613-ból szerintem is csak 20db jött. + 603-ból is a nagyon korai szériából kb 20 de ezek nagyrészét a későbbiek során valószínűleg négylámpás tárcsafékesre újították, TATRA 87-ből amit itthon dinamiknak hívnak szintén kb 20db jött.
Szerintem ha valaki nem gyűjtő hanem hobbi veteránautót szeretne akkor a tárcsafékes 603-as a legjobb választás. Szerény Véleményem Szerint a használhatósági átforduló pont a tárcsafék nem csak a TATRA-nál hanem más autóknál is. PL PORSCHE 356B óvatos duhaj, 356C viszont mai szemmel is ütős gép a különbség csupám, hogy a 356C-n tárcsafék van!!!!
Persze ha valaki csak a garázsnak restaurál akkor teljesen mindegy illetve a régebbi ritkább jobb!
Skoda farmotor nem Renault ötlet? Bocs ha rosszat szóltam :-)))))
Ahogy így emlegetitek a MB1000 és a T603-as hasonlóságát, eszembe jutott, hogy a MB az egyetlen farmotros Skoda amelyben még nem láttam Tatra motrot. Láttam oreg Felíciában, fecske-farkú 120-ban, M 120-ban, 100/110-ben, VW Kaefer-ben, Fiat 600(850?)-ben, sot motron és háromkerekun, de 1000-ben még nem.
Mintahogy a cikkben is említik, elköltözött egy másik helyre (lehet hogy utca lehet h város), de a saját lábán mászkált az a bálna! A hangját azóta sem tudom elfelejteni! (olyan porsés) (volt ott Skoda Felicia Cabrio is a 60as évekből és még sok autokülönlegesség)
T603 1955-75 Az első faros
TATRA 1934. (T77) Roncs 603
itthon kb 100-300Ft kintről
érdemesebb inkább jót
hozni... Csak az a tízszerese
a fentinek de itthon se jössz
ki jobban, hacsak nem vagy
autószerelő/lakatos/fényező/
villamossági egyben. De olyat
is hallottam hogy vki öt
kilóért vett egy jót meg
egyet hozzá alkatrésznek...
613 szerintem csak 10-20db
jöhetett ez megmagyarázná
azt is hogy miért van ilyen
kevés belőlük. A fronthajtás
előtti evolúciós szint a
farmotor. A féltengelycsuklók
voltak az áttérés akadályai
nem véletlen hogy a TATRA
hamar eljutott a farmotorig
mert ők már az orrmotoros
autóikon is a lengőtengelyt
alkalmazták ami megfelelt
a farmotorhoz is. Aki merev
hátsó hidas autót gyártott
annak nagyobb fejlesztési
lépcsőt kellett volna ugrania.
A Skoda is lengőtengelyes
tehát független hajtott
tengelyeket használt az
orrmotorosaiban tehát csak
a motort kellett hátra rakni
és kompakt lett az erőátvitel.
De mindkét gyártó kerülte
a csuklókat - akkoriban ezek
érzékeny szerkezetek
lehettek - ezért a csukló
nélküli lengőtengely. Sokan
kihagytak egy fejlődési
lépcsőt és egyből fronhajtás
csináltak az orrmotor-hátsó
kerékhajtás után. Mint az
oroszok - feudalizmusból
egyből a kommunizmusba...
:-))) A
kapitalizmust ki se próbálták
csak utálkoztak rá. Sokan
így vannak a farmotorral :-)))
A T603 1955-ban jelent meg, tehát öregebb az 1000 MB Skodrinál. Amúgy élőben nézegetve is vannak részletekben fellelhető hasonlóságok, és valóban kitűnik, hogy egyazon "iskola" standardjai szerint tervezték őket, de az összhatás egészen más.
Árak: nemrég beírtam ide az Oldtimer Katalógus szerinti, állapotra lebontott árakat; keress rá a hozzászólásaim között. Mindazonáltal nem tudom, hogy ezek az árak a valóságnak mennyire felelnek meg. Nekem kétségeim vannak.
Roncsot akarsz venni? Te tudod, de míg egy 1000 MB-hez azért valahogy még csak akad alktrész, egy bálnára ez már nem annyira igaz.
Ami viszont biztos: keepitrero most árul egy 603-at egy valag alkatrésszel együtt 400-ért.
