Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

C4gp csaba Creative Commons License 2016.10.28 0 0 719

Sziasztok.

Már elég régen jelentkeztem,mivel az autó jól szolgál.Érdeklődnék arról hogy közületek kapott -e valaki levelet autó visszahivásról?

Konkrétan nekünk cserélték a jobb oldali első-hátsó zárat,mert a szerviz szerint előfordulhat,hogy menet közben kinyílhat véletlen

szerűen.És még cseréltek valami kábelköteget is. A gép 2015 évjáratú.

símasínhapsi Creative Commons License 2016.10.27 0 0 718

Alacsony sebességnél,már elindulásnál is, a kasztni nagyon kicsi billenésére  erős,éles,fém a fémen surlódó hang jelentkezik a hátsó futómű felől. A hangjelenség már álló helyzetben,a kasztni megbillentésére is kiváltható. Szervízben azt a tájékoztatást adták ,hogy a megoldás a hátsó alumínium kereszttartó rúd cseréje,nekem önköltséges áron tettek ajánlatot,néhány fórumozónak állítólag ,ha a 2 év garanciaidőn belül voltak,akkor ingyenesen.

)

Az én gépem 2013-as gyártású,most van benne kb. 45 ezer km,semmi extrém igénybevétel.Cserélték már visszahívási akcióban az első lengéscsillapító csavarját( 2015 május), 12 colos kijelzőt( 2016 július),illetve részecskeszűrő vezetékkötege miatt volt visszahívási akció,amin részt vettünk.

Ezt valamiért nem akarják garanciában,vagy szavatosság keretében rendezni,pedig  többeknek egyformán jelentkezett ez a gond,ahogy az a fórumon is kiderült.

Kérdésemre,hogy mi a bitosíték arra,hogyha egy új elemet szereltetek be,akkor nem fog megint 40 ezer körül hasonló gond jelentkezni,a márkaszervíz munkatársa azt a tájékoztatást adta,hogy módosított,megerősített elemet szerelnek be,mert " a Citroen tud a problémáról"?!?!? A fiatalabb évjáratú modellekbe már állítólag eleve a módosított alkatrészt szerelik be!

 

A hang egyébként belülről nem biztos,hogy hallatszódik,hibaüzenet nincs a műszerfalon.Viszont külső szemlélő erősen észleli a zörejt. Leengedett ablakkal,szűkebb utcában,ahol a házfalakról visszaverődik a hang,már alacsony sebességnél,szinte guruláskor is jelentkezik a nyöszörgő jellegű zaj,ha minimális egyenetlenség is van az úttesten és mozdul a járműtest.

A hibáról konkrétabb tájékoztatást nem adtak,azért érdeklődök itt folyamatosan,de szintén kérdésre azt mondták ,hogy " jármű biztonságos mozgását nem veszélyezteti",nyáron nekivághattam egy horvát tengerparti útnak a javítás elvégzése nélkül.

A hang egyébként rettentő zavaró kifelé,nevetséges az,hogy egy modern dizájnú,nem agyonhasznált, 2-3 éves autó úgy zörög,mint egy öreg ,leharcolt bontószökevény.A Citroen helyében ezt már csak presztízs és üzleti szempontból sem hagynám,mert ez nem túl bizalomgerjesztő,minden bizonnyal az utcán hallva a nyikorgást vevőket tántoríthat el a márka modelljeitől,a probléma megfelelő rendezésének hiánya pedig törzsvásárlók elfordulását is eredményezheti a cégtől.

biga156 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 717

Hozzátenném: ez a hang egyébként az adblue tartály cseréje óta van, és az én első tippem inkább valami (pl pont a fékcső) hozzákoccanása egy fém lemezhez (pl hővédő v. terelőlemezhez) A hang erre emlékeztet, de mivel írtátok a futóműzajt, és kb onnan jön, ezért azt sem zárom ki.

Előzmény: biga156 (716)
biga156 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 716

Sziasztok!

kifejtené valaki pontosabban ezt a hátsó futómű-kérdést?

Nálunk mozgatásra, kocsi rángatására nem jön semmiféle hang, de fékezésnél előre és hátramenetnél is (pl garázsból kiállás) mintha néha fémes koppanás lenne : nem tudom ennek van-e köze ehhez, hogyan kéne jelentkeznie ennek a problémának?

