Keresés

Részletes keresés

lzh6k4 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 862
no ez a csodaprogram nekem cseszik működni, pedig mindent beállítottam már amit írt a manual.
Előzmény: digium (858)
peterch Creative Commons License 2010.02.17 0 0 861
Szia !

Termeszetesen nekem is fejtorest okoz a csomeret megvalasztasa annak tudataban, hogy gazfozolapod van. Tudom ,hogy ellent mondok azzal amit most leirok ,a regebben irtakkal es az alap kovetelmenyekkel a legtechnikaban. De en bevallalnam az elmeleti nagyobb sebesseget csak azert, mert a ventilatorok vezerlesevel fozeskor beallithato az optimalis elszivas. Gyakorlatban ritkan van olyan, hogy az osszes gazego egjen, ilyenkor kell a 250m3/o elszivas. A tobbi esetben a valosaghoz igazithato az elszivas igenye, ami kisebb mint a megengedett 5m/sec. Tehat az uzemido toredek reszeben van igeny a maximalis elszivasra,ami nagyobb nyomascsokkenest es zajt idez elo.
Szerintem. Tudom, most nehez dontes ele allitlak, de gondold at Te is!

Udv , Peter.
digium Creative Commons License 2010.02.17 0 0 860
Elnézést, -15°C-re méretezett...
Előzmény: digium (858)
digium Creative Commons License 2010.02.17 0 0 859
Beírok még pár márkát, nehogy reklámozáson fogjanak, de persze a teljesség igénye nélkül:
Toshiba Estia
Mitsubishi Zubadan
Daikin Altherma
Hitachi Aqua Free
Fuijitsu Waterstage
LG Therma V
Ozone Aqua (kínai)
...és rengeteg európai gyártó...
Előzmény: lzh6k4 (857)
digium Creative Commons License 2010.02.17 0 0 858
A 15°C-ra méretezett teljesítményt szokták szorozni (helyfüggő) 1900 és 2200 közötti tapasztalati értékkel. Magyarán mintha az idény alatt ~2000 órát menne padlógázon a fűtésed.
Én hsz-nél az LG-re gondoltam, nálunk az egyik vezető légkondi és levegős hőszivattyú importőr. Kérdezd meg a légkondis fórumban, hogy milyen a minősége és alkatrész ellátottsága. Máskülönben Daikin-t kb. 10-15%.al drágábban kapsz, az meg japán. Az utóbbihoz van egy nagyon jó méretezőprogram a neten:
http://daikin.mcquay.hu/6_Szoftver/Daikin_Altherma_Kivalaszto_Program/index.html
Előzmény: lzh6k4 (857)
lzh6k4 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 857
A hőszivattyú szintén az magas bekerülési költség miatt esett ki (koreaiakról eddig lebeszéltek, mert alkatrész ellátottsága nem a legjobb, és nem akarok megfagyni egy hiba esetén), illetve, hogy akkor megintcsak padló vagy radiátor között választhatok. :( Publikus a mailcimem, ha írtok rá elküldöm az alaprajzot és akkor lehet kicsit agyalni rajta. Értem én, hogy bekerülés + üzemeltetési költségeket együtt kellene nézni csak azt nem értem, hogy Nektek, hogy jött ki a 600e/év a nobora, mikor nekem olyan 300e-t számoltak. Ettől függetlenül az arányok tuti ugyanazok.

Ez a fűtés mizéria okozza a legnagyobb fejtörést, és mostmár nagyon tanácstalan vagyok.
Előzmény: Axióma (855)
cell7 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 856
Szia!
"Szerintem a 200 / 125 nalad is eleg lesz"
Azt is nézted, hogy kifújásnál ebben az esetben 125 -ös csőnél a "légsebesség 5,66 m/s" ?

Ez nem túl nagy sebesség? Ha ezt az oldalt nézem, akkor az 5 mp-hez 28,3 m kell.

