No megkaptam életem legolcsóbb ajánlatát anico fresh 291.000 Ft a hőcserélő és 75%-ot ír rá. Valakinek van ilyene?
A bartosz Neked mennyibe jött ki? Tegnap beszéltem az úrral, eléggé képben volt, apróságokról beszélt, amik annál fontosabbak.
A bartoszban az tetszik, hogy jó böszme nagy, vagyis jó böszme nagy lehet a hőcserélő felület, vagyis tényleg jó lehet a hőátadás, és eleve a padlástérbe tervezik, nem vesz el helyek aktív helyiségből.
Valaki írta itt, hogy sörösdoboz lemez, nos ez is fontos a hőátadás szempontjából, minél hamarabb kapja meg a meleget és fűtse fel a hideget.
"Csak egyszer felejtsd el és máris a bulvár lapok címoldalán szerepelsz." Ezt nem értem, mire írtad.
1.Ha elfelejtem elzárni a füstcsövet használat után, akkor a szellőztető nyomja ki a levegőt a kéményen is. 2.Ha elfelejtem kinyitni a füstcsövet használat előtt, akkor azt észreveszem azonnal, mert be is füstöl rögtön a házba.
Ha szellőztető gépet keresek, és megvan, hogy hány m3-t kellene óránként megmozgatni, ott van még egy "statikus nyomás" paraméter, amivel nem tudom még, mit kell kezdeni. Honnan tudom, hogy mennyi elég nekem? Ki kell számolnom a gerincvezeték és a leágazások nyomásesését? Mitől van az, hogy ugyanolyan m3/h kapacitáshoz annyira különböző "statikus nyomás" értékek tartoznak? Ha ugyanazt a légmennyiséget mozgatják meg óránként, mitől más a nyomás?
(Pl egy 350m3/h-hoz láttam már 100Pa-t (HOLTOP, Lossnay), 150 Pa-t(Atrea))
Amúgy a "külső nyomás" és "statikus nyomás" ugyanazt jelentik? Ha valahogyan kiszámolom a nyomásesést a csöveimen, mit kell utána összenézni, mivel?
Engem is érdekelne a Bartosz. Hogyan lehet ezt beszerezni? Kivel lehet tárgyalni a műszaki paramétereiről és az áráról? Csak Lengyelországból lehet közvetlenül beszerezni? Ha igen, hogyan?
Hatalmas élményben volt ma részem. :-) Megtapogattam egy boltban egy bruttó egymilliós fűtőkaloriferes rekuperátort. Hát lényegében nem lettem okosabb. Azazhogy igen. Semmi extra nincs ezekben valóban, 2 ventilátor, keresztáramú hőcserélő felület, szűrő, meg egy fűtőrész egy nagy dobozban, szigetelve. Megtapiztam a hőcserélőt, egy kis nyomásra úgy pattogott, mint amikor a benyomódott sörösdoboz oldalát kipattintja az ember. Kb olyan vastag anyagból is lehetett. Az élek visszahajtva, összepréselve. A távtartás is a lemezekbe nyomott formákkal volt pontszerűen megoldva. Tuti kb. a negyedébe sem kerül az előállítása. És ezzel még szerintem nagyon fölé lőttem.
Ez a SEWT hőcserélő a Helios gyermeke ha jól tudom. Nos pont Ők voltak, akik belső csövezésre mondtak 700, talajhőcserélő szintén 700 (maga a csőre asszem 120 volt) és a hővisszanyerő megint 750.
Ezért kérdeztem, hogy rosszkor kezdtem nézelődni, vagy minőségi cuoccot ez alatt nem is lehet megoldni. Ez mind csak anyag, a munkadíjat nem számoltam, azt megoldanénk önerősen. Ha ennek a feléből tényleg kijönne, akkor annak örülnék, mert kb annyit szántam rá amikor még nem ismertem az árakat. Érdekelne, ahol ideadják ilyen olcson.
- wc szagelszívás most nem megoldott. Ablak ugyan van, nyitjuk is rendesen, ... de valahogy a végeredmény nem az igazi. :-)
Én a villanyszerelővel átfurattam a födémet és tetettem be egy ventillátort. Az ajtó alatt meg bejön a levegő. A gond az, hogy a lakásba a 28 éves ablakok résein jön az utánpótlás. (Ilyen vetemedett ablakokat az enyémen kívül 0még nem láttam.)
Azért is ajánlatos megcsinálni/megcsináltatni a szellőztetést, mert hiába szellőztetek legalább reggel és fürdés után, a penész akkor is megjelenik.
