Keresés

Részletes keresés

alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.19 0 0 4627

Ne vedd elutasításnak, de rengetegen leírták saját módszerüket (felesleges ismételni, ha van készen). A keresőbe (pl. Google) a kifejezést (terepasztal füvesítése) beírva jobbnál jobb találatok érkeznek, ízlésed szerint válagathatsz közülük.

 

Ez pl. igen szemléletes: http://www.paksinuti.hu/opaks/epites1.html

Előzmény: ocsi0110 (4626)
ocsi0110 Creative Commons License 2011.07.18 0 0 4626

Üdv!

Még kezdő vagyok a terepasztal füvesítése terén. Valaki elmagyarázná nekem hogy hogyan is "kell" ezt csinálni.

A választ előre is köszönöm.

modell13 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 4625

Jaj 

Ez lenne az első:

 

 

 

 

Előzmény: modell13 (4624)
modell13 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 4624

Hali!

 

 

Pár idei videó az asztalomról. TT ről és a H0 ról:

 

 

 

 

 

BaTTka 1 Creative Commons License 2011.07.14 0 0 4623

Nem csal a szemed, valóban H0e. Remélem a végén is jól fog kinézni. Valamikor 2043 táján...

Előzmény: Villámhetes (4622)
Villámhetes Creative Commons License 2011.07.14 0 0 4622

Jól látom,H0e?Jól néz ki!:)

Előzmény: BaTTka 1 (4621)
BaTTka 1 Creative Commons License 2011.07.13 0 0 4621

Ha már emelkedő:-) Én max 25 ezrelékben szabtam meg a mértékét.

 

 

 

 

 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2011.07.13 0 0 4620

Ha-ha, most cukkolsz? Első lépésként jó nekem a múlt héten vett Brawa DB E69 03-as, nagyon jól mutat az általad digizett Silberling vezérlővel...:-)))

Előzmény: Törölt nick (4619)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.13 0 0 4619

Viszont nekem meg izgatja a fantáziámat (meg a fiaimét is!) egy ilyen H0 asztal felépítése, ami szembe megy az uralkodó irányzattal, hogy ugye a "mellékvonal az nem villamosított".

 

Amúgy a MIBA Brawa cikkének az a címe, hogy: "A barokk bajor".

Tagadhatatlan, van valami megfoghatatlan, és tényleg barokkos báj ezekben az egyébként nem túl szép gépekben:-)))

 

Szóval ez egy szép feladat lenne:-))

Előzmény: róbertke (4618)
róbertke Creative Commons License 2011.07.13 0 0 4618

Sajnos nem voltak hosszú életű gépek...:-(((

Előzmény: Törölt nick (4617)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.13 0 0 4617

Az emelkedéshez egy érdekes adatot olvastam egy régi MIBA-ban (most nincs előTTem, a kisebbik fiam elkunyerálta), ahol is az egykori bajor EG4x1/1 (későbbi E73) eredetijét mutatják be, meg persze a Brawa modelljét is. Egy meredek, sokszor kis ívsugarú Freilassing- Berchtensgaden vonalra szánták. Max emelkedés 50 (sic!) ezrelék, legkisebb ívsugár 180m.

 

Egy dolog biztos:

Ha valaki visszamegy az első korszakba, konkrétan  bajor vasutakhoz 1916-ba, és kis területen épít, akkor bátran csinálhat merdek, szűk ívekkel tarkított hegyi pályát, rövid vonatokkal, és kuriózumként még villamosíthatja is, sőt kell is! A Brawa ezen modellje volt már a kezem alatt, nem egy "kispályás" szerkezet, vonóerő lesz bőven, és erdetiben is csak pár kocsis vonatokat húzott/tolt!!! fel a hegyre.

 

Igazi kihívás egy ilyen asztal, de meseszép eredménnyel kecsegtet!

Előzmény: alsó madárfogás (4615)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.13 0 0 4616

És tudom, zsúfolt. (Már ami látható belőle, az is. A tárolók még sokkal inkább.) A cél ("Nagy vasútüzem kis területen") szentesíti az eszközt. :-)

Előzmény: alsó madárfogás (4615)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.13 0 0 4615

Kedves Rizibácsi, köszönöm, bár remélem, csak lesz ennél találóbb gondolat is. :-)

 

Egyébként megint csak saját tapasztalat: a nagyjából 15 évvel ezelőtt készült, első saját építésű terepasztalomon elkövetett hibák, slendriánságok, az ezekből fakadó kellemetlen üzemeltetési tapasztalatok okán immáron két esztendeje halogatom a második elkezdését. 