Jól gondolom hogy a rekuperátorban a kifújt és a beszívott levegő paramétereit is figyelni kell?
Egyik sebessége sem lehet nagyobb mint 5 m/s, valamint mindkettőnek legalább 5 sec-ot kell bent tartózkodni?
Előzmény: peterch (853)
Axióma Creative Commons License 2010.02.17 0 0 855
Bocs, a geo-t kihagytam (bar nem minden szolgaltatonal erheto el!)
A 9kW tuti sok nala, igy szigetelt hazban eleg kell legyen a szelloztetes. Mar persze ha nincs nyaron arnyekolatlan uvegfala, de tetelezzuk mar fel, hogy aki ennyire figyel a hotechnikara, az nem csinal olyat.
Előzmény: digium (854)
digium Creative Commons License 2010.02.17 0 0 854
A hőszivattyúra (ha eurovent-es) kérhet geo tarifát 30Ft/kWh-val. 3-as COP-ot számoltam. Egy koreai levegős 9kW-os akciósan bruttó 1150eFt. Ebből ha pályázik, akkor visszakaphat 345ezret. Az 805ezer, a gázhoz képest olcsó. Ha 9kW a fűtésigénye, akkor a hűtés igénye se lehet túl alacsony. Kicsi eséllyel tudja csak szellőztetőn át azt leadni...
Előzmény: Axióma (848)
peterch Creative Commons License 2010.02.17 0 0 853
Szia !

Szerintem a 200 / 125 nalad is eleg lesz. 5 masodpercnel eleg hosszura nyulik a csorendszer. A befuvoagban kicsivel tobb levegot kell bejuttatni legalabb 275m3-t, hogy tulnyomasos legyen, a 75m3-es elszivasnal legalabb 82-83m3-t. Igy a szagok nem jutnak ki a helysegbol.
Nalam a haz legm3-re cca. 164m3 , igy 70%-on 1x cserelodik 1 ora alatt a levego.

Udv , Peter.
Előzmény: cell7 (851)
peterch Creative Commons License 2010.02.16 0 0 852
Szia !

Kulso PVC csobe szerelve megspanolt allapotban kozeppentartva meg jo is lehetne csak kerdes, hogy az esetleg gazzal fozo haztartasban meddig birna az aluminium folia.
Ha az anemosztatokbol a kiaramlo levego sebessege nem nagy, akkor szerintem elviselheto, mert az attol is fugg,hogy milyen fajtat valasztasz. Igy a levego a mennyezet felszinen oszlik szet es nem lefele fuj. Nagyon sok fele kivitel letezik, igy mindenki a sajat igenye es penztarcaja szerint tud valasztani.

Udv , Peter.
Előzmény: H3x (850)
cell7 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 851
Péter!
Jól számolok a rekuperátorra? Melyik csőméretet célszerű szerinted választani?
Egyáltalán ilyenkor is a nagyobb, "teljes üzem"-mel kell számolni?

Kifújás (belső csőben) 250 m3/s-ra számolva
csőméret 125 mm -> légsebesség 5,66 m/s
csőméret 150 mm -> légsebesség 3,93 m/s

Beszívás (külső csőben) 250 m3/h-ra és 5 sec-re számolva,
csőméret 200/125 mm -> légsebesség 3,63 m/s -> min. hossz 18,15 m
csőméret 200/150 mm -> légsebesség 5,05 m/s -> min. hossz 25,25 m
csőméret 250/150 mm -> légsebesség 2,21 m/s -> min. hossz 11,05 m

Szabad tudni hogy nálad mennyi a ház légköbmétere?
Légyszíves segíts, mert már jojózik a szemem. Köszi.
Előzmény: peterch (845)
H3x Creative Commons License 2010.02.16 0 0 850
peterch!

A rekuperátorhoz szerinted lehetne használni STRECHDEC csövet ("Alumínium anyagú spirálisan korcolt harmonikacső, összenyomva, papírdobozba csomagolva. A lemez vastagsága 100 mikron")?
Mondjuk a padlástérbe felrögzítés és a két cső középpontos szerelése nem lenne 1xű.

