókat Szolnokra és ott/oda fejleszteni távlatilag.

Előzmény: monor-21 (18495)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18556

Ha egyedül nem megy, szervezkedjen.

Szervezkedne is, de nem futja rá jelenleg.

Ha már visszaszorítjuk a helyközi közlekedést, akkor az autózás terheit lehetne csökkenteni, megkönníteni a váltást/öngondoskodást.

Előzmény: hmsoft (18512)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18555

A pusztametrók is már Tarjánig járnak.

 

Pedig nem oda szánták előtte azokat, időközben változott, Flirtnél is változhatna.

Előzmény: seTTebello (18492)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18554
Teljesen igazad van.
Előzmény: looksharp (18493)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18553

...Szarvas - Orosháza - Mezőhegyes között...

A Szarvas-Mezőtúr is megoldható lenne, csak a busz Gyomára menne Mezőtúr helyett.

Pbánrévét Mezőtúr város megoldaná helyijárattal, Halászlakot pedig Szarvas, bár ez biztosan távolabb lenne a mostani megállótól. 

Előzmény: looksharp (18539)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18552

Elméleti kérdés volt.

A szeszától még egy régi PDF-et sem lehet kapni, nem, hogy utasszámot. :-)

Előzmény: monor-21 (18496)
M40 120 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18551

Mivel a tökéletes liberalizmus az az anarchia lenne.

Elvileg liberális állam nincs is.

 

De ez OFF itt. 

Előzmény: looksharp (18544)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18550

Villány-Magyarbóly esetében ez a kiváltási gondolat miért nem akkor ötlött be, amikor még nem épült újjá az zúnió pénzén a szép határállomás?

 

Ezt megtudott valósulni Tiborszállásnál, hogy visszavágták a vonalat Ágerdőmajorból, akkor itt miért nem tették ezt Villányra? Ott lett volna a határállomás, és meg van oldva. Nem utólag kéne gondolkodni, amikor  pénz már el lett költve. Így mivel személyzet kell Magayrbólyra, így nem nagyon mérhető haszna volna annak, hogy busszal pótolnánk azt a pár személy Villánytól.

Előzmény: Törölt nick (18521)
kis59 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18549
Nem tudom, de TV-ben egyszer említették, hogy ezek már nem megyerendszer szerint működnek.
Előzmény: Buga_Jakab (18532)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18548
Hát igen, a kondorosi vonalnak tényleg semmi értelme, nem használja szinte senki. Az mégis megmaradt az első körben cska nme értme miért. Ma utaztam A Murony-Békés vonalon, ezt meg fogják szüntetni. Ez 8 km, a kondorosi 6 km. A 17:25-ös vonaton összesen 4 ember utazott, abból 1 mozdonyvezető 1 kaller, én és egy másik utas. Ezért biztosan nem éri meg a Bz-t járatni, lehet,h az is olcsóbb lenne, ha a 2 utast elvitetik taxival.
Előzmény: looksharp (18540)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18547

Há-ááát.

Megvesztegetés kérdése az ehész.

Persze szigorúan tudományos alapon.

Előzmény: Buga_Jakab (18538)
marslakó Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18546
Ja, mert csak gőzüzemben tudnak gondolkodni. De nem az a turizmus. Ha a MÁV letenné nekem az ő egyévi üzemeltetési költségét előre, egy összegben, akkor olcsóbban tudnám egy évig üzemeltetni. Kérdés persze, hogy mennyivel :-)
Előzmény: monor-21 (18510)
hmsoft Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18545
Nálunk a dolog az anarchia felé tolja a társadalmat.
Tudomásom szerint az anarchia egy önrendelkező társadalom-modell. Sajnos az önrendelkezésre képes 0...10%-nyi emberrel sem tartható fenn, mert az emberi működésnek mond ellent. De hogy ne is legyen szándék a vele való kísérletezésre, ügyes politikusok jó előre negatív, pejoratív értelmezést adtak a kifejezésnek. Na de ez OFF.

Amit az oktatás kapcsán leírtál, az pedig egy legújabb kori kasztrendszer felé vezet.
Ha belegondolsz, jelenleg is kasztrendszer van mindenütt. Van egy átjárhatósági idea, és van az átjárhatóság gyakorlata. A gyakorlatban a falak azért jóval határozottabbak, mint az ideák szintjén. Na de ez is OFF. :)

Tényleg, miért van az, hogy a vici-témából mindig pontosan ugyanoda lyukadunk ki: gondoskodó állam vs. neoliberalista gazdaság, társadalmi egyenlőségek és hasonlók. Válaszom: éppen ez az örökös ugyanoda való kilyukadás igazolja, hogy a vicinális nem műszaki (gépészeti, forgalomszervezési, ...) kategória, hanem alapvetően szociális. (De ezt is megállapítottuk már.)

Az EU közlekedéspolitikai irányelvei...
Azok majd megváltoznak, ha meg kell változniuk. Ahogy az állami kiadást túlságosan növelő hatások is meghozzák gyümölcsüket (vagyis önmaguk visszájába fordulnak), amennyiben éppen ezek a hatások okoznak valakinek valahol kellemetlenséget.

hm
Előzmény: looksharp (18544)
looksharp Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18544

Véleményem szerint elég baj, hogy így gondolod. Amennyire az én ismereteim terjednek, a tökéletes liberalizmus kevés népcsoportnál vált be eddig. Nálunk a dolog az anarchia felé tolja a társadalmat.

Amit az oktatás kapcsán leírtál,  az pedig egy legújabb kori kasztrendszer felé vezet.

