Jimmy Smith-szel kapcsolatos élményemet (vagy inkább egy kis történetet) szeretnék itt feleleveníteni:
1972-ben voltam a varsói Jazz Jamboree-n. Fellépett Ő is, de a lengyel szervezők nem olyan Hammondot biztosítottak, amelyen lett volna láb basszus. Jimmy hihetetlen balhét vágott ki a közönség előtt, nem akarta vállalni a fellépést. (Érdekes, hogy nem előzőleg zárt kapuik mögött volt a színpad mustra...) Végül úgy oldódott meg a dolog, hogy az ugyanaznap fellépő Cannonball Adderley Quintet bőgőse, Walter Booker ugrott be a csapatba. Gondolom, ennek nyoma van a fesztiválról kiadott válogatás LP-n, melyeket annak idején a bp-i Lengyel Kultúra boltjában meg lehetett vásárolni.
Két-három nappal később az Erkel Színházban már nem volt ilyen gondja Jimmynek. A zenekarban Kenny Burrell-re emlékezem még...
Ha 0-án hagytam minden eq-t a mixeren, akkor még Sokol rádiósabb volt a szund'... Kicsit belenyúltam és ilyen lett... A hangerőt istenesen fel kellett tekerni a MS-on, de még így is hallatszik egy kicsit a motorhang Slow/Fast kapcsolásnál. De mitől ilyen fedett a hang? :( Élőben 100-szor szebben szól!
Igencsak keves szo esik itt a Uriah Heeprol, ez a szam 1970-ben jott ki az elso Heep lemezen. A szokatlanul kemeny hangzasu B3(nahat, nem C:) vegig dominalja a szamot. Muveloje Ken Hensley.
Még dolgoztam együtt Dandó Péterrel, jó srác, nagyon jó zenész volt.
Nem tudom hogy Dandozolika hogy viszonyul hozzá, de gyakorlatilag egy óriási MTV archívumot tett fel a jutyúbra, nagy kincs, hiánypótló. Tessék szinte mind végignézni!
Persze akinek aggályai vannak a szerzői jogokkal, inkább ne nézze. Kíváncsi vagyok megállja-e? :-)
Szia. XLR kábelt használj és a keverőn az XLR bemenetre csatlakoztasd.
A keverőn semmi extra, hanxínek 0-án, pan. jobbra-balra. Mivel nincs tudtommal rugós zengetőd, a digitális effekteket nem kéne egyben felvenni, utólag is rátehetők, ha mégsem megfelelők, akkor visszavonhatók.
Vegigolvastam, es sajnalattal nyugtaztam, hogy miert faj ez annyira Kozak-nak. Neki uzenem, de csak roviden, mert nem szeretnem ha ujra Off téma lenne:
Komolyan, ha ennyire meresznek, vagy amatornek nez, szivesen kuldok neki egy ingyen peldanyt, hatha csak az zavarja, hogy nem lehet neki meg. Mert valoban jol irta Tehtube, ez misszio dolog valahol, es hidd el, ebbol nem nagyon lehet megelni. Viszont megszerezni sem konnyu, sok energia fekszik benne, es ha baratoknak, vagy csereanyagban biro embereknel megy is a vica-versa posta, de amugy nem Maltai Szeretetszolgalat a nevem. Itt koszonom meg mindenkinek a melletem felszolalokat (Tehtube,Dombi...etc) hogy mellem alltak. Itt valoban senki sem irigykedik, agyal a masiknak a dolgain, orulunk a cimborak szerencsejenek, Hammond gyarapodasanak...stb
Eppen felneztem ma, mar hosszu ido elmultaval valoban:-) es latom aggodtok:-) Semmi baj nincsen, komolyabb, APEH vagy Hammond kodber,huber, sulyado ilyesmi szerencsere... A Hammond azert forog, es a Leslie is szinte minden nap, nem valtuzunk:-) Kicsit csak el voltam veszve... Valtozatlanul a jelszavam : Hammond forever!!! http://imgfrm.index.hu/imgfrm/5/6/7/0/THM_0003285670.jpg
Gyerekek, lehet hogy kicsit OFF, de MI VAN LaurensHammond szaktárssal?? Aggódom érte. Régen nem szól hozzá már semmihez? Csak nem ráküldte valaki az APEH-ot. Úgy hallottam már névtelen levélre is kimennek vagyon vizsgálatra... (((Hozzám jöhetnek, mert 4 gyerekkel meg egy Hammond lakom 85 M2-es -e z nem Hammond - panelban...)))
