Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rudó Creative Commons License 2018.02.13 0 0 216530

Köszi, megoldottam.

Előzmény: Rudó (216525)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 216529

Bármit.

 

 

Le kell venni a váltót, és megnézni, hogy mit.

Lehet hogy a kuplungtárcsa nincs  a helyén, lehet hogy a kinyomócsapágy, lehet hogy a lengővilla, lehet hogy fordítva van felrakva a kinyomócsapács, lehet hogy minden jól van, de nem megfelelő méret..... ezeket én innen hogyan állapítsam meg?

Az biztos, hogy ez így szarul van összerakva ahogy az előbb is említettem.  Szedd le a váltót. Ülj le elé és próbáld meg megérteni, hogy hogyan működik, mi mibe kapaszkodik bele, mi mit nyom, mit húz, és mi hol támaszkodik fel. Miután már érted a működösét nem fogod elrontani. Ha szétszedve akadás nélkül tudod működtetni akkor a helyén is úgy fog. Ha viszont nem érted meg akkor ne rakd össze hanem kérd egy szerelő segítségét.  Nem online. Helyben.

Előzmény: AtomAnti81 (216528)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 216528

Hello, ezt hogy érted? Mit ronthattam el?

Előzmény: Paco155 (216527)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 216527

Szarul lett összerakva.

Előzmény: AtomAnti81 (216526)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 216526

Üdv Nektek.

Ismételten segítséget szeretnék kérni Tőletek. Régebben írtam, hogy motort cserés lett a kis GTV-m "1995"... Már belekerült a jó motor és minden kopóalkatrészt igyekszem közben kicserélni. Többek közt új kuplung is került az autóba és tegnap a légtelenítés után igen furcsa hangokkal örvendeztetett meg ... a motor a helyén van már de még nincsen bekötve rajta semmi, még nem jár. Belinkelném a videót hátha valaki sejti mi lehet a hiba, mit tegyek, most még könnyen kijön a váltó, ha muszáj kivenni. 
Előre is köszönöm a segítséget, szép napot.

Krisztián

https://www.youtube.com/watch?v=1_xAspoScus

Rudó Creative Commons License 2018.02.09 0 0 216525

166 2,4jtd-n le kell cserélnem a temosztátot (nyilván házastól) mert nyitva maradt és így gyengusz a fűtés. Lassan megy fel és csak 70 fokig.

A kérdésem az, hogy van-e  valami buktató a feltöltésnél, kell valahol légteleníteni? Köszi

a Bloom Creative Commons License 2018.01.31 0 0 216524

Motorhoz kell venni, nem csomagtartóhoz.

Előzmény: Törölt nick (216522)
Piritu Creative Commons License 2018.01.31 0 0 216523

A hsz-ed alatti linken cikkszám alapján nincs megkülönböztetve a sedan és az SW.

Előzmény: Törölt nick (216522)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.31 -1 0 216522

Üdv mindenkinek! 

 

Azon kérdésem lenne, hogy Alfa Romeo 156 sw és sedan alatt a hátsó kipufogó dob ugyan az-e? Ezt azért kérdezem, mert sport hátsó dobot szeretnék rá rakni, de ami van hozzá típus specifikus az állítólag sedan alá való és nem jó sw alá. 

Paco155 Creative Commons License 2018.01.31 0 0 216521
Előzmény: AtomAnti81 (216520)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.01.31 0 0 216520

Jó reggelt :)

Olyan kérdésem volna, hogy van egy csapágy az áthajtótengelyen ami a motortartóbakban van a generátor, szervószivattyú alatt, GTV 1995 AR16201. Annak a csapágynak a számára volna szükségem mert sajnos olyan szinten van szétmenve, hogy gyakorlatilag semmit sem látok rajta... :(

Előre is hálás köszönetem :)

conmorientes Creative Commons License 2018.01.29 0 0 216519

Eladó egy OT-ra felkészített Alfa 90 2.0V6

 

További infó itt:

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/90/alfa_romeo_90_2.0_v6-12518988

 

AtomAnti81 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 216518

Előzmény: AtomAnti81 (216517)
AtomAnti81 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 216517

Sziasztok :)

Ilyen autóra ugyan ilyen felnit keresnék :)

Rudó Creative Commons License 2018.01.24 0 0 216516

Egyèbkènt van itt valakinek breràja ill ismeri valaki?

Mèg nem ültünk benne ès lènyeges kèrdès, hogy elfèr-e hàtul a gyerekülès meg benne a 4 èves 108cm-es gyerek.

Èn 177 vagyok, nem vagyok kövèr ès nem fekve vezetek.

Előzmény: Rudó (216515)
Rudó Creative Commons License 2018.01.24 0 0 216515

Erõsen foglalkoztat minket Alfa Brera 2,4jtdm beszerzèse ezèrt eladósorba kerül a 166.

Szóval ha valakit èrdekel keressen.

