Keresés

Részletes keresés

LittleBig Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5441
Én meg HÉT éve haknizok érte látástól vakulásig :) Mondjuk néha nem csak érte, hanem vele is :)

Mat
Előzmény: okumoto (5439)
tehtube Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5440

A preamp Dombinak is, nekem is, hibátlanul hajtotta meg a 147-es lezlierősítőt. Az átalakítás ismert volt, mert 230V-ra konvertált. Egyéb paraméterével emiatt nem foglalkoztam.

 

A kinek miből, mennyit, csakis te írtad le pár hozzászólással alább. Senki nem kérdezte, magadtól jöttél elő vele valamiért. Mondjuk igaz, ez már off. Ilyet egyetlen topiktárs nem tett még, hogy utalt volna a saját rendszeres jövedelmére vagy máséra. (Gömöry)

Mi volt az a 18 éveskori projekt? Hamár szintén te hoztad a tudomásunkra. Gondolom büszke vagy rá. Hátha emlékeznénk.

 

Viszont a lezli stopról vitatkozzunk! Pont ez a fórum lényege és ez nagyon is ON. :-)

Mindenki csak tanul, tapasztal a leírtakból, hasznára válhat. Sőt, szóljanak hozzá minnél többen, osszák meg szintén a tapasztalataikat.

 

Gratulálok a reklámzenéhez. Ez felfogható kultúrális missziónak is. Nem lehetne a zenei alapot valahová feltenni mp3-ban?

Egyre élvezetesebb reklámzenéket hallok egyre több Hammond sounddal. Ezentúl különösen figyelek a reklámokra. Csak így tovább!

 

Zsolt

Előzmény: stebel (5437)
okumoto Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5439
...én meg diákként, 5 évig gyűjtögettem 1 klón, XB-1-esre.
dombi39 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5438
Én meg hosszú hónapokat spóroltam az orgonára....
Előzmény: stebel (5431)
stebel Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5437

Sok a kósza hír, amibôl az információk származnak.
A Gömörynek sok lehetett, ha nincs változás.

A preamp miatt pedig (amit a Misi 10e forintért élesztett fel) még hívnálak, mert csak nem m?ködik üzemszerüen. Egy totálisan átalakított darabról van szó, amirôl legalább említést tehettél volna, amikor eladtad.

A Leslie stop-ról szívesen vitatkozom, ha gondolod, de ne itt tegyük és pláne ne személyeskedjünk, hogy ki mit mibôl vett meg.
Én azt állítom, hogy ha ma valaki legalább részlegesen a zenélésbôl él, nem probléma a hangszervásárlás, mert arra a munkához van szükség.
Egyszerú invest -ként kell kezelni.

Én a reklámzene irásokkor is sokat használom a hammond-ot, úgyhogy pl. minden Tesco reklámzenében az én Hammondomat hallhatjátok :)

Stebel
KarnEvil Creative Commons License 2007.09.03 0 0 5436


Meg tudom érteni, hogy Emerson papa miért erőltette azt az L100-at :)
tehtube Creative Commons License 2007.09.02 0 0 5435

Hát, látod, pontosan anyagi okok miatt volt. Ne keverd össze az amerikainál lényegesen csóróbb nyugat-európai kezdő privát zenészeket bármely USA kisegyház költségvetésével a hatvanas években. Vagy egy tengerentúli fiatal feketéét.

Mikor váltottak, az végleges váltás volt, többet nem nyúltak hozzá, tükrözi az életművük. Ok, Emerson megtartotta, de csak színpadra, szadoelemnek.

Gömöry. Már 2-3 éve is volt felkínálva neki. Nem tudom, nem is érdekel milyen a helyzete, de sokallotta. És amint korábban is írtam, meg te is alátámasztottad, ilyen rockzenébe pár regiszterbeállítás untig elég, nem kell több, bőven elég az M100.

Egyébként nagyon jó a spinet sound én is szeretem, kedvencem a Frumpy (t200!!!), a 20 66 and then, Birth Control, Hansson & Karlsson, Pell Mell, Murphy Blend, Beggars Opera, Junniphers Greene, Aunt Mary, Food Brain... ismered őket? Brutál jók, javaslom. Szinte mind a Viktortól vannak, ismét csak javasolni tudom kivételes boltját.

 

Igazán örvendetes hogy legalább neked nincsenek olyan gondjaid amely a zenésztársadalom legszélesebb rétegéből árad. Mi volt az a fantasztikusan elinduló produkció amivel sikerült ilyen kitűnő helyzetbe kerülnöd?

 

Kikapcsolt vibrátó - lezli. Ez tényleg egyéni megközelítés. Voltak különböző zenei korszakok.

Az első korszakban 1965 előtt, tehát az egysebességes lezlik idejében (31H, 21H, 22H), túlnyomórészt szólt a c3 vibrátó stop és tremoló esetében egyaránt.

