Eladó egy amerikai Hammond 11122-Grandee. Csak szobában volt nagyon keveset használ hatalmas szerkezet. Kissebb templomba is elegendó. Van rajta minden amit csak el lehet képzelni (beépített leslie, csatlakozó, dobgép, stb)
Igen. Az OB5 megegyezik a Viscount DB5-tel. Olyannyira, hogy amikor a DB5-öt küldték a Viscountból, egyszerűen csak rámatricázták az OB5 feliratra a DB5-öt :-)
A DB5 hátulján van egy számítógép aljzat, oda kell kötni a 13-25-ös pedált.
Egyébként finom hangszer, kitűnő billentyűzettel, "szabványos" fedélzettel, szép vastag hanggal. Egyedül -mint írtad- a vibrátóján lehetne némit csiszolni. A B4-nek szinte kivételesen, de sikerült az erdeti sírást leképeznie. (Meg még jórészt nekem a saját készítésű B3 EMU presetjeimmel) Sajnos a klónok pont a chorusvibrato3-on véreznek el egytől egyig.
Ha némi videótok akad, esetleg feltehetnél valamit a jutyúbra.
Külön elismerés hogy nemcsak ELP, hanem Nice is van a műsoron. A She Belongs To Me 1969-es Fillmore-i felvétele az egyik kedvencem tőlük, persze a 67-es svéd sem rossz változat. Kicsit off, de a Lákimen végénél mivel szólózol? Tavaly brutál módon szólt benne a jó öreg Modular Moog. Zs.
Mi hobby/amatőrzenekar vagyunk, kizárólag a játék öröméért jövünk össze. Évente 5-6 koncerten játszunk nagyobbrészt szabadtéren. Jövő nyáron is biztosan fogunk játszani a Balaton mellett legalább azokon a helyeken ahol az idén is. Már eldöntöttük hogy kreálunk honlapot s a tél elejére talán el is tudjuk készíteni.
A fehérvári FEZEN klubban idén márciusban játszottunk a P. Mobil előtt ami igen jól sikerült buli volt. (http://www.fezenklub.hu/index.php?pg=media3507_hu , a színpad kicsi volt, a cuccom hátul volt a dobosun bal oldalán, így sajnos nem nagyon látszik) Felvettük több kamerával és a hanganyagot is csatornánként. A video vágás már kész, a hanganyag utómunkálatoknak csak most álltunk neki, de rövidesen azok is meglesznek. Akkor lesz megfelelő mennyiségű és elfogadható minőségű video klippünk egy honlaphoz.
Az OB5 tudtommal nemigen különbözik a Viscount utódváltozattól, de az utóbbinak van 25 pedálos változata (Az Oberheim a Viscount amerikai leányvállalata volt amíg be nem zárták) Érzésem szerint az OB5 kevésbé "műanyag" mint a többi klón általában, de sajnos, a scanner vibrátója messze elmarad az eredetitől, s az overdrive-nak sem lehet elég mélységet adni. Ezért használom a B4-et, s az OB5 csak vezérlő midi keyboard.
Emersonéktől jelenleg a Lucky Man-t és a Hoedown-t játszuk. Korábban A Nice-tól játszottuk az eredeti 6 perces America-t is, nekem ezek a nóták a szívem csücskei. (előkészületben Karn Evil First Impression, és újra a Nice-tól a She belongs to me)
Köszi játékodat A-102-ön bemutató klippet és a hasznos tippeket. Ha lesz alkalmam Posaune szaktársat is meghallgatom, bár Keszthely elég messze van Fehérvától, s ritkán vetődöm arrafelé...