De most a körülmények annyira kedvezőek (üres lakás 10 napig - mindenki más elmegy a dolgára), továbbá a teljes vágánykészlet felhalmozva várja a beépítést, vagyis muszáj nekiállni; a jelszó: "most vagy soha". :-)

 

 

Kiszámolható, de megelőzöm: a legnagyobb lejtésszögek 35 és 40 ‰ közöttiek  az egyes ágakon (a kevésbé látható "mellékvonal egyenes emelkedője a 40-es).

 

 

Előzmény: rizibácsi (4613)
Villámhetes Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4614

Elötte 2-vel fejtette meg Wartburger topictárs:)25 ezrelék.

Előzmény: dude78 (4609)
rizibácsi Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4613

Szia alsó madárfogás!

Még fél év hátra van ebből az évből, ha csak a naptáron nem változtatnak, de erre megszavazom a topik legjobb hozzászólása címet. Istenem, hány pályatervet csináltam, még olyan sablonnal is vagy hogy hívták. Ja, és ami utánna jött? Nagyon jól szóltál. Rizmajer.

Előzmény: alsó madárfogás (4608)
Mike Thrawn Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4612

Helló

 

Következő Ho-s méretarányhoz kellene valami építő jellegü ötlett :) 

 

A sineket és a váltókat már megvettem. De ugy érzem valami még hiányzik. Valami rakodó rámpára gondoltam ám nem tudom mi lenne a legjobb megvalósítás. Vagy, hogy mi nézzne e legjobban ki. A képeken a kis teherautók jelölik a nagyon kérdésesen üres terület. 

 

 

Oda még nem tudom mit építhetnék. Gondolkodtam Valamilyen örházon is de szerintem az túl nagy lenne oda. Esetleg talán valamilyen parkoló ? 

 

Inspirációért előre is köszönöm :) 

 

ÜDv

gezerol68 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4611

Szia!

 

Egy nagyon kedves barátom hasonlóan járt! Szitén nagyon szeretne egy N-es vasuta csinálni! Minap megemlítette otthon, hogy milyen klassz lenne egy új "dohányzó asztal" a nappaliba. mire az asszony:-Minek, hisz mi nem is dohányzunk!:)))))

 

Üdv: Gábor

Előzmény: tomcat#01 (4606)
dude78 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4610

Múlt héten átvettem a Rocket Modellnél (nem reklám, mert nem kapok semmit érte, csak szimpatikus mind az úriember, mind az üzletpolitikája) a Peco síneket, meg kitérőket, már nincs visszaút - bele kell vágni, még ha a fene fenét eszik is. :)

Előzmény: alsó madárfogás (4608)
dude78 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4609

Jó kis asztal lesz ez!

Azt viszont nem írtad, mekkorák az emelkedők?? :))

Előzmény: Villámhetes (4598)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4608

Úgyis a pályatervek fabrikálása a legszebb a terepasztalépítésben. Tiszta, könnyedén visszafordítható folyamat, és nem is kerül sokba. Ami utána jön, maga a rémálom. :-)

Előzmény: dude78 (4607)
dude78 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4607

Köszönöm a hozzászólásokat emelkedő és űrszerlvény-magasság témában, nagyon hasznosak voltak. Készítek egy pályatervet max. 35 ezrelékes méretekkel is, aztán, ha eljutott a dolog odáig, hogy már tudnak a vágányokon futni a szerelvények, akkor majd meglátom, hogy fér-e még több szufla az elképzelésekbe.

tomcat#01 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4606

Köszönöm a képet meg az infókat, meg Villámhetes topiktársnak is a biztatást.

