Keresés

Részletes keresés

nobolond Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4657

(Folytatván a gondolatsort...)

 

A Csíkos Mester által javasolt elegáns megoldás önmagában OK - legfeljebb a vágány melletti "közvetlen" tartóoszlopok vonalától kijjebb lesz egy "külső" feszítősúlyos oszlop. De tartok tőle, hogy a váltó és az íves mellekvágány miatt a másik oldalra is fog kelleni egy ilyen - a "rendes" fő tartóoszlopok mellett - úgyhogy valóságos "oszloperdő" sejlik / körvonalazódik ill. "nyomvonalazódik" ... :)))

(Legfeljebb szidhatom a tervezőt... :))))))

 

 

(Igaz, hogy azért a valóságban is van nehezen áttekinthető felsővezeték-hálózat :)))))))))

Előzmény: nobolond (4655)
nobolond Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4656

(Azt hiszem) értem mit mondasz - az ötlet nem rossz - de ekkor még ott van - ahogy Te is írtad - a mellékvonali csonkavágány, aminek az íve sokkal meredekebb, azt még nehezebb lesz egyenesszakaszokkal közelíteni, ezért ott is sűrűn lesznek oszlopk ( azt hiszem...)

 

Pedig nem adom fel - JUSZT (Laci) is megcsinálom !!! :)))))

Előzmény: Törölt nick (4654)
nobolond Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4655

Sajnos nem mozog annyit (eleget)... :((((

 

Kb. a zöld szakaszon jó az irány, de az "inflexiós ponttól" ( a zöld szakasz jobboldali végpontjától már annyira a szélére kerl, hogy csaknem a lefutószarvat   érinti...

 

 

Előzmény: alsó madárfogás (4652)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4654

Nna, most nézem a képet:

Az A és C oszlop  a fő, azok maradnak. A B-t viszont nem oda tenném, hanem megnézném, hogy kb hova jönne kis, ha egyenesen menne a váltó felett a drót, és ennek folytatásában lenne, mint feszítő oszlop. Valahol láttam ilyet, de a napi ingázás vonattal lassan az unalomba öli a vasúti megfigyeléseimet.

Előzmény: Törölt nick (4653)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4653

Ha én építeném:

 

Az a vágány lenne a fő "nyomvonala" a felsővezetéknek, amin a barna német(?) villanygép áll, és sima vonali oszlopokat tennék fel. A másik, ahol a V43 álldogál lenne a kitérő vágány.

A fővágányt simák követnék az oszlopokkal és a vezetékkel, a kitérővágányt meg simán bekötném a váltó felett, és csinálnék egy "X"-et, aminek a mellékvágány felőli végét folytatnáém egy kinntebb tett segédoszloppal, és azon "feszíteném ki".

Előzmény: nobolond (4646)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4652

Persze, de azt kérdeztem, kell az iránytörés? Ha jól látom, szűk helyen jön egy bal-jobb irányváltás; mozog annyit a paletta, hogy vezetni kell a felsővezetéket az S-ben?

Előzmény: nobolond (4651)
nobolond Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4651

Hát - mert mint írtam - "hülyén nézne ki" a munkavezeték iránytörése oszlop nélkül "csak úgy" .

Amennyire én tudom, a valóságban is a tartókar megfogásánál lehet szó a korábbi vezetéknyomvonal bizonyos - tompaszögű - módosulására...

Előzmény: alsó madárfogás (4649)
róbertke Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4650

HA ÉN ÉPÍTENÉM: A nyugati falon levő ajtót megfordítanám, hogy kifelé nyíljon a konyha felé.  Hányad magaddal kívánsz majd játszani? . Az északi vagy a déli falra építeném az állomást, a keleti és nyugati falnál lenne a nyílt vonal. Elég lenne nekem egy állomás is,a másik oldalra megállót vagy megálló-rakodót építenék. Az ablak  és a megfordított ajtó elött felnyitható hidat építenék.  Végig 1m magasságban vinném a kétvágányú vasutat, az ívek a sarkokon 600-1000mm sugarúak lennének. (Ha én építeném)

Előzmény: ke_fe (4644)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4649

Miért kell a B oszlop? Kibújna a paletta a vezeték alól?