Az ablak közelébe helyezett anemosztátok nem lengetik (zavaróan) a függönyöket?
Előzmény: peterch (845)
Axióma Creative Commons License 2010.02.16 0 0 849
Szerintem nagyon tul van meretezve. A mi hazunkat a kovetkezo adatokkal szamoltak: PTH30NF+8cm EPS (sztem 0,25 folott), 1,4-es ablakok, 3,0-snak szamolt (bar dupla retegben beepitve kb. 1,5-es lehet igy) uvegtegla-betetek, 10 centi lepesallo a vizszintes fodemekben es talan 15 a tetosikban, plusz jo hosszu haz (sok felulet hul), rovid oldal nez delre, stb. Igy szamolt a gepesz 11 kW koruli futesi hoigenyt (tervezesi homersekleten, -15 oC remlik). Ja 108 nm, es egy "kicsit" tobb hoszig. lett beepitve. A+-os haz meg me'g olyan messze van ettol jo ertelemben veve...
Persze, tudom, a 9kW betervezese nem jelenti azt, hogy allandoan tekernie fog az osszes, felteszem -15-ben sem, de ha van hotarolo tomeg is, akkor tuti kevesebb is eleg lenne.
Előzmény: lzh6k4 (846)
Axióma Creative Commons License 2010.02.16 0 0 848
Na itt valami santit. Nincs _atlag_ 5-os COP!!! hoszivattyura. Es baromi nagy a beruhazasi koltsege, raadasul hogy ontopic is legyek, a szellozorendszer nagyjabol feleslegesse teszi a hutest...
Előzmény: digium (847)
digium Creative Commons License 2010.02.16 0 0 847
Én elgondolkodnék a helyedben a hőszivattyún is, úgy ~10Ft/kWh-ra jön ki a fűtési energia ára és még hűteni is tudsz vele. A nobo-val 50Ft/kWh nappali árammal... A teljes fűtési szezonod alatt (ha igaz a 9kW -15°C-ál) ~18000kWh energiára lesz szükséged. Az ~1800m3 gáz.

Nobo: 600.000Ft/év nappalival
360.000/év vezérelttel (de akkor 3-szor annyi panel kell, hogy 8 óra alatt kifűtse a házat és fűtés se akkor lesz amikor szeretnél, hanem amikor áram van)
Gázzal: 252.000Ft/év
Pellet: 216.000/év
Levegős hőszivattyú: 180.000Ft/év
Fával: 120.000/év
(mindegyik sacc per kábé)

Amúgy A+ háznál rettenetesen sok a 9kW, de lehet hatalmas a ház.
Előzmény: lzh6k4 (846)
lzh6k4 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 846
Köszi srácok.

A helyzet az, hogy a ház az A+ kategóriás lesz, 0,14-es falak, 0,7-es ablakok. A gáz egyelőre a telken sincs bent, és az eddig kalkuláltak szerint nem is akarjuk, hogy bent legyen.
Az eddig kalkulált fűtésköltség áramban kb 25.000 Ft/hóra jönne ki. A teljes kiépítés 700.000 Ft a nobo radiátorokkal, a gáz bevezetésével a fűtés kivitelezés 2,5 millió lenne, így egyelőre a mellett vagyunk, hogy gáz nem kell. Asszem szumma 8,5, de max 9kW fűtésteljesítményt építenének be.

Milyen adatok kellhetnek még? Vagy még ez is kevés, és keressek épületgépészt? Tudtok ajánlani?

Apropó a mennyezetfűtés előnyeit, hátrányait valaki el tudná mondai?

Az, hogy az építész és a épületgépész együtt dolgozik-e, hát nem hiszem. Az miért jó?

peterch Creative Commons License 2010.02.15 0 0 845
Szia !

Szerintem jo lesz, csak ha neked elonyosebb, akkor a mosogato fole a 100-as cso is eleg. Persze, ha nem akarsz annyi meretet kombinalni, akkor majd az anemosztattal beszukited a megfelelo elszivasra.
Sok sikert a megepiteshez.

Udv , Peter.
Előzmény: cell7 (844)
cell7 Creative Commons License 2010.02.14 0 0 844
Péter!
Légyszíves nézd át a mellékelt táblázatot!
Kicsit módosítottam a csőméreteket, a hálószoba és a gyerekszoba két befúvást kapott, így 125 mm-re le lehetett vinni a csőméretet.

Csak a teljes üzemnél van olyan légsebesség ami nagyobb mint 1 m/s.
2,94 m/s a konyhai a főzőlap feletti szagelszívón, de ennek fix 125 mm-es a bekötő csonkja, ill.
1,36 m/s a fürdőben.

Befújásnál 1,81 m/s a nappaliban, de mivel a nappali és a konyha között egy dupla boltív van ajtó nélkül ha a konyhai elszívó zajos akkor az a nappaliba is behallatszik. remélem ezt utólag nem bánom meg.

Normál üzemben a maximum 0,88 m/s a konyhai elszívón. Ez jónak tűnik.

Vélemény?

Pitylogós Creative Commons License 2010.02.12 0 0 843

A szellőztetővel kifűteni csak az igen-igen jó szigetelésű házat tudod, és azt sem 18°os levegővel.

 

Itt egy cég, akik alapból szellőztetővel fűtik a házaikat:

 

http://www.schwoererhaus.de/de/

 

az oldalon a technikának is utána tudsz olvasni.

