Lehet hogy a kuplungtárcsa nincs a helyén, lehet hogy a kinyomócsapágy, lehet hogy a lengővilla, lehet hogy fordítva van felrakva a kinyomócsapács, lehet hogy minden jól van, de nem megfelelő méret..... ezeket én innen hogyan állapítsam meg?
Az biztos, hogy ez így szarul van összerakva ahogy az előbb is említettem. Szedd le a váltót. Ülj le elé és próbáld meg megérteni, hogy hogyan működik, mi mibe kapaszkodik bele, mi mit nyom, mit húz, és mi hol támaszkodik fel. Miután már érted a működösét nem fogod elrontani. Ha szétszedve akadás nélkül tudod működtetni akkor a helyén is úgy fog. Ha viszont nem érted meg akkor ne rakd össze hanem kérd egy szerelő segítségét. Nem online. Helyben.
Ismételten segítséget szeretnék kérni Tőletek. Régebben írtam, hogy motort cserés lett a kis GTV-m "1995"... Már belekerült a jó motor és minden kopóalkatrészt igyekszem közben kicserélni. Többek közt új kuplung is került az autóba és tegnap a légtelenítés után igen furcsa hangokkal örvendeztetett meg ... a motor a helyén van már de még nincsen bekötve rajta semmi, még nem jár. Belinkelném a videót hátha valaki sejti mi lehet a hiba, mit tegyek, most még könnyen kijön a váltó, ha muszáj kivenni. Előre is köszönöm a segítséget, szép napot.
Azon kérdésem lenne, hogy Alfa Romeo 156 sw és sedan alatt a hátsó kipufogó dob ugyan az-e? Ezt azért kérdezem, mert sport hátsó dobot szeretnék rá rakni, de ami van hozzá típus specifikus az állítólag sedan alá való és nem jó sw alá.
Olyan kérdésem volna, hogy van egy csapágy az áthajtótengelyen ami a motortartóbakban van a generátor, szervószivattyú alatt, GTV 1995 AR16201. Annak a csapágynak a számára volna szükségem mert sajnos olyan szinten van szétmenve, hogy gyakorlatilag semmit sem látok rajta... :(
Erõsen foglalkoztat minket Alfa Brera 2,4jtdm beszerzèse ezèrt eladósorba kerül a 166.
Szóval ha valakit èrdekel keressen.
Az autóról:
2002-es 2,4 jtd gyàrilag 150le de Rigotech segítsègèvel 180 körül teljesít,17-alufelniken nyàrigumi gyàri 16-on tèli, vajbőr belső, folyamatosan szervizelt, mindene működik. Sok ève a tulajdonunkban.
Àràt mèg èn sem tudom, nem nyerèszkedni/meggazdagodni akarok, elsődleges szempont, hogy jó helyre kerüljön, ha ilyen nem lesz akkor leadom a rendszàmot ès felbakolom nagyapàmèk garàzsàban, "tesóknak" öccàzè biztos nem adom oda, hogy krumplit vigyenek a hàtsó ülèsen, mèg a gyerek is csak cipőtisztítàs utàn szàllhat be..
Szerintetek mi lehet a baja? Szenzorra gyanakszom, a két szélső jól hozzáférhető, megpróbáltam kicserélni, de semmi változás, a középsőkhöz viszont ahogy néztem a lökhárítót is le kell vegyem. Lehet ezt valahogy diagnosztizálni bontás előtt? Illetve ha lehúzom mondjuk a rosszat, akkor megmarad a hiba vagy nem érzékel semmit? Válaszotokat előre is köszönöm!!!
A peremezést szét kell feszíteni, akkor kinyitható a bilincs és kivehető a gumi. Összerakás előtt a kiálló részt le kell reszelni. A csavar majd összeszorítja.
Köszi, gyorsan szét is kaptam, kijött a stabrúd szilentekkel együtt, már csak arra kell rájönnöm hogy a rúdról hogy jön le, mert ahogy nézem ezt a bilincset eléggé fixre csinálták. Ekkora felhajtást... Az előző Toyotámon négy csavar és 10 perc volt egy pár stab szilent csere. Tudom nem összehasonlítható, de akkor is :)
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, cserélt már valaki Alfa Romeo GT-ben (1.9jtd) első stabilizátor szilenteket? Nem akarom elhinni, hogy az egész futómű keret hóbelebancot le kell szedni hozzá és nincs egyszerűbb módja. Gondoltam hátha valaki már szívott hasonlóval. :)
Tudom, ezért írtam. De az általában előbb olvasztja ki a dugótetőt mint, hogy a vízhőfokon észrevedd.
A lambda ha 5 vagy 6 vezetékes akkor szélessávú. Ahhoz ez a monitor nem lesz jó. Viszont annak a jelét nem is tudja értelmezni az eredeti ECU, szóval akkor az ECU is cserés volt - így meg ahhoz kellene fordulni aki azt ehhez a motorhoz felprogramozta....