Az autóról:

2002-es 2,4 jtd gyàrilag 150le de Rigotech segítsègèvel 180 körül teljesít,17-alufelniken nyàrigumi gyàri 16-on tèli, vajbőr belső, folyamatosan szervizelt, mindene működik. Sok ève a tulajdonunkban.

Àràt mèg èn sem tudom, nem nyerèszkedni/meggazdagodni akarok, elsődleges szempont, hogy jó helyre kerüljön, ha ilyen nem lesz akkor leadom a rendszàmot ès felbakolom nagyapàmèk garàzsàban, "tesóknak" öccàzè biztos nem adom oda, hogy krumplit vigyenek a hàtsó ülèsen, mèg a gyerek is csak cipőtisztítàs utàn szàllhat be..

rudo77kukacfreemailponthu

tintacska Creative Commons License 2018.01.15 0 0 216514

Nem Alfa,de talán segíthet.

Nekem egy Thesis van.Sajnos át kellett kábeleznem a csatlakozótól a senzorokig.Vékony a kábel,elöregedett bevonat a kábelen,illetve a rézkábel.

Nekem,úgy hogy magamnak csináltam egy fél napot vett igénybe,lökös levétellel együtt.

Előzmény: EulaD2 (216512)
Paco155 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 216513

Közzététel: 2014 január.

 

Szerintem írj neki kommentet, hogy mi volt a probléma, és hogyan oldotta meg. Valószínűleg nem járt 4 évig ezzel a hibával.

Előzmény: EulaD2 (216512)
EulaD2 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 216512

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, van egy Alfa Romeo GT-m, és a tolatóradar dettó ugyanezt csinálja, mint itt a youtube videóban a srácnak:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Mo87qj-DFoM

 

Szerintetek mi lehet a baja? Szenzorra gyanakszom, a két szélső jól hozzáférhető, megpróbáltam kicserélni, de semmi változás, a középsőkhöz viszont ahogy néztem a lökhárítót is le kell vegyem. Lehet ezt valahogy diagnosztizálni bontás előtt? Illetve ha lehúzom mondjuk a rosszat, akkor megmarad a hiba vagy nem érzékel semmit? Válaszotokat előre is köszönöm!!! 

Piritu Creative Commons License 2018.01.10 0 0 216511

A peremezést szét kell feszíteni, akkor kinyitható a bilincs és kivehető a gumi. Összerakás előtt a kiálló részt le kell reszelni. A csavar majd összeszorítja.

Előzmény: Transitász (216510)
Transitász Creative Commons License 2018.01.10 0 0 216510

Köszi, gyorsan szét is kaptam, kijött a stabrúd szilentekkel együtt, már csak arra kell rájönnöm hogy a rúdról hogy jön le, mert ahogy nézem ezt a bilincset eléggé fixre csinálták. Ekkora felhajtást... Az előző Toyotámon négy csavar és 10 perc volt egy pár stab szilent csere. Tudom nem összehasonlítható, de akkor is :) 

Előzmény: nikita53 (216509)
nikita53 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 216509

Szia!

Nekem 156 os van,de ott szét kell borítani mindent. Ebből kifolyólag úgy gondolom,hogy a tiéd sem lesz egyszerűbb.

Előzmény: Transitász (216507)
Transitász Creative Commons License 2018.01.10 0 0 216507

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, cserélt már valaki Alfa Romeo GT-ben (1.9jtd) első stabilizátor szilenteket? Nem akarom elhinni, hogy az egész futómű keret hóbelebancot le kell szedni hozzá és nincs egyszerűbb módja. Gondoltam hátha valaki már szívott hasonlóval. :)

Paco155 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 216506

"Szegény keverék tud melegedést okozni."

 

Tudom, ezért írtam. De az általában előbb olvasztja ki a dugótetőt mint, hogy a vízhőfokon észrevedd.

A lambda ha 5 vagy 6 vezetékes akkor szélessávú. Ahhoz ez a monitor nem lesz jó. Viszont annak a jelét nem is tudja értelmezni az eredeti ECU, szóval akkor az ECU is cserés volt - így meg ahhoz kellene fordulni aki azt ehhez a motorhoz felprogramozta....

Ha 4 vezetékes akkor a hagyományos, és jó hozzá ez a kis áramkör is.

 

 

"Mi a véleményed az AFM - MAF konverzióról?"

 

Asse tudom miről beszélsz.... :)

Előzmény: Kormit155 (216505)
Kormit155 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 216505

Szegény keverék tud melegedést okozni.

Éppen ezért akarok kizárni minden más lehetőséget, mielőtt ezt kezdeném vizsgálni.

Köszönöm az ötleteket, a kapcsolást valószínűleg megcsinálom. Bár jó lenne tudni, hogy milyen típusú az új lambda szonda. Wide-band?

 

Más.

Mi a véleményed az AFM - MAF konverzióról?

Előzmény: Paco155 (216503)
nikita53 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 216504
Paco155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216503

Na akkor most lécci döntsd el  mi a baja, mert mindnek más a gyógymódja.  :)  Az hogy szegénykeverékes módban megy, az hogy túl sok benzin ég el benne és nem erre van tervezve az a motor, vagy az hogy levegős?