Előzmény: nobolond (4646)
nobolond Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4648

(Hm ... semmivel sem lett nagyobb... :(

 

 

Utolsó kísérlet :

 

Előzmény: nobolond (4647)
nobolond Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4647

(Részben pontosítok - másrészt felteszem a fotó nagyobban :

 

a kritikus szakaszok tehát az A-B és BC szakaszok,

 

és itt a kép újra :

Előzmény: nobolond (4646)
nobolond Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4646

Kedves Topictársak ! - (különös tekintettel a felsőveztékezés gyötrelmeivel is megbirkozókra.... :)))))

 

 

MEGAKADTAM.... :((((

 

 

Mivel a kezdet kezdetén - könnyelműen - egy Y-váltót terveztem a diorámába, hát most aztán fő a fejem a felsővezetékezéskor.

 

 

itt van ez a fránya "inflexiós pont" -  piros vonal - ( a leendő tereptárgyak és a kitérő két ágának kellő távolsága miatt kellett így vezetni a nyomvonalat )

 

A "föléje hajló" madzag vezetésére több megoldás kínálkozik - de egyik sem az igazi... :((((

 

1. a munkavezeték iránytörése

(nyilvánvaló, hogy ezt csak tartókarnál lehet megcsinálni

 

 ahhoz viszont ez - az A-B oszlop- és vezetéktávolság nevetségesen rövid :(

 

2. Ha keresztezem a vezetékeket (kép radio100jozsi-tól)

 

a helyzet még rosszabb, mert a modelldrót gyárilag forrasztott függesztékeit el kell vágni, hogy átférjenek a munkavezetékek keresztezéskor :

 

emellett túl sűrűek lesznek az oszlopok...

 

(Természetesen most még csak próbálok - még nem vágtam el, nem hajlítottam el a modellvezetékeket.)

 

 

Mit javasoltok ?

 

 

 

ke_fe Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4645

A lenyeg lemaradt:  N meretu az asztal.

Előzmény: ke_fe (4644)
ke_fe Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4644

Tisztelt Uraim es Vaskohaszok!

 

Harmadszorra fogok nekifutni a terepasztalom tervezesenek. Egy 3x3 meteres szobaban lesz elhelyezve.

Az eszaki es deli fal teljes hosszaban magassagi korlatozas nelkul hasznalhato.

A keleti falon az eszaki faltol 60 centi tavolsagra van egy 90 cm szeles  ablakfulke.  Az ablak elott az asztal 60 centi szeles es  100 cm magas lehet, maskeppen nem tudom nyitni-zarni az ablakot.

A nyugati falon  pont az ablakkal szemben a faltol 60 cm-re kezdodik a szoba ajtaja.  Az ajto 1 meter szeles osszesen.

 

Igy adodik, hogy az U alaku asztal delen teljes hosszon  1,4 meter szeles lehet, eszakon szinten teljes hosszban 0.6 meter szeles.  Keleten, az ablak elotti resz (ami kb 1 meter) 0.6 meter szeles. Magassagi korlatozas az ablak elott van csak.

 

Celszerunek tartanam a nyugati oldalon a ket oldalt eltavolithato osszekoto elemmel osszekotni.  Igy az ajto bezarasa utan O alaku lehetne a palya. Az kiveheto elem az ajto nyithatosagat biztositana.

Hogy miert nem veszem le az ajtoszarnyat?  Mert ez egy cseledszoba, ami a konyhabol nyilik.  Para-goz,  felszallo es lebego zsirszemcsk a levegoben.  Tonkretennek az asztalt, a jarmuveket.

 

Kerdesem: 

1. csinalt-e mar valaki kiveheto osszekotot?  Ha igen, mik a tapasztalatai. 

2.  Hogy oldotta meg a sinek siklasmentes talalkozasat?

Slijepac Most Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4643

Európa egyik legdurvább, normál nyomközű hegyi pályája nagyjából folyamatos 35 ezrelékes emelkedőben van (Brennerbahn, Ausztria).

