Keresés

Részletes keresés

Tyapa Creative Commons License 2020.12.25 0 3 103248

Persze, az egyik legjobb megoldás, mivel a led homlokfelülete sík, egészen közel lehet tenni a fényvezetőszál végéhez.

Sőt, az egyik Miba-ban láttam olyan megoldást, hogy a vezetékes smd ledet a fényvezetőszál végéhez ragasztották. Így csináltak fénycső imitációt, a fényvezetőszál palástját finoman felpolírozva a palástja is világít:

 

Előzmény: szalamander007 (103247)
szalamander007 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 103247

Köszönöm a válasz. Pici 1mm körüli smd leddel próbáltad már? Mi a tapasztalat?

Üdv.

Előzmény: Tyapa (103245)
Tyapa Creative Commons License 2020.12.25 0 0 103246

Igen, ezt muszáj lesz megosztani, két egymással szimmetrikus hajlított szálat kell csinálnod, de lehet, hogy a 2 mm-es fényvezetőszál vastag lesz.

Előzmény: Sihu (103243)
Tyapa Creative Commons License 2020.12.25 0 2 103245

Szia,

 

könnyen vágható éles késsel, szikével vagy pengével, ha azt szeretnéd, hogy szép merőleges legyen a homlokfelülete. Darabolni lehet ollóval is.

A végét nem kell polírozni. Azt a végét persze lehet (ha szükséges) ahol a fény kijön, de a bemenetet nem kell. Az anyaga a plexihez nagyon hasonló, nagyon tiszta, a külső palástján van egy bevonat, ami a fényt mindig befelé tereli, valahogy így:

 

                                                            

 

 

Akkor a legjobb, ha a fény a homlokfelületére lehetőség szerint merőlegesen esik be, ekkor fog a másik végén a lehető legtöbb fény "kijönni", függetlenül attól, hogy a szál egyenes vagy akár perecet fonsz belőle.

 

 

Előzmény: szalamander007 (103244)
szalamander007 Creative Commons License 2020.12.24 0 0 103244

Szia!

 

Mivel vágod a szálakat? A vágás után polírozod a vágott felületet?

 

Előre is köszi a választ.

Előzmény: Tyapa (103242)
Sihu Creative Commons License 2020.12.24 0 0 103243

Így néz ki  nem olyan vészes, ha többé kevésbé sarkosra hajlítható, akkor sztem megoldható! Szerintem a 2 mm-es elég lesz hozzá, az a terv, hogy két darabból hajlítanám jobb-bal oldalra. Van hőlégfúvóm is, persze megolvasztani nem akarom.

(Az előbbit azért nem veszem meg, mert lejjeb írja, hogy pont a fényvezető hiányzik belőle).

Előzmény: Tyapa (103242)
Tyapa Creative Commons License 2020.12.24 0 1 103242

Én hajszárítóval próbáltam, magas fokozaton előmelegítve szinte sarkosra hajlítható.

2 mm-es átmérőig vettél tőlem, van még egy nagyon kicsi darab 2,5-es, ha pont abból kell tudok annyit adni, ami a BR18-ashoz elég.

Az eredeti fényvezetőt szerintem rajzold körbe pl. egy fa lapon és a sarkokba vékony szeget vagy erősebb gombostűt ütve csinálj hozzá sablont. Persze ha nem sík, hanem 3D-ben hajlik több irányban, elég macerás lesz.

Előzmény: Sihu (103241)
Sihu Creative Commons License 2020.12.24 0 0 103241

Tyapa: köszi szépen, Tőled vettem!  :-)))     Ez jó, hogy írtad, hogy melegítve formálható, meg fogom próbálni!

 

 

Lencsep: köszönöm a faragasztós ötletet, igazad van, egy próbát megér, rosszabb nem lesz, de én is úgy tudom, hogy ha már eltört akkor nem fogja vezetni a fényt.  (Nem tudom miért, megállnak a fotonok a repedésnél...)

 

 

Liliput BR 18 322-es modell, nekem értékes darab, bosszantó, hogy nincs hozzá alkatrész.

Előzmény: Tyapa (103240)
Tyapa Creative Commons License 2020.12.24 0 1 103240

Ha átmérős fényvezető szálból kialakítható, szívesen adok, kísérletezhetsz vele. Előmelegítve hajlítható akár nagyon kicsi rádiuszon is és miután kihűlt, megtartja az alakját, akár Z vagy L alakra is hajlítható.

