Máskülönben nem kell semmilyen távtartó, tekintettel arra, hogy elég rugalmas anyag, ezért elég a végén a foglalatokat néhány milliméterrel megfeszíteni, nem fognak a szálak lengedezni.
Itt csak egy méteres hosszról van szó, így elég lehet a végeinél a ki- és bevezető nyílásnál rögzíteni. Ha mégsem, akkor egy abroncs körbelukasztva, azon damil átvezetve keresztezve csövenként. Képzelj el egy csak vízszintesen lazán húrozott teniszütőt, amelynek keresztezed az egymás alatt-felett lévő húrjait és oda bedugod a szívószálat.
100 micron vastagságnál szinte semennyit nem számít! Ráadásul ~10x akkora a hőcserélő felülete. Ha gondolod, akkor kiszámolom, hogy mekkora teljesítménye van adott hőmérsékleteknél.
Most én is ilyen sörösdobozos megoldásban gondolkodom, de nem ilyen hosszúban, hanem mint egy normál hőcserélő doboza. A levegő be/ki áramoltatására viszont még nincs ötletem (hogy mindenhová jusson minél egyenletesebben).
Igazad van, én az etalon 200/125 rendszerhez hasonlítottam, úgy jónak tűnt. Ez a 8 az 1ben szimpatikus, de kérdés, hogy a szükséges idomok mennyire drágítják meg, Illetve a távtartózásra lenne jó kitalálni valami egyszerű megoldást.
Ha már itt tartunk, akkor szívószál. 550 db 1m-es szívószál a 200-as spiroba. (Régebben kiszámoltam, a keresztmetszet ugyanannyi, a felület pedig >10m2.) Vagy arányosan még nagyobba még több. Ára 8,5Ft/m...
Ha ezt irtad: A "T" idom a komfort légtechnikában teljesen elfogadott és a nagy ellenállástól sem kell tartani. Akkor gondoltam, hogy van valami magyarazat,tudas az allitas mogott. Ezert gondoltam, hogy tudsz segiteni nekem es masoknak is . De sajnos tevedtem!
Nekem nem kell bemutatnod a standard idomokat. www.elektrodesign.sk en itt vasaroltam mindent. csak ha megnezed az arakat, akkor inkabb Spirocsobol csinalok magamnak olyan szog alatt Y idomot, amilyen alatt en akarok kb. 30perc alatt osszeallitva. A T idom elfogadott, csak hogy a T idomban mashol nincs beepitve 4 db cso, amire merolegesen fujod be a levegot. Nezz utanna, hogy milyen formaju testek korul hogyan aramlik a levego. Itt ugyanis igyekszunk a minel kisebb legellenallast elerni, igy a zajszint is alacsony marad. Szerintem. Ha nem igy van,legyszives vilagosits fel engemet, hogy masok is tanulhassanak belole.
Nos, kiszámoltam a Takyka féle 300/250/125 csöves hőcserélőt. Az én számaimmal és áraimmal sajnos drágább lett mint bármelyik más. a 12m2-t alapul véve a 9 méteres csőhossz kevés felületet adott, a 12 méteres csőhossz meg elvitte az árakat.
A négycsöves után a joevagyok nyolccsöves (355/8x80) is ki lett számolva, ez még olcsóbb lett. :-) Egy nagy pozitívum van benne a megépítést tekintve, hogy egy középső megtámasztás tuti elég lenne. A két végét meg tartaná a kivezetés.
Most az jön hogy 16 csöves? A 3 méteres hosszával már akár állítva is elférne a padlás közepén. :-) Van ennek hátulütője, hogy ilyen rövid legyen? Az biztos, hogy az egyenletes, csövekbe való levegő elosztást egyre nehezebb lesz elérni.
Y elágazás készen is kapható, azaz legyártják neked. Lindabnál ez működik. Porosoknál ez standard idom. Porosok akik valamilyen porelszívásban utaznak. A "T" idom a komfort légtechnikában teljesen elfogadott és a nagy ellenállástól sem kell tartani.
Jo az otleted a lefenekelt T idommal. Csak azert a T idomot melloznem es inkabb Y-t csinalnek. Tehat ugy sregen illeszteni a masodik szarat, hogy minel kisebb kanyarral kezdjen a levego, mert az zajt es nagy ellenallast idezne elo, ha T kivitelt csinalsz. A 90° kanyart meg meglehetne ugy is oldani, hogy felbevagok korong vagoval a konyokot es belehelyezed a 4 csovet a tavtartokkal, majd popszegecsekkel rogzited a ket fel darabot es a vagas helyet is alu ragasztoszalaggal leragasztod. Igy nincs problema.
Én csak attól félek, hogy a kiinduló állapottól már annyira messze járunk, hogy nem tudom mi lesz a végeredmény. Azért nekem mégiscsak a Péter által megépített rendszer az etalon, mert ezt tudjuk hogy milyen, és hogy mi a hatásfoka. Az a baj hogy szívesen kísérleteznék, de ez kemény ezrekbe meg időbe kerül. Tudom, az a lényeg, hogy legyen felület a hő átadására... csak a légtechnikával nem vagyok teljesen tisztában.
Nem gondolkodtatok még a sörkollektorhoz hasonlóan, összedugott (nem ragasztott) sörösdoboz csövekből megépíteni a belső csövet.
Saccra az is 8 cm átmérőjű lehet.
És elég vékony anyagból van.
Mondjuk kanyart csinálni vele elég érdekes lenne :-)
És mi lenne ha nem 4, hanem több cső lenne a hőcserélőbe a belső cső, és a külső sem kerek lenne hanem a sörkollektorhoz hasonló., akár nikecellből négyszög keresztmetszetű.
Vajon ha nem 4, hanem 8 cső lenne belül, arányosan csökkenhetne a hossz 12/2=6 méter, és akkor már kanyarodni sem kellene vele ?
(bocs ha már írta valaki korábban:-) és kiveséztétek,csak 1 ötletroham volt)