Esetleg innen a farmotor ötlete a Skodában ? A kopoltyú ugyanaz a feeling mint az első MB-ken , a négylámpás , zárt homlokfal viszont a 110-esekre emlékeztet . Mi volt előbb 603-as Tátra v MB Skoda ? az MB 64-es . Hozzá lehetne jutni esetleg egy ilyen autóhoz ? Mik az árak egy roncs esetében ? Mert hírdetni nem nagyon hírdetik őket . Vagy egy ilyenért érdemes lenne kifizetni a regisztrációs díjjat? És hozni kintről ? Sokat kérdezek mi?
Örülök hogy láttad és tetszett
szerintem 200 jött és kb.
30 roncs lehet meg 2-3 tuti.
Asszem már le lehet tölteni
az adást, ha valakit érdekel
nézzen be a totalcar topikba
én még dolgozom, telefonon
úgysem tudom letölteni.
Hogy látszik hogy mindenki
a munkahelyén netezik,
délelőtt van a legtöbb
hozzászólás... Kivéve
persze Vitéz uramat! :-)))
Én nem sértődök meg, másnak is eszébe jutott már az 1000MB feeling. De ha megnézed az 1000MB prototípusát, erős utánérzése a Tatrának, amin később csillapítottak valamit. Másrészt trendek nem csak most vannak, voltak régen is, csak akkor nem nevezték nevén. A hetvenes-nyolcvanas években 80%-os biztonsággal a feliratok tanulmányozása nélkül meg lehetett mondani az áruházban melyik az NDK, melyik a cseh, melyik a magyar és melyik a szovjet levehető ajtajú mixergép.
Az itteni tudorok szerint a 603-asból 200 db jött 71-ben, később a 613-ból pedig még 80 db. Mindenesetre az én akkori cégemnél 6 db szaladgált belőle. Az én példányom viszont a Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium Statisztikai Hivatalánál kezdte pályafutását, de elég hamar leselejtezték, 75-ben már magánkézbe került.
Kösz tatrafun , hogy beszúrtad a topicunkba , hogy szombati műsorba a Tatra 603-as lessz. Felis vettem videóra ,azóta vagy tízszer megnéztem , fantasztikus az a kocsi . Ne sértődjetek meg , de nekem ez egy hatalmas luxus Skodának tünik . De ezt már egyszer beszéltük , hogy akkoriban ez tetszett a cseheknek , azért hasonló a vonalvezetése a Skodával . A műszerfal is olyan mint egy nagy S100-as műszerfala lenne. Van egy ismerősöm , annó ilyeneket szerelt az erdőgazdaságnál , azt mondja , fantasztikus kocsik voltak , csak az ülés alatti benzinkályhától félt mindig , ahoz nem szeretett hozzá piszkálni . Voltak nekik Volgáik is , de azzal , csak az alacsonyabb vezetők jártak , nem is gondoltam volna , hogy ez egy ekkora luxus autó . Én emlékeim szerint magyar rendszámuval nem is találkoztam , tudni , hogy hány volt az országban ?
Erről az ikerváriról mintha én is hallottam volna, na majd játok felétek megsasolom. Tehát érdekel a cím, össze kellene gyűjteni a magyarországi Tatrákat, na nem a garázsomba, az kicsi ahhoz.
TLT-s András különben az egyik legjobb (ha nem a legjobb) Csepel-Pannónia restaurátor Magyarországon, több motorját bemutatták a Veterán Autó és Motorban. Most pénzt, fáradságot, időt és polírkorongot nem kímélve egy ikerdugattyús Csepel kerékre állításán fáradozik.
A szárazjeges elérhetőségét megkaptam, ha valakit érdekel, mailben szívesen.
Hát az tulzás hogy gyűjtöm,de azért van néhány szép elkészült motorom ,bár egy ideje inkább csak a 250-es Csepelekkel birkózom. Ez itt off de ha már igy szóbajött a kep.tar.hu / tlt-s oldalon láthattok néhány fotót a Pannoniákról.
Prisztavok Tamás Szombathely .Amúgy azt hiszem ezzel csak a veteránozás miatt foglalkozik és civilben fogtechnikus Szhelyen.Ha ez kevés próbáld meg a Szombathelyi veterán klubbnál .
Bocs hogy belekotyogok de én tősgyökeres sárvári vagyok de itt még soha sem láttam az ominózus márkából,Bár az egyik szomszéd faluban Ikerváron úgy tudom bújkál egy szép fekete (olyan mint a kamié )példány.Egy haverom csinált róla pár fotót pár éve ,és akkor még nagyon szép állapotban volt.Igaz csak normál fotók de meg tudom őket szerezni