Ha 4 vezetékes akkor a hagyományos, és jó hozzá ez a kis áramkör is.
Na akkor most lécci döntsd el mi a baja, mert mindnek más a gyógymódja. :) Az hogy szegénykeverékes módban megy, az hogy túl sok benzin ég el benne és nem erre van tervezve az a motor, vagy az hogy levegős?
Én a másodikat kizárnám, ha normál módban is melegszik. Az a motor és hűtés arra van tervezve, hogy 5000-es fordulaton hajtva is tudjon az olasz autópályán fél órát menni. De tegyél egy próbát. A termosztátházból kipattintható a betét. Heréld ki, és nézd meg, hogy melegszik-e. Ha igen akkor az első kettő valamelyike. Ha nem akkor más a gond, és visszateszed a termosztátbetétet.
Az utolsó? A légtelenítő cső ellenőrzését elmondtam. Ha fél órát járatod és folyamatosan bubis a víz ami jön belőle akkor valahol fellevegősödik. Meg kell keresned. Vagy simán csak fogsz egy félméteres átlátszó csövet és bekötöd a fűtés helyére. Lefelé lógatva feltöltöd a rendszert, kilégteleníted majd felhajtod úgy hogy a hurok teteje kicsivel a termosztát felett legyen. Ha levegős akkor az ott össze fog gyűlni, és látod.
Tágulási tartály NINCS V6-hoz. Bontottakat hoztam Érdről, de azok TS-hez valók.
Más típusét farigcsálni kellene.
Voltam egy tehetséges hűtősnél, aki korábban versenyzett is. Addig beszélgettünk, amíg kihozta, hogy mivel a motor elég öszvér (2.8-ra fúrt blokk, 3.0 hengerfejek, sárga injektorok, viszont még az eredeti, nem piszkált vezérlő), lehet, hogy keverékképzési probléma van.
Egy AFR vizsgálattal okosabb lennék, de ki akarom zárni előtte a hűtőkörből származható hibákat.
Olyan vékony az a cső, hogy abban nem alakulhat ki levegődugó, átnyomja a víz. Ha el van dugulva az viszont okozhat melegedést mert nem tud kilégtelenedni a rendszer.
Ellenőrzés: Hideg motornál lehúzod a vékony csövet a tágulásiról. Leveszed a tágulási sapkáját, és felülről beledugod a csövet. Motorindítás után azonnal pisilnie kell. Lehet, hogy nem folyamatosan hanem kis bubikkal de az nem gond. Vastag sugárban teljes keresztmetszeten. Ha nem teszi csak csöpög vagy vékonyan csordogál akkor el van dugulva és a termosztáttól indulva meg kell keresni, hogy hol (jó eséllyel a pillangó átvezetőjében mert az a legszűkebb). Ilyen esetben sosem fog teljesen kilégtelenedni a rendszer.
Nekem szintén melegedett sőt többször felforrt e miatt a dugulás miatt. És mi dugította el?
Berdóék amikor összehányták a motort mindent bekentek vastagon folyékony tömítővel, és úgy dugták össze. Az eredmény egy negyednél is kisebb keresztmetszet a váltóoldali dupla csőbevezetéseknél, illetve egy később leszakadó kis darab addig keringett amíg megtalálta az utat a vékony csőbe. Egy nyár kellett, hogy megtaláljam.
A melegedés még ekkor is megmaradt ha a felforrás nem is (de kb 5-8 fokkal melegebb rendszer mint szerettem volna). Két évig kerestem én is mi a fasz van és csak amikor fullra szétszedtem a vízrendszert egyéb okból, akkor kezdtem el káromkodni amikor megtaláltam azt a vízcsövet. Talán anno raktam is ide képet róla.
Szintén hiba lehet a légtelenedés során a kiegyenlítőtartály. Ezt még nem sikerült kiderítenem miért de talán van benne valami kis átvezető furat ami ha sok koszt kap elzáródhat. A lényeg hogy bizonyos öregebb tartályokkal szintén nem hajlandó légteleníteni magát a rendszer. Felrakva egy másikat egyből e örö e bódottá.
(Gondolom olyan hülyeségeket nem kell kérdeznem, hogy a fűtőradiátorodban nincs-e átszakadva a válaszfal, meg, hogy a hűtőradiátor tiszta és átjárható-e :P)
Az első válaszodra nem gondoltam, a másodikat ismertem.
Köszönöm.
Viszont ezzel a megoldással a pillangószelep háza kb. ugyanolyan magasságban van, mint a kiegyenlítőtartály, így a légtelenedés nem annyira biztos.
Az amore-n láttam, hogy valaki egy plusz tartályt épített be a tűzfalra, és ezzel nemcsak a hűtővíz mennyiségét növelte meg, hanem a légtelenítés is jobb lett. Állítólag. Ebben lehet ráció?
Még mindig a melegedéssel szívok, és szeretném ezt a részt kipipálni.