Hali! Konkrétan én azért gongolkodom egy házi kivitelezésű cső a csőben rendszerű hővisszanyerős szellőztető rendszerben, mert - őszi-téli időszakban napi 3x szellőztetek a 7-8 nyílászárón keresztül amit egy kicsit már unok, mindezek mellett - penészes sarkok, födémek vannak, bár ezt tudom, hogy a szigeteléssel kell részben megoldani, ez is folyamatban van. - az őszi-téli időszakban a szobába teregetés nagyon durva mennyiségű vizet tesz a lakásba, (először szárítógépben gondolkodtunk, de előbb ezt a rendszert megcsinálnám, hátha utána már nem kell a gép). Amikor lehet azért a kültérre teregetünk. - nyáron kánikulában reményeim szerint segíteni fog a benti hőmérséklet alacsonyabban tartásában - a műanyag ablakokkal amelyek zárnak mint állat, olyan télen a lakás mint amikor egy műanyag zacskóba hideg télen, belefújod a levegőt. Nagy pára mellett nincs szellőzés és ráadásul lecsapódik a falamon, meg az ablaktokon, üvegen. - most is megy egy elszívó ventilátor a fürdőben, minden szobában, nappaliban, konyhában van aereco higrós légbevezető, semmilyen hatását nem érzékelek. Max. lélektani hatás, meg zaj. - wc szagelszívás most nem megoldott. Ablak ugyan van, nyitjuk is rendesen, meg úgy is szoktuk felejteni a nagy mínuszokban is, de valahogy a végeredmény nem az igazi. :-) - konyhai szagelszívón nagyobb kinti hidegben képes csöpögni a kondenzvíz. Közvetlen faláttöréssel megy ki a cső, természetesen a hideg felületeken , csöveken a pára megjelenik azonnal, néhol ez is penészedik. - mindezek mellett a folyamatos friss levegőt szívni nagyon szeretem. Ez élettani hatását most nem említem, ilyet biztos sokat olvastál olyan weblapokon akik el akarták adni a készüléküket, én ezeknek nagy részét erős marketingnek éreztem.
A gyári kivitelezésű cuccok számomra nem elérhetők. Az olcsóbbakról gyorsan kiderült az itteni és egyéb olvasgatások során, hogy hatásfokban és minőségben sem jobbak a házi cső a csőben verziónál, a komolyabb rendszerekig el sem jutottam gondolatban.
Ez az én indokom. Lehet hogy ezzel most engem is sokan hülyének néznek. :-)
Tehát akkor elvileg mehet szellőztető rendszer mellé nem külső levegős fűtőeszköz is, amennyiben le tud zárni használat után a készülék füstcsövet pl egy átalakított pillangószeleppel?
Azért problémám ez, mert jó lenne szellőztető is, meg sparhelt is, de a külső levegős sparhelt 500 ezernél kezdődik, sajnos.
Ezt a rendszert nem ismerem, nálam Bartosz lett. Abból az 550 köbméteres gép kicsit olcsóbb volt mint amit írtál. Hőcserélő felületben szerintem verhetetlen. Saját kivitelezésről nem tudok nyilatkozni, való igaz hogy a profi megvalósítás nem olcsó. Én nem számoltam megtérülést, úgy gondolom hogy ha befér a keretbe, be kell tenni és kész. Különben penészedhet a ház, vagy állandóra nyitva hagyhatsz egy ablakot. Így az építkezés végére marhára elfogyott a pénz, szóval ha valaha megbánnám hogy ennyi pénzt kiadtunk rá az most lenne. De nem így van :)
Régebben volt téma, hogy hogy lehet talajregiszter nélkül fagyásmentes a rendszer: az enyém jól vizsgázott ilyen téren. A hőcserélő a fűtetlen padlástérben van, állítva, meleg oldal alul. A bejövő levegő a szabadból jön, talajreg nincs. 1 hónapja vakoltak, 1 éjjel alatt csurom víz lett az összes ablak. Ekkor beindítottuk a szellőztetőt és bedurrantottunk a kandallóba. 1.5 nap múlva már sehol nem volt pára, csak a gép kondenz kivezetőjéből jött a víz bődületes mennyiségben. Az elején minden nap 4-5 liter. Az éjjeli -10...-20 fokok ellenére semmi gond nem volt. Pontos hatásfokról viszont nem tudok nyilatkozni, ahhoz kéne valami áramlásmérő, gondolom. Ami biztos, hogy kinti 1.5 fok esetén, 44 fokos elszívott levegőnél (kandallóról is jön) 6.1 fokos levegőt dobott ki.