 

Ennek ellenére rövid szakaszokon még Magyarországon is előfordulnak ennél durvább emelkedők is. Fontos viszont, hogy a modellvonat jóval kevésbé tud lendületet megtartani, mint a nagyvasúti.

 

Tehát, ha a modellhűségre mégy, elvileg a 35-40 ezrelék a maximum, de ugye ezt senki nem fogja szögmérővel méregetni. A helyzet az, hogy modellben a 20 ezrelék is igen meredeknek látszik, különösen, ha nem szép, nagy, elnyújtott dombok között történik, hanem valami támfalas-töltéses megoldásban.

 

Modellezési gyakorlati szempontból pedig a kísérletezést javaslom: fogj egy lécet, tegyél rá sínt, és nézd meg, hogy az általad kívánt szerelvény az általad kívánt sebességgel milyen emelkedőn megy föl kényelmesen, erőlködés nélkül!

Előzmény: dude78 (4583)
gezerol68 Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4642

Üdv Mindenkinek!

 

Ha valakit érdekel eladó H0-s felsővezeték (oszlop, vezeték), egy adagot betettem a Börze topicba. Az ott hirdetett készleten kívül van még vagy 50db használt oszlop 200Ft/db áron.

 

Érdeklődni a Börze hirdetésben megadott elérhetőségeken lehet!

 

Üdv: Gábor

nobolond Creative Commons License 2011.07.30 0 0 4641

Köszönöm - danke schön - István ! :)))

 

 

És akkor ilyenformán a Quertragwerke is "áll" ? :))))

Előzmény: Törölt nick (4640)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.29 0 0 4640

Tudomásomm szerint (de majd javítanak, ha valami pontatlan):

 

- Abspannmasten = olyan oszlop, amin a vezetéklánc feszítéséhez szükséges szerkentyűket, súlyokat helyezik el.

 

- Streckenmasten = sima vonali oszlop

 

- Turmmasten = torony oszlop, tipikusan ilyenek vannak állomásokon ott, ahol több vágány feletti keresztvezetékeket használnak.

Előzmény: nobolond (4639)
nobolond Creative Commons License 2011.07.29 0 0 4639

Üdv Kedves Topictársak !

 

 

Segítséget szeretnék kérni : ( "SEGÍTSÉG !" :))))))

 

Szóval : aki jól tud németül ( és persze jártas vasútüzemben is...)

 

A Viessmann felsővezeték-oszlop leírásáról van szó....

 

 

Mit jelent / mi a különbség az :

 

 

- Abspannmasten, a

 

- Streckenmasten és a

 

- Turmmasten

 

 

oszlopfajták között ?

 

 

(A Quertragwerke-t lefordítottam : mint "keresztartós üzem"------> állomási hosszlánctartós oszloprendszernek - azaz ilyennek

remélem jól - de mind az "abspannen"-re, mind a "strecken" -re egyformán a feszítést találtam a szótárban...

 

Help ill. hilfe !

 

 

 

87modell Creative Commons License 2011.07.23 0 0 4638

Szia!

Köszönöm szépen a választ!

Én sem a gyári Gras Masterrel szeretnék füvet szórni.'!!

üdv.:87modell

Előzmény: baktairrrr (4637)
baktairrrr Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4637

Szia!

 

Saját tapasztalatom az, hogy bármelyik fű szórható el.statikus fűszóróval, szépen felállnak. Amelyikre nincs ráírva, azok is. Én eddig ilyeneket próbáltam, használtam: Noch, Heki, Jordan márka, sokféle színben, szálhosszban. Én egy kegyetlen léggyilkolót alakítottam át, szóval nem gyári cucc, de működik tökéletesen, minden fűvel. Sőt: egyes Noch fűben apró szivcsdarabok is vannak. Azok is szépen ugrálnak szórásnál a feltöltöttségtől.

Előzmény: 87modell (4636)
87modell Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4636

Sziasztok!

 

Megtudja valaki mondani,hogy a : HEKI Sommerwiese 3360# szorható -e elektromos fűszóróval?

Vagy milyen füvet lehet vele szórni,ami egyenesen fog állni és nem terül el mintha lekaszálták volna?

