Keresés

Részletes keresés

peterch Creative Commons License 2010.02.27 0 0 938
Szia !

Nem az volt a celom, hogy osszekeverjelek! Csak a lehetoseget vazoltam en is es Quint kollega is.
Termeszetesen ha az osszes anyagot keszen akarod megvenni, akkor az idomok, leagazasok,gyujtok , osztok nagyon sok penzbe vannak. En annak idejen csak a csoveket, konyokoket ,ventiket, toldokat a ragasztoszallagot es a szigetelest vettem. A tobbi kelleket sima Spirocsovekbol alakitottam ki egy plehnyiro ollo es egy kis korongvago segitsegevel. Osszefogatashoz a popszegecseket hasznaltam+ ragasztoszallagot.
Ami a by-pass-t illeti. Az altalad is rajzolt rendszer elszivo gyujto es befujo oszto utan rogton beteszel ket Y -t, vagy SK keszitett leagazast. Oda beleepited a pillangoszelepeket ugy, hogy azok a beszivo agban befele aramlo levego segitsegevel nyiljanak. A ket pillangoszelep koze meg beepited a 3. ventit. Igy nyaron ha atkapcsolod az elektromos vezerlest by-pass-ra, akkor aramtalanitod a ket ventit ami a teli uzemmodban uzemel. A 3. venti ha uzembe lep, akkor az befujja a friss levegot a hazba. A tulnyomastol a levego kiaramlik a kifuvoagon es a haz tobbi ismert es nem ismert nyilasan.

Udv , Peter.
Előzmény: cell7 (936)
cell7 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 937
Olyan Y ág nincs amin a bemenet mellett a két kimenet között egy szeleppel lehet váltani? Vagy az egyik, vagy a másik irányba menjen a levegő.
Most ezt csak egy Y-al, és két pillangó szeleppel lehet megoldani?
Előzmény: cell7 (936)
cell7 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 936
Szia!

Ne haragudj de ezt nem értem. Tudnál erről a 3. ventilátoros módról újra írni?
Előzmény: peterch (935)
peterch Creative Commons License 2010.02.27 0 0 935
Szia !

Termeszetesen a by-pass az nagyon jo szolgalatot tehet nyaron foleg. A megoldhatosaga ugy ahogy Quint kollega is irja lehetseges es lehet ugy is, hogy ket pillangoszelepet egy 3.ik ventimotorral iktatsz be. A kerdes az, hogy melyik olcsobb megoldas. De ebben az esetben a by-passt az elszivo venti ele es a befuvo venti moge kell bekotni, igy a csovekben uralkodo legmozgasok zarjak vagy nyitjak a ket pillangoszelepet. Ilyen esetben a 3. beepitett venti uzemel csak, akar lassu , akar gyors uzemmodban.

Udv , Peter.
Előzmény: cell7 (934)
cell7 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 934
Jogos. Most hogy olvastam, értem.

Betervezem a kikerülő árat is.
Közben az jutott eszembe, hogy ilyen kikerülő ág a gyári rendszerekben is van?

Egyébként az elemek a rajzon akkor jó helyen vannak? A ventik a rekup. jó oldalán vannak?
Egy 150-es spiro csőnek elég 152-es furatot fúrni? A 150 mm a külső csőméret a spirállal együtt?
Előzmény: quint (932)
A77 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 933
üdv,

engem is érdekel ez a téma, így felmerült bennem is egy kérdés ezzel kapcsolatban:
a födémtől a hőcserélő pontig a be- kifúvó cső szakaszokat, és magát a hőcserélő szakaszt is gondolom amúgy is jól kell szigetelni ?
Ha igen akkor ebből adódóan nekem nem tűnik radikális hatásfok csökkenésnek, ha a külsőben menne az elszívott levegő.
Előzmény: peterch (931)
quint Creative Commons License 2010.02.27 0 0 932
Peterch magyarázatát még azzal egészíteném ki, hogy amennyiben a külső csőbe raksz pár helyen nyitható elemet, akkor a külső oldal valamilyen szinten tisztítható lesz. Ez és a kisebb veszteség bőven elég ahhoz, hogy a friss levegő haladjon kívül :)

Ha felvázolod a fizikai megvalósítást is, akkor látni fogod, hogy a rekuperátor elszívás oldali kezdetén (is) elkerülhetetlenül lesz olyan pont, ahol még "egyedül" megy az elszívó ág. Praktikusan ez legyen a legmélyebb pontod, és innen könnyedén vezeted el a kicsapódott párát.

