Az, hogy hol töltöd fel, elég sok dologtól függ. Pl. vannak dolgok, amiket célirányosan érdemes feltölteni.
Arról vannak viták, hogy pl. a .de-n listázott termékek alapból megjelennek-e pl. a .com-on.
Az én regisztrációm nem lehet kiindulópont, mert nekem az alap kezdeti korlátozások sem jelentek meg, ahogyan másoknál. Szóval az általam .de-n listázott termékek plusz költség megfizetése nélkül is minden régióban megjelennek. De úgy tudom, vannak, akiknek ez pénzbe kerül.
Lesznek nálam amúgy sokkal tapasztaltabb eBay-esek, akik konkrétumokkal is biztosan fognak segíteni.
Abban szeretném valaki segítségét kérni, aki eladásban jártas az ebay piactéren. Olyan problémám lenne, hogy az első hirdetés szépen sikerült feltölteni, majd a második hirdetés feladásra kattintásánál átirányít az ebay.com oldalra. Fórumon azt javasolták, hogy ebay.co.uk oldalon töltsem fel a dolgaimat. Ha valakit tudna valami okosat mondani azt megköszönném.
Az bonyolította a helyzetet, hogy nem "semmit se küldött", hanem más terméket, ami nyilván képvisel valamennyi értéket (egyes gyűjtőtársak szerint "nem is jártam lényegesen rosszabbul" / szerintem viszont igen, mert nem azt rendeltem.) Megbarátkoztam ugyan az elküldött termékkel is, de nem adtam volna érte annyit, mint a "rég óta vadászott" ritkaságért. Legfőképpen viszont macera lett volna visszaküldeni / pláne várni, intézni a visszautalást.
A negatív értékelés után ő kezdett nyomulni, hogy nem kéri vissza, amit helytelenül küldött, inkább küld 30 EUR-t. (Ez a hiányzó modell teljes ára/ tehát nem csak a különbség.) Ezzel meg már én éreztem magam rosszul, mert ingyen kaptam volna egy darabot. Akkor néztem ki egy 4. terméket a boltjában és lealkudtam belőle a postaköltséget, ami lényegében megfelel az árkülönbözetnek. (Így egál.)
Volt még egy apróbb korrektsége is, de hosszú leírni...
A deal másik fele viszont az volt, hogy én meg korrigálom a feedback-et. Szeretném megtartani a szavam, ... ha tudom.
(Mondjuk, az tényleg lényeges lenne, hogy megérkezzen a "korrekciós" termék ;))
Szerintem várd meg első körben, amíg megérkezik az a bizonyos 4. modell... Egyébiránt kár volt visszahőkölni, az ebay segített volna a pénzednél maradni. Még egyébként lehetne próbálkozni a PayPal-nál is, ha esetleg mégsem azt küldené másodjára, amiben megegyeztetek.
Még annyit: a 4. modell nem az a ritkaság, amit eredetileg rendeltem. Azt sosem tudjuk meg, hogy azzal mi lett. (Elcserélt postázás? Valószínűleg valaki más kaphatta meg.)
Sziasztok! Hogyan tudok már általam leadott (negatív) feedback-et - utólag - kijavítani? Röviden a story: együtt rendelt 3 modellautóból, az egyik helyett teljesen mást küldött az eladó (természetesen "véletlenül", kisebb értékűt.) Amikor jeleztem* neki, akkor egy kétértelmű francia szöveget dobott... segítőkészség nem sok mutatkozott a részéről. (Angol nyelvű oldalon, végig angolul kommunikáltunk* előtte - a holland eladóval.) Elméletileg nyitottam egy visszaküldési opciót, de tartottam tőle, hogy a végén se pénzem, se modellem nem lesz + időm sem volt postára rohangálni.
Végül - pár hét után - adtam neki egy negatívat (plusz a két másik autóra egy-egy semlegeset, végül is "ne dicsérjük már meg", hogy 3-ból kettőt eltalált...)
Azóta - először olaszul (?!), majd végül angolul elkezdett könyörögni a korrekcióért/ pénzt is hajlandó lett volna visszatéríteni... majd megegyeztünk egy kölcsönösen elfogadható újabb adásvételben (a 4. modell úton van, annyival olcsóbban adta, mint amennyivel megkárosított.) Tehát végül is "szent a béke", csak szeretné, ha "levenném róla a rontást". (Hogyan) lehetséges ez?
Sziasztok! Eladtam USA-ba és meglepődve láttam hogy a tracking működik az ebay felületén, holott még csak 2 napja adtam fel és az USA-ba még nem csapódott be, tranzitot ír. Változott volna valami pozitív írányban, amióta nem ebayeztem? :)
Nem tudom hol kell azt beállítani hogy Európa összes országába szeretnék szállítani. Most pld egy termékemet szeretnék megvásárolni és nem tudom eladni Bulgáriába. Illetve azt hol kell beállítani hogy ha az angol oldalon rakom fel, akkor látható legyen a német oldalon is a hirdetés?
A multkor epp postan voltam, erdeklodott egy felado, hogy mi lehet a csomagjaval, amit valami 8-10e-ert adott fel irorszagba, mert ac imzett turelmetlen. Azt mondtak neki, hogy ha nem megy arra repulo, akkor addig parkol az elcsereloben. javasoltam, hogy talan ha dpd-vel kuldte volna olcsobban, az mar odaert volna, mert azok kozuton viszik. Latszott, tok rutintalan. Szoval siman lehet, hogy a tied is ott doglik, mert majd ha ugy hozza a kedvuk, akkor kikuldik.
