Megkostolni nem mertem... az állaga ragados, a szaga nekem nem mond semmit. Én is jobb egyre emlékeztem. Fokozott a párásodásom, de ez lehet a miattad irt ok miatt is
Általában J1 és nem a sofőr felöl. De szagold meg, ha eléggé elhivatott vagy, akkor meg is kóstolhatod. Ha édeskés, jellegzetes illatú, akkor az fagyálló, de ezt már érezned kellene a bódéban is. Inkább vízelvezető dugulás lesz. Szerintem.
Sziasztok.Érdelködni szeretnék, hogy ha radiátor folyat, akkor a fagyállo a soför, vagy a je. utas lábánál jelenik meg? Sokszor kell utántöltenem, és bal elöl vizes a gumiszönyeg alatt. Köszi.
Valamit félreértettél. Én arról beszélek, hogy a Manol 5w30 as ára nem sokkal kevesebb mint az Elf-é, ezért inkább hozzáteszek 1500 ft és Elf-et veszek. Évente kibírom. Anyáméba, a Suzukiba 27 éves, meg mindegy mit teszel mert az étolajjal is elmegy. Évi 4 ezret megy vele. Oda jó a Manol is.Évente cserélem.
Ha 5w30-at veszel ott már elenyésző a különbség z Elf hez képest.
Hát, ha Murva a fórumon azt mondja :-)
Ne vedd bántásnak, engem meg ezek nevettetnek meg. A hit a legfontosabb.
Viszont akkor felvetődik a kérdés, érdemes olcsó olajat venni, ha momdjuk a 4 periódusnál a drágább olajból csak 3 periódust csinász? Mindenki maga döntse el. Persze ezt lehet a végtelenségig folytatni.
Már egy fullszint, neves gyártótól vs. ki tudja miből szintetizált és átcsomagolt olaj között is eldől ez a verseny és inkább a 3 periódust választom. Nekem nem csak majomra van pénzem... Az Elf olajai anno bevizsgáltan bizonyítottak, bírták a 30e km-t is, de csak ideális körülmények között. A többi olaj meg, egy normális TDS-jük sincs, nemhogy labor eredmények.
És lehet vitázni még nagyon sokáig, mert az olajból sokan hit kérdést csinálnak és ez könnyű célpont, amint az eddigi hsz-ek is bizonyítanak.
ui.: a litván üzem már az övék és nem a belgákért, csak szólok.
Megtaláltam a Magyar vonatkozást is. Ennyit arról, hogy a gyártótól rendeled ezért olcsó.
2013 - Létrejön az Autogroup Hungary Kft hét cég (Kauf-Fer Kft, Kovács Autóalkatrész Kft, Lavina Autó Kft, Oriol Motor Kft, Partner Autóalkatrész Kft, Pekriq Kft, Zs+U Kft) összefogásával, amely több importmárkája mellett a MANNOL és SCT-GERMANY magyarországi forgalmazását, ismertségük és elismertségük fokozását tűzte ki céljául. Eközben a német Auto, Motor und Sport magazin tesztjének győztese lesz a MANNOL Energy Combi LL.
2014 - Az UAB SCT-Lubricants több, mint 100 millió liter olajat dolgoz fel egy év alatt, összesen 55 alkalmazottal.
2015 - Bezár az SCT Hungary Kft, a MANNOL és SCT-GERMANY termékek egyedüli magyarországi importőre ezzel az Autogroup Hungary Kft lesz. Az sct-hungary.hu működetetését a Kauf-Fer Kft. veszi át.
Tehát ez egy Belga olaj német nev alatt. 1996 ot, olvasd el. Megkapta a német minősítést, innentől már mindent "gyárt", mert beszálítoktol szerzi be majd manol néven árusítja. Nem rossz olaj, többi terméket is használtam, pl műzerfalápoló, arra tökéletes, szűrői sem rosszak. Ha 5w30-at veszel ott már elenyésző a különbség z Elf hez képest.
De nem teszed tönkre vele az autót. Az olaj téma mindig, megnevetet. Mindegy milyen n olajat használsz, csere periódus legyen előbb meg ha olcsó olaj. Viszont akkor felvetődik a kérdés, érdemes olcsó olajat venni, ha momdjuk a 4 periódusnál a drágább olajból csak 3 periódust csinász? Mindenki maga döntse el. Persze ezt lehet a végtelenségig folytatni.
Ezzel vitatkoznék. Nem tudom hol olvastad, de hülyeség.
Az SCT és a Mannol történelme
1993 - Herr J. Sudheimer megalapítja a Sudheimer Car Technik Vertriebs GmbH-t Neumünsterben, Németország Schleswig-Holstein tartományában.