 

Előzmény: lzh6k4 (840)
Axióma Creative Commons License 2010.02.12 0 0 842
Homerseklete meg fog egyezni, de a hoerzete nem... marmint ha jo hovezetesu anyagbol keszult. Szoval oda se art szonyeg vagy valami melegpadlo.
Előzmény: quint (841)
quint Creative Commons License 2010.02.12 0 0 841
Erre így nagyrészt csak zöldségeket lehet válaszolni. Hosszú távra jó megoldást csak a ház összes jellemzőjének ismeretében lehet ajánlani, vagy ha még nem kész a ház, akkor együtt kell dolgoznia az építésznek az épületgépésszel.

Azt érdemes figyelembe venni, hogy Európában a gáz és a villany ára együtt mozog, és hőegységre számolva a villany hármoszor annyiba kerül, mint a gáz, a gáznak felébe tüzifa, de pl. a fapellet majdnem ugyanannyiba, mint a gáz...

Vagy például az értelmes padlótemperálás alapfeltétele a padló alatti vastag szigetelés, de ennek megfelelő megvalósítása esetén már nem is olyan fontos a padló temperálása, mert így a padló felületi hőmérséklete gyakorlatilag meg fog egyezni a belső levegő hőmérsékletével...
Előzmény: lzh6k4 (840)
lzh6k4 Creative Commons License 2010.02.12 0 0 840
Sziasztok!

Korábban írtam ide fűtésügyben. A következőt ötlöttem ki, mi a véleményetek róla.

Beraknék egy hővisszanyerős szellőztetést (pl helios), központilag a szellőztetőnél megfűteném mondjuk 18 fokra. Azután, hogy a padló is meleg legyen betennék kiegészítő fűtésnek fűtőkábelt. Ez nem éppen pénztárcakímélő, de mi szeretjük a meleg padlót, viszont elég sokszor megyünk el rövid időre, amikor fölösleges fűteni, de ha a fűtőkábelt lekapcsolom és kihűl akkor az 3 napig fel sem melegszik.

A másik megoldás, hogy hagyjuk a meleg padlót és, csak a szellőztetővel fűtünk. Ezen esetben hogyan lehet megoldani a helyi temperálást. Ha csökkentem a befújt levegő mennyiségét az gondolom jó, kérdés, hogy a befújókat lehet-e ily módon szabályozni.

Várom a véleményeket.
peterch Creative Commons License 2010.02.10 0 0 839
Szia !

Kicsit visszaolvastam a sajat hozzaszolasaimat es mar ertem hol kevertelek meg. Azt irtam,hogy az elszivasi pontokon sem legyen nagyobb a sebesseg, csak max. a konyhaban. Igen a zajkeltes vegett igy volna jo, de ha az attoresek tul nagyra jonnek ki, akkor inkabb vallald be a nagyobb sebesseget es igy lecsokken az attoresek merete az elszivo oldalon. Maximumra ugy sem fogod sokat uzemeltetni.
Bocsika ,hogy egy kicsit megkevertelek.

Udv , Peter.
Előzmény: peterch (838)
peterch Creative Commons License 2010.02.10 0 0 838
Szia!

Most nincs sok idom de a lenyeg, hogy a befuvasnal legyen a sebesseg 1m/sec. Az elszivasnal nyugodtan a maximumnal mehet a nagyobb elszivasi sebesseg.Tehat,ha a rekuperatorban maximumnal 4m/sec. valasztasz,akkor minden agban az elszivast szamold erre a sebessegre,igy kisebb atmerok jonnek ki. A befuvo oldalon ha minden ablakhoz tennel anemosztatot, akkor lecsokkennenek az atmerok. Az attoresek is vekonyabbak lehetnek. A hossz legyen legalabb 5 sec. ,de azert ha van hely,tegyel tobbet. Nalam a 200m3/h-ra van 21m.
Inkabb meg egy kicsit gondolkodjal, mint utanna banni a dolgot.