A törött eredeti szerintem sem fogja vezetni a fényt ragasztás után, régebben én is próbálkoztam vele.

Előzmény: Sihu (103237)
róbertke Creative Commons License 2020.12.24 0 1 103239

Keresd Tyapa fórumtársat :-))

Előzmény: Sihu (103237)
lencsep Creative Commons License 2020.12.24 0 1 103238

A faragasztó átlátszóvá szárad. Egy próbát megér.

Előzmény: Sihu (103237)
Sihu Creative Commons License 2020.12.24 0 0 103237

Üdv, törött fényvezetőt javított már valaki? Ha jól tudom, ragasztani nem lehet, mert akkor megszűnik a fényvezetés. (Azt értem, hogy cseréljem ki, de ez egy Liliput mozdony, és égen-földön-gugliban nem találok hozzá).  :-(

róbertke Creative Commons License 2020.12.23 0 0 103236

Mivel nem értek franciául abszolút nem zavart a narrátor szövege. 

Maga a vonalnak az egész átése  tettszett, teljes üzemelés mellett. 

Korhű francia vonat összeállítások .... ment minden mindennel  ... :-))

Hidd el, nagyon - "jó helyre címeztem" :-))

 

Előzmény: rezgaras (103235)
rezgaras Creative Commons License 2020.12.23 -1 0 103235

Kösz szépen! De nem jó helyre címezted! :-)) Ez egy propaganda film, ami a villamos üzemet dicsőíti és a gőzösöket fitymálja...

Előzmény: róbertke (103234)
róbertke Creative Commons License 2020.12.21 0 0 103234

Neked a francia film: 

http://openarchives.sncf.com/sites/default/tr_sardo_1279_0.mp4

38 min. !

Balra nézz! :-))

Előzmény: rezgaras (103223)
róbertke Creative Commons License 2020.12.21 -1 0 103233

SNCF filmben találtam neked .. 

Kocsirakomány .... Su és mások ... 

Előzmény: alkotasu (103222)
Szilrobi_index Creative Commons License 2020.12.21 0 0 103232

Sziasztok!

 

Megoldottam a problémát, ami elég amatőrnek bizonyult. A két gumi rosszul lett felrakva így a motor egymással szembe forgatta a két tengelyt! Ülj le, egyes... Így már vígan szalad.

 

Előzmény: ZésZoli (103230)
Szilrobi_index Creative Commons License 2020.12.19 0 0 103231

Köszönöm a választ!

Előzmény: ZésZoli (103230)
ZésZoli Creative Commons License 2020.12.19 0 0 103230

Szia!

 

Lehet kapni gyári gumit is, de megfelel gunikesztyű ujjaiból levágott kis karika is. Ez nem annyira tartós, de fillérekből megvan és könnyen pótolható. Ne legyen nagyon szoros! 

 

Kerekek futófelületeit és a síneket érdemes benzinnel áttörölni. 

 

Üdv. 

 

Zoli

Előzmény: Szilrobi_index (103229)
Szilrobi_index Creative Commons License 2020.12.19 -1 0 103229

Üdvözletem!

 

Nem tudom, hogy ez-e a megfelelő topik...

Adott egy PIKO Junior készlet (E69 + két csille kocsi). Megválnék tőle, de előtte kipróbáltam ( legalább tíz éve a dobozában pihen). Gumihajtásos, de a gumijai már korábban elporladtak, így kaptam. Találtam hozzá itthon valami kicsi gumikarikákat (nem befőttes gumi, annál kisebb átmérőjű, de hasonló anyagvastagságú), gyerekkoromban csúzlit csináltunk hasonló anyagúból (akkoriban tejguminak hívták Békés megyében).

A probléma az, hogy a mozdony egy helyben állva tölti a nagy részét az idejének. A motorja működik, gondolom elforog a gumi a - jó vastag - tengelyen vagy inkább a motor tengelyén? Mit lehet tenni? A gumi feszes, alig lehetett rátenni a helyére. Milyen gumi lenne jó bele?

Nekem sosem volt ilyenem, így nem tudom, hogy milyen volt a gyári megoldás.

 

Előre is köszönöm!

rezgaras Creative Commons License 2020.12.18 -1 1 103228

Ez változó lehetett. Elvileg a 301-esen két fűtő volt a nagy rostély miatt, de pl. a biatorbágyi merényletnek csak egy esett áldozatul, Nemes Miklós.

