Van egy Almera 1.5 Acenta Plus-om digitális klímával. (Azt hiszem N16. ) 2003-as gyártású. Leállt a fűtőventilátora. A kijelző jelzi, hogy bekapcsolna, de semmilyen fokozaton sem megy. A ventilátort kipróbálták, az működik. A két 15A biztosíték jó. (Esetleg van még biztosíték?) Próbáltam meg keresni, hogy honnan kapja a ventilátor a vezérlést de nem találtam. Nekem úgy tűnik, hogy a szokások sönt ellenállás nincs ebben a modellben. Elvittem egy általános szervizbe, ott azt mondták, hogy a közép konzolon található klíma beállító panel a rossz. Kiszedtem, de a panelon sokkal vékonyabb vezetékek vannak, mint a ventilátoron. Ebből arra következtettem, hogy a kettő között még kell lennie (legalább egy) teljesítmény fokozatnak. Segítséget szeretnék kérni, hogy hol található a ventilátor vezérlője (hátha javítható, vagy bontóból beszerezhető)? Illetve tud valaki szervizt ajánlani erre a problémára?
Üdv: Qcsera
Kedves Qcsera!
Két nappal ezelőtt pontosan az általad leírt hibajeleséget produkálta az Almerám. Minden működik, a motor is jó, a biztosítékok is, csak éppen a fűtőmotor nem hajlandó elindulni. Azt szeretném kérdezni, hogy sikerül-e megoldanod a problémát? Ha igen, akkor mi volt a megoldás? A topikot sajnos nincs időm végigböngészni, ezért hálás lennék egy közvetlen válaszért. Előre is ezer köszönet!
Üdv: Tibor66
Üdvözlet Mindenkinek!
Sok okos emberrel beszélve megoldódott a probléma, megosztom hát a tapasztalataimat. Bizony ebben a típusban is van előtét ellenállás, ami a fűtőmotort vezérli. A szerelő, akihez eljutottam, a telefonon előadott problémámra kapásból mondta a választ. Egy teljesítmény tranzisztoros egység a vezérlő, egy termetes hűtőbordával, aminek a hűtését maga a fűtőventillátor által szállított levegő biztosítja. Az első kérdése az volt, mikor volt utoljára cserélve a pollenszűrő. Ezt a szervízben egyébként az előírt időközönként kicserélték, de amikor a hibát kerestem, és kivettem a szűrőt, elég érdekes állapotban volt. Mivel az eldugult pollenszűrő miatt nem volt elégséges az előtét ellenállás hűtése, ezért az átköltözött az örök vadászmezőkre. Az új árat a szerelő valahol 30 és 40e forint közé tette, viszont azt is mondta, hogy az egység javítható, így kb. a fele összegből megvan. Az én rossz egységemet ott hagytam, tehát van mit javítani! Maga az előtét ellenállás a gázpedál környékén van, egy fehér, kb. 3*5 cm-es fehér műanyag, aminek a közepén egy olyan alakú csatlakozó van, mint egy felnagyított RJ45-ös aljzat. Csatlakozó le, két csavar ki, javított egységre csatlakozó fel, és lőn jeges áradat! A tanulság, hogy a pollenszűrőt illik félévente cserélni, ugyanis a szabad levegő áramlásnak igen jelentős szerepe van. Nem tudom hogy írhatom-e, ezért csak annyit, hogy az M7 bevezető szakaszánál lévő hivatalos Nissan szervízben segítettek rajtam.
2003-as Nissan Primera P12 benzines 1.8-as hoz keresek alsó motorvédő burkolatot. Találtam is egy bontottat egy 2005-ös p12 DCI kombiból valót. Az lenne a kérdésem, hogy az vajon passzol -e az enyémhez?
Nem megy maxon sem. A gázpedálnál van állítólag (fehér műanyagba megy a kábel) a fűtőmotor előtét ellenállása, valahogy megpróbálom kioperálni, elég nehéz hozzáférni.