Akoskornel Creative Commons License 2016.10.25 0 0 715

Köszönöm a segítséget.  Maradtunk a c4 grandnal. A nagyobb motorral. A felesleges extráktol mentesen nem lesz vészes az ára.  Hasznosak voltak a tanácsok és pluszba meg utána is olvastam de lényegében azt mondjak amit ti. 

Köszönöm meg egyszer. 

c4picasso.atw.hu Creative Commons License 2016.10.25 0 0 714

Eladó gyári alufelni, ajándék téli gumival.

Részletek:http://www.jofogas.hu/pest/Citroen_c4_Picasso_alufelni_57067133.htm

CsXGTI Creative Commons License 2016.10.25 0 0 713

Köszi!:) Igen, tudom, a II-esé 5 csavaros felfogatású.Véletlenül a "rossz" topikba tettem fel.Bocs! :)

Előzmény: sbojan (710)
snow.dog Creative Commons License 2016.10.25 0 0 712

Szóval helyesen így írják: Xsara Picasso. :)

 

Nekem így nézett ki:

 

Előzmény: snow.dog (711)
snow.dog Creative Commons License 2016.10.25 0 0 711

Szerintem ezek a Xara Picasso-hoz valók. Itt tévesen jelenhetett meg.

Előzmény: sbojan (710)
sbojan Creative Commons License 2016.10.25 0 0 710

Jelzem - bár szerintem ezt más is látja, hogy ezek a felnik nem jók a C4 Picasso II-höz.

Előzmény: CsXGTI (709)
CsXGTI Creative Commons License 2016.10.24 0 0 709

Eladó a képeken látható, C4 Picasso típusaira használható, 16"-os (6,5"×16" ET26) kerékgarnitúra, lemezfelnivel, gyári dísztárcsával (4db), 215/55 R16 méretű gumikkal.Debrecenben átvehető: 30/8559-373

Trox-2015 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 708

Sok függ valóban a használattól, de nálunk az 1.6 teljesen bevált (automatával). Az előző 2L-es modellhez képest dinamikusabb a jelenlegi, 7-en bent ülve + csomagokkal sem lomha. Szoval, szerintem fel lehet használni azt az összeget extrákra (pl. aut. az kb annyi).

Előzmény: Akoskornel (704)
Inafi Zinaf Creative Commons License 2016.10.19 0 0 707

anno nálunk is elég hamar leszűkült a kör a Piki/SMax párosra - ahogy az már el-elhangzott, három gyerekülés kényelmesen alig néhány C4-kategóriájú járműbe fér csak be - aztán az anyagiak döntöttek.

hogy melyik motor: vontatsz? tetődobozt használsz? hegyezni sokszor fogsz? sűrűn lesztek hatan-heten? szeretsz kilőni a lámpáknál? van traktor a kiskertben vagy ezt fogod használni? ezeket csak te tudod.
nekem a kisebbik van, gyerekszállítónak használom városban plusz nyaralás, nagyszülőzés.
az első tízezren 5,8-at fogyasztott, a másodikon 6,5-öt. utóbbit sokallom.

 

a rádióval meg vigyázz, ha a kölkök megbuherálják, úgy marad...

Előzmény: Akoskornel (704)
símasínhapsi Creative Commons License 2016.10.17 0 0 706

Ha úgy kell családi autó,hogy csak beférjenek a gyerekülések és jussunk el az oviig,suliig,akkor azért a kisebb is megfelelhet,akkor úgysem lehet nagyon rallizni.Kevés olyan családinak mondott autó van egyébként,aminek második sorába tényleg elfér 3 gyerekülés is.Itt nagy a variálhatóság,egyenként dönthető és sínen csúsztathatóak a hátsó ülések,sajnos a pótülések felárasak voltak,de nagyon hasznosak.Plussz nálunk nagyon bejött a gyerekeknek az üvegtető és az,hogy a kijelzőn fényképeket is lehet nézegetni.Ennél nagyobb terű családi autó szerintem már csak a mikrobuszok között van,de az már más kategória.

