- Az 1.0 a TREK-II SSP3 preampról készült, kevesebb presetből áll (kb.12), a hangminták lényegesebben rövidebben loopoltak, kissé fedettebb a hangja.
Gyorsan beszálltam pár koncertbe tesztelni. Az eredmény így is felülmúlta a várakozásaimat. Ezt hallva döntött emellett PresserPicibácsi is.
- A 2.0 az előzőekben szerzett tapasztalatokból lett újból megalkotva.
Most a valaha hallott lexebb hangú B3, a volt A100-asom (No: 17601, Rhoda, Joey) hangját mintáztam be. Lényegesen hosszabb hangmintákkal és loopokkal dolgoztam, 21 presetet készítettem, melyből kettő lábbassz.
- A 2.1 -ben az a változás hogy már folyamatosan változik a hangkép is a hangerő függvényében. Kis hangerőnél vastagon, sziszegősen, keyclickesen szól, nagy hangerőnél megjön a középtartomány folyamatos átmenettel. Lényeges változás, lelke lett a hanxernek. (ingyen upgrade)
A legtöbb szemplerhez fellelhető hangmintagyűjteményben az a gond, hogy egyszerűen a jól-rosszul rögzített mintákat kiosztják a billentyűzetre, de az eredeti hanxer jellegzetességeivel nemigen törődnek. Itt a fentiek alapján más a helyzet és egyenlőre nem találkoztam hasonlóval. A másik lényeges szempont, gyakorlatilag egy ilyen kedvező árú és nagyon jó hangú ESI 2-4000-el -szinti, zongora, orgona- minden egyben a rendelkezésre áll. Az orgonák külön kimeneten vannak a lezlihez.
Az ESI-hez és orgonáláshoz az egyik legjobb billentyűzet a Roland A33. Tudtommal Tambinak van ilyenből felesleges.
Megszereztem a lemezt, es vagy fel eve megvan mar, csak a haverod nem valaszolt a levelre. Hammond-os csemege meg mindig akad, ugyhogy nem fog panaszkodni:-)
szerintem picit érdekes, de így laci-szimuval még tűrhető is lenne, csak azok az erős klattyogások a glissandónál... :(
Amúgy tényleg nem rosz mint kalapácsos szinti ez az MO8! 430 körül adják és ahhoz képest hogy a 800 rugós nagy Yamaha teljes hangbankja és mechanikája benne van, egy őrülten zenei arpeggiator szekcióval...
a teszt... http://www.keyboardmag.com/article/yamaha-mo8/Sep-06/22696
Felébresztették a Kurzweilt is álmából: http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=1864 ez is baráti 250-ért pláne Kurziéktól
picit drágább mulatsság, de ebbe már Hammond modellező rész is pörög... http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=1863
Zsolti! Így van, a billentyűkön le kell ragasztani minden márkajelzést egy öles Hammond felírattal! :O
Persze, a bejaratnal egybol balra arulunk mindig faterommal. Lesznek finom Hammond-os LP-k is, (Wild Bill Davis, Jackie Davis, Jimmy McGriff, Booker T, Jimmy Smith...etc)
Azt hiszem, hogy meg van a modular Moog, örülnék ha elküldenéd a patch-et hozzá.
Ami a Hercules 16/12 FW-t illeti az eBay-en vettem kb 350 euróért leszállítva, s most is van egy fent, lehet hogy Te most olcsóbban is megkaphatod, ha szerencséd van. Itt a link hozzá: http://search.ebay.de/Hercules-Firewire_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40
Köszönöm a videót, nagyon tetszett, öröm volt hallgatni :)
Szépen kézben vannak az Emo-riffek, gratulálok hozzá!
Mondjuk nekem a B4 hangzása (ezen a felvételen) nem nagyon tetszik, de ez szubjektív. Lehet, hogy csak a felvétel minősége miatt.
Szerintem ha laptopot használsz, a Lucky Man-ben mindenképp a Moog Modular V-re lenne szükséged, még a patch is megvan hozzá, szinte ugyanaz a sound! (Ha véletlenül nincs meg, csak szólj nyugodtan.) Igaz, hogy megeszi a procit, de nagyon szépen szól, én már használtam élőben.
Sok sikert, sok fellépést kívánok a jövőben! Bármilyen Emersonos anyagra van szükséged, szólj, szívesen segítek.
