Valóban. De szerintem ha valakinek enm sikerül egy az egybe, az ne is kísérletezzen rosszabbal. Szerintem első hogy precízen tudom az eredetit, aztán viszek bele egyéniséget. És valóban az eredetit nem kell utánozni, mert annál szörnyübb nincs ha az nem sikerül. Lássuk csak pl: Micheal Bolton szerintem nagy jól adja elő a Yesterday-t. Nem Beatles és mégis van benne valami megfoghatatlan. Másoknak meg lekopizni sem megy...
Nekem pl. sok tekintetben tetszik az elrettentő példa is :-) Lazák, nem akarnak mindenáron pont olyat, inkább magukat adják. És a csaj kivételével nem is rosszul.
Igazából értékelendő ha egy-az-egyben sikerül valamely mestert eljátszani, de ez még Joey DeFrancescónak sem sikerült. Hangról hangra precízen megvan, de hiányzik belőle a Dzsimmiszmöd. Ezért tetszik nekem pl. ez a Revolver: HUSH feldolgozás. A főbb motívumok tisztán fellelhetők, de lazán hozzák, soxólóval, egy jó hangulat sugárzik a színpadról. Maga a D.P. is a feldolgozásiban nagyon klasszul átgyúrta az eredetiket, hogy Jimmy Smith-ről ne is szóljunk. Különösen tetszik Lonnie Smith a CD Release almenüben a PURPLE HAZE lemeze 1994-ből, Woodoo Chile a kezdés: Lonnie Smith Az egész lemez Jimi Hendrix átirat.
Szóval csak annyit mondanák hogy hajrá, mindenki adja saját magát 111%ban a nótákban, nyomassa az orgonát, szólózzon jó sokat!
Különösen emeli produkciótok értékét, hogy vannak más követők is. Ellenpéldaként lásd ezt: http://youtube.com/watch?v=_ISEkUshwxE&mode=related&search= Szerintem katasztrófa!
Teljesen ott van a helyén szinte minden. (egyedül a G# után jövő G helyett van D# :-) A többi olyan precízen van levéve hogy gondolom szándékos ez a csavar. A dob is ok. Az orgona hangja is nagyon jó, a szólók megy egy-az-egybe! Gratula. Ez a B4 variáció jól bejött nálad. Köszi. Zs
Ahogy említetted az ismerősödnek a Deep Purple nóták tetszettek a Balatonon. Feltettem egy ezév márciusában készült felvételt, ami lényegesen jobb minőségű hang szempontból mint a jóval korábban felvett America. Hibák ebben is vannak rendesen és persze a világítás sem volt amatőrkamera barát, de jó kép arról ahogy most szól a csapat... A felvétel idején sajnos a dobosunk Szabó Laci beteg volt, így a Led Zeppelin emlékzenekar dobosa Tatai Tamás segített ki bennünket. A 15 nehéz nótából csak néhányat játszott korábban. Ennek ellenére mindössze két rövid próbán sikerült valamennyire összerázódnunk.
Ime a link: http://youtube.com/watch?v=XCtmcn791B4
- Az 1.0 a TREK-II SSP3 preampról készült, kevesebb presetből áll (kb.12), a hangminták lényegesebben rövidebben loopoltak, kissé fedettebb a hangja.
Gyorsan beszálltam pár koncertbe tesztelni. Az eredmény így is felülmúlta a várakozásaimat. Ezt hallva döntött emellett PresserPicibácsi is.
- A 2.0 az előzőekben szerzett tapasztalatokból lett újból megalkotva.
Most a valaha hallott lexebb hangú B3, a volt A100-asom (No: 17601, Rhoda, Joey) hangját mintáztam be. Lényegesen hosszabb hangmintákkal és loopokkal dolgoztam, 21 presetet készítettem, melyből kettő lábbassz.
- A 2.1 -ben az a változás hogy már folyamatosan változik a hangkép is a hangerő függvényében. Kis hangerőnél vastagon, sziszegősen, keyclickesen szól, nagy hangerőnél megjön a középtartomány folyamatos átmenettel. Lényeges változás, lelke lett a hanxernek. (ingyen upgrade)
A legtöbb szemplerhez fellelhető hangmintagyűjteményben az a gond, hogy egyszerűen a jól-rosszul rögzített mintákat kiosztják a billentyűzetre, de az eredeti hanxer jellegzetességeivel nemigen törődnek. Itt a fentiek alapján más a helyzet és egyenlőre nem találkoztam hasonlóval. A másik lényeges szempont, gyakorlatilag egy ilyen kedvező árú és nagyon jó hangú ESI 2-4000-el -szinti, zongora, orgona- minden egyben a rendelkezésre áll. Az orgonák külön kimeneten vannak a lezlihez.
Az ESI-hez és orgonáláshoz az egyik legjobb billentyűzet a Roland A33. Tudtommal Tambinak van ilyenből felesleges.
Megszereztem a lemezt, es vagy fel eve megvan mar, csak a haverod nem valaszolt a levelre. Hammond-os csemege meg mindig akad, ugyhogy nem fog panaszkodni:-)
szerintem picit érdekes, de így laci-szimuval még tűrhető is lenne, csak azok az erős klattyogások a glissandónál... :(
Amúgy tényleg nem rosz mint kalapácsos szinti ez az MO8! 430 körül adják és ahhoz képest hogy a 800 rugós nagy Yamaha teljes hangbankja és mechanikája benne van, egy őrülten zenei arpeggiator szekcióval...
a teszt... http://www.keyboardmag.com/article/yamaha-mo8/Sep-06/22696
Felébresztették a Kurzweilt is álmából: http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=1864 ez is baráti 250-ért pláne Kurziéktól
picit drágább mulatsság, de ebbe már Hammond modellező rész is pörög... http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=1863
Zsolti! Így van, a billentyűkön le kell ragasztani minden márkajelzést egy öles Hammond felírattal! :O
Persze, a bejaratnal egybol balra arulunk mindig faterommal. Lesznek finom Hammond-os LP-k is, (Wild Bill Davis, Jackie Davis, Jimmy McGriff, Booker T, Jimmy Smith...etc)
Azt hiszem, hogy meg van a modular Moog, örülnék ha elküldenéd a patch-et hozzá.
