Üdv mindenkinek! Kezdő vagyok, most tervezek kivit vásárolni. Édesanyám megelégelte, hogy a szőlő a kertjében 3 évente szétrohad az eső miatt, és kivágatta. Engem kért meg, hogy valami lugasnövényt válasszak helyette. Mivel a gyerekek imádják a kivit, erre gondoltam. Ki van építve a támaszték, csak a fajtán hezitálok még. (Egyébként homokos a talaj, de trágyázzuk.) Az Issain gondolkodtam, mivel fagyálló és öntermő, de nagyon picinek tűnik, nem tudom, az íze milyen... Kinek van tapasztalata? Itt többen a Hayward- Toumori párost javasolták. Talán annak a lombja is nagyobb, nem tudom. Ha előneveltet veszek, ami már kb. 40-60 cm, akkor az már az idén terem? Mikor érdemes ültetni, hogy ne fagyjon el? Mivel a szőlőtőkéket amúgy is ki kell ásni, egyúttal jól megtrágyáznám az alját. Kell-e valamilyen rovarirtót, vagy talajfertőtlenítőt tenni bele? Előre is köszönöm!
Köszönöm a választ! Akkor lehet, hogy így csinálják a GDC (Geneva Double Curtain) rendszerű művelésnél is, bár ott a végén általában csak egy kordonkart hagynak. Nem tudom, hogy túl fogják-e élni ezt a nagy hideget a kivik, mert itt -18 fok volt. Szétvágott terményzsákokkal körbetekertem őket, de ez nagy próba elé állítja a növényeket így is.
- ha a kivi jól fejlődik, és sikerül egy év alatt 4-5 méteres hajtást fejlesztenie, akkor 2.évben már egy kordonkarral indulhat, miközben a 2.kordonkar fejlődik. A 3. évben az 1.kordonkaron már teremhet.
- ha 1.évben a támoszlop magasságáig hagyod meg, akkor 2. évben fejlődnek a kordonkarok, 3.évben a termőágak, és 4.évben teremhet.
Röviden: teremhet már a 3.évben a 4-5 méteres hajtással.
Nyilván ez nem minden helyen és körülmények között sikerül, van, ahol a vázrendszer kialakítása több évre elhúzódik.