1996 - A Sudheimer Car Technik Vertriebs GmbH saját márka kifejlesztése és piacra vezetése mellett dönt. Az első szállítmányok érkeznek a belga NV Wolf Oil Corporation SA-tól, amelyek a Németországban védjegyzett Mannol márkanéven kerülnek az ügyfelekhez.
1999 - A Sudheimer Car Technik Vertriebs GmbH bevezeti első 58 cikkszámot olaj-, üzemanyag- és levegőszűrőkre az SCT-GERMANY márkanév alatt. Az SCT-GERMANY és MANNOL márkavégjegyeket bejegyzi a Szellemi Tulajdon Világszervezete (The World Intellectual Property Organization, WIPO).
2000 - A Sudheimer Car Technik Vertriebs GmbH Wedelbe költözik, Hamburg mellé. Az új központban 2500 négyzetméter raktárterület és 350 négyzetméter iroda áll rendelkezésre.
2002 - A Sudheimer Car Technik Vertriebs GmbH termékkínálata fékbetétekkel, izzókkal és más termékekkel bővül.
Mindenki azt tölt a saját autójába, amii jónak lát. Az Elf 5w-40 biztosan jó bele, de rengeteg más márkájú, olcsóbb vagy drágább olaj van aminek a teljesítményszintje megegyezik, vagy jobb az Elf-nél. A Renault K7J700-as benzin motor alapvető műszaki felépítésében semmiben nem tér el egy Toyota, vagy Suzuki benzinmotor műszaki felépítésében, és azokhoz nem Elf olajat ajánlanak a szervízkönyvben, de ha Elf-t öntenél egy Suzuki-ba nyugodtan meg tehetnéd, mindenféle következmények nélkül.
Jól tudod, ha olyannal töltöm fel, 10 ezer után lecserélem. Nekem megér annyit hogy nyugodtan aludjak. Már 18 éves (fenőtt) a Thaliám, 130 ezer km-el, de a szeptemberi műszakin csont nélkül átment.
Azt hiszem abban mindketten egyet értünk hogy Renaultba csakis elf olaj való. Az általad használt olaj, tudomásom szerint szintetikus olaj, amire a gyártó 30000 km-t enged, normál használat mellett. Mint írod. 14-16 ezer km-enként cseréled (2 évente), amivel én egyetértek, én is így csinálom.
Ennek főleg a végén levő dolgokat érdemes elolvasni.
A Mannolról nem sokat tudok, csak egy csomagoló üzemet reklámoznak, hogy hol van olajkútjuk és finomítójuk, az nem derül ki. Hallottam olyat, hogy újra feldolgozott olajat használnak. Szerintem egyáltalán nem olcsó olaj. Tapasztalatom csak 2T-s olajukkal van, azt legfeljebb fűnyíróba szabad betölteni.
Én szakmai fórumon mindig a gyári előírást fogom ajánlani! Ha valaki mást tölt bele, ám tegye, lelke rajta, de ne ajánlgassa, hogy milyen szuper. Próbáltam Renault autókba többféle olajat, de a legkevesebb fogyás két csere között az elf olajjal volt elérhető.
Aki megérti, hogy miért gáz egy olyan olajat az autójába önteni, aminek nincs technikai adatlapja, nincs rendes magyar leírása és egy litván telepen csomagolják, akkor már elértem valamit.
Aki erre jár, elolvashatja és levonja a következtetéseket.
Tényleg nem meggyőzni akarlak mert azt veszel amit akarsz csak igazságtalan a hozzáállásod akármelyik termékhez ...
Egy cég gyárt 40 országba egy terméket ugye nem fogja mind a 40 nyelven felírni a dolgokat. Csoportokba szedik és a kész terméket csak oda exportálják. Sajna vagy nem ha nagy az érdeklődés akkor küldenek nem oda szántat is , mint mondjuk anyám TV-jéhez csak ukrán lapok jönnek fel távirányító okán. Minden bizonnyal erről van szó ezen termék esetében is. A forgalmazó gyártat rá matricát mert ennyi untig elég hisz mindenki már a neten tájékozódik nem kell szép színes nyomtatványt előállítani minden egyes palack mellé.
Nem lehet olyan nagy durranás szintetikus olajat előállítani, no meg a konkurencia ugy is lecsapna az hamis termékekre hisz azok a saját üzletüket kannibalizálnák ...
Szerintem mielőtt a motorfelújításba belefogsz, kompresszió mérést és tömítettség vizsgálatot (veszteségmérést) kéne a motoron elvégezni, az megmondja a tutit. Üzem meleg motornál mekkora a kartergáz az olaj beöntő sapkánál? Leveszed a beöntő sapekot és látszik a kartergáz mennyisége. Alapból minden motornak van némi kartergáz. De a kopott motornak nagyon megnövekszik a kartergáz mennyisége.