30 éves használt cucc, bármi előfordulhat. Addig azonban jól működött és nemcsak nekem.
A pályakezdők pedig valóban, kint is igen csórók voltak. Lord még albérletben lakott, látod, Emo-t se vetette föl a pénz az elején. CSAK az első két stúdiólemezén használta: The Toghts Of.. 1967, Ars Longa Vita...1968. Onnan nuku, később csakis koncerten az Amerikát és Rondót.
Egy sikeres zenei produkció után érdeklődni indiszkréció lenne? Ha igen, akkor elnézést kérek.
A többi csak tapasztalat, főleg ha van ilyen is, olyan is egyszerre és össze lehet hasonlítani. Ezért próbálom meg összehozni a Hitszpésszel a klónok versenyét is.
Én az érdeklôdést tartottam indiszkrétnek, nem azt, hogy valaki magáról nyilatkozik, nameg azt nevetségesnek, hogy Emerson anyagi problémák miatt használt millió helyen spinetet.
Nameg azt, hogy a 147es hangja nem külömbözik a 145ösétôl (???), meg még sok mindent ...
A preamp nem m?ködhetett gyári bekötés? 147, 145 végfokkal, mert a sebességváltó kapcsoló nem a szokásos lábakat kötötte össze, de mindegy. A nyák pedig embertelen leamortizált, kontakthibás állapotban van, messze nem csak a 220V átalakítás nem gyári. De amikor erröl üzletet kötöttünk, akkor is a jóhiszem?ség vezérelt, mint itt még sokakat, akik feltétel nélkül hisznek alaptalan hipotéziseket.
ui: alapvetô akusztikai tény, hogy a nagyobb légtérben (147 mélynyomó mögötti terület) nagyobb, más hangnak kell megszólalnia, mint a kisebbekben. Igen logikátlan lett volna egyéb esetben kétfélét gyártani ... de lehet, hogy ezt is jobban tudjuk mi itt a fórumon, mert nekünk a kisebb van, tehát az a jobb.
A preamp Dombinak is, nekem is, hibátlanul hajtotta meg a 147-es lezlierősítőt. Az átalakítás ismert volt, mert 230V-ra konvertált. Egyéb paraméterével emiatt nem foglalkoztam.
A kinek miből, mennyit, csakis te írtad le pár hozzászólással alább. Senki nem kérdezte, magadtól jöttél elő vele valamiért. Mondjuk igaz, ez már off. Ilyet egyetlen topiktárs nem tett még, hogy utalt volna a saját rendszeres jövedelmére vagy máséra. (Gömöry)
Mi volt az a 18 éveskori projekt? Hamár szintén te hoztad a tudomásunkra. Gondolom büszke vagy rá. Hátha emlékeznénk.
Viszont a lezli stopról vitatkozzunk! Pont ez a fórum lényege és ez nagyon is ON. :-)
Mindenki csak tanul, tapasztal a leírtakból, hasznára válhat. Sőt, szóljanak hozzá minnél többen, osszák meg szintén a tapasztalataikat.
Gratulálok a reklámzenéhez. Ez felfogható kultúrális missziónak is. Nem lehetne a zenei alapot valahová feltenni mp3-ban?
Egyre élvezetesebb reklámzenéket hallok egyre több Hammond sounddal. Ezentúl különösen figyelek a reklámokra. Csak így tovább!
Sok a kósza hír, amibôl az információk származnak. A Gömörynek sok lehetett, ha nincs változás.
A preamp miatt pedig (amit a Misi 10e forintért élesztett fel) még hívnálak, mert csak nem m?ködik üzemszerüen. Egy totálisan átalakított darabról van szó, amirôl legalább említést tehettél volna, amikor eladtad.
A Leslie stop-ról szívesen vitatkozom, ha gondolod, de ne itt tegyük és pláne ne személyeskedjünk, hogy ki mit mibôl vett meg. Én azt állítom, hogy ha ma valaki legalább részlegesen a zenélésbôl él, nem probléma a hangszervásárlás, mert arra a munkához van szükség. Egyszerú invest -ként kell kezelni.
Én a reklámzene irásokkor is sokat használom a hammond-ot, úgyhogy pl. minden Tesco reklámzenében az én Hammondomat hallhatjátok :)