Előzmény: SÜNÖCSKe (103227)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.12.17 0 1 103227

Nálunk is volt olyan beosztás, ha jól tudom, hogy figyelő fűtő.

Előzmény: nazareth (103226)
nazareth Creative Commons License 2020.12.16 -3 0 103226

Elképzelhető, hogy hárman voltak a konyhán? Volt külön a jelzők megfigyelésével megbízott személy? Az olasz munkamorálhoz passzolna a dolog (sőt, 3 ember mellé már dukál egy főnök is, természetesen nagyobb bérért), a svájcihoz már nem tudom elképzelni. 

Előzmény: rezgaras (103225)
rezgaras Creative Commons License 2020.12.16 -1 0 103225

A dolog még érdekesebb. Az olasz gőzmozdonyokban jobb oldalon volt a vezér, ott látható a vezérmű-vonórúd és a fékszelep is. A svájci gőzösökben is. Viszont úgy tűnik, az angoloknál a bal oldalon. (az angol mozdonyokon minden burkolva van, a vezérmű alig látszik). Szóval variálták rendesen.

Előzmény: nazareth (103224)
nazareth Creative Commons License 2020.12.15 0 0 103224

Fura. Nekem úgy logikus, és úgy is tudom, hogy a vezér többnyire azon az oldalon ül, ahol a jelzők vannak -- balmenetes közlekedésnél célszerűen a bal oldalon. Annyira kézenfekvőnek találtam, hogy nem is vizsgálgattam a témát, de most ránéztem. Az olaszoknál, angoloknál, íreknél biztosan bal oldalon van a vezér (mesélték is a Cicciolináról, amikor itt próbázott Magyarországon, hogy fura volt a balos vezetőállás, meg az is, hogy a fékezőszelepet bal kézzel kellet működtetni, és előre tolva fékezett). Ugyancsak balos a svéd gépek vezetőállása, de a(z ex) Jugoszláv Vasutakéi is. A Magyarországra anno bejáró H®1142-eseknek is bal oldalon van a vezetőállása, illetve a sok román Ázea között is arról lehet messziről megismerni a visszavásárolt, ex-jugoszláv példányokat, hogy a tükrözött vezetőállás miatt a vezetőállás- és géptérajtók is tükrözve vannak rajtuk. Persze biztosan mindenhol akadhatnak kivételes járműsorozatok...

Előzmény: rezgaras (103223)
rezgaras Creative Commons License 2020.12.15 -1 0 103223

Érdekes, hogy Európában sok helyen volt és van bal oldali vasúti közlekedés, de kizárólag a franciáknál volt/van a vezér a mozdony bal oldalán. Ott természetesen a gőzös korszakban is a bal oldalon volt a vezérmű, ez jól látszik a képeken.

Előzmény: nazareth (103211)
alkotasu Creative Commons License 2020.12.15 -1 0 103222

Tulajdonképpen közvetetten igen, de a lényeg amit nazareth kolléga és én összeirkáltunk lejjebb a tolatásról.

Előzmény: róbertke (103221)
róbertke Creative Commons License 2020.12.14 0 0 103221

tárolóvágány és a mosóvágány kialakítása miatt 

Előzmény: alkotasu (103214)
nazareth Creative Commons License 2020.12.14 0 0 103220

Na, csak nem sikerült érthetőre fordítani... Szóval most a bal vágányra azért kell kihúzni, mert balmenetes a közlekedés. Jobbmenetes közlekedés esetén a jobbra kellene kihúzni. Ezt sem tiltaná semmiféle előírás (mint ahogy keresztbe kell vágni mindig, minden olyan állomáson, amikor és ahol balról húznak ki a jobb vágányra), csak éppen mivel a Déli esetében mindig balról húznak ki, ez 100%-ban keresztbemászkálást jelentene, ami nem lenne célszerű. Így aztán maradtak a balmenetnél... :)

Előzmény: nazareth (103219)
nazareth Creative Commons License 2020.12.14 0 0 103219

Hát most azért kell a bal vágányra kihúzni, mert balmenetes a közlekedés. Ha áttértek volna a jobbmenetesre, akkor a jobb vágányra kellene. Viszont akkor a balt is fognák, ez pedig nem lenne egy észszerű helyzet.

 

Szóval át lehetett volna variálni az egészet jobbmenetesre, de elég nagy áldozatokkal járt volna; nem érte volna meg. Ezért írtam, hogy nem lett volna célszerű :)

Előzmény: alkotasu (103216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!