Kicsit off: Hol szerezted be a Hercules hangkarit? Régóta keresek olyan többsávos firewire interface-t, ami zökkenőmentesen műxik alacsony latency-vel. Herculest még nem is láttam Magyarországon, csak a régi időkből ismerem a márkát.
Meg kell hagyni, jól szól a B4. Persze te is szépen hozod a jellegzetes frazírokat. Meg a gitáros. (a basszernek meg át kéne nézni mégegyszer a saját szólamát :-)
Méghogy szódával? Teljesen jól szól a billentyűd, úgy, ahogy kell. Ámbár nem volt egyszerű összeállítás, az biztos.
Háááát.. sokat gondolkodtam, de végül úgy döntöttem hogy felteszek egy csak sajátmagunk számára emlékként készült videóból egy klippet amin az America-t játszuk. Amatőr zenekar, sztereó mikrofonos felvétel mindenféle utómunkálat nélkül, egy DV8, egy Hi8 és egy VHS kamerával készült. Tudom azt is, hogy sok hiba van benne, de azért szerintem a B4 itt is megteszi a magáét (itt még egy Wersi orgonát használtam midi keyboardként és egy Hammond XM1- en keresztül vezéreltem a B4-et). Kb egy hónap múlva fel tudok tenni olyan klippeket amelyek már sokkal jobban fognak szólni (ezen felvétel helyett)... http://youtube.com/watch?v=pb4CxN8_i2o
Nekem is a 69-es felvétel a kedvencem (hangról hangra lekottáztam Cubase-be a rövid sacrális rész és az impró utolsó egy perce kivételével, ami még ezután fog valamikor következni), a svéd felvételről csak olvastam, de még nem hallottam. Emerson rengeteg győnyörű darabbal ajándékozott meg bennünket, de nekem gyerekkorom óta az America és a She belongs to me a legkedvesebb.
Én is ott voltam tavaly a koncerten, nekem is nagyon tetszett a Lucky man - jobban szólt mint a korábbi koncertvideókon hallottam. Az öreg Moog-tól is borsózott a hátam.
Ugyanezt az átütő megszólalást nyílván még a hangszeroldalról sem tudom produkálni, de azért az én megoldásom "szódával elmegy" is elég jól szól. Most biztosan többen mosolyogni fogtok: egy Roland JV 30 keyboard-ot használok sima "Square Wave" hangszín egy oktávval letranszponálva, teljes kórus, min. zengetés, és itt a lényeg: a Portamentó-t midiről kapcsolom be, így a szinti nem vált át monofónikusra és mindenféle hebegés nélkül teljesen úgy viselkedik mint a Moog. egyszer megpróbáltam egy virtuális minimoog-t is, de azalatt a rövid idő alatt amíg játszottam vele, nem sikerült jobb eredményt kihozni mint amit a Roland ilyen módon produkál.
Figyelem! Aki a saját B3-EMU-Tehtube orgonámat (v2.0) használja, ha ráér, várom modelfrissítésre (v2.1).
Egy lényeges változást sikerült elkövetnem, a hangerő pedálból swell pedál lett.
Egyszerű midis eszközöknél a volume pedál csak tisztán a vol. értékeket változtatja.
B3 és tsai-nál -ahogy a kapcs. rajzból is kitűnik- folyamatosan más az orgona hangképe a hangerő változtatása mellett. Gyakorlatilag loudness jellegű hatás. Kis hangerőnél erős mély, magas kiemelés vastag, sziszegős, keyclickes hangképpel társul. Ahogy emelkedik a hangerő, a hangkép úgy válik egyszerűbbé, míg teljes hangerőn jelentősen megnő a középtartomány szerepe.
Nos, ezt a hatást sikerült lemodelleznem, úgyhogy aki élénken dinamikázik az orgonával észre fogja venni a változást. Üdv, Zsolt.
Letakartam minden hardverről minden feliratot, sokkal jobban néz ki :-)
Eladó egy amerikai Hammond 11122-Grandee. Csak szobában volt nagyon keveset használ hatalmas szerkezet. Kissebb templomba is elegendó. Van rajta minden amit csak el lehet képzelni (beépített leslie, csatlakozó, dobgép, stb)
Igen. Az OB5 megegyezik a Viscount DB5-tel. Olyannyira, hogy amikor a DB5-öt küldték a Viscountból, egyszerűen csak rámatricázták az OB5 feliratra a DB5-öt :-)
A DB5 hátulján van egy számítógép aljzat, oda kell kötni a 13-25-ös pedált.