Egyenlőre NAGYON-NAGYON terv szinten van a dolog. Van egy 100x50 cm-s dohányzóaztalunk, arra gondoltam ráépíteni (aztán egy üveglapot a tetejére) hogy tudjon futni az a kettő db N-es Taurus amit a múlt héten (isten tudja miért) vettem. Persze itthon a terv megemlítése is az eretnekség gondolatával ért fel, úgyhogy egyenlőre altatom az ügyet :-) A lényeg, hogy az alagút kijáratától a templom előtti kanyar feléig kellene emelkednie annyit, hogy alatta már elférjen a másik vágány, ez kb 55 mm lenne szerintem (és a Wintrack szerint) a cirka egy méteren.

Előzmény: gezerol68 (4605)
gezerol68 Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4605

Szia!

 

Küldök egy fotót az én legelső asztalomról, ami hasonló vonalvezetésű, mint a tied. Itt a legnagyobb emelkedés 50 ezrelék és a képen látható szerelvények minden gond nélkűl mentek rajta! A terv a Roco útmutatása szerint készült (emelkedés max. 5%, azaz méterenként 5cm). Maga a terv a Noch Salzburg tipusú félkész terepasztalának mintájára készült, annak kicsit módosított változata. Az asztal egy Tiszafüreden megrendezet időszakos kiállításon 3 hónapon keresztűl minden gond nélkül működött!!!

Vezérlés digitális, sínanyag Roco RocoLine gumiágyazatos sín.

 

Üdv: Gábor

 

 

 

Előzmény: tomcat#01 (4599)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4604

Egyetértünk, magam sem mondtam mást: nézze meg a modellvasúti szabványokat, és ha még mindig nem nyugodt, menjen el olyanokhoz, akinél működik.

Előzmény: rizibácsi (4602)
Villámhetes Creative Commons License 2011.07.12 0 0 4603

Ne keseredj el,ari kis asztal ez!:)

Szerintem a Roco 23386-os motorvonatom vezérlővel felmegy 55 ezreléken.De 4-5 tengelyes gőzös is felmegy 2-3 kocsival.Ki kell próbálni.Talán a BR 64-esem is.

 

Előzmény: tomcat#01 (4599)
rizibácsi Creative Commons License 2011.07.11 0 0 4602

Szia!

Nekem, gépésztechnikusként kötelező volt a szabványokat a táblázatokat a RAJZOT elhinni betartani és bízni bennük. Az AS szabvány azaz az Ahogy Sikerül az nálunk nem működhetett. Persze, menjen, nézze, csináljon jól méretezett rajzot, akkor talán sikerül. Az alapokat viszont érteni kell, ha itt ennyit csúszok akkor az ott visszaköszön, és ami sikerült X.Y.-nak, az neki nem jön össze. Látod, amióta nincs rendes minőségellenőrzés, mert azon spóroltak legelőszőr, azóta mennyi sz@r készül a világban. De mindenki úgy csinálja ahogy akarja, lehet hogy elsőre sikerül neki. Legyen úgy. Ennyi. Rizmajer.

Előzmény: alsó madárfogás (4601)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.11 0 0 4601

De kit fogadunk el hozzáértőnek? Aki a nagyvasúti szabványokat tartja az egyedül irányadónak, vagy azt, aki ésszerű kompromisszumokkal megépítette a magáét?

 

Egyébként - nem akarom gyengíteni a mondanivalómat, de - nem véletlenül volt ott az internetes kommunikációban közismert vigyorjel: szerintem hasznos a fórumok olvasgatása, a kérdezz-felelek. 

 

Csak néha célravezetőbb a kizárólag itteni tájékozódás helyett élőben körülnézni, vagy ha ez nem lehetséges, ténylegesen terepasztallal rendelkezőkkel konzultálni. Ezért egyetértek róbertkével, ki kell menni a kiállításokra - aki oda elviszi a magáét, az nem féltékeny a műhelytitkaira.

Előzmény: rizibácsi (4594)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.07.11 0 0 4600

Bocsi, az első sor idézet akart lenni Csíkostól.

Előzmény: tomcat#01 (4599)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.07.11 0 0 4599

A 40ezrelék az a feszített, végső eset.

Akkor a 55ezrelék nagyon már necces? :-))))  Asszem ez a projekt is storno :(

N-es, dohányzóasztal üvegje alá gondoltam.

Előzmény: Törölt nick (4588)
Villámhetes Creative Commons License 2011.07.11 0 0 4598
Előzmény: Villámhetes (4597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!