Nos, elöször is meg kell vizsgálni honnan folyik, mert baromi becsapós lehet. Le kell tisztitani, és beinditani és figyelni.
1: Ha feltételezzük hogy a srác jól rakta össze akkor az összetételnél nem folyik. Nagyon ki kell tisztítani mert ott fém a fémen tömít, ha pici rozsda is van már folyik. Én tds-em egy kereskedésből jött, sokat állt, szétszedve a porlasztóházakat rozsdás lé is jött belőle-vizes gázolaj.... Ha ez jó és tisztán van összerakva és jól megtépve akkor ott nem folyik. Láttam már olyat hogy valami kencével, vagy csavarragasztóval bekenik a menetet hogy ha máshol már nem akkor legalább ott tömítsen-grrrrr
2: Ami rendszeres gond hogy a résolaj visszavezető csöcsöket megnyomja a kulcs amivel csavarozzák be a hf-be a porlasztókat és elég neki kicsit hajolni és már reped is - folyik örökké
3: A másik gond hogy a nyomócsövekről a sok ki be szerelés miatt elnyomódik a kúp és nem fekszik bele a helyére, folyik. Elég egyszer erősebben megtépni és a következő szerelésnél már folyik örökké. És nem a csavarral erőltetjük oda a csövet hanem odahúzzuk és kézzel benyomjuk a helyére közben kézzel becsavarjuk a csavart végig, mennie kell könnyen, utána húzzuk meg kulcscsal.
A 2 és 3 a leggyakoribb gond. más hirtelen nem jut eszembe..... Ja persze még ottvan a rossz résolajcső dolog, de gondolom ez egyértelmű hogy ez legyen az első, és kizárólag újra cserélni.
Gyári BMW réz alátéteket raktunk be. Kérdeztem van-e valami különbség a gyári és sima réz alátét között és mondták hogy igen. Anyagban is meg formában is, így az kilőve.
Aki összerakta annak már vittem vissza 1et aminél el volt repedve a ház, de az olyan is volt nem az ő hibája. Minden nap szétszed vagy 20 porlasztócsúcsot, meg common rail-el is foglalkozik, szóval nem tudom hol a hiba.
Ő azt mondta amikor másodszor mentem vissza hozzá hogy ilyennel nem találkozott még. Most hogy negyedszerre fogok visszamenni nem tudom mit fog szólni hozzá. Szerintem magához nyúl :)
Tűzkarikákat, porlasztóház alatti tömítéseket cseréltétek? Nem lehet, hogy elrepesztették valamelyik csúcsházat? Mert az elő szokott fordulni. Mellesleg majdnem teljesen biztos vagyok benne, hogy valami műszaki hiba okozza...
Segítsetek, mert tényleg felgyújtom. És nem is nehéz...
Porlasztócsúcsot most kell visszavinnem 4edszerre a Volánba mert csöpög. Főleg ha meghajtom a kocsit. Most megtettem és szabályosan folyik lefelé a gázolaj a blokk oldalán.
Nem hiszem hogy a sráccal lenne gond aki csinálta, mivel a Volánban ezzel foglalkozik 8 éve. Már az első alkalom után is ingyen csinálta. Először mind a 6ot vittük. Aztán csak 4et kellett, aztán 5öt, most megint 4 ereszti a gázolajat. A visszafolyócsövek újak szóval nem azzal van a gond.
Ti mivel szoktátok összerakni? M21 motor.
Ha valakinek van csak porlasztó háza üres, olyan amit ideadna olcsóért vagy nevezhetjük baráti árnak is, megvenném mert ezek a házak már szerintem menthetetlenek.
ha segíthetek v.mit.: igaz én OFF Audi ON tulaj vagyok, de a kocsimon ugyanolyan az adagolófej mint a tds-eken /92es legelső tdi/ , és ugyanilyen gondom volt hoyg nem vette a gázt azután miután beléptem neki. Onnan tudom hogy tuti ez lesz a bajod, mert a BMW-n ugyanaz van, mivel tds-é lett rátéve az enyémre /több van abból mint 92-es tdi-ből :D 93ban VAGnál már más a fej/ . Ez az adagolónak az elektromos vezérlő feje, ha nagy mákod van, bontva 30ropi, de külön nemigen adják és kicsit zsákbamacska is. Újonnan 100 fölött...
Van Vemo visco-nk, 20-04-1078-1 cikkszámon 30.282 Ft kker, a lapát az 9.702 Ft, de az sajna most épp nincs. Át tudod kérni hozzátok. Jó a Febi szilent, tedd bele nyugodtan.
Vojnó kérdezd már meg nekem légyszi azt a nőszemélyt az állófűtés fórumon hogy mennyibe kerül ThermoTop Z/C -hez a keringető szivattyú és a fuvató motorka!! Meg hogy van-e, vagy mikorra stb.