Én a másodikat kizárnám, ha normál módban is melegszik. Az a motor és hűtés arra van tervezve, hogy 5000-es fordulaton hajtva is tudjon az olasz autópályán fél órát menni. De tegyél egy próbát. A termosztátházból kipattintható a betét.  Heréld ki, és nézd meg, hogy melegszik-e.  Ha igen akkor az első kettő valamelyike. Ha nem akkor más a gond, és visszateszed a termosztátbetétet.

 

Az elsőt egy sima lambdamérés megmondja.  Megépíted és akár folyamatosan monitorozhatod.

 

Az utolsó? A légtelenítő cső ellenőrzését elmondtam. Ha fél órát járatod és folyamatosan bubis a víz ami jön belőle akkor valahol fellevegősödik.  Meg kell keresned. Vagy simán csak fogsz egy félméteres átlátszó csövet és bekötöd a fűtés helyére. Lefelé lógatva feltöltöd a rendszert, kilégteleníted majd felhajtod úgy hogy a hurok teteje kicsivel a termosztát felett legyen.  Ha levegős akkor az ott össze fog gyűlni, és látod.

Előzmény: Kormit155 (216502)
Kormit155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216502

A hűtő zsír új Nissens.

Tágulási tartály NINCS V6-hoz. Bontottakat hoztam Érdről, de azok TS-hez valók.

Más típusét farigcsálni kellene.

Voltam egy tehetséges hűtősnél, aki korábban versenyzett is. Addig beszélgettünk, amíg kihozta, hogy mivel a motor elég öszvér (2.8-ra fúrt blokk, 3.0 hengerfejek, sárga injektorok, viszont még az eredeti, nem piszkált vezérlő), lehet, hogy keverékképzési probléma van.

Egy AFR vizsgálattal okosabb lennék, de ki akarom zárni előtte a hűtőkörből származható hibákat.

Előzmény: Paco155 (216501)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216501

Olyan vékony az a cső, hogy abban nem alakulhat ki levegődugó, átnyomja a víz. Ha el van dugulva az viszont okozhat melegedést mert nem tud kilégtelenedni a rendszer. 

Ellenőrzés: Hideg motornál lehúzod a vékony csövet a tágulásiról. Leveszed a tágulási sapkáját, és felülről beledugod a csövet. Motorindítás után azonnal pisilnie kell. Lehet, hogy nem folyamatosan hanem kis bubikkal de az nem gond. Vastag sugárban teljes keresztmetszeten. Ha nem teszi csak csöpög vagy vékonyan csordogál akkor el van dugulva és a termosztáttól indulva meg kell keresni, hogy hol (jó eséllyel a pillangó átvezetőjében mert az a legszűkebb). Ilyen esetben sosem fog teljesen kilégtelenedni a rendszer.

 

Nekem szintén melegedett sőt többször felforrt e miatt a dugulás miatt. És mi dugította el?

Berdóék amikor összehányták a motort mindent bekentek vastagon folyékony tömítővel, és úgy dugták össze. Az eredmény egy negyednél is kisebb keresztmetszet a váltóoldali dupla csőbevezetéseknél, illetve egy később leszakadó kis darab addig keringett amíg megtalálta az utat a vékony csőbe. Egy nyár kellett, hogy megtaláljam.

 

A melegedés még ekkor is megmaradt ha a felforrás nem is (de kb 5-8 fokkal melegebb rendszer mint szerettem volna). Két évig kerestem én is mi a fasz van és csak amikor fullra szétszedtem a vízrendszert egyéb okból, akkor kezdtem el káromkodni amikor megtaláltam azt a vízcsövet. Talán anno raktam is ide képet róla.

 

Szintén hiba lehet a légtelenedés során a kiegyenlítőtartály.  Ezt még nem sikerült kiderítenem miért de talán van benne valami kis átvezető furat ami ha sok koszt kap elzáródhat. A lényeg hogy bizonyos öregebb tartályokkal szintén nem hajlandó légteleníteni magát a rendszer.  Felrakva egy másikat egyből e örö e bódottá.

 

 

(Gondolom olyan hülyeségeket nem kell kérdeznem, hogy a fűtőradiátorodban nincs-e átszakadva a válaszfal, meg, hogy a hűtőradiátor tiszta és átjárható-e :P)

Előzmény: Kormit155 (216500)
Kormit155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216500

Az első válaszodra nem gondoltam, a másodikat ismertem.

Köszönöm.

Viszont ezzel a megoldással a pillangószelep háza kb. ugyanolyan magasságban van, mint a kiegyenlítőtartály, így a légtelenedés nem annyira biztos. 

Az amore-n láttam, hogy valaki egy plusz tartályt épített be a tűzfalra, és ezzel nemcsak a hűtővíz mennyiségét növelte meg, hanem a légtelenítés is jobb lett. Állítólag. Ebben lehet ráció?

Még mindig a melegedéssel szívok, és szeretném ezt a részt kipipálni.

 

 

 

Előzmény: Paco155 (216499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!