A következő felvétellel szeretnék kicsit kedveskedni a spinet-tulajoknak :) 1970-ben készült, a Roy King Quintet játszik. Műsoron Jimmy Smith örökzöldje, "The Cat". A Hammond L-100-ast Fogarasi János szólaltatja meg. (Korábban már volt ez a nóta, de közben megváltozott a file helye.)
Egyébként kántornak jobb vagyok mind Hammond-osnak. Valamely hétvégén végig játszottam a teljes repertoárom, ami az egyházi műveket illeti. Jobban ment mint bármi más - sajnos vagy nem, ez van.
Várom ha tudsz lemezt szerezni ettől a George Fleury-től; főképp ilyen klasszikus+(jazz)impovizációs megoldások érdekelnének. Köszi.
Ezenek az újaknak horror ára van. Michael Falkenstein (Hammond Germany) szokott időnként levelet küldeni, hogy épp most ilyen meg olyan használt cuccai vannak. Azt látom, hogy a régi, eredetiek árát is felnyomja szép lassan oda, ahol az újak vannak. Hihetetlen.
Az M44 képről nekem is tetsztik, de nem csak 1 oktávos a pedálja? Van 25 db-os is?
Igyekszem szerezni ilyet, es szolok majd! Amugy persze, hogy nem rad gondoltam, Kántor ugyben!:-) Masok voltak akik meg eletukben nem is ultek Hammond mogott. Neked ugye, raadasul meg B3-ad is van. Hammond forever
Szerintem jól gondolod, full tibia, vagy valami nagyon hasonló. Aztán Jimmy Smith-es 888+3.perkába vált. Semmi trükk. Az elején van egy kicsit más, amikor pár magasabb tört felharmonikust is betesz.
Az M44 valójában egy kétmanuálos XK3 elegáns szekrényben, sztereó hangrendszerrel, lábbasszussal. Önmagában ezen a felvételen szép a hangja, de egy igazi mellé téve más lenne a megítélése.
Messze jobb a New B3 (annyi pénzért még jó :-), de ahogy látom a Key-B lehet hogy azt is lepipálja. (najó, az sem olcsó és könnyű)
Persze akinek igazi ABC van, az csak mosolyog ezeken :-)
Üdvözöllek a fórumon, Misi! Örülök, hogy megtaláltál minket. Nagyon kíváncsi vagyok a zenekarotokra, Bp. környékén játszotok valamikor? Honlap, koncertdátumok? Jól tudom, hogy az OB5 szinte azonos a Viscount DB5-tel? Vagy annak az elődje? (Mondjuk ezt Tehtube-tól is kérdezhetném...) Kíváncsi vagyok, az ELP-től mit játszotok? Bocs, kicsit sokat kérdezek :)
Gratulálok. Nagyon klassz hangszer, Hammond A102 nekem is volt. A 122-es laci méltó társa.
A B4 is jó választás, ámbár nem egyszerű a virtualitás kézellfoghatóvá tétele. Korábban már bemutattam billentyűsített B4-et.
A rockban viszonylag egyszerű regisztrációk vannak, gondolom megvannak már. Egy igazival sokal könnyebb megtalálni azokat.
Ha nem is a szomszédban, de Keszthelyen Posaune szaktárs nyomatja M3+lezlivel, vagy könnyebb esetben Viscount DB3-mal. Nagyon felkészült, tehetséges muzsikus.
Ha visszaolvasol akár 2-3 évet is, biztosan sok hasznos információt találsz a fórumban. Üdv, Zsolt
Valószínüleg Balatonfüredről van szó, s az ARTONS együttes - akinek az orgonistája vagyok - augusztus 6-án játszott ott, a rendezők sacca szerint legalább 2000-en hallgatták. (Július 27.-én Balatonakarattyán és augusztus 18.-án Csopakon volt még koncertünk) Ha rólunk van szó, köszi az elismerést!!!