Ami a Hercules 16/12 FW-t illeti az eBay-en vettem kb 350 euróért leszállítva, s most is van egy fent, lehet hogy Te most olcsóbban is megkaphatod, ha szerencséd van. Itt a link hozzá: http://search.ebay.de/Hercules-Firewire_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40
Köszönöm a videót, nagyon tetszett, öröm volt hallgatni :)
Szépen kézben vannak az Emo-riffek, gratulálok hozzá!
Mondjuk nekem a B4 hangzása (ezen a felvételen) nem nagyon tetszik, de ez szubjektív. Lehet, hogy csak a felvétel minősége miatt.
Szerintem ha laptopot használsz, a Lucky Man-ben mindenképp a Moog Modular V-re lenne szükséged, még a patch is megvan hozzá, szinte ugyanaz a sound! (Ha véletlenül nincs meg, csak szólj nyugodtan.) Igaz, hogy megeszi a procit, de nagyon szépen szól, én már használtam élőben.
Sok sikert, sok fellépést kívánok a jövőben! Bármilyen Emersonos anyagra van szükséged, szólj, szívesen segítek.
Kicsit off: Hol szerezted be a Hercules hangkarit? Régóta keresek olyan többsávos firewire interface-t, ami zökkenőmentesen műxik alacsony latency-vel. Herculest még nem is láttam Magyarországon, csak a régi időkből ismerem a márkát.
Meg kell hagyni, jól szól a B4. Persze te is szépen hozod a jellegzetes frazírokat. Meg a gitáros. (a basszernek meg át kéne nézni mégegyszer a saját szólamát :-)
Méghogy szódával? Teljesen jól szól a billentyűd, úgy, ahogy kell. Ámbár nem volt egyszerű összeállítás, az biztos.
Háááát.. sokat gondolkodtam, de végül úgy döntöttem hogy felteszek egy csak sajátmagunk számára emlékként készült videóból egy klippet amin az America-t játszuk. Amatőr zenekar, sztereó mikrofonos felvétel mindenféle utómunkálat nélkül, egy DV8, egy Hi8 és egy VHS kamerával készült. Tudom azt is, hogy sok hiba van benne, de azért szerintem a B4 itt is megteszi a magáét (itt még egy Wersi orgonát használtam midi keyboardként és egy Hammond XM1- en keresztül vezéreltem a B4-et). Kb egy hónap múlva fel tudok tenni olyan klippeket amelyek már sokkal jobban fognak szólni (ezen felvétel helyett)... http://youtube.com/watch?v=pb4CxN8_i2o
Nekem is a 69-es felvétel a kedvencem (hangról hangra lekottáztam Cubase-be a rövid sacrális rész és az impró utolsó egy perce kivételével, ami még ezután fog valamikor következni), a svéd felvételről csak olvastam, de még nem hallottam. Emerson rengeteg győnyörű darabbal ajándékozott meg bennünket, de nekem gyerekkorom óta az America és a She belongs to me a legkedvesebb.
Én is ott voltam tavaly a koncerten, nekem is nagyon tetszett a Lucky man - jobban szólt mint a korábbi koncertvideókon hallottam. Az öreg Moog-tól is borsózott a hátam.
Ugyanezt az átütő megszólalást nyílván még a hangszeroldalról sem tudom produkálni, de azért az én megoldásom "szódával elmegy" is elég jól szól. Most biztosan többen mosolyogni fogtok: egy Roland JV 30 keyboard-ot használok sima "Square Wave" hangszín egy oktávval letranszponálva, teljes kórus, min. zengetés, és itt a lényeg: a Portamentó-t midiről kapcsolom be, így a szinti nem vált át monofónikusra és mindenféle hebegés nélkül teljesen úgy viselkedik mint a Moog. egyszer megpróbáltam egy virtuális minimoog-t is, de azalatt a rövid idő alatt amíg játszottam vele, nem sikerült jobb eredményt kihozni mint amit a Roland ilyen módon produkál.
Figyelem! Aki a saját B3-EMU-Tehtube orgonámat (v2.0) használja, ha ráér, várom modelfrissítésre (v2.1).
Egy lényeges változást sikerült elkövetnem, a hangerő pedálból swell pedál lett.
Egyszerű midis eszközöknél a volume pedál csak tisztán a vol. értékeket változtatja.
B3 és tsai-nál -ahogy a kapcs. rajzból is kitűnik- folyamatosan más az orgona hangképe a hangerő változtatása mellett. Gyakorlatilag loudness jellegű hatás. Kis hangerőnél erős mély, magas kiemelés vastag, sziszegős, keyclickes hangképpel társul. Ahogy emelkedik a hangerő, a hangkép úgy válik egyszerűbbé, míg teljes hangerőn jelentősen megnő a középtartomány szerepe.
Nos, ezt a hatást sikerült lemodelleznem, úgyhogy aki élénken dinamikázik az orgonával észre fogja venni a változást. Üdv, Zsolt.
Letakartam minden hardverről minden feliratot, sokkal jobban néz ki :-)