Köszönöm az értékes hozzászólásod a témához! Most már nagy a valószínűsége, hogy megveszem. A nénike azt mondta, hogy tranzisztoros a belseje, de a képek láttán meggyőztél az ellenkezőjéről. A leslie boxot át fogom építeni, mert én is hiányolom belőle a felső tölcsért. Két alternatívám van. Az egyik, hogy veszek egy gyárit, a másik, hogy csinálok egyet. Gondolom a leslieben lévő erősítőt is cserélni kell, ha komolyabb teljesítményt szeretnék. Van egy 100w-os beag csöves végfokom, csak fel kell éleszteni. Talán az jó lesz majd. Persze nem rakom bele majd.
Volna még két kérdésem.
Milyen súlya van egy ilyen orgonának, és hogy lehet leszerelni a láb basszus pedált, a csövek milyen árban lehetnek bele, ha kell egy garnitúra?
Jó orgona, jó leslie. Min. 32 éves, ugyanis 1965-től 1975-ig gyártották amerikai fődarabokból Európában. (Amerikában 1965-1969) Elnyűhetetlen, rendkívül jó minőségű, hosszú élettartamú alkatrészekből áll. Több személyt ismerek, aki ért hozzá, volt már ilyennel dolga, tehát az esetleges szervize sem gond.
Volt már nekem is hasonló orgona -E112-, ill. Leslie125 is.
Az orgona játékfelületre a nagy orgonákkal megegyezik. 2×5+2oktáv. Műszaki tartalomban is teljes elektromechanikus, csöves erősítésű, mechanikus scanner vibrátós, foldbackelt klaviatúrák. Minden azonosság ellenére hangra, hangképre csak hasonló mint a legendás B3, C3, attól némileg elmarad. Saját hangrendszere is nagyot szól.
A Leslie 125 is egy egyszerűsített változata a "nagy" lezliknek. Szekrényméret megegyezik a 145-tel, de a belső tartalom kb. csak a fele annak. 40W helyett 20W teljesítmény, kisebb mélysugárzó és fa dobrotor, ill. teljesen hiányzik a felső tölcsér.
Szép, vastag, meleg hangja van, de hangerőre kisebb. Hangképre meg tompa, nincs magassugárzója. (egy crossoverrel, csipogóval meglepően egyszerűen, olcsón bámulatos javítást érhetünk el a hangképben, de akár beépíthető a szokásos magastölcsér is mert megvan a hely)
Összegezve, igényes, szép összeállítás. Persze sok függ a leendő használójának zenei felkészültségétől, stílusirányzatától. Üdv, Zsolt
Szeretnék vásárolni egy Hammond E312 orgonát, egy 125 leslie box-szal a fiamnak. Egy idős nénié, és 20 éve vásárolta újonnan. Azóta csak ő használta otthon. Érdekelne, hogy ismeri-e valaki ezt az orgonát, van-e jó, vagy rossz tapasztalata ,híre. Illetve az érdekelne, ha esetleg elromlana, van-e aki meg tudja javítani, esetleg karbantartani.
Előre is köszönöm, ha valaki szán rám egy pár mondatot.
Nincs másfél hónapja, hogy láttam/hallottam Őt.. Akkor már éreztem, hogy ez az utolsó alkalom. Fantasztikus pillanat volt mikor 20 év után újra egy színpadon állt és játszott Ő és Shorter. Talán nem véletlenül pont akkor és ott..
Ha most hülyéskedni akarnék akkor hirdetést adnék fel: "Kitűnő állapotban lévő Hammond orgonám tenplomi, szakrális orgonára cserélném - értékegyeztetéssel". Segítsetek: nekem valahogy nem megy a jazz. Amennyire szeretem (persze nem minden ágát), annyira nem tudom játszani. Mondjuk nem is tanultam soha. Tegnap csak klasszikus, szakrális műveket játszottam, hát magam is meglepődtem mennyire jól ment. Viszont a jazz elemekkel kínlódom. Lehet, hogy rock (és alfajai) mennének, de abban a műfajban jobb vagyok basszusgitáron.
Nem untatni akarok evvel bárkit is, de adjatok valami tippet, mert úgy érzem nem tudok fejlődni. Szaktársak, ti hogy vagyok evvel?
Bezzeg amilyen Tone Cabinetet nekem csinált Harangozó Misi az csak ugatta ezt... (én meg marha valódi pénzt adtam neki érte, nem spielgeld-et a Capitali játékból).
Valóban volt Balázs Fecónak, Pressernek, Fogarassynak, Patakinak, T-L-M de azok kicsik voltak, olyat Smith nem használt. Figyelem a Bartók rádiót, hátha...
Nos, rádiófelvételről nincs tudomásom. Tévéfelvétel állítólag készült, azonban én nem emlékszem ilyenre. (Nem voltam tévé-függő, így ha lett "végeredmény" azt nem láttam.)
Az Erkel Színházban jelen volt haverom viszont esküszik arra, hogy Jimmynek gondja volt a pedállal, kifelé valami basszus kontakhiba hallatszott, és a Mester látványosan emelgette, csapkodta a pedálokat, de a koncert nem állt le. Bevallom, ilyen szituációra nem emlékszem. Lehet, hogy volt délutáni és esti koncert? Who knows? Azt, hogy honnan szerezhettek cuccot? Akkoriban Pataki Lacinak (Syrius), Balázs Fecónak (Taurus) volt Hammondja. Talán Pressernek és Fogarassynak is...
A lengyelek akkor ott valamit eltoltak. Lehet hogy nem is ABC volt? A standard koncertcucc: B3 (paddal, pedállal) és 2 db. 122/147 leslie, mint a nemrég hivatkozott videóban. Ezzel még játékban, hangban megegyezik a C3 és A100 sorozat, csak a dizájn eltérő a tömör alsórész miatt. Lezliben nagyobb a szórás, a 145, a 31H, 21H, 22H tökéletesen egyenértékű, de lehetett látni 710, 770, 760, 910-es lezlivel is. (pl. Root Down)
Az 1972-es magyarországira honnan, milyen orgonaösszeállítást szerezhettek? Készülhetett róla tv-rádiófelvétel?
Köszi, igen, még egy kicsit csavargatni kell majd a potikat... (most nem is tudom, hogy a mic. trimmeket hova tekertem ... :) ) Viszont a digital Xb sehol sincs ehhez a szund'hoz... A 12AX7 cső csodát tesz! :)
Szia, fogas kérdés. Egyébként nem is szól rosszul. Ja, hátul a fehér mikrofon trimmereket teljesen fel kell tekerni. Nem baj ha kicsit orrhangú, zenei környezetben lehet hogy még jobb is, jobban kijön a hangja. Ismétlem, nem is rossz felvétel. Azok a kis zajok sem ártanak neki, egy igazi analóg B3/122 láncban még több zaj is elő tud fordulni, attól jó. Szóval ne a digitális XB/műlezli legyen az etalon hang, az túl steril. Ha mégsem vagy megelégedve, kívülről mikrofonozd be. Úgylátszik itt kis EQ is elkelhet. Ki kell kísérletezni az elején a megfelelő hangzást. Zs.