Ha barkácsolós hajlamú vagy, akkor érdemes megterveztetni (szerintem 100e alatt megvan), és magad összerakni. Nem muszáj egyszerre mindent. -először a csövezést, hogy aztán ne kelljen bontani, ez szerintem nem egy nagy összeg, ha jól meg van tervezve (főleg ha így van eleve tervezve a ház) -ha SEWT lesz, annak le is tudod tekerni a csövét még tereprendezés előtt (50e alatt megvan) -gép, kalorifer, szerelvények ha lesz rá pénzed
Ha magad csinálod, szinte gyári cuccokból, szerintem akkor kb megáll a felénél.
Még az jutott eszembe, hogy érdeklődjek a WOLF rendszerérő. 300 köbmétereset bypassal 495+áfáért adják, ami a konkurensekhez képest jó árnak tűnik, a hővisszanyerő értékről nem tudtak nyilatkozni, a szokásos olyan 90%-ot mondták. Illetve kapcsolatba kerültem kinai asszem aereco-val is, na annak még jobb ára van, bár a forgalmazó elmondta, hogy tápellátási gondok vannak, ezért minden gépet tesztelnek, úgyhogy nagy valószínűséggel én nem is találkozok ilyennel, mert mire megkapom kijavítják. Kicsit tartok ezért tőle.
Kezdjuk ott, hogy az ablaknyitasnal nem csak kidobod az energiat, hanem effektive oda kell menni es kinyitni... az optimalis legcserehez (amit ezen berendezesek tudnak) naponta tobbszor. Ja es ez meg csak a legcsere, a kis hoigenyu hazaknal a futes-hutes nagy resze is megvan vele (ld. topikcim). Sajna nalam nincs, es ebbe a hazba vszinu mar nem is lesz, de a kovetkezot biztos nem kezdem el nelkule.
Tegnap este óta azon agyalok, hogy: Kaptam ugye ajánlatokat szellőztető rendszerekre. Talajhőcserélővel, hővisszanyerővel, belső csövezéssel 2,1 millió alatt nem lehet megúszni. A csináldmagad árakat sajnos nem ismerem. Felvetődött a kérdés, ha nem szerelek be szellőztetőt, akkor 2,1 millióból hány évig szellőztetek az ablakon? Értem én, hogy fölösleges hőkidobás, és 100 év múlva visszahozza az árát, de akkor minek?
Lehet, most mindenki hülyének néz, de érdekelne, hogy ki miért épít be szellőztető rendszert?
A csináldmagad dolgoktól viszont egy dolog miatt tartok, attól, hogy azok tisztasági (antibakerialitás, penész, stb) szempontból nem tudják azt, mint amit a nagy gyártók rendszerei.
Örülnék, ha eloszlatnátok a kételyeimet, és egy kb csináldmagad árat bedobnátok, hogy Ti mekkora légcserét, milyen összegből, milyen hatékonysággal valósítottatok meg.
Valoban a hosszabb ido a fontos. De ez termeszetesen csak az elerheto legnagyobb hatekonysag vegett kell a gyors elszivas vegett. A konyhai attoresnel a 160-as cso eleg ,ha jol szamoltam, ugy 2,2m/sec. a sebesseg. Azert ezt is fogod hallani.
Még egy kérdés: Ha pl. a konyhai két elszívás csöveit (ami a teljes üzemben 130+30 m3/h) közösíteni akarom, hogy egy födémáttöréssel menjen a kamrából fel a padlásra, akkor mekkora max. légsebességet lehet engedni, hogy ne legyen zajos? Az födémáttörés átmérőjének kitalálásához kellene.
Péter! Ha marad a 200/125 cső akkor a rekuperátorban a kifújt és a beszívott levegőnek is külön-külön legalább 5 sec-ot kell bent tartózkodni? Tehát a hosszabb csőigényű adja meg a végleges hosszt ugye?
csőméret 125 mm -> légsebesség 5,66 m/s -> min. hossz 28,3 m csőméret 200/125 mm -> légsebesség 3,63 m/s -> min. hossz 18,15 m
Ha a helyiségben túlnyomás uralkodik akkor az a kandalló huzatára pozitívként hat. Ez egyenlő a jobb működéssel. Viszont ha nem működik a kandalló akkor a meleg levegő a kéményen távozik el, ami nem igazán gazdaságos, és megkérdőjelezi a szellőztető rendszer létét. Viszont a túlnyomás érdekes dolgokat is tud produkálni. Pl befelé nyíló ajtó nehezebben nyílik, viszont könnyebb bezárni. Kifelé nyíló esetén nehezebb bezárni. Tehát a nyomásokkal csak óvatosan, mert a helyzet el is durvulhat!!