A múlt szombat viszont kevésbé volt derűs , mert egyik mopedes társunktól kellett végső búcsút vennünk . Venci bácsiék egy fehér kislámpás Aixamet használtak , amit a barátom ( az unokájuk élettársa) hajtott föl és vizsgáztatott le a számukra . És persze az alkamakként előadódó hibák elhárításában vett részt . Az idős házaspár a közeli Faddon lakott , ezért 2018 nyár végén a doromlási találkozóra is eljöttek , a fotók is akkor készültek . Az utóbbi időben Venci bácsi egészségi állapota is , és szellemi tisztánlátása is nagyon leromlott , a kis fehér járgányt is már csak a lányuk használta ( és használja most is ) munkába járásra .
Tíz napja , hétvégén összejöttünk Doromláson . Mivel a járványügyi szabályok nem voltak egyértelműek számomra , ezért csak azt szűkebb kört értesítettük ki , amelyik egyébként is meg szokott jelenni ott a Dunánál . Összességében jól sikerült , csak egy apró sértődés árnyékolta be a szombati kezdést . Szombaton volt lehetőség ottalvásra ( a tényleges találkozó vasárnap volt ) , emiatt én magam is kinn aludtam a házban , illetve néhány gyereket is kihoztak a szüleik , fiatalok a raktár takarításában segédkeztek . Bár én úgy számítottam , hogy az ottalvók csak délután felé érkeznek , de két messzebbről jött pár korábban odaért , mint én . Magam részéről úgy gondoltam , hogy előbb felveszem a házigazda státuszát ( vagyis kiriasztom-kinyitom a házat ) és majd utána fogadom a vendégeket . Ezt a pár perces időeltolódást az egyik , a ház előtt várakozó mopedes társunk udvariatlan gesztusnak vette és hazament . Sajnálom .
Később még kihoztak egy srácot , illetve sötétedésre megérkezett a bátyám is ( déleőtt még dolgozott ) mint afféle távrekorder . És persze műszaki hibák is keserítették az életét , olyan módon törött el a primer variátor gyűrűhornya , amilyet még senki nem látott a résztvevők közül .
Mi szombaton délután kivittünk egy kenut a holtágra és fürödtünk is , bár fürdőruhával a többség ( jómagam is ) csehül állt ...
Vasárnap délelőtt befutott a Nagy Csapat , szokásos főzés , trécselés , ebéd , fotózkodás ...
A következő találkozó a Trabantos társulattal közösen lesz , Siófok-Sóstó 2021.07.30-08.01.
Doromlást lefoglaltam az augusztus 28-i hétvégére .
Az lenne a kérdésem hogy önindító javítással érdemes vesződni esetleg ez egy gyakran előforduló hiba? Az önindítót ki tudom úgy szedni hogy nem kell mindent(is) lebontanom?
Az Ambra önindító kiszereléshez :
-- le kell venni a primer variátort
-- le kell venni a lendkereket
-- le kell venni az áramtermelő tekercseket
-- ki kell csavarni azt 3 darab 8-as csavart ami motorra fogja az önindító talplemezét
-- ekkor az önindító ki lehet húzni a motor mögül
Én azért a párhuzamosan kötött voltmérős-áthidalós technikával ellenőrizném a nagyáramok köreit ...
az én autómon nincs tágulási tartály csak túlfolyó vezeték, jó e ez így.
Hát nem a legjobb , de ez a gyári állapot , ezt örököltük a stabilmotor hagyományokból . Egy fűnyíróban , aggregátorban , kompresszorban nincs motorháztető alá zárva a hűtősapka -- kéznél van , könnyű gyakorta ránézni a hűtővíz szintjére . Az újabb mopedautókba már szerelnek tartályt , aki a régebbi masináját meg akarja óvni a kellemetlenségektől az rak be tartályt . Van olyan mértékadó mopedautós guru aki fölöslegesnek tartja -- én tartálypárti vagyok , mindenki szabadon dönthet .
A hűtőfolyadék ne habosodik nem színeződik el az olaj nem habosodik, az autó nem füstöl.
A beidézett hozzászólásomban pontosan leírtam a hengerfej átfújás vizsgálatát . Számomra értelemszerű , hogy ezt üzemmeleg motornál (is) el kell végezni , vagyis 10-15 km után .
Az előző tulajdonos a kerékdobra szerelt agy terelőlemezt, kb, a hűtő külső oldalától 20 cm-re. Nem tudom nem ez e a gond,
Nem valószínű , mert a levegőt a motor felől fújja a ventilátor a hűtő felé , de azért jó lenne látni róla egy képet , de tudom , hogy reménytelen : a kérdezők beteges irtóznak attól , hogy képet tegyenek fel . Párszor már közel voltam ahhoz , hogy ha olyan kérdést tesznek fel amit látni kéne , de nem illusztrálják akkor nem válaszolok ...
A termosztátot, ha kiveszem nem káros e a motornak
Rövidebb távon ( úgy értem , hogy pár hétig-hónapig így használni a kocsit ) nem , mert legfeljebb hidegebben , vagyis az üzemi hőfoka alatt jár a motor , egyébként is ritkán érik el az üzemi hőfokukat , a megfőzésektől eltekintve . A termosztát ideiglenes kiszerelése nagyon ismert diagnosztizálás módszer .