A B4 kezelése nem probléma mert az OB5 minden kezelőszervét használni tudom játék közben. A Bome's Midi Translator-ral átalakítom a kapcsolók potik és drawbarok által generált a sysex-eket majd a MIDI-OX-al összegzem és továbbítom a CUBASE-be. Abszolút real-time, a notebook mindössze 6ms-os késleltetést produkál a Hercule 12/16 FW interface-en keresztül. Szóval teljesen olyan mintha maga az OB5 szólna, csak a hang sokkal hűebb az eredetihez, no meg egy gombnyonásra beáll mondjuk a "Child in time" hangszíne és a hozzá szükséges összes effekt amiket a nóta folyamán persze állandóan alakítok ahogy jónak látom. Ha valakinek szüksége van hasonló megoldásra, akkor a konverziós patch-eket szívesen megosztom.
A következő felvétellel szeretnék kicsit kedveskedni a spinet-tulajoknak :) 1970-ben készült, a Roy King Quintet játszik. Műsoron Jimmy Smith örökzöldje, "The Cat". A Hammond L-100-ast Fogarasi János szólaltatja meg. (Korábban már volt ez a nóta, de közben megváltozott a file helye.)
Egyébként kántornak jobb vagyok mind Hammond-osnak. Valamely hétvégén végig játszottam a teljes repertoárom, ami az egyházi műveket illeti. Jobban ment mint bármi más - sajnos vagy nem, ez van.
Várom ha tudsz lemezt szerezni ettől a George Fleury-től; főképp ilyen klasszikus+(jazz)impovizációs megoldások érdekelnének. Köszi.
Ezenek az újaknak horror ára van. Michael Falkenstein (Hammond Germany) szokott időnként levelet küldeni, hogy épp most ilyen meg olyan használt cuccai vannak. Azt látom, hogy a régi, eredetiek árát is felnyomja szép lassan oda, ahol az újak vannak. Hihetetlen.
Az M44 képről nekem is tetsztik, de nem csak 1 oktávos a pedálja? Van 25 db-os is?
Igyekszem szerezni ilyet, es szolok majd! Amugy persze, hogy nem rad gondoltam, Kántor ugyben!:-) Masok voltak akik meg eletukben nem is ultek Hammond mogott. Neked ugye, raadasul meg B3-ad is van. Hammond forever
Szerintem jól gondolod, full tibia, vagy valami nagyon hasonló. Aztán Jimmy Smith-es 888+3.perkába vált. Semmi trükk. Az elején van egy kicsit más, amikor pár magasabb tört felharmonikust is betesz.
Az M44 valójában egy kétmanuálos XK3 elegáns szekrényben, sztereó hangrendszerrel, lábbasszussal. Önmagában ezen a felvételen szép a hangja, de egy igazi mellé téve más lenne a megítélése.
Messze jobb a New B3 (annyi pénzért még jó :-), de ahogy látom a Key-B lehet hogy azt is lepipálja. (najó, az sem olcsó és könnyű)
Persze akinek igazi ABC van, az csak mosolyog ezeken :-)
Üdvözöllek a fórumon, Misi! Örülök, hogy megtaláltál minket. Nagyon kíváncsi vagyok a zenekarotokra, Bp. környékén játszotok valamikor? Honlap, koncertdátumok? Jól tudom, hogy az OB5 szinte azonos a Viscount DB5-tel? Vagy annak az elődje? (Mondjuk ezt Tehtube-tól is kérdezhetném...) Kíváncsi vagyok, az ELP-től mit játszotok? Bocs, kicsit sokat kérdezek :)
Gratulálok. Nagyon klassz hangszer, Hammond A102 nekem is volt. A 122-es laci méltó társa.
A B4 is jó választás, ámbár nem egyszerű a virtualitás kézellfoghatóvá tétele. Korábban már bemutattam billentyűsített B4-et.
A rockban viszonylag egyszerű regisztrációk vannak, gondolom megvannak már. Egy igazival sokal könnyebb megtalálni azokat.
Ha nem is a szomszédban, de Keszthelyen Posaune szaktárs nyomatja M3+lezlivel, vagy könnyebb esetben Viscount DB3-mal. Nagyon felkészült, tehetséges muzsikus.