Angliában egyből, amerikában inkább a hetvenes évek elejére kaptak rá a kétsebességes lezlikre.

Így a második korszakra (hanyatlás) valóban igen jellemző volt chorale esetében a síma hang. (Root Down, 1972)

A harmadik korszakban a kilencvenes évektől megszűnt minden tendencia. A Hammondos zene ismét felértékelődött, stílusa kiszélesedett, minden előfordul.

Számomra a mai legnagyobb művelő -Tony Monaco- nemrég belinkelt előadása jól mutatja hogy minden előfordul és hitelesen.

A koncertet stop-ban kezdi, no c3. Aztán c3 on. Aztán tremoló, c3. A végén a levezetésben előveszi a chorale, vagyis a lassú forgást is.

És ne feledkezzünk meg a no leslie-ről. Érdekes módon a legnagyobb számok ilyen összeállítással születtek: Green Onions, Back At The Chicken Shack, The Cat, Smoke On The Water, Lazy, Fireball.

És olyanok, akik gyakorlatilag mellőzik a lezli használatát: Brian Auger, Don Patterson, Eddy Louiss

 

Kösi Norbi az érdekes élettörténetet. A Beauty In B könyvben Emó nyilatkozata, hogy kedvenc hangzására Jack McDuff Rock Candy száma hallgatása révén jött rá.

888800000, 3.perc, soft, fast.

 

 

 

Előzmény: stebel (5431)
stebel Creative Commons License 2007.09.02 0 0 5434

Drága Gömöry Zsolt barátomnak próbáljátok meg lecserélni az M100 asát ... sok erőt kívánok hozzá!
Abban pedig megegyezhetünk, hogy csak az éves jogdíjaiból jónéhány tucatot vehetne B3-ból.

Szerintem ne rágjuk ezt a témát tovább.

Tisztelet minden Hammond imádónak és értőnek.
Vigyázzunk egymásra, mert kihalófélben vagyunk.

Stebel
KarnEvil Creative Commons License 2007.09.02 0 0 5433
Ja, tényleg: Mit nevezünk "komoly zenei környezet"-nek? Ne érts félre, nem kötekedni akarok, ez komolyan érdekel. Mert én nagyon sok (sajnos túl sok) olyan embert ismerek, aki zenéléssel keresi a kenyerét, mégis azt hiszem probléma lenne számára egy bármilyen típusú Hammond-orgona megvásárlása. Esetleg szólnék nekik, hogy mit csinálnak rosszul...
Előzmény: stebel (5431)
KarnEvil Creative Commons License 2007.09.02 0 0 5432
Emonak kicsit más a története. Először is elege lett abból, hogy mindenféle lepukkant bárzongorákon játsszon. 1962-ben hallotta Jimmy Smith "Walk On The Wild Side"-ját, óriási hatással volt rá. Addig azt hitte, hogy orgona csak a templomokba és bingo-termekbe való. Ekkoriban még Keith Emerson Trio néven bluest és r&r-t játszottak mindenféle szórakozóhelyeken. Egyszer egy másik zenekarnál látott egy "Bird" névre hallgató hordozható orgonát. Miután a zenekar billentyűse megmutatta neki, hogy milyen egyszerű összeszerelni és a kocsi csomagtartójában hordani a hangszert, azonnal magának is akart egyet. Már csak pénzre volt szüksége (mert akkoriban még nem volt neki), ehhez pedig munkát kellett találnia :) Ekkor könyvelőként kezdett dolgozni egy távírógép-gyártó cégnél Brightonban. Worthingben laktak, tehát naponta több órát utazott oda-vissza a munkahelyére. Minden hétvégén kibiciklizett Portsmouth-ba, a Portsmouth Organ Centre-be és megnézte szíve választottját, a kis Bird-öt. Édesapja (szintén zenész) észrevette a lelkesedését és amikor Emo vérrel-verítékkel összegyűjtötte a 200 Fontot a hangszerre, együtt mentek el megvásárolni. Szóval a boltban Emo boldogan mutatta apjának a hangszert, de az öregnek valahogy nem tetszett. "Olcsó" kis műanyag jószág volt. Az eladó ezt észrevette, és odakísérte őket egy másik hangszerhez, hogy mielőtt döntenek, ezt feltétlenül nézzék meg. Ez pedig egy ragyogó mahagóni L100-as Hammond volt. Keith kipróbálta és rögtön rájött, hogy ez AZ a SOUND, amit Jimmy Smith-től hallott (legalábbis ő akkor azt hitte). Az apjának is tetszett, de Emonak még az első részletre sem volt elég a 200 Fontja... Az öreg erre kipótolta a pénzét, mert úgy gondolta, hogy mindenképpen a Hammond kell a fiának, mert jóval strapabíróbb hangszernek nézett ki, mint a kis Bird. Részletre vették meg. Emonak csak később jutott eszébe, hogy ez nem is igazán hordozható, az autójukba se fér be, meg gőze sem volt, hogy miből fogja fizetni a részleteket... Az első "bulija" az L100-assal egy bingo-teremben volt, ahol Keith a "Tico-Tico"-t, meg hasonló örökzöldeket játszott a nyugdíjasoknak lábbasszussal (bár elmondása szerint akkor még nem igazán tudta összekoordinálni a kezeit a lábaival, ezért a közönség egy része átment a szomszédos bárba), 25 Fontért + 5 "benzinköltségért". Egy barátjuk fuvarozta, mivel annak volt furgonja.
Ajánlom mindenkinek Emo önéletrajzát: "Pictures Of An Exhibitionist".
Nagyon izgalmas, bár szomorú is a történet. Nekem természetesen dedikált példányom van :)
Előzmény: stebel (5431)
stebel Creative Commons License 2007.09.02 0 0 5431
Azt azért nem gondolod komolyan, hogy pl. Keith Emerson anyagi okok miatt nem használt B3-at?
Az USA-ban ezek a cuccok semmibe sem kerültek az ottani viszonyokhoz képest.
Én 18 évesen az első lemez elkészítésekor (amin dolgoztam) megkerestem néhány B3 árát. Ma hangmérnökként, zeneszerzőként kéthavonta megvehetnék egyet. Ne vicceljünk azért srácok. Ha valaki komoly zenei környezetben él, és ezzel keresi a kenyerét, annak ez nem probléma.
A Hammondom melletti billyentyűpark is kitesz egy-két B3-at árban.
Ha jártatok már az USA-ban, tudnotok kell, hogy minden sarki templomban van egy B3 leslie-vel, amit a Pap festeget néha ...
Egyszerüen csak higyjük el, hogy van aki a spinet sound-ot kereste, szereti.
Nem igazán szeretnék itt vitatkozni, de tök mindegy a foldback, ha az alsó 3 regisztert húzod csak ki a rock-os sound-hoz, és a vibrato is, ha rendes fa leslie-t használsz, amikor a vibrato-t "kötelező" kikapcsolni. (persze ez is ízlés kérdése, nem vitatéma)