A nagyobb dízel fogyasztásáról annyit,hogy az betartott 90 mellett tempomatra állítva gyakran öt és kevés ,autópálya 130 család+cuccok 6-7,tehát egy tankkal megtehető 1000 km fölötti út,pl kirándulásnál sosem kell külföldön tankolni.

símasínhapsi Creative Commons License 2016.10.17 0 0 705

Pontos választ csak az tudna adni,aki már mindkettőt tesztelte,autó újságíró,vagy flottája van,esetleg STIG. Én csak saját tapasztalataim alapján ajánlom a 2.0 HDI-t,igazán nagy családra,mi pl. gyakran 6-7 személlyel utazunk csomagokkal tengerpartra,vagy mondjuk Ausztriába síelni felszerelésekkel,mindenképpen a nagyobb motor az ajánlott.Nyáron a klíma vesz le a teljesítményből,télen a box légellenállása.Természetesen ez is sebessségfüggő,ha valaki szeret "nézelődni" 127-128-al,nehogy túllépje az autópályatempót,annak bőven elég a kisebb,tesztek szerint nem nevezhető lomhának.Azért gondolom a kereskedésben van lehetőség próbavezetésre!

Motorikusan egyébként egyikkel sincs tudtommal sok gond,a dízelek kifejezetten kiforrottak a PSA konszernnél.Kisebb problémák vannak a kivitelezésben,de valszeg már tanultak a korai problémákból,módosítottak a gyerekbetegségeken.

Ha tényleg igazán nagy a család,vagy sok a motyó,akkor azt tudom mondani,hogy ebbe a Pixis-be mi könnyebben beleférünk heten,mint a korábbi C-Crosserünkbe,mert a 2 hátsó ülés ott jobban "szükségülés" volt,ráadásuk csak egyben volt mozdítható az ülőlap.

Az itt feszegetett problémák ellenére én nagyon elégedett vagyok a géppel,nem bántam meg a választásomat. 

Akoskornel Creative Commons License 2016.10.16 0 0 704

Sziasztok. 

 

Családi autoban gondolkozunk és a c4 grand lett a győztes.  Csak azt szeretném kérdezni hogy 120 vagy 150 lovas vegyünk.  Persze dízelt.  Még nem vezettem de én a 150re szavazok csak nem tudom hogy kell e bele akkora. 

 

Köszönöm 

Zolysys Creative Commons License 2016.10.10 0 0 703

Nem tudja egyik szervizes sem hogy melyik SW volt rajta eredetileg a rendszeren :D de azt már le is írtam ...

Előzmény: snow.dog (701)
símasínhapsi Creative Commons License 2016.10.10 0 0 702

Szeretném megkérdezni a T. fórumozókat,hogy a "hátsó futómű problémát" javították-e már valakinek az alap garanciális időn (2 év) kívül, szavatossági időn (3év ) belül,szavatosság keretében?Személy szerint ezt méltányosnak gondolnám,ha már visszahívási akció nincs egyelőre,hiszen halmozottan előforduló probléma,többeknél jelentkezett azonosan!Kívülről rendkívül kellemtlen hanghatása van már alacsony sebességnél ,szinte guruláskor is. A számomra ajánlott önköltséges alapú teljes hátsó, alumínium kereszttartó rúd csere helyett létezik-e már egyéb alternatív megoldási lehetőség,megfelelő helyre tett erősítés,alátét, vagy jó helyre fújt WD40 ,esetleg Windex? 

snow.dog Creative Commons License 2016.10.10 0 0 701

A rádiós kérdéshez nem tudok hozzászólni, de visszatérve a térképfrissítésre. A térkép verzióhoz semmi közük, mert azt teljesen legálisan is megvásárolhatod (nem csak tőlük). Abba nem köthetnek bele. Viszont sok fórumtársunk szívesen cserélgeti az egységen a firmware-t, amit már én is aggályosnak tartok. Ezért én azt nem cseréltem le. Lehet hogy a szervizben ezzel sem foglalkoznának, de egy esetleges garanciális javításnál (ha egyáltalán elérhető a firmware verzió), akkor alapot adhat nekik arra, hogy az ingyenes javítást elutasítsák. Ezért annak cseréjét én egyik garis kocsinál sem javasolnám. Persze mindenki azt csinál a kocsijával, amit akar. :)

Előzmény: Inafi Zinaf (699)
Zolysys Creative Commons License 2016.10.10 0 0 700

egy fenét szúrják ki szervizben :D azt sem tudják merre hány méter a navikkal :)

Előzmény: Inafi Zinaf (699)
Inafi Zinaf Creative Commons License 2016.10.10 0 0 699

Köszönöm, kutya :-)

Szerintem az ilyesmit kiszúrják márkaszervizben, ha bármilyen fedélzeti computer problémám van, és még pár évig biztos, hogy oda fogom hordani, szóval ez most nekem túl szürke. De legalább tudom, hogy mit hirdetnek a neten 10-15k forintért - nyilván ezt, amit leírtál, olyanoknak, mint én. Gondolom, ilyen magyarázat nélkül.