Mi többek között a fajsúlyosabb Deep Purple, Emerson Lake and Palmer, Grand Funk, Santana és Uriah Heep nótákat próbáljuk megszólaltatni, hűen az eredeti stúdiófelvételekhez. Ehhez a Hammond eredeti hangszineket is megpróbál(tam)om kitalálni. Van egy gyönyörű A-102 orgonám 122-es Leslie-vel, de a bulikban az Oberheim OB5-öt használom (ez is fadobozos orgona) amely a notebook-omon CUBASE-be ágyazva a Native Instruments B4-ét szólaltatja meg. Kierősítve ugyanaz a hangzása, mint az A-102 és 122 párosé, csak sokkal könnyebb mozgatni...
Erről a fórumról ma hallottam először - a zenekarunk szólógitárosa fedezte fel - nagyon örülök, hogy ennek a kíváló hangszernek ennyi híve van. Sajnos, a mi környékünkön nem tudok rajtunk kívül egyetlen zenekarról sem aki ilyen hangszert szólaltana meg.
Hát Szakcsi és Oláh Kálmán hammondos múltja azt hiszem mindannyiunkat igencsak érdekelne.
Az nyilván nem jelent semmit, hogy a Google semmit sem dob erre a témára, de én már csak ilyen modern kockafej vagyok :-).
De hogy a szakdolgozatom írása közben (ami a Hammondosok történetét dolgozza fel, igaz nem túl részletesen, hiszen kb. 30 oldalas), még véletlenül sem említette őket senki azok közül akikkel beszéltem erről (a jazztanszak tanárai, Gőz L., Friedrich K., Baboss Gy., Binder K., Elek P., + Fogarasi J., azaz csupa olyan ember, aki Szakcsit jól ismeri régóta), az arra enged következtetni, hogy ha volt is ilyen anyag, az nem volt korszakalkotó, avagy említésre méltó az ő megítélésük szerint....
...vagy az egész banda nem tud semmit, és stebel mester felvilágosít minket. Ha ez a helyzet, akkor természetesen nagyon kíváncsiak vagyunk.
Matyi
ui.: nem a technikai felkészültségen van a hangsúly, hanem az ízléses, stílusos játékon, ez nem csak az előadón, hanem a hallgató megítélésén is múlik, egyéni döntés, nem vitatéma.
Tehtube mesternek van igaza. Ez saját magamról is pontosan elmondható, hogy nem vagyok jazz-zenész. Épp ezért nehez is megy ez a műfaj, nem is tagadom. Bármit próbálok a Hammond-on játszani valahogy mindig klasszikus lesz belőle (mint Paco De Lucia, aki pedig mindig flamenco-t játszik, mégha nem is azt akarja).
A klasszikus orgonaművek pedig jól mennek, de NEM szólnak jól Hammond-on és ez fordítva is igaz. Egész más mikor úgy játsza valaki a DÓR toccata és fúgát, hogy még a templom falai, ablakai is "beleremegnek". Viszont egész más (és őrülten szuper) Jimmy Smith vagy Joey DeFrancesco a Hammond-on (nem tudom a Mátyás templomban hogy muzsikálnának).
Én hallottam egy koncerten Szakcsit Mozartot játszani - és szuper volt mindaddig amíg el nem jutott a kadencia részekig (2 db volt); ott leállt a zenekar és Szakcsi szólózott - abszolút jazz-be csapott át. Na kettő sehogy sem passzolt egymáshoz. (a felvétel megvan CD-és és a próba werkfilmje DVD-én)
ON: Remekül szól a MS PRO-145 a sztereó mikrofonozással! Még gyakorlás közben is non-stop átküldöm a hangját még egy aktív ládára; szinte az egész szoba rotary speaker-ré alakul így. :) Mostmár nagyon kíváncsi lennék, hogy egy rendes nagy PA-n milyen hangja lenne így a Pro-145-nek.
Valamiről látatlanban, vagyis inkább hallatlanban nyilatkozni, és mindösszesen tekintélyelvű egyéb zenei életúttal összevetni... ? Ez így egyszerűen értelmetlen.
Szerintem semmi bántó nincs abban, hogy egy művész áttéved más műfajba, más kategóriába és ott hallhatóan nincs otthon.