Sziasztok! Nincs kedvem az ambrat szerelgetnem! Önindító vagy(a kettő közül valamelyik)kábel hibával,magyar okmányokkal,glx felszereltséggel,alufelnivel fix 350 eft-ért megválok tőle! Ez kb egy kínai robogó ára. Jó fogáson hirdetem ha valakit érdekel! A lényeg hogy látni nem akarom az udvarban és nem olajozom össze a kezem!
Sziasztok sport-társak! Fél év pihenés után visszatért a kis Ambránk! Szépen ki-glancoltuk,mentünk vele egy szép nagy 10km-es tisztelet kört! Aztán jött a felismerés! Nekünk erre nincs szükségünk! Ok eladjuk! Meghirdettem egy (szerintem) durván piaci ár alatt! Az érdeklődőket nem jellemezném. Volt viszont egy kedves szimpatikus bácsi! Felajánlottam hogy készítek egy videót az autóról és a motor indításáról! Büszke voltam rá hogy milyen finoman ketyeg a kis doxa! Erre Murphy törvénye nem indul csak kattog! Ez így is maradt azóta! Akku piros kábel melegszik indításnál! Az lenne a kérdésem hogy önindító javítással érdemes vesződni esetleg ez egy gyakran előforduló hiba? Az önindítót ki tudom úgy szedni hogy nem kell mindent(is) lebontanom? Köszönöm a válaszokat előre is! Az érintkezőket és az akkut már kipipáltam,ezek jók.
Köszönöm a választ, az én autómon nincs tágulási tartály csak túlfolyó vezeték, jó e ez így. A hűtőfolyadék ne habosodik nem színeződik el az olaj nem habosodik, az autó nem füstöl. A hűtő a levegő által átjárható, Az előző tulajdonos a kerékdobra szerelt agy terelőlemezt, kb, a hűtő külső oldalától 20 cm-re. Nem tudom nem ez e a gond, A termosztátot, ha kiveszem nem káros e a motornak. 15- 20 Km- nél nem megyek távolabb és télen sem használom, Várom megtisztelő válaszát.
Sziasztok. Axam, Generátor barna vezeték alulra vagy felülete való? Mindkét vékony vezeték le van csúszva a generátor hátsó részéről! Köszönöm előre is a választ!!
A Ligieremen elöl hátul "csík" rendszám volt, de én inkább elkerülném. Így is megállított már egy rendőr, hogy miért nincs elől rendszám, ha A típusú lenne hátul, még nagyobb lenne az esély, hogy hiányolják az elsőt...
Szerintem is , csak valószínűleg egységesíteni akarták a 4 betű 3 szám ( összesen 7 karakter) rendszert . Ettől függetlenül jódarabig vegyes marad , mert a régi 3 betű 3 szám rendszert ha nem piszkálják akkor azok még sokáig elhúzzák . Persze valószínűleg az lesz : ha majd túlsúlyba kerülnek a 7 karakteresek akkor egyszer csak kitalálják , hogy ilyen olyan határidőig le kell cserélni a régi rendszámokat . Ahogy arra már volt példa a 2 betű 4 szám szisztémánál . De ez volt a régi forgalmikkal : a régi szürke könyvecske egy darabig együtt élt a kétlapos zölddel ; majd a kétlapos zöld tarthatta magát egy darabig , miközben már az újakra a törzskönyves rendszert járta . Aztán egy idő után jött a határidő : ha betelt , ha nem , cserélni kell . Erre határozottan emlékszem , mert érintett voltam benne : akkor adtam el a 250es ETZ.met egy barátomnak , nem kellett átírnia . Mondtam , hogy használja nyugodtan , van több mint egy éve . Jövő nyáron megy műszakira és akkor mindenképpen okmánycserés lesz . Addig döntse el -- megtartja ( de akkor írja át egy füst alatt ) vagy eladja ; ez utóbbi esetben a mostani átírás kidobott pénz lenne . EGyébként nem sokat használta a motort és eladta .
Az érdekes kérdés : ha valamelyik mopedre "A" rendszámot ( csík formátum ) tesznek akkor is ragaszkodnak a S vagy R kezdőbetűhöz ?
Én meg a 80'.as években láttam egy szép nőt miniszoknyában ült egy trabantban a parkolóban, kétszer is elsétáltam előtte, mert olyan alacsonyan ült, a lábai a kormány mellet két oldalt, és sehogy se tudta összezárni... :)
Tegnap egy nagy EÜ intézmény parkolójában egy kis Stella parkolt. Egy csodálatos szép fiatal hölgy ült bele. De olyan hitvány brekegő, recsegő kétütemű hanggal indult, hogy borzasztó volt hallani. Mint a legócskább Berva moped.
Megjött a variátorszíj. Közben rájöttem, hogy a ventillátor akad, hozzáér a légterelőhöz. A szíjat felraktam, a ventillátort kijavítottam. Viszont a rángatás ugyan enyhüt, de maradt. Felemeltem és pörgettem a motort maxig, a variátor hibátlan és a levegőben nem is akadt. Valahol utána van a gond a meghajtásban