Valahol már olvastam, de nem találom: annak mi lehet az oka, hogy a K11 kis Micra-nk két középső légbefúvónyílásán akkor is hideg levegő jön, amikor a két szélsőn már bőven a meleg? És ez később sem változik.....
Felső szonda volt ha minden igaz. Kellett az ecuak vagy 30perc mire észrevette, és el kezdett dolgozni. Azóta nem hívott a srác hogy gond lenne, bár az olajat szépen csipegeti, nem tudom meddig bírja az uj szonda.
Nissan Almera 1.5 2003-as digit klímás autómon nem megy a fűtőventilátor. A múltkoriban produkálta ezt a hibát, gyújtás levétele és ismételt ráadása után elindult.
Most viszont nem megy többszöri próbálkozás után sem.
Csak szegény keverék hiba volt benne. Forgatta néha el el kapta de nem indult. Gyertya kiégetés után el-el kapta de nem indult. Gyertya tocsogott a benzintől......
Szerintem a motor vezérlő vissza állt alap helyzetbe, amiatt hogy órákig nem volt rajta a saru és sok benzint adott neki. De ettől még indulni kellett volna. Szemre nem kopott a gyertya. De lehet ezeknél nem is látszik.
MEGOLDÁS: húzásra indult a kocsi. Alap járat össze vissza volt, alig vette a fordulatot. Már mentem vele 10 km-et és kezd észhez térni. Tanulja az értékeket. Kíváncsi leszek a holnapi hideg indításra........
De most 2500-as fordulatról túráztatva bele ránt egyet. Reprodukálható a jelenség.
Lolli nicknevű fórumtárs Újpesti, bár inkább Fiat hívő, de eléggé otthon van a diagnosztikában, autógáz vagy CNG ill. Fiat fórumokon megtalálod, van rá némi sansz, hogy tud segíteni.
Van esetleg Újpesten egy segítőkész fórum társ aki tudna nekem hiba kódot olvasni itt helyben, mert nem indul az autóm. e-mailom publikus. Előre is köszönöm!
Nálm is van egy p12-es qg motorral p0170 hibakóddal. Szondák cserélve, légtömegmérő szintén. Szegény a keverék ezért tőldúsít kormol, de megy rendesen. Egr-re gyanakszom még.
Jó napot!Lenne egy kérdésem ha lehet és szakétők segitségét várnám nem tudom hogy ide illik a kérdés de lehetőleg kérem aki tud segitsen van egy nissan primerám 2000 es 16 szelepes p10 modelu kombi autóm amin csörög a lánc és a kédésem a következő lenne tud e valaki valami fajta szerelési kézikönyvet amit lelehet tölteni hozá h hogy kell lecserélni a láncot előre is köszönöm
Kérdésem a következő: létezik olyan hogy a fedélzeti komputert újra lehet tölteni, vagy telepíteni? Ha igen, ki csinál ilyet? Gyanús hogy azzal van gond. Almeráról van szó, 2003-as. Még mindig a régi problémámmal küzdök, hosszú úton sárga lámpa kigyullad, fogyasztás megnő. ha leveszem a sarut pár órára, a dolog visszaáll, a legközelebbi hosszú útig semmi baj. Légtömegmérő csere megvolt, szondák jók, lánc nincs megnyúlva.
Kicsit már elegem van abból hogy mindig bekattan ha mondjuk pestig elmegyek. Ha csak a környéken járkálok minden ok, akár hónapokig is.
Feltettem egy kérdést TMC-vel, navigációval kapcsolatban a Qashqai fórumban (Pulsarral kapcsolatban :) ). Ha esetleg valaki ért kicsit a témához rápillantana?
A NISSANfunclubon olvastam, hogy elvileg a kínai elm-327-es két vezetékes kiolvasó működik a NISSAN-al. Nekem egy 2002-es 1.5-ös benzines N16-os Almerához kellene.