Tényleg, mi lenne, ha az autóval közlekedni nem kívánók maguk döntenének arról, hogyan kívánnak közlekedni? A gondoskodó állam leépítésével ez jól egybe is vág: ha valaki közlekedni akar, közlekedjen. Ha egyedül nem megy, szervezkedjen. Az állam pedig maradjon ki ebből (is).
Ezek csak uralmi formák, teljesen mindegy, hogy minek hívjuk őket. Most éppen államnak, de bármely hasonló nagyságú hatalom kitermelné a már fontosságát vesztett, de még vegetáló részeket, amelyeket mesterségesen tartanak életben. Többek között azért, mert a többi nagy része is vegetál már, csak az nem látszik annyira.
a gyenge menetrend,sok csatlakozást elszexuáltak néhány vonat közlekedését hétköznapra korlátozták,és ha jól rémlik akkor volt az hogy csak 2 kocsis vonatok voltak
Az Usgyikat mindenki utálta még mielőtt megérkeztek volna. ki csit lehetett velük dicsekedni, mert nem volt más, de aztán áttették a 2 - re, ahol akkor semmilyem odaillő jármű nem volt. Aztán elhanyagolták őket és lepasszolták vidékre. A Flirt eleve a MÁV modernizálódását jelenti, nem képzeled, hogy Békéscsaba - Szeged között fog járni, ahol nem látja senki és drót sincs.
Békéscsaba - szeged között hány kilóméter járható 100 - al? Előbb ezzel kellene foglalkozni, nem villamosítani, ami már egyetlen nem villamosított vonalon sem lenne gazdaságos. Eddig sem volt az.
Ellenben tényleg botrány, hogy Pécsről Szegedre a "leggyorsabb" út Bp-en át vezet
Ez nem botrány, ez szánalmas!!!
De ott a gyógyír a prolinak, az autópálya. Azt lehet össze-vissza keresztbe-kasul építeni, vasutat nem! (Bár az M8/M9 is egy elég szánalmas történet, de az nem tartozik ide.)
Többen írták itt a pécskörnyéki kollégák közül, hogy az 1997-es bezárt 64-es sokkal jobb állapotban volt a tavaly leállításkori 62-esnél, amit már tényleg csak a szentlélek tartott egyben.
Ugyanakkor 40/50-re újjáépíteni egy olyan kanyargó vicinálist, ami falvaktól km-ekre áll meg, lehet hogy tényleg nem sok értelme lett volna.
Ellenben tényleg botrány, hogy Pécsről Szegedre a "leggyorsabb" út Bp-en át vezet, de ahhoz hogy ez másképp legyen, még nem lenne elég a 64-es, hanem kéne a Bácsalmás-Csikéria is, hogy ne kelljen felkanyarodni Kiskunfélegyházáig...
Talán majd egyszer nem csak sugaras (vas)utak lesznek az országban...
"A 154-esen volt a szegedi területen a legnagyobb utasvesztés 2004-2005 viszonylatban, a közbenső állomások fizető utasforgalma 1-3 hónapban 10 ezer fővel esett vissza az előző év azonos időszakáéhoz képest."
1997-ben azzal a feltétellel, vagy inkább igérettel függesztették fel a Pécsvárad-Palotabozsok (gyakorlatilag - Bátaszék) szakasz személyvonati közlekedését, hogy amint beindul a fővonali rehalibiltáció, a bontott anyagokból elsőként azt a vonalat állítják vissza.
Na, most már ezt is tudom... Mi 1998-ban mászkáltunk azon a vonalon, és több helyen is mondták az ottlakók, hogy csak ideiglenes az üzemszünet, 2001-ben újra indulnak majd a vonatok. Gondolom a fenti hír szolgálhatott alapul.
1997-ben azzal a feltétellel, vagy inkább igérettel függesztették fel a Pécsvárad-Palotabozsok (gyakorlatilag - Bátaszék) szakasz személyvonati közlekedését, hogy amint beindul a fővonali rehalibiltáció, a bontott anyagokból elsőként azt a vonalat állítják vissza. Ezt Sipos István akkori vezérigazgató mondta. A terv vele együtt sírba szállt.