Egyébként finom hangszer, kitűnő billentyűzettel, "szabványos" fedélzettel, szép vastag hanggal. Egyedül -mint írtad- a vibrátóján lehetne némit csiszolni. A B4-nek szinte kivételesen, de sikerült az erdeti sírást leképeznie. (Meg még jórészt nekem a saját készítésű B3 EMU presetjeimmel) Sajnos a klónok pont a chorusvibrato3-on véreznek el egytől egyig.
Ha némi videótok akad, esetleg feltehetnél valamit a jutyúbra.
Külön elismerés hogy nemcsak ELP, hanem Nice is van a műsoron. A She Belongs To Me 1969-es Fillmore-i felvétele az egyik kedvencem tőlük, persze a 67-es svéd sem rossz változat. Kicsit off, de a Lákimen végénél mivel szólózol? Tavaly brutál módon szólt benne a jó öreg Modular Moog. Zs.
Mi hobby/amatőrzenekar vagyunk, kizárólag a játék öröméért jövünk össze. Évente 5-6 koncerten játszunk nagyobbrészt szabadtéren. Jövő nyáron is biztosan fogunk játszani a Balaton mellett legalább azokon a helyeken ahol az idén is. Már eldöntöttük hogy kreálunk honlapot s a tél elejére talán el is tudjuk készíteni.
A fehérvári FEZEN klubban idén márciusban játszottunk a P. Mobil előtt ami igen jól sikerült buli volt. (http://www.fezenklub.hu/index.php?pg=media3507_hu , a színpad kicsi volt, a cuccom hátul volt a dobosun bal oldalán, így sajnos nem nagyon látszik) Felvettük több kamerával és a hanganyagot is csatornánként. A video vágás már kész, a hanganyag utómunkálatoknak csak most álltunk neki, de rövidesen azok is meglesznek. Akkor lesz megfelelő mennyiségű és elfogadható minőségű video klippünk egy honlaphoz.
Az OB5 tudtommal nemigen különbözik a Viscount utódváltozattól, de az utóbbinak van 25 pedálos változata (Az Oberheim a Viscount amerikai leányvállalata volt amíg be nem zárták) Érzésem szerint az OB5 kevésbé "műanyag" mint a többi klón általában, de sajnos, a scanner vibrátója messze elmarad az eredetitől, s az overdrive-nak sem lehet elég mélységet adni. Ezért használom a B4-et, s az OB5 csak vezérlő midi keyboard.
Emersonéktől jelenleg a Lucky Man-t és a Hoedown-t játszuk. Korábban A Nice-tól játszottuk az eredeti 6 perces America-t is, nekem ezek a nóták a szívem csücskei. (előkészületben Karn Evil First Impression, és újra a Nice-tól a She belongs to me)
Köszi játékodat A-102-ön bemutató klippet és a hasznos tippeket. Ha lesz alkalmam Posaune szaktársat is meghallgatom, bár Keszthely elég messze van Fehérvától, s ritkán vetődöm arrafelé...
A B4 kezelése nem probléma mert az OB5 minden kezelőszervét használni tudom játék közben. A Bome's Midi Translator-ral átalakítom a kapcsolók potik és drawbarok által generált a sysex-eket majd a MIDI-OX-al összegzem és továbbítom a CUBASE-be. Abszolút real-time, a notebook mindössze 6ms-os késleltetést produkál a Hercule 12/16 FW interface-en keresztül. Szóval teljesen olyan mintha maga az OB5 szólna, csak a hang sokkal hűebb az eredetihez, no meg egy gombnyonásra beáll mondjuk a "Child in time" hangszíne és a hozzá szükséges összes effekt amiket a nóta folyamán persze állandóan alakítok ahogy jónak látom. Ha valakinek szüksége van hasonló megoldásra, akkor a konverziós patch-eket szívesen megosztom.
A következő felvétellel szeretnék kicsit kedveskedni a spinet-tulajoknak :) 1970-ben készült, a Roy King Quintet játszik. Műsoron Jimmy Smith örökzöldje, "The Cat". A Hammond L-100-ast Fogarasi János szólaltatja meg. (Korábban már volt ez a nóta, de közben megváltozott a file helye.)