Nem nem, a sima D is kap plussz kaját, ha nem kapna akkor minek szerelték volna turbótoronnyal? Csak mivel ott nincs turbonyomás ezért nem tudják nyomással vezérelni a plussz kaja adó mechanizmust. Viszont tudják vákummal. Hogy nyomás vagy vákum az csak annyiban külömbözik hogy a toronyban a gumimembrán ellentétes oldalára kell bekötni. Persze a sima D nem ugyanugy adja elő, leginkább ugy érezni ha az ember hirtelen rálép gázra akkor jobban megindul.
Mondjuk a hozzászólás második részével nem sokmindent segítettél :)
"a kettö között némi beállítási külömbség van semmi más." Jah pont annyi külömbség ha jól tudom hogy adott fordulatod TD kap egy kis plusz kaját D nem.
Pont erre lenne szükségem.
Lényegre visszatérve ez elég meggyőző írás számomra hogy TD vagy D adagolóm van:
mit össze kinlódtok avval a nyomorult adagolóval, elég beirni a googliba az alsó számsort és meg lehet bizonyosodni hogy az valóban egy m21 motorra való adagoló. hogy td v nem td lényegtelen ha ott figyel rajta a baszottnagy turbótorony :-)) a sima d-nek is van csak ott a vákumkörbe van bekötve. a kettö között némi beállítási külömbség van semmi más.
Szerintem azért, mert a D adagoló mechanikussan, míg a TD elektronikussan van vezérelve. Ami a vákuumcsövet illeti, a képek arról tanuskodnak, hogy van.
Kezdem sejteni. Nem a résolajcsőre akartál nyilazni, hanem a mellette lévő vákuumcsőre, ami a szívótorokba van bekötve alulról. Nekem az egyszer kitört, de semmi nem változott a menettulajdonságokban. Annyi volt ez egész, hogy zavart a falls levegőnek a sziszegése és még az úton kijavítottam.
Igen ez az az autó. Az igazi szopatós. És még csak fél éve járok a fórumra.
3 éve van nálam az autó, és már nagyon sokmindent megcsináltam rajta.
Remélem amit 1x megcsinálok az már nem romlik el, mert próbálom minőségi alkatrészekből és maximális tudásismerettel megcsinálni. Ha valamihez nem értek ahhoz meg keresek valakit (referenciával) aki profi.
Az szerintem is a résolaj cső. Azt csak akkor kösd le, ha valamit gázolajban akarsz beásztatni, mert beindítás után a porlasztókhoz szállított töblet gázolajat vezeti vissza az adagolóba.
Szomszéd,ha ezt tudom,hogy ennit szívsz neked adtam volna a 324d -t.Két gombóc fagyiért vitték el.
Vannak autók amik mindig szopatják az embert,lehet ez ilyen.
Amúgy a tds-n mikor adagolót vadásztam a szám alapján,semmire nem jutottam,mert 4 típus is jó volt hozzá.A td tds nem különbözik a cikkszámban,ez is érdekes.
Írnál többet erről? Érdekelnek ezek a dolgok, és szerintem körülbelül gondolom miről beszélsz, de hogy tiszta legyen (és más fórum olvasó is informálódjon) írhatnál többet.
:-DD nem lenne egyszerűbb rádugni egy 650Ft-os nyomásmérő órát és megmérni?
ha a sima D adagolója lenne fent akkor elvileg nem a turbonyomásod lenne kevés henem növekvő turbonyomás esetén nem adna többet az adagoló a nyomás függvényében. De ez nem fordul elö mert bmwéknél sima D-n is tornyos adagoló van, csak kicsit másképp hangolva.