Itt van legközelebb gép, ugye ez jár, a 84 esre is Recskre a tolatóssal.
OMYA-t valóban remot M62 es szolgálja ki, ha nincs más akkor Classik, az nem mehet fel valóban, Szilváson a tengelyterhelés alacsony, max M41 es mehet fel.
Ma láttam a egri Hűtőház iprvágányát ahogy dolgoznak a használhatóvá tételén.
Van ott egy ócskavaskereskedés, ahogy melette a ex Botex ma MÉH iparvágányon is ócskavas megy, talán így 2 fuvaroztató is lesz Egerben ha elkészülnek az iparvágánnyal(saját célú vasúti pályahálózat).
Amúgy ha a Eger Felnémeti erdészeti iprvágány-t ,meg a Plang ócskavaskereskedést is meg az egri ócskavasasokat is egy kiszpolgálómenet szolgálná ki, lehetne az a szilvási tolatós, ha megérné a Cargo-nak vagy magánvasútnak.
Ha nem akkor sajnos végleg lőttek a szilvási teherfuvarozásnak....
Gondolom, most a Cargo hozzácsapja a mászkőörleményes kocsik végére az egri, meg felnémeti ócsavasas meg fás kocsikat.
a remot dácsia múlt rendben van, talán 2009-ben filmeztem is még, hogy az erdészet fát rakodik sziváson. hanemhogy... ha ma az erdészet vasúton szállítana... hol tanyázik legközelebb olyan gép, ami felmehetne a teherrel szilvásra?
Újromán járt fel Szilvásváradra, az utolsó fuvar 2007/08 környékén lehetett. Akkoriban még az OMYÁ-hoz is az járt. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy az OMYÁ-s mozdony ment-e fel Szilvásra, ugyanis annak az iparvágányon elég sok dolga volt. Naponta háromszor fordult, mert egyszerre csak nyolc kocsit vitt fel. Az Újrománok előtt klasszikus Szergejek voltak, és anno a környezetszennyezés miatt váltottak. Aztán jöttek a remot-Szergejek, az Újrománok helyére. Csak az meg már nem mehetett fel Szilvásra, és a Cargót is megvette az osztrák, túl sokat kért a fuvarért. Az erdészeten egyébként elmondták, hogy az exportfát Centerben rakodják, ezen kívül sok fát visznek Barcikára a hőerőműbe, közúton. A teherautókat jól megrakták, aztán panaszkodtak, hogy egyre gyakrabban mérik a tengelysúlyt, és ami korábban három teherautón ment el, ahhoz már négy kellett. Szóban meg is egyeztem egy magánvasúttal, hogy felvisznek Putnok felől néhány kocsit Szilvásra. Fotós teherként ment volna, egész vállalható összeget mondtak. Aztán az erdészet vagy megrakja fával, vagy nem, az már nem volt lényeges. Simán összejött volna, de leszakadt a hegyoldal Sátán, és onnantól kezdve ugye mindennek lőttek.
1. Nem használta az erdészet rakodásra már régóta (Sajnos)
2. Sajnos turistabuszokkal jönnek elég sokan Szilvásváradra, ezeket valahol parkoltatni kell, közelben van a kisvasút végállomás így kézenfekvő megoldás volt.
3. A felszedett iprarvány anyagát az erdészet hasznosította, így az a saját kisvasútjaiba kellett sínanyagként, (Gyöngyös, Szilvásvárad)
Szomorú, hogy megszűnt a kiszolgálás kb 1999-2000 környékén volt ott tolatós teher, aztán Szilvásvárad mrh-n rakodtak, esetleg Bélkapátfalván, most már úgy tudom az is megszűnt.
Eleve a magas saját célú vasúti pályahálózat hozzáférési (iparvágányhasználati) díjak, meg a magas tehervonati PHD miatt nem éri meg pár kocsival a tolatós teher a Cargo-nak.
És ha az lenne az érdeke, hogy a fél nemzeti parkot ledózerolja és mondjuk hulladéklerakót csinál a helyén (mert abból kétségkívül jobban lehet élni, legalábbis anyagilag) akkor szerinted az is rendben van?
Akkor miért van az, hogy Szilvásváradon a kisvasút volt nagyvasúti átrakóhelyét megszüntették, és oda is parkolót építettek? A 25-ös főútról Szarvaskő után ki kéne nyesni a túristaforgalmat, és helyette mehetne a vasút.
Na ez most nekem magas. Hol kolbászolnak buszok a nemzeti park területén? Van egy főút ami átmegy Miskolcra. Azon van kemény 1db busz egész héten télen, nyáron 2. Emellett tavaly nyáron rengeteget voltam a Bükkben kerékpárral, de busszal nem talákoztam a Fennsíkon sem. 3 éve volt egy maraton vagy mi. Akkor felment 1 busz az emberekért, tudom mert én meg szembe találkoztam a busszal az erdészúton. Répáshutára meg, meg Keresztre valahogy el kell vinni az embereket. Kocsi forgalom sem egy hű, de nagy. Tudom, mert 2000km-t tekertem a Bükkben. Jellemzően külföldiek voltak a miskolci úton akiknek a GPS ezt dobta ki, de egyáltalán nem forgalmas az az út sem. Főleg ilyenkor amikor a kocasofőrök még nincsenek kint, bár azok nyáron se merészkednek ilyen területre.