 

Az EU közlekedéspolitikai irányelvei nem a tömegközlekedés részarányának növelését, vagy legalább szinten tartását tartják fontosnak:

 

Üzemenyag: egy dolog az adó, a másik a külkereskedelmi mérleg.

 

Egyéni közlekedés: áttételes, az államnak kiadást növelő hatások?

Előzmény: hmsoft (18543)
hmsoft Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18543
Az egyéni közlekedés túlzott növekedése az államnak sem jó
Ha több adót tud beszedni anélkül, hogy mindenféle (kétes értékű) szolgáltatásokat nyújtana, már miért ne lenne jó?

Ami írtál, egy kicsit olyan, mintha én a szülőnek azt mondanám: ha a gyereke tanulni akar, akkor kerítsen mellé tanárt, mert én az iskolában nem érek rá, nem tudok vagy nem akarok vele foglalkozni.
Végülis igen. Állami iskolák nem mindig voltak és nem mindig lesznek. Egy tetszőleges közösség is ki tudja találni magának az utódnevelés, oktatás formáit, eszközeit. Hogy az oktatás egy részét az állam szolgáltatja, annak hátránya éppúgy van, mint előnye. A közösségi közlekedéssel hasonló a helyzet. Ha adott helyen és időben a hátrányok erősödnek fel az előnyökkel szemben, akkor elkezd leépülni. Ha fordítva - akkor fordítva. Most épp a leépülés időszakát éljük.

Az tömegközlekedés nyújtson valamilyen szolgáltatást: annak ismeretében majd mindenki dönt, hogy igénybe veszi vagy inkább egyénileg oldja meg a problémát.
Ez nem hangzik szépen a leépülő állam körülményei között. Állami pénzből legyen egy teljes kapacitású konkurrenciája az egyéni közlekedésnek? Én inkább azt mondom, hogy ha a részarány 10%, akkor a kapacitás se legyen ennél jelentősen nagyobb. Sőt, valamilyen x%-nál már azon se árt elgondolkodni, hogyan lehet a maradékot átnyomni az egyéni közlekedésre.

hm
Előzmény: looksharp (18540)
v_peti Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18542
Pedig a vastelepek (inkább nem írom le a hulladék- és mézgyűjtő rovar nevét, mert az egy konkért cég neve, és a maszekok között több lehet a sáros) vezetői kevésbé valószínű, hogy kormány/ellenzékközeli emberek.

Előzmény: D94A (18519)
looksharp Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18541

Az első kivételével a többit senki nem is várja el tőled. Vagy tőletek. De az elsőben egy kissé nagyobb körültekintést egy döntéselőkészítőtől csak el lehetne várni, vagy tévedek? Önmagában a hóhérmunka nem elég.

 

Az új menetrenddel kapcsolatos dolgokat szeritem tudod, kinek kell címezned. Az biztos, hogy nem nekem.

Előzmény: monor-21 (18494)
looksharp Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18540

Szerintem a tömegközlekedés fenntartása nem a gondoskodó állam tipikus példája vagy luxusa. Azért a neoliberális gazdaságpolitika nem csak ezt jelenti. Az egyéni közlekedés túlzott növekedése az államnak sem jó, bár a jelenlegi közlekedéspolitika napvilágra került morzsái egyre inkább ebbe az irányba tolják el a hangsúlyt.

Ami írtál, egy kicsit olyan, mintha én a szülőnek azt mondanám: ha a gyereke tanulni akar, akkor kerítsen mellé tanárt, mert én az iskolában nem érek rá, nem tudok vagy nem akarok vele foglalkozni.

 

Az tömegközlekedés nyújtson valamilyen szolgáltatást: annak ismeretében majd mindenki dönt, hogy igénybe veszi vagy inkább egyénileg oldja meg a problémát.

Nekem főleg az a bajom, hogy most csak annyit látni, hogy milyen szolgáltatás NEM lesz 1-2 éven vagy hónapon belül. És ebből is csak annyit, hogy az egyik alágazatnál (vasút) mi nem lesz. Tovább semmi.

 

A kondorosi vonalnak semmi értelme. Nyugodtan nézd vissza korábbi hozzászólásaimat, nem változtattam nevet, elivelg az összeset megtalálod...

Előzmény: hmsoft (18512)
looksharp Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18539

Ez nem indulat volt, csak a soraidból (most és korábban is) elsődlegesen ezt lehet kiolvasni.

A becserélést a 120-ason is lehet végezni, azzal még a szili+3Bhv összeállítású fővonali személyvonat is kiváltható, az orosz csoda tud 100-zal is menni. (Ezt egyébként már javasoltam az egyik illetékesnek.)

 

Tudod attól tartok, ezzel az egésszel amellett, hogy érdemlegesen semmit nem fog spórolni az ország (ebben a formában biztosan nem), másrészt ha a 147/130 kiváltása már szóba került, akkor ilyen alapon a 125 is kiváltható, Szarvas - Orosháza - Mezőtúr között mindenképpen.

 

Ha mál kiváltás: Ezelőtt 6 évvel volt egy konferencia az Andrássy úton a MÁV-palotában a regionális közlekedésről. Ott a francia modell bemutatták. Abból hasznosítottatok valamit?

Előzmény: monor-21 (18495)
Buga_Jakab Creative Commons License 2007.01.15 0 0 18538
Köszi, ő meg abban bízik, hogy egyszer majd valami rázósabb vizsgán Te fogod átengedni.:-))))
Előzmény: monor-21 (18529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!