Stebel
tehtube Creative Commons License 2007.09.02 0 0 5430

Ki bántotta? (5425) Egyszerűen arról van szó hogy a szűkebb keresztmetszete miatt szűkebb a használhatósága. Ennyi.

Viszont most csak három ismert előadóról tudok, akik amint megtehették, váltottak spinetről konzolra:

1: Booker T Jones - M3. Miután a Green Onions-al népszerű lett 1962-ben, úgy 1965 től már B3-mal nyomja.

2: Jon Lord - M100. Az Artwoodsban 1964-68 között ez volt, de a Deep Purple megalkotásakor (szerintem az ő kérésére) a menedzserek a februári próbákra már megvették neki a C3-at.

3: Keith Emerson - L102. Az 1967-68-as időszakban A The Nice első, kvartett korszakában az Amerikával, Rondóval ezen alapozta meg a hírnevét. 1969-ben a 3. lemezükön már megtehette, szintén C3-ra váltott.

4: Grahame Bond - L102. Nagyobb a jelentősége mint sokan gondolják. 1964-65 közt szintén jellegzetes spinet hang az első 3 lemezén, de 1966-tól már szintén valamely nagy ABC.

A különbség: Balkézbasszus. Foldback. Összetett, 8-as lábbassz hangzás. Lényegesen nagyobb dinamika, szélesebb frekitartomány. Két 9-es preset manuálonként.

Előzmény: stebel (5428)
ozjo Creative Commons License 2007.09.02 0 0 5429

Szerintem itt nem csorbult a spinétek világa!

Nekem is az van, a többi az klón WLM, B4, VOCE microB.

Én nem koncertezek már, a súly sem érdekel. Mindegyiknek meg van a maga helye, szeretem és használom ezeket, de ha megengedhetném, nekem is B3-am volna, mert mindenben annak a hangzását keresem.

Ez nem lenézés, nem lebecsülés.

 

Ez az én L100-am
Előzmény: stebel (5428)
stebel Creative Commons License 2007.09.02 0 0 5428
Sziasztok!

Ne bántsuk már annyit a spineteket.
Rengeteg ember van (én is), aki nem anyagi okobból nem akart B3-at.
Nem magamról beszélek természetesen elsősorban, hanem arról a sok ismert és elismert előadóról, akik ezeket használják.
Nem azt állítom, hogy nem a B3 a a Hammond csúcsmodellje, hanem azt, hogy sokkal kisebb a különbség, mint itt azt sokak állítják.