Udv , Peter.
Előzmény: cell7 (837)
cell7 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 837
Peter! Agyalás folytatódik.
Rájöttem, hogy a korábban számolt és szétosztott légmennyiségek nem voltak jók.
Mellékeltem egy táblázatot az újról. Benne van a légmennyiség, hogy ehhez mekkora átmérő kellene hogy 1m/s legyen a sebesség és a végén a "Teljes üzemhez" kiválasztott csőméret.
A hiba ott volt, hogy ha "tejes" üzemben 250 m3/h-val megy a rendszer, "normál" üzemben pedig 75 m3/s-al, azaz a 30%-ával, akkor minden elszívási pont 30%-al kevesebbet szív el, én viszont össze vissza kavartam. Azt akartam, hogy "normál" üzemben ne a konyha, hanem a fürdőszoba szívja el a legtöbbet. Pedig ez milyen jó lenne.
-A közösítéseken nagyon gondolkodtam. Az lenne a legjobb, ha a kamrában egy áttörés volna ami minden elszívást feldob a padlástérbe, de ehhez egy 300 mm-es födémáttörés kellene (1m/s mellett). Ez nem megy.
- a konyhában a főzőlap elszívást folyamatosan sokalltam, de utánaolvastam hétköznapi páraelszívóknak, meg hogy azokat hogy kell kivlasztani... szóval egyáltalán nem sok. Sőt ha jobban belegondolok...

-1.anemosztát és csőméretek: ahogy ki lett számolva a min. átmérő az 1 m/s-hoz, a sárga oszolopba került egy választott födémáttörés cső és anemosztát méret, ami nyilván a következő csőméretre van kerekítve. Sajnos a befújásnál a szobákba és a nappaliba elég lenne 180 mm-es spirocsővel is födémet törni, de arra nem találtam 180-as légszelepet, csak 200-as méret a következő. Mondjuk ha a rekuperátorra való rákötést vézem, és oda jó lesz a 200-as cső, akkor ez pont összejön vele.
-2.elszívó oldalt nézve és a rekuperátort is belevonva ott a bajom, hogy mint pl. nálad a rekuperátorban a belső cső 125 mm, viszont nálam a fürdőben 150 mm-re jött ki az elszívás csőmérete. Most ilyenkor mi van? 150-el indítani, majd padlástérben le kell szűkíteni 125-re és kész, vagy a rekup. belső csőméretét kell emelni 150-re?
-3.hogy ne kelljen sokféle csőméretet venni lehet hogy a WC és kamra, valamint a mosogató 80 ill. 125 mm-es csövét/elszívását is 150-esből volna érdenes csinálni, hogy ne maradjon annyi hulladék cső...
-4. hogyan tudom kiszámolni a rekuperátor minimum hosszát, ha tudom hogy max 5 m/s lehet a sebesség?

Légszelepet itt néztem a pdf 55. oldalán.
Spiro csövet, Sonolflex csövet itt néztem a pdf 2. és 16. oldalán.
Előzmény: peterch (835)
cell7 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 836
Itt találtam jó képleteket meg példákat számoláshoz.
Végre látom mi van a számolások mögött. :-)
peterch Creative Commons License 2010.02.07 0 0 835
Szia !

Ne keverjuk a dolgokat!
Befuvasnal ugy valaszd meg az anemosztatok meretet, hogy a bekotocso is ugyanolyan meretu legyen es a levego sebessege ne legyen nagyobb 1m/sec.-nal.
Az elszivo pontokon is ha lehet,ne legyen gyorsabb az aramlas. De a konyhai fozolap feletti elszivonal nem baj ha nagyobb a sebesseg, mert ott igyis-ugyis egy kicsit zajosabb lesz a maximalis uzemben.
Minden szukitesen felgyorsul az aramlas, ami nagyobb nyomas veszteseget es +zajt idez elo. Rad van bizva, hogy mit valalsz be.

Udv , Peter.
Előzmény: cell7 (834)
cell7 Creative Commons License 2010.02.07 0 0 834
Csak az anemosztánál kell 1m/s-nak lenni sebességnek? Utána már szűkülhet is rögtön a cső? Ha szűkülhet, mennyivel hátrébb?
A konyhai elszívó fix méretű bekötőcsonkja átm 125 mm. Alatta ugyan a teleszkópos rész nagyobb felület, de a 125 mm-es átmérőnél a 130 m3/h mellett 2,943 m/s jön ki. Ez nem baj?


Előzmény: peterch (833)
peterch Creative Commons License 2010.02.07 0 0 833
Szia !

Ez az elso lepes, hogy tudd konkretan hova es mennyit. Igen az a szamitas hasznalhato. De nefeledd, inkabb lassabb legyen az aramlas, mint a megengedett! Igy a meleget jobban at tudja adni a rendszer a maximalis elszivasnal is.
Ha lesz rajzod a kiepitesrol, akkor tedd fel azt is es megvitatjuk! :-)

Udv , Peter.
Előzmény: cell7 (832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!