Képzeld el, hogy egy harminc-sok fokos nyári napot követő estén a kéróban van pl. 28 fok, kint 23. Anyuci épp finom vacsit főz, törpöd meg egy kád vízben már egy órája tengeri csatát vív. Ha a friss levegő nyári üzemben ki tudja kerülni a rekuperátort, akkor kellemes 23 fokos levegő jön be. Ha nem, akkor elszívsz átlagosan közel 30 fokot, a rekuperátor meg felmelegíti a kinti 23-at 28-ra... Nem túl jó üzemmód :) Csak annyit kell csinálnod, hogy a rekuperátor friss levegő felőli oldalára beraksz egy "Y"-t, és az "Y" két kilépő szárába egy-egy (motoros) zsalut. Az egyik szár megy a rekuperátor friss levegős oldalába, a másik szár kikerüli a teljes rekuperátor, és annak friss levegős kilépő oldalára csatlakozik szintén egy "Y"-nal. A zsaluk ellenütemben működnek a külső hőmérséklet függvényében, így van egy hővisszanyeréses és egy sima szellőztetéses üzemmódod.
Előzmény: cell7 (930)
peterch Creative Commons License 2010.02.27 0 0 931
Szia !

Ha a kulso csoben menne az elszivott levego, akkor radikalisan csokkenne a hatasfok a futetlen padlason, vagy nagyon kellene szigetelned. A kondenz a belso csoben kepzodik.
Csovek toldasa belso toldoval popszegecs es leragaszt.

udv , Peter.
Előzmény: cell7 (930)
cell7 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 930
"A kondenz elvezetést az elszívó ág legmélyebb pontjáról kell indítani."
Ácsi bácsi. Most akkor a kondenzvíz a cső a csőben rész belső csövében keletkezik? Bár most hogy jobban gondolkodom a meleg kifújt levegő a hideg felületen ott fogja ledobni a párát.
Akkor meg miért nem fordítva készülnek ezek a rendeszek, hogy a kifújás a külső cső? Akkor a külső csövet kellene csapolni.

"A rekuperátorhoz (az egyik oldalra) érdemes megkerülő ágat berakni a nyári üzemhez."
Micsudi? Ezt nem értem. Nyáron csak az elszívó oldal megy és kész nem? Hova kell megkerülő ág?

Építés kérdés: a csövek toldásához vettetek csőtoldót, vagy a spirocsövet felslicceltétek kicsit kinyitottátok a csővéget és összepasszintottátok? Toldás után csak ragasztószalagozni kell, vagy meg is kell popszegecselni?
Előzmény: quint (924)
quint Creative Commons License 2010.02.26 0 0 929
Az biztos, hogy a méterenkénti nyomásesést nem számoltam, hanem valamelyik gyártó által megadott diagramról néztem ki. De már rég volt, nem emlékszem melyik katalógusból... Az biztos, hogy a csövezések összes nyomásesése nálam a nagy keresztmetszetek miatt elhanyagolható az anemosztátokéhoz képest. Ez meg azért kellemes, mert beszabályozáskor kisebb a visszahatás.
Előzmény: hAnd (928)
hAnd Creative Commons License 2010.02.26 0 0 928
Szia! Elmondod, Te hogyan számolod a szellőzőcső nyomásesését? Egyszer azt írtad, a 200-as cső 200 m3/h-nál kb 0.3Pa-t esik.
<a href="http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=87835142&t=9144218" target="_blank">Link a hsz-ra</a>

Nekem a segédlet (link) 2.5 Pa-t hozott ki. A légsebesség-számaink stimmelnek (1.8m/s).

Félek, hogy valamit rosszul csinálok és nagy meglepetés lesz, ha valamit elszámolok ...
Köszi
Előzmény: quint (927)
quint Creative Commons License 2010.02.26 0 0 927
A rekuperátort még nem raktam össze, megjött a hideg, és nem volt kedvem a padláson barkácsolni... 250x250 mm-es keresztmetszetű külső csatornában (bejövő ág) lesz a 200-as aluflex cső (elszívó ág).
Előzmény: H3x (926)
H3x Creative Commons License 2010.02.26 0 0 926
Hello!