Irtam a 1641-es hozzászólásban neki de átsiklott felette vagy nem szereti a BMW-seket, vagy fszomtudja, de qrva hideg van :-)))
Negatív tapasztalatom,már megint behányt valami a tds-en.Kb 600 km út 160km/h tempó a hideg miatt jobban megy szerintem kicsi a coolerem,befecskendező ikon kivillan gázadásra nem reagál,index ki lassít úja gáz működik.Ez volt az első hosszabb utam vele, nem üzembiztos.Megérkezés,kb 50 perc dugó a vízhőmérő elindult felfelé mintga muszáj lenne neki,full fűtés 5mp alatt visszament,szerintem a viszkó is beszart.Mindez egy hosszabb út alatt.Ha tudnátok küldeni egy doboz gyufát megköszönném.
Amúgy Gergely ha segítenél nem találom az OEM -n a viszkót+lapát is kell, mennyiért tudsz?
Csövek kemények de amikor tudtam hogy hengerfejes akkor keményebbek voltak.
Sapka új, még amikor hengerfejes volt akor vettem Bárdinál.
Kiegyenlítő tartály alján marad a víz nekem is de annyira hogy a visszafolyó ágon keresztül már nem tud vizet visszadolgozni. Ha nem tud visszadolgozni akkor nem teljes a keringés. Én így tudom. Nem így van?
Most hagyom a picsába, addig megy le amíg akar. Majd ha melegszik az autó azonnal rátöltök, de nézegetem meddig megy majd le. Fagyálló a csomagtartóban úgyhogy nem lehet gáz.
Jah és tegnap este találtam egy foltot a kocsi alatt ahogy mentem haza melóból. Nem volt kicsit, de nem is nagy. Megnyaltam fagyállós volt. Nem biztos hogy az én autómból jött, de valószínű, úgyhogy megint nézhetem át a szaros csöveket.
Ami a fűtőradiátorból jön ki és megy a blokkba az lesz szerintem a ludas mert az nagyot törik. Nemrégen cseréltem, akkor bontott jó állapotút raktam a helyére, de lehet amikor az új fűtőradiátort raktam be akkor belülről rosszul mozdítottam meg és kihasadt. Remélem ennyi baja van. Kb annyi szopás van azzal a csővel mint egy HF levétellel, de még is csak olcsóbb. Remélem itt lesz a gáz.
Mit jelent hogy eszi? szóval mennyit kell utántölteni mennyi km-enként?
Első körben egy kiegyenlítő tartály kupakot vegyél ujat.
Nekem a tds olyan volt hogy csak a kiegyenlítő tartály alján szeretett pihenni a vízszint. Ha fölétöltöttem akkor "megette", eljátszottam ezt vagy 5 ször, de meguntam, hagytam, és jééé megált a tartály alján a szint és többet nem fogyott. Egyszerűen ennyi tágulási tér volt a szüksége a többit kiszuszogta a sapkán. Pedig soha nem voltak kemények a csövek sem.
Fogtam magam és melléálltam a donornak... És kiszereltem belőle, pontról pontra. Azután kipucoltam és beraktam az enyémbe. De ne hidd hogy egyszerű. A kocsi elejétől a végéig szét kell szedni, lent, fent!
Az e34-s fórumon nem csak M20, M21 eszi a vizet, M50 is! :o))))
Nekem ugye M51 és nem eszi, bár meglepődve vettem észre hogy benyelt 1 liter desztvizet nyár óta. Ezt állófűtés szereléskor vettem észre, de betudom annak, hogy pont az állófűtés vítpumpája adta meg magát. Elfosta az elektromos motor felé a vizet. Nem láttam nyomát, de megedte a vizet és amikor melegíteni alartam felforralta a vizet mert nem vitte el a motor a melegvizet. Hát ezért lett hiányos... De már műxik.
Mondjuk nyáron néha szoktam hallani, hogy más hangja van az autónak főleg hegymenetben vagy kis szaladás után, akkor összekapcsol a viszkó. Szóval hazudtam és szokott melege lenni. De ez már nem a termosztáton múlik szvsz.
semmi gondom nem volt vele. Hamar bemelegszik a motor, aztán gyönyörűen megáll a mutató középen. 318tds limo 1995-ös kb. 225000km óra szerint, kb. 180ezerrel vettük. Kb. 187ezernél tettem bele ezt a termosztátot. Bocs a pontatlan adatokért, de most nem tom csekkolni a szervízfüzetet... Ez volt 2 éve, tél elején, mert nem melegedett be a motor, és fáztam. Szóval közel 40ezer km óta ezzel megy az autó, és még soha nem ment ki a mutató a függőleges állás föle...
Szerintem ne takargass semmit, én is azzal kezdtem. Nem volt semmi eredménye. Cseréld ki a termosztátod, nálam az volt a második lépés. Utána lett fűtés, beállt a mutató középre és onnan meg se moccan. 4000Ft körül van, 88fokosat tettem én. És ha már ott jársz lecserélheted a hűtőfolyadékod, meghálálja a rendszer.
Én raktam be karton papirt.De ha nincs bent papir akkkor is felmegy középig.Nekem az volt a gondom hogy az alsó vizcső nem volt meleg.De ha letakartam akkor jo volt és nyitott a termosz.Szerintem elég nagy hütést kap.