A rádiós kérdésemhez nincs valamilyen ötleted?? Azóta sem jöttem rá a megoldásra. :-/

Előzmény: snow.dog (698)
snow.dog Creative Commons License 2016.10.08 0 0 698

Kifelejtettem, hogy mitől lehet ingyenes. Kezdetben mindenki beszáll a megfelelő összeggel (8-10 EUR/fő) és első körben csak ők kapják meg a térképcsomagot. Pár nap múlva mindig akad közöttük legalább egyvalaki, aki ingyen közzéteszi a neten. Na ettől lesz ingyenes. :)

Előzmény: snow.dog (697)
snow.dog Creative Commons License 2016.10.08 0 0 697

Szia!

 

A térképfrissítésről én írtam. Ha nem saját magad veszed meg a frissítést (szervizben, vagy a neten a térképgyártótól), akkor természetesen már a szürke zónába tévedsz. Van egy netes fórum, ahol vásárlói csoportokat hoznak létre. A tagok közösen vásárolják meg az új térképcsomagot. Akkor vágnak bele, ha a frissítés ára fejenként 10 EUR alá esik. Ilyenkor egyvalaki összegyűjti a pénzt, és a többiek nevében is megvásárolja a térképcsomagot. Természetesen neki legális lesz, hiszen a teljes árat kifizeti, még számlát is kap a nevére. Gondolom neki ez benne a buli. :)

 

A többiek már csak nem legális módon tudnak frissíteni. Ugyanis ehhez szükség van egy kódra (ezt az eredeti vásárló megkapja a térképgyártótól, de csak egyedül ő tudja használni, mert a kocsijának az alvázszámából generálják). A többiek egy kódgenerátor segítségével tudják maguknak előállítani. A művelet ezen része szerintem már nem legális. Ha megvan a kód, akkor már csak be kell tenni a pendrive-ot a kocsi egyik USB aljzatába, és kezdődhet a frissítés. Röviden ennyi. Mivel szerintem a dolog második fele nem legális, ezért ennél többet erről nem kívánok írni.

Előzmény: Inafi Zinaf (696)
Inafi Zinaf Creative Commons License 2016.10.07 0 0 696

Helló nép!

 

Piki az első francia kocsim, szép, kényelmes, ötletes, kreatív, vidám - de mintha direkt cukkolna az apróbb-nagyobb hülyeségeivel. Itt zizeg, ott nyekereg, amott sivít (ráadásul a csomagtérajtó és a hátsó futómű még hátra van...) az ablakmosófolyadék-szintre legyek kedves ráérezni, a navi nehézkes, az asszony telefonjára akar csatlakozni a bluetooth akkor is, amikor csak én ülök bent. Most meg ez. :-) Szóval:

Tudja közületek bárki, hogy a rádió teljes listáját hogyan lehet törölni? Vagy legalább egyenként kiszedegetni??
Általában csak 2-3 adót hallgatok, többet nem is igénylek, ezt a párat kormányról szeretném vezérelni - de most, miután rászabadult a két kisebb gyerkőc, van hat darab Kossuthom (egyáltalán nem szeretném látni a listában) és általában is mindent duplikáltak.
Szóval... van erre bármi? A manual nem tér ki rá, angol nyelvű fórumokon csak okoskodást kaptam válasz helyett. Remélem, nem csak a szerviz tudja resetelni.

 

& itt valaki többször is említette, hogy a térkép frissítését meg lehet oldani 150 EUR-nál olcsóbban, akár ingyen is. Erre valamiért senki nem kérdezett rá. Engem érdekelne.

 

Szép napokat: IZ

Zolysys Creative Commons License 2016.09.03 0 0 695

és vajh melyik motornál??

Előzmény: Q-5 (694)
Q-5 Creative Commons License 2016.09.03 0 0 694

Tisztelt FÓrum!

 

Szeretném megtudni hol helyezkedik el a kipufogógáz visszazáró szelep /EGR/ a citroen c4 motornál.

Köszönöm.

 

Üdv.Q-5

biga156 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 693

Nekünk a csomatérajtó csere óta hibátlan. És nálunk maga a csere tökéletes volt, , az eredmény mint a gyári. Egyetlen a cserével kapcsolatos hiba jött elő csak utólsg: a kábelköteg védő alagút tartófülei törtek el a csere során, ami egy hónap múlva derült ki. Cserélték persze. Repedés nincs.