Én még mindig azt szajkózom, h bűntetni kellene a busztársaságokat a nemzeti parkok területén történő szállítás miatt, de még a személygépkocsikat is útdíjra kárhoztatnám a bükkben...
Lemondva: 5814, 5815, 5836, 5833, 5821, 5848 és 5841 sz. vonatok. (7 vonat)
Menetrend módosítási igény nincs.
85. sz. Vámosgyörk – Gyöngyös vonal:
Lemondva: 35630, 35639, 35632, 35637, 35634, 35635, 35638 és 35631 sz. vonatok.
(8 vonat)
Menetrend módosítási igény nincs.
86. Vámosgyörk – Újszász (– Szolnok)
Lemondva: 35715, 35722 és 35748, Vámosgyörk – Jászapáti között 35714, Szolnok – Jászapáti között 35727 és 35711 sz. vonatok. (6 vonat)
Menetrend módosítási igény:
35714, 35727 és 35711 sz. vonatok viszonylatának módosítása.
87. sz. Eger - Szilvásvárad vonal:
Lemondandó: 35532/35512, 35544/35524, 35538/35518, 35539/35519, 35537/35517 naponta. 35542/35522 péntek kivételével munkanapokon április 15-től október 31-ig, 35542/35522 munkanapokon november 1-jétől. 35510/35500, 35534/35514, 35536/35516, 35549/35529, 35533/35513, 35531/35511 szombati, vasárnapi és ünnepnapi közlekedési rend szerinti napokon. 35543/35523 munkanapokon. 35535/35515 pénteki közlekedési rend kivételével április 15-től október 31-ig, 35535/35515 naponta november 1-jétől. (14 vonat)
A vonat lemondása miatt 5340 sz. vonat naponta közlekedik, az alternatív 5320 sz. vonat így törölhető, novajidrányi többlet-tartózkodásra nincs szükség.
92 sz. (Miskolc Tiszai) – Kazincbarcika – Ózd vonal:
Lemondva: 5450, 5454, 5466, 5449, 5447, 5463, Kazincbarcika – Ózd között 5468, 5461 sz. vonatok. (8 vonat)
Menetrend módosítási igény:
1 pár új vonat Miskolcról 7:40, Kazincbarcikáról 19:48.
5419, 5467 eltörése Kazincbarcikán.
98 sz. (Szerencs) – Abaújszántó – Hidasnémeti vonal:
A pálya katasztrofális. A járműveket inkább ne jellemezzük. Emellé társul a napi max 4-5 pár vonat.
Ezzel szemben egyik-másik busz alig pár éves, kényelmes, az út a tekergés ellenére is gyorsabb. A buszon minden évszakban jó idő van, hisz a helyközis buszok nagyrészében már van klíma. A kínálat is lényegesen több. Itt 4-5 járat 1 óra alatt van.
Szeretem ezt a vonalat, de így jelen formájában semmi értelme és mivel a jót könnyű megszokni (busz), itt még ha a MÁV nyakába szakadna a bank és felújítanák tiptop állapotba a pályát amin minimum dezsők rohangálnának 30 percenként akkor sem valószínű, hogy itt már át tudják szoktatni az embereket kötött pályára.
Mondjuk ezt most nem bántásként, de jómagam 4 hónapig csináltam egy buszos fordát ahol 2-3 alkalommal biztos összefutottam a szilvásváradival egy nap. 12 óra magasságában a várnál, 15 óra magasságában és 16 körül a Berva felé. Mind a 3 esetben kongott az ürességtől a két Bz, legyen az tanszünet vagy épp tanítási nap.
ha igazak a kiszivárogtatott tervezetek, május 1-től az Eger-Szilvásvárad vasútvonalnak is búcsút inthetünk :/
nagyjából ez várható:
Egerből indul:
04:46 munkanapokon 07:46 törölve! 09:46 április 15-től október 31-ig péntek-szombat-vasárnap, november 1-jétől csak szombat-vasárnap közlekedik 13:46 munkanapokon 14:46 törölve! 17:46 munkanapokon 19:46 törölve!
Szilvásváradról indul:
04:10 törölve! 06:10 munkanapokon 09:10 törölve! 11:10 november 1-től nem közlekedik 15:10 munkanapokon 17:10 szombat-vasárnap közlekedik 19:10 munkanapokon
Azt hiszed nem tetszene??? De valljuk be már egy villamos is túl nagy lenne Eger földhöz ragadt lakói számára, mikor nincs is jobb település egy ilyen hálózat számára mint Eger, egy irány szinte végig lejtő...
Körbe??? Az új tervek szerint nincs körbejárási lehetség, a régi ÁFOR rakodó irányában lenne valami ilyenre lehetőség, gondolom ilyen előkészítő körbejáró vágány...