Ha visszaolvasol akár 2-3 évet is, biztosan sok hasznos információt találsz a fórumban. Üdv, Zsolt
Valószínüleg Balatonfüredről van szó, s az ARTONS együttes - akinek az orgonistája vagyok - augusztus 6-án játszott ott, a rendezők sacca szerint legalább 2000-en hallgatták. (Július 27.-én Balatonakarattyán és augusztus 18.-án Csopakon volt még koncertünk) Ha rólunk van szó, köszi az elismerést!!!
Mi többek között a fajsúlyosabb Deep Purple, Emerson Lake and Palmer, Grand Funk, Santana és Uriah Heep nótákat próbáljuk megszólaltatni, hűen az eredeti stúdiófelvételekhez. Ehhez a Hammond eredeti hangszineket is megpróbál(tam)om kitalálni. Van egy gyönyörű A-102 orgonám 122-es Leslie-vel, de a bulikban az Oberheim OB5-öt használom (ez is fadobozos orgona) amely a notebook-omon CUBASE-be ágyazva a Native Instruments B4-ét szólaltatja meg. Kierősítve ugyanaz a hangzása, mint az A-102 és 122 párosé, csak sokkal könnyebb mozgatni...
Erről a fórumról ma hallottam először - a zenekarunk szólógitárosa fedezte fel - nagyon örülök, hogy ennek a kíváló hangszernek ennyi híve van. Sajnos, a mi környékünkön nem tudok rajtunk kívül egyetlen zenekarról sem aki ilyen hangszert szólaltana meg.
Hát Szakcsi és Oláh Kálmán hammondos múltja azt hiszem mindannyiunkat igencsak érdekelne.
Az nyilván nem jelent semmit, hogy a Google semmit sem dob erre a témára, de én már csak ilyen modern kockafej vagyok :-).
De hogy a szakdolgozatom írása közben (ami a Hammondosok történetét dolgozza fel, igaz nem túl részletesen, hiszen kb. 30 oldalas), még véletlenül sem említette őket senki azok közül akikkel beszéltem erről (a jazztanszak tanárai, Gőz L., Friedrich K., Baboss Gy., Binder K., Elek P., + Fogarasi J., azaz csupa olyan ember, aki Szakcsit jól ismeri régóta), az arra enged következtetni, hogy ha volt is ilyen anyag, az nem volt korszakalkotó, avagy említésre méltó az ő megítélésük szerint....
...vagy az egész banda nem tud semmit, és stebel mester felvilágosít minket. Ha ez a helyzet, akkor természetesen nagyon kíváncsiak vagyunk.
Matyi
ui.: nem a technikai felkészültségen van a hangsúly, hanem az ízléses, stílusos játékon, ez nem csak az előadón, hanem a hallgató megítélésén is múlik, egyéni döntés, nem vitatéma.
Tehtube mesternek van igaza. Ez saját magamról is pontosan elmondható, hogy nem vagyok jazz-zenész. Épp ezért nehez is megy ez a műfaj, nem is tagadom. Bármit próbálok a Hammond-on játszani valahogy mindig klasszikus lesz belőle (mint Paco De Lucia, aki pedig mindig flamenco-t játszik, mégha nem is azt akarja).
A klasszikus orgonaművek pedig jól mennek, de NEM szólnak jól Hammond-on és ez fordítva is igaz. Egész más mikor úgy játsza valaki a DÓR toccata és fúgát, hogy még a templom falai, ablakai is "beleremegnek". Viszont egész más (és őrülten szuper) Jimmy Smith vagy Joey DeFrancesco a Hammond-on (nem tudom a Mátyás templomban hogy muzsikálnának).
Én hallottam egy koncerten Szakcsit Mozartot játszani - és szuper volt mindaddig amíg el nem jutott a kadencia részekig (2 db volt); ott leállt a zenekar és Szakcsi szólózott - abszolút jazz-be csapott át. Na kettő sehogy sem passzolt egymáshoz. (a felvétel megvan CD-és és a próba werkfilmje DVD-én)