Végül is aluflex lett a hőcserélő belső csöve?
Hogyan szuperál, ha szuperál már egyáltalán?
Előzmény: quint (925)
quint Creative Commons License 2010.02.26 0 0 925
Kifelejtettem:
- A szűrődobozokat vettem, egyszerű békazáras konstrukció, meg is lehet csinálni.
- A 2x45 foknak valamivel kisebb a nyomásesése. Ha végigszámolod a rendszeredet, kiderül, hogy van-e jelentősége annak a pár Pa különbségnek.
- A beszívás nálam a talajhőcserélőből a homlokzati szigetelés alatt végigfutó függőleges ágban van (45 fokban lefelé néz), ott egy zsaluval lehet átváltani, hogy a szabadból szívjon, vagy a talajhőcserélőn át.
- Az elszívott levegőt a felső - félig fedett - terasz fölött alakítottam ki, szélárnyékos hely, függőlegesen lefelé fúj ki.
Előzmény: cell7 (922)
quint Creative Commons License 2010.02.26 0 0 924
A kondenz elvezetést az elszívó ág legmélyebb pontjáról kell indítani.
Az elszívó közös ágába is tettem szűrőt, hogy védjem a rekuperátort a szennyeződéstől.
A rekuperátorhoz (az egyik oldalra) érdemes megkerülő ágat berakni a nyári üzemhez.
Előzmény: cell7 (922)
quint Creative Commons License 2010.02.26 0 0 923
A 456-hoz mellékelt képen láthatod, hogy a fúrókorona körül (közvetlenül a mennyezetnél) van egy tömített akármicsoda. Azon keresztül szívja el a vizet. Egy pici por keletkezett a rögzítőfurat elkészítésénél, azon kívül se por, se víz... Anyuci lepődött meg a legjobban :)
Előzmény: cell7 (921)
cell7 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 922
Légyszíves szagértsétek már meg a mellékelt móricka ábrát! Az egyes elemek jó helyen vannak a rendszerben? Ventilátor a hőcserélő rész jó oldalán van? Kondenz elvezetés jó oldalon van? lejtés jó irányba jelöltem? Meg ilyenek. A szénszűrő opció, az érzékelő meg a fűtőparon és a termosztát érzékelője.

Néhány kérdés:
- beszívó csonk végét csak simán ferdére vágjátok és vízszintesen kivezetitek a tetőn?
- sima porszűrő dobozt csináltatok vagy vettetek?
- olvastam valahol hogy 90 fok könyök helyett érdemes 2x45 fokot használni, sokat számít ez?

Köööösziiiii!

cell7 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 921
Quint!
Írj már arról, hogy amikor (456 hsz.) kifúrták a menyezeted, akkor az hogy működött?
Odáig tudom, hogy gép furattal rögzít, meg ilyenek, hanem mi lett a vízzel, amit a fúrófejhez vezettek. Az tud kontolláltam elfolyni, vagy folyik össze vissza? Vagy mi?
Vagy rá van kötve egy vizes porszívó?
Előzmény: quint (920)
quint Creative Commons License 2010.02.26 0 0 920
Én ilyent szereztem: MWH-12HRN2 Nem a legmodernebb darab, de átmeneti időben földgáz árban lehet vele fűteni, és akkor is be tud segíteni, ha nem lenne elég a talajregiszterrel elérhető hűtés. Rosszul emlékeztem, mert tavaly 74.900,- volt az ára :)
Előzmény: olvas0 (919)
olvas0 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 919
erről a fűtő hűtőről tudnál adni egy linket??? Köszi!
Előzmény: quint (916)
quint Creative Commons License 2010.02.26 0 0 918
Nem téged akartalak ezzel bántani, bocs', ha félreérthető volt... Csak 3 méter ellenálláshuzal árát akartam összevetni egy picit összetettebb berendezésével, ha már az áruk majdnem ugyanaz :)
Előzmény: cell7 (917)
cell7 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 917
Azt nem írtam hogy ezt meg is veszem... sejtem hogy van ennél olcsóbb megoldás, főleg ha barkács. :-)
Előzmény: quint (916)
quint Creative Commons License 2010.02.25 0 0 916
Legjobban ez tetszett:
"Fűtőpatron BE100-0,61F 100 mm 0,6kW 77000.-"
Ráraktam egy huszast, és megvolt a 3,5 kW-os hűtő/fűtő klíma a szellőztetőhöz :)
Előzmény: cell7 (915)
cell7 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 915
Szerintem lényegesen olcsóbbat nem nagyon fogsz találni.
A héten kaptam árakat ugyanezekre. Kompel. Bruttó árak:
Spiro cső 200 mm 2825.-/m
Spiro cső 125 mm 1766.-/m
Könyök, 90°, szeletes, 200mm 2664.-/db
Könyök, 90°, szeletes, 125mm 1854.-/db
Ezek alapján amit írtál az összesen 137.292.-