Stebel
ozjo Creative Commons License 2007.09.01 0 0 5427
Ez igazán szép példány (tényleg már 1X feltetted)
vmi ilyesmire gondoltam. Pontosabban egy robusztusabb Eminent orgona az alap, a kezelőszervek pedig szépen gyűlnek, elektronika ok, egy Juli@ hangkártya van hozzá. Egy lábpedál is érkezőben.
Köszi a tszámot, csak 7 végén nem akartalak zargatni
Üdv oj
Előzmény: tehtube (5425)
dombi39 Creative Commons License 2007.09.01 0 0 5426
... Mindjárt gondoltam.... :))))
Előzmény: tehtube (5418)
tehtube Creative Commons License 2007.09.01 0 0 5425

Azthiszem egyszer már feltettem.

A kézzelfogható B4.  Vindows 98 alatt fut PIII-mal. Stabil, gyors, megbízható. Jó hangkártya nélkül erőtlen lesz a hangja, főleg basszusban.

A spinet valóban, inkább zenekari hangszernek jó, vagy otthonra, egyszerű kísérettel.

Előzmény: ozjo (5424)
ozjo Creative Commons License 2007.09.01 0 0 5424

Nos én meg akarom fogni a b4-et és b3 módjára játékasztalról lekezelni. Már közel járok hozzá, mert egérrel hammondozni nem lehet!

Szegény ember Hammondja. Bár már kezdem látni, mire a végére jutok, a költsége összehasonlítható lesz az eredetivel, de a munkadíjat nem számolom.  Az L-100 asom imádom, de mindig leszalad a spinétnél az ember keze a billentyűkről, a 3,5 oktáv kevés a zenéléshez, meg azért a hangja sem B3, bár csöves és tonewheel-es.

Előzmény: tehtube (5423)
tehtube Creative Commons License 2007.09.01 0 0 5423
A B4 nagyon jól szól. Csak nem lehet "megfogni" :-)
Előzmény: ozjo (5422)
ozjo Creative Commons License 2007.08.31 0 0 5422

Igen, ez eltérő, de nekem a B4-et kell hardveresen megvalósítanom, ahhoz van elektronikám, meg kedvem, (csak időm nincs)

Mail-ben kereslek a pontosítások miatt.

Köszi: OJ.

Előzmény: tehtube (5420)
tehtube Creative Commons License 2007.08.31 0 0 5421
tehtube Creative Commons License 2007.08.31 0 0 5420

Aha, így már világos. Ott kicsit eltértek a basszus lemodellezésével az eredetitől.

Amit a fölső képen látsz, azokról van szó a kívánt mennyiségben, színben S:10khuf.

 

Az eredetiben a 16'-as az alsó négy regisztert húzza magával felfelé csökkenő értékben, a 8'-as regiszter meg a további négyet hasonlóan, tehát a lábbassz a két húzóregiszter ellenében 8 kontaktot szólaltat meg, majdnem annyit mint a normál manuálok (9) Nem értem ezt a B4-ben miért nem vették át.

Előzmény: ozjo (5419)
ozjo Creative Commons License 2007.08.30 0 0 5419

Nagyszerű!

a hatoshoz BBffFf (Native instruments B4 pedál) kellene

köszi

Előzmény: tehtube (5417)
tehtube Creative Commons License 2007.08.30 0 0 5418
...á dehogy.... :-)
Előzmény: dombi39 (5415)
tehtube Creative Commons License 2007.08.30 0 0 5417
Van 2×9+6 darabom a képen láthatóból. A 2×9-hez gondolom a szokásos pipaszínkiosztás kell BBffFfFFf, de mi kell a hatoshoz? Zs
Előzmény: ozjo (5416)
ozjo Creative Commons License 2007.08.30 0 0 5416

Hűha! van-e belőle 2X9 + 6 darabod?

mert egyből megvenném!!!!!!!!

Előzmény: tehtube (5414)
dombi39 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 5415
Te újítod fel neki?
Előzmény: tehtube (5413)
tehtube Creative Commons License 2007.08.30 0 0 5414

Eredeti Hammond drawbart tessék!

Kb. 1952-es, nagyon szép. Egy, akármelyik 500,-, komplett 9-es színhelyesen 4e.

 

 

tehtube Creative Commons License 2007.08.30 0 0 5413

Korábban volt róla szó, hogy megvan-e neki, vagy nincs, hát itt van:

Balázs Fecó híres, Neotont, Taurust és Korált megjárt T200-asa lezlivel, megújulás előtt az országúti harcos:

tehtube Creative Commons License 2007.08.29 0 0 5412

Hogy megy az idő! Már februárban volt vala?

Ok, rugdosás meglesz. Korongok????

Előzmény: almost famous (5406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!