Sajna továbbra is fennáll, ahogy egy pl. temlomi orgonistából sem biztos hogy nagyformátumú jazz zongorista válhat (mert akkor eleve arra irányult volna az érdeklődése), úgy egy zongorán érett kíváló zenész sem garancia hogy az orgonán is ugyanúgy megállja a helyét. Egyszerűen más hanxer, más műfaj, más gondolkodás. Hogy ezt mér' olyan nehéz egyeseknek felfogni? :-D
Nálam a mérce Jimmy Smith, Wild Bill Davis, Jack McDuff, meg sorolhatnám...
Littlebig kitűnően halad ebbe az irányba, de eddig sajna kevés hasonló elköteleződéssel és felkészültséggel találkoztam itthon.
Nagyon érdekelne Szakcsi Lakatos Béla és Oláh Kálmán ontopic Hammondos munkássága. (zongora, egyéb más fórumba tartozik) Hozzászólásod alapján biztos tudnál minket ismertetni róla részletesen. Minden topiktárs hálás lenne az információkért. Köszi.
Szakcsi nem sokat Hammond-ozott, talan az elso Pege lemezen, 2 szamban, spinetten 1970-ben. Kiprobalta, jo egyebkent, de nem Hammond-os. Ez olyan mintha a legprofibb templomi orgonista ulne be a b3 moge, es csak nyomogatna ugyanazokat a hangokat, utemben, harmoniaban...szol az csak nem ugy:-) Nalam mar volt a boltban 2 kantor is, es hat mit mondjak, nem olyan vót az. Jimi Hendrix sem volt olyan nagy szam allitolag tudasban, csak ahogy kezelte, es hozzanyult a hangszerhez, az volt korszakalkoto.
Amugy a GRP egy nagyon konnyed Jazz kiado amcsiban. Legkomolyabbnak kozel se neveznem. A Verve, BLUE NOTE, Riverside, Pacific Jazz, Columbia, Impulse, Prestige... ezek a legkomolyabbak, foleg anno a nagy korszakban! Ott Jazz volt, a GRP popjazz inkabb. Persze ezzel nem akartalak bantani, de valoban a stilust kevesen tudjak itthon...nem volt kulturaja ennyi....
Szakcsi Lakatos véletlenül családi jó barát. Ne mondjunk róla hülyeségeket. Évtizedek óta a legkomolyabb amerikai kiadó a GRP sztár zenésze, rengeteg session munkája van, mindkét fia legnagyobb külföldi elismerések mellett a legnagyobbak között emlegetett. Mellesleg Olah Kalman is e család tagja, akit talán szintén nem kell bemutatni.
Folyamatosan kiveri nálam a biztosítékot, hogy halál magabiztosan írkálsz butaságokat, ráadásul igen konkrétan nyulsz folyamatosan mellé.
Kicsit finomabban Szakcsiról, pláne, ha nem ismered. Nézz utána Szakcsi és a Hammond kapcsolatának kicsit jobban.
Hát tényleg mindegy, mert mindenen szintetizátorozik. Az a Nord C1 sokkal többet tud, mint amit ezen a koncerten hallottunk, arról nem is beszélve, hogy igen magas jegyárak mellett (1500Ft) kaptunk egy közép szintű haknit. Egyedül a dobolással nem voltak gondok, bár a zenekar minden tagja remekül felkészült muzsikus, csak próbálni nem szeretnek.
A billentéstechnika nem minden, nekem nagyon nem volt stílusos a vasárnapi buli... Természetesen Kaltenecker Zsolt egyéb munkásságát nem szeretném kétségbe vonni, de a Hammondos produkciótól -reméljük csak egyelőre- nem estem hanyatt.
Tavaly Szakcsi lakatos Béla abszolút nem tudott mit kezdeni a B3-mal.
Egy 1973-as LP-n Duke Ellington jamel a legjobbakkal és B3-on is. Nagyon nem ment neki. Ennek ellenére valóban, egy jó zenésznek egy fadarab is mexólal a kezében.