Egyebek:
Egál T idom 125 mm 2884.-
Egál T idom 100 mm 2734.-
Sonofelx cső 105mm 1678.-/m
Sonofelx cső 152mm 1900.-/m
Line metal 100B radiális csőventillátor 64W 250m3/h 65dB 32101.-
Line metal 150B radiális csőventillátor 78W 530m3/h ??dB 40126.-
Csőtoldő 125 mm 618.-
Légtechnikai szalag 50mm/40m 2043.-
Légtechnikai gumisbilincs 200 mm 1061.-
Légtechnikai gumisbilincs 150 mm 876.-
Szűrőpaplan EU-3 1m széles 1364.-/m
1fázisú ford.számszabályzó 1,5A RVN 9978.-
Dobozos szűrő 160mm 10978.-
Dobozos szűrő 150mm 10583.-
Dobozos szűrő 125mm 9620.-
Fűtőpatron BE100-0,61F 100 mm 0,6kW 77000.-

Komplett listára rendszerkedvezményt adnak, kb. -15%.
Előzmény: peter513 (911)
Agur Creative Commons License 2010.02.25 0 0 914
Sziasztok!

Segítsetek egy kicsit nekem!
Számolom a szellőztetőrendszerünkhöz szükséges csövek méretét és egy kicsit elbizonytalanodtam.
Ha jól sejtem az eddig olvasottak alapján akkor csak a hosszabb tartózkodásra szánt helyiségekre kell méretezni a levegőcserét.
.... nappali, hálószoba, dolgozószoba és az ebédlő.
Ha a befúváshoz és az elszíváshoz azonos keresztmetszetü csövet használok akkor az elszívásí ponthoz tartozó helyiség levegőjének egyszeri cseréje közben azonos légsebességnél annak a helyiségnek a levegője amiben az elszívás van böbbször is kicserélődik.
pl.:
A konyha ( elég kicsi lesz ) 17 lég m3 a hozzá kapcsolódó ebédlő 35 lég m3 és 125 mm-es csövet használva 0,8 m/s sebességnél a konyha levegője 2,1-szer cserélődik ki mire az ebédlő levegője egyszer 1 óra alatt.
( remélem jól számoltam. :) )
A fürdő levegője a hozzá kapcsolódó helyiség légcseréje alatt 4,5-ször cserélődik ki.

Így méretezve a csöveket az jó lesz szerintetek?
olvas0 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 913
keresd meg unisignalt, nagyon segítőkész, én is tőle kértem segítséget.
Keress vissza, régebben sokat írt ide is
Előzmény: peter513 (911)
lzh6k4 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 912
Ja, csak senki sem tudja mi. Mondtam tegyenek a kéménybe egy ventilátort, az majd kiszívja. Csak utána meg ne adja magát a hőnek.
Előzmény: Tipcsok (908)
peter513 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 911

... bruttó egymilliós fűtőkaloriferes rekuperátort.
.... Semmi extra nincs ezekben valóban, 2 ventilátor, keresztáramú hőcserélő felület, szűrő, meg egy fűtőrész egy nagy dobozban, szigetelve...
Tuti kb. a negyedébe sem kerül az előállítása...

 

Pár napja megjelent ebben a topicban egy határon túli kereskedés linkje, ahol Ft-tal is lehet fizetni. 

24 m 200-as 24 m 125-ös spirálkorcolt cső, + 6-6 90 fokos idom bruttó 150 e Ft körül jön ki. Ez majdnem a kétszerese annak, mint amit gondoltam, és még semmi más nincs benne. (Hát tovább keresgélek.)

 

Pedig kell nekem gépi szellőztetés, mert sok előnye van.

Előzmény: cell7 (895)
peter513 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 910

Azért a penész nem csak a szellőztetés miatt van, hanem a hőhidak és rossz szigetelés miatt.

 

Ez sajnos így van, ezért kell évente kétszer D*-szal végigtörölnöm a sarkokat, meg itt-ott. Hiába, nem vagyok elég tőkeerős.  :-{

Előzmény: Tipcsok (892)
hAnd Creative Commons License 2010.02.25 0 0 909
Én tavaly Lossnay LGH-35RX5-re (115-350m³/h) netto 270,000 alatti ajánlatot kaptam. Ez is olyan műanyag hőcserélős, mint az Anico, vagy a HOLTOP (Hungaroklima). Szerintem belül mind ugyanazok, csak a címke más (lásd VW csoport autói).
Előzmény: lzh6k4 (902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!