A fővonali rehabilitáció zajlik, a bontott anyagokból átépültek a Hajdúböszörmény-Tiszalök, a Tiszalök-Görögszállás és a Kecskemét alsó - Lajosmizse szakaszok, plusz még összesen néhány 10 km máshol más mellékvonalakon.
Van egy 1992-es utasszámlálási adatom a közvetlen Szeged-Pécs vonatokról, fejből nem tudom őket, de nem voltak egetrengetőek.
Kivétel a most 7808/09 vonatpár, illetve annak elődei. Amikor először utaztam vele, 1998-ban, meg később utána is párszor, munkanapokon a 4 kocsi (először MD, majd kék kocsik) tele voltak Bajáig. Tavaly is utaztam a vonatpárral párszor, akkor már a két kocsi bővel elég (majdnem sok) volt.
A 154-esen volt a szegedi területen a legnagyobb utasvesztés 2004-2005 viszonylatban, a közbenső állomások fizető utasforgalma 1-3 hónapban 10 ezer fővel esett vissza az előző év azonos időszakáéhoz képest. A másik a 147 csongrádi oldala volt, a 3 órás IC-hez igazodó struktúra Csongrádon 3 hónap alatt 2500 fő mínuszt hozott.
Ez igen, ráadásul Cegéden közölték, h a jegyet azt nem térítik meg, mert olyanjuk van, pedig elvileg ha IC késik meg kéne. Igaz csak a vonat eleje volt IC, a többi nem. Arra mindenesetre jó volt, h a csatlakozást lekéssem Szolnokon, végül csak két órával tartott tovább az út, mint keleltt volna, ebben bennevolt az 50 perces késés meg kb. 1 óra várakozás Szolnokon.
Mozgó vonatról leszállni meg nem éppen életbiztosítás. Páran próbálkoznak vele, aztán vagy túléik vagy nem, ha túlélik még hónapokig legózhatják össze a kórházban. Vagy csinálják úgy mint a régi viccben, h valaki kilógatja az ablakon aztán elkezd a levegőben futni és utána engedi el. Felszállásnál viszont ez sem működik.
De ha már Dél alföldi szakértőknél tartunk, akkor még mindig megválaszhatja a tegnapi kérdéseimet. Nevezetesen:
1. Miért késett 15-én 50 percet a Paprika IC, aminek menetrend szerint 12:47-re Kecskemétre kellett volna érnie?
2. Mit dolgoznak a ceglédi állomáson? Mitől lesz jobb, ha ezt megoldják?
Gondolom nekünk semmivel, mert Békéscsaba-Kecskemét közvetlen járat az úgysem lesz.
Svájcban troli működött így, sokáig, és jól. A lassításnál felpörgött a lendkerék, később a jármű ebből gyorsított. Az ölte meg a rendszert, hogy az úton a sok közlekedési lámpánál gyakran kellett lassítani és gyorsítani. De egy mellékvonalon a Bz-nek ritkán van tilos jelzése.
Azta! Ezért aztán érdemes lefékezni és felgyorsítani 150 tonnát!
Jó-jó, rendben van! Igazad van...
Fajlagos energiafelhasználás szempontjából megállás helyett sokkal hatékonyabbnak bizonyulna kihajítani az Emődön leszállni kívánó utast az állomáson egyébként áthaladó vonatból.
Bár ha a költségoldalt nézzük, valószínűleg már változik a dolog, hiszen a járulékos költségek (gyógykezelés illetve egyes sajnálatos esetekben a temetés) viszonylag magas volta miatt már nem lesz ennyire rózsás a helyzet.
A vonatra felszállni kívánó utasoknak a vonat sebességének megfelelő felgyorsítására szolgáló masina (pl. katapultberendezés )szintén nem lenne egy olcsó mulatság...
Szóval szvsz talán mégis jobb lesz, ha a személyvonat ezután is megáll majd Emődön és nem csak lassít...