 

ocsi0110 Creative Commons License 2011.07.22 0 0 4635

Mindenki segítségét köszönöm!

AmatorVasutas Creative Commons License 2011.07.21 0 0 4634

Követendő példa vágányfektetéskor ? :-)

 

tomcat#01 Creative Commons License 2011.07.21 0 0 4633

Szerintem valóban én bénázhattam, mert a Tié jó néz ki! Sokkal jobban mint ahogy Nekem öszejött.

Így aztán egy (még el nem készült) dioráma erejéig maradtam a nem sztatikus fűszórásnál - bár az korántsem olyan mutatós az tény...

Előzmény: kisfaludy1 (4631)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.21 0 0 4632

Nagyon meggyőző az eredmény. A fémlapos fűcsomó-készítés pedig remek ötlet, köszönet érte.

Előzmény: kisfaludy1 (4629)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.07.20 0 0 4631

Mikor ezt az asztalomat csináltam még nekem se volt fűszóróm.

Bénább lett, de szerintem elviselhető.

A fűszőnyeg nekem nagyon homogén, bár azt is fel lehet dobni.

 

  

 

 

Előzmény: tomcat#01 (4630)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.07.20 0 0 4630

Viszont ha nincs elektromos szórója akkor célszerűbb a hagyományos füvet beszerezni - szerintem. Én egyszer próbáltam sztatikus füvet szórni simán, elektromos szóró nélkül (aztán megdörzsökt vonalzóval függőlegesbe csalogatni őket), hát valami siralmas lett. Feküdt mint kaszálás után :-)) Vagy csak én vagyok béna :-)

Előzmény: kisfaludy1 (4629)
kisfaludy1 Creative Commons License 2011.07.20 0 0 4629

Megcsinálod az alapot (dombokat, hegyeket) hungarocelből, papírmasséból, purhabból vagy bármiből ami a kezedbe akad. Ezt eldolgozod vízzel higitott faragasztós gipsszel (vagy csemperagasztó, stb), hogy meglegyenek az átmenetek és egységes legyen a táj.

Mikor megszáradt lekened higitott faragasztóval és homokot szórsz rá (lehet szitált föld, apró kavicsok stb) erre mehet a fű.

 

Érdemes elektrosztatikus szórható füvet használni, részletgazdagabb lesz mint a szőnyeg.

Megkened a megszáradt homokot vízzel higitott faragasztóval (1:1 arányba is mehet, én sokat nem szoktam vele szarozni) utána rászórod a műfüvet. Ha van elektroszatikus fűszóród azzal szebben fog állni.

(egy elektromos légycsapó és egy fém szűrőből ólcsón megoldható, kb 1500 Ft)

Videó a fűszóró elkészítéséről:

http://www.hobbivasut.hu/video/video_46fd3328.html

 

Szórás után lehet egy kis csavarhúzóval itt-ott beleturkálni, így vadabb lesz a rét.

Lehet még variálni kis szivacskákkal és különféle szóróanyagokkal.

 

Készíthetsz fűcsomókat is (gyárilag is kapható)

http://www.mininatur.de/products_productoverview_list.php?lang=en&kat=2&sub=1

amit külön beragaszthatsz, ezzel még érdekesebb.

Egy fémlapra vizes faragasztó pöttyöket raksz, majd a fűszóró egyik pólusát a fémlapra kötve rászórod a füvet. Ha megszáradt a körmöddel letudod húzni és felragasztani a helyére.

Utólag is rakhatsz bele fűcsomót. Ragasztópötty, utánna  újjal sodorsz egy kis füvet és belenyomod, majd egy kicsit szétigazítod.

  

 

 

Előzmény: ocsi0110 (4626)
tomcat#01 Creative Commons License 2011.07.19 0 0 4628

Hát az attól függ, hogy kész fűszőnyeget akarsz leragasztani, vagy "sima" füvet szeretnél szórni, vagy elektromos fűszóróval szeretnél füvesíteni. Ha visszaolvasgatsz ebben a topikban vagy rákeresel a keresővel, mindegyik fajtára fogsz példát találni.

Előzmény: ocsi0110 (4626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!