Ludy67 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 692

Szia! Mióta nekünk megcsinálták (persze már gyári állapotot ne várj) többszöri visszavittel után sikerült kihozni belőle valamit. Azóta kb. négy hónap telt el és nem jelentkezett újra a repedés. Nálam mindkét oldalt egyformán jelentkezett. Csak találj egy jó szervízt ahol már csináltak ilyet, hátha neked jobban sikerül. Kívánom!
A miénk 1.6-os benzines (nem turbós) és hideg motornál, csak menetközben gázadáskor ugyanúgy hallom azt a kereplő hangot jobb oldalról. Ahogy adagolom a gázt úgy kerreg. Mire a szervizbe odaértem vele már nem lehetett hallani, ott kellett volna hagyni egy napra, de én nem akartam. Érdekes, mostanában nem hallom! Persze van helyette más! Üdv!

GSdriver Creative Commons License 2016.08.23 0 0 691

Sziasztok!

 

Két probléma vetődött fel és ezekben kérem a segítségeteket:

 

1. Mi a helyzet a csomagtér ajtó tetejének repedésével? Amikor többeteknél előjött és garanciális javításaitok voltak nekünk még nagyon új volt az autónk. Alig 1-2 hónapos, ha jól emlékszem. Mondanom se kell, hogy azóta rendszeresen rápillantok a kérdéses helyre és eleddig teljesen ép volt. Most viszont 15 hónap múltán az egyik oldalon megjelent egy 3 cm-es repedés. Pedig reméltem, hogy ez már más technológiával készült és meg fogom úszni a bulit. Nálatok minden rendben a javítás (csere?) óta, vagy van akinél ismét kialakult a repedés?

 

2. Tavasszal egy szervizlátogatás kapcsán a motorvezérlés szoftverfrissítést kapott (alvázszám alapján kötelezően elő volt írva a motorműködés optimalizálása érdekében). Szóval nem én kértem. Azóta gyakorlatilag minden reggel a hideg motor indításakor (1.6B 155LE) hosszabb rövidebb ideig (olykor csak 2-3 másodpercig, máskor akár 1 percig is) furcsa, fordulatszámfüggő kereplő hang jön a motor menetirány szerinti jobb oldala felől (álló és guruló állapotban egyaránt), majd pedig varázsütésre abbamarad a zaj és másnap reggelig elő se jön többet. Minél többet áll az autó (=minél jobban lehűl a motor), annál valószínűbb a jelenség előfordulása. Meleg motor újraindításakor sosem fordul elő. A szervizben felvetették, hogy a vacak magyar benzintől van, kapott valami lerakódástisztító cuccot az egyéves kötelező szerviz alkalmával, de nem segített semmit. Az autó egyébként ettől eltekintve rendben van. A fogyasztása pedig az ígéretnek megfelelően csökkent a vezérlőszoftver frissítése után. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet? Tapasztalt már ilyet valaki? 

 

Köszi előre is a segítséget.

snow.dog Creative Commons License 2016.08.21 0 0 690

Minden jó, ha a vége jó. :)

 

Nekem eddig egyszer volt szükségem a Citroen Assistance szolgáltatásra, külföldön (Svájc). Nyáron pokoli melegben leállt a klíma, gondoltam nem kínlódok vele az egész nyaralás alatt, ezért felhívtam őket. Azonnal felvették, de mivel a kocsi nem volt mozgásképtelen, ezért engem is szakszervizbe irányítottak.  Ott azt mondák, kb. egy hét múlva tudnak vele foglalkozni. Közöltem hogy annyi ideig leszek Svájcban, ezért nincs értelme ott hagynom a kocsit (csere autót nem ajánlottak, mert az enyém a klímától eltekintve üzemképes volt). Újra felhívtam az Assistance-t, hogy ilyenkor mi van, miért nem csinálják meg soron kívül. Azt válaszolták, hogy csak akkor veszik soron kívül előre a járművet, ha az mozgásképtelen. Egy hétig kínlódtunk a melegben. Viszont annyit segítettek, hogy a második beszélgetés alkalmával felajánlották, a hazaérkezésem utáni napra bejelentenek egy itthoni szervizbe, ahol majd megjavítják a klímát. Így is lett. Egyébként a BSI-t kellet cserélni, mert az hibásodott meg. Szerencsére még garanciális volt az autó.

Előzmény: biga156 (689)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!