Ugyanakkor a járványhelyzetre való tekintettel még nem temetném a dolgot, simán lehet, hogy a fogadó post késik a regisztrálással, netán kimaradt egy fázis.
Ha eBay oldalról közelítjük meg, akkor az eladó felel a csomagért addig, amíg kézhez nem kapja a vevő. Ez a Posta viszonylatban is igaz: kerestetni ugye csak a feladó tudja hivatalosan.
Írj nekik egy e-mailt a nyomkövetési számmal, hogy mondják meg, hol a küldemény. Ha nem látják ők sem, akkor megadják az instrukciókat a hivatalos kerestető kérvényhez, amivel majd kilincselnek a fogadó postánál. Amennyiben nem kerül elő, és nem volt érték nyilvánítva, akkor kb. 10-15e Ft nagyságrendre számíthatsz kártérítésnek (DTS-ben van megadva az ÁSZF-ben, kikeresheted).
Sziasztok! Ha eltűnik egy feladott árum (Olaszországba nov. 25-én adtam fel MP-vel, és a nyomkövetőben mai napig a feladás tény és az látszik, hogy nemzetközi feldolgozásra a külföldi partnernek átadva), akkor az kinek a sara???
Örülj, hogy nem egy méregdrága autót vagy bitcoint vettek az adataiddal. Kispályás gazfickók voltak. Millió úton lehet nyomtalanul nagy pénzeket eltüntetni.
A saját számítógéped védelméről neked magadnak kell gondoskodni, a hibádért nem mást okolni. Használj ún. webkártyát, arról csak annyit tudnak lenyúlni, amit te előzőleg rátoltál.
Kedves Emberek! Jó kis cifra Ebay-es csalás áldozata lettem, ezért szeretném veletek is megosztani a sztorimat és a tapasztalataimat az Ebay úgynevezett „Buyers protection” (vásárlót védő) metódusáról. Ezek után szerintem háromszor is meg fogjátok fontolni, hogy rendeltek-e bármit is erről a darkwebre hajazó e-vásártérről, mert telibe fogják ***-ni az esetleges jogos panaszaitokat.
A sztorim röviden: Valószínűleg egy tört program révén életemben először benyaltam (valszeg KMSpico) egy malware vírust, melynek fényében a támadók lényegében hozzáfértek a Google fiókomhoz, így kvázi minden lementett accountomhoz, jelszavamhoz.
A támadók a saját Ebay fiókomon keresztül vásárlásokat kezdeményeztek, lévén hozzá voltak rendelve az Ebayhez is a gyorsabb fizetés érdekében a kártyaadataim, a hackerek pedig ilyen gift cardokat (ajándékkártyákat) kezdtek el vásárolgatni a nevemben. Előtte persze beállítottak egy gmail-es szűrőt a fiókomban, hogy azonnal törölje az ebay/paypal/amazon-os leveleket, így rejtve maradt a tevékenységük, egészen addig, amíg a Revolut nem jelzett a telefonomon a terhelésekről. Az ajándékkártyák kódját pedig rögtön el is kérték üzenetben (ebay-en, az üzenetet pedig hide-olták), ergo teljesült is az adásvétel 1 percen belül, nincs több hetes szállítás, ergo időd sem fellebbezni.
Namármost már eleve az egy óriási biztonsági rés az Ebay-en, hogy nem küldtek a telefonomra kártyatranzakciós megerősítést a vásárláskor, de még egy nyamvadt telefonos megerősítést sem kértek mikor valszeg a világ túlsó feléről lépett be valaki a fiókomba egy full másik IP címről, mint amiről én szoktam. A 21. században ez már szörnyen gáz hiányosság, de ha a te pénzedről van szó, akkor inkább dühítően amatőr.
Na mindegy, öröm az ürömben, hogy a sokat támadott fintech észnél volt, és „csak” az első vásárlás ment végbe, 70 dollár értékben, a többi több 100 dollárnyi gift cardot már nem tudták kifizetni, mert addigra befagyasztotta a kártyámat a Revolut.
A nyilvánvaló baromságomon kívül, hogy le voltak mentve a kártyaadataim, az Ebay vásárlót védő bullshit szlogenjére hívnám fel a figyelmeteket! Sokat leveleztem velük a refundról, miután kinyomoztam, hogy az én fiókomból történt a tranzakció (el lehet rejteni tranzakciókat és üzeneteket az Ebayben, csodálatos feature csalóknak…). Mivel rogyásig van az Ebay ilyen ajándékkártyákkal, így lényegében ezek pénzmosodát jelentenek az ilyen ún. fraudulent tranzakciókhoz. Ezekre nem érvényes a refund, illetve most tudtam meg, hogy eleve az eladó válogatja, hogy biztosít-e egyáltalán refundot. A csalók pedig nyilván rendelkeznek több ilyen kamuaccount-tal is, ahol érdekes módon kb. 10-100-1000-10000 dolláros nagyságrendben vannak termékek, gondolom kitapogatva a kártyalimiteket és a fedezeteket.
Megpróbáltam nem teljesítésre hivatkozva refundot kérni, ezt az eladó és az Ebay is elutasította, az Ebay tehát telibe ***ja, hogy ki hogyan garázdálkodik a piacterén, a lényeg, hogy megtörténjen a tranzakció, amiből leszedi a sápját. Legyen az akár csalárd tranzakció, mint nálam. Semmifajta felelősséget nem vállalnak a piacterükön történt bűncselekményekért, ennek fényében legyetek tisztában azzal, hogy az Ebay-nek van egy jelentős darkweb-es pénzmosodája, ahol a barom/peches meghackelt vevőt semmi sem védi a csalásoktól, csak a jószerencse, mint esetemben